- Hirdetés -

Sportos film érkezik a tenisz rosszfiújáról

|

- Hirdetés -

A tenisz első igazi rosszfiúja, a román Ilie Năstase áll a Nasty: A tenisz fenegyereke című új dokumentumfilm középpontjában, amely bemutatja a teniszező életét és rendkívüli karrierjét. Premier május 24-én, pénteken a Maxon.

Az HBO Max (HBO Documentaries Europe) és a román Libra Films koprodukcióját 23 országban mutatják majd be a Max streaming platform európai elindulásának hetében, nem sokkal a film cannes-i premierjét követően. A NASTY producere Cosmin Hodor, Tudor Giurgiu (Libra Films), illetve Hanka Kastelicová és Tereza Bóna Keilová az HBO részéről.

„A NASTY hihetetlen élmény volt számomra, egy csodálatos utazás az emlékeimben. A közönség első reakciói elképesztők. Nagyon örülök, hogy a dokumentumfilm Európában a Maxon lesz elérhető, és így több ember meg tudja majd nézni. Ez a film nemcsak a teniszről szól, hanem a sportág egy korábbi időszakáról, valamint a barátságról, a kemény munkáról és arról, hogy mit jelent hűnek maradni önmagunkhoz. Én mindig ezt tettem. A saját utamat jártam.” – mondja Ilie Năstase.

A romániai Ilie Năstase a 70-es és 80-as években tett szert hírnévre a US Openen, a Roland Garroson és Wimbledonban szerzett címeivel. A meccsei nézők tömegeit vonzották, és óriási médiaérdeklődést váltottak ki, részben erős játéka, részben személyisége miatt. A vicces, szerethető, időnként arrogáns és excentrikus Năstasének drukkoltak vagy kifütyülték, de mindig figyelmet keltett.

„Nagyon örülök, hogy koproducere lehetek ennek a lenyűgöző filmnek, amely Ilie Năstase életéről szól, arról a teniszlegendáról, akinek a meccseit élvezettel néztem gyerekkoromban, és akinek a pályát betöltő karizmája a mai napig emlékezetes maradt. A filmkészítők mesterien mutatják be ennek a kelet-európai atlétának az útját, aki leküzdötte a határokat a tehetségével és a személyiségével. Utóbbinak köszönhetően, elragadó és gyakran ellentmondásos stílusa miatt kapta meg a Nasty becenevet. Ez a film megragadja ennek az igazi showmannek a lényegét, emlékeztet minket Năstase hagyatékára és arra, hogy milyen nyomot hagyott a tenisz világán.” – mondja Hanka Kastelicová (az HBO EMEA – HBO Max dokumentumfilmekért felelős elnökhelyettese és executive producere).

“Ilie Năstase lenyűgöző volt a pályán. Ennek a fiatal férfinak, aki egy kommunista országból érkezett, sikerült mindössze néhány év alatt meghódítania a világot a tehetségével és a személyiségével. Öt éve dolgozunk ezen a projekten, és ez alatt fontos archív anyagokat fedeztünk fel Năstase karrierjéről és életéről, és lehetőségünk nyílt beszélni olyan szupersztár sportolókkal, akikre nagy hatást gyakorolt. Hiszem, hogy erőfeszítéseink tükröződnek a filmben, és a nézők egy összetett, folyton meglepetést okozó, nehezen beskatulyázható figurát ismernek meg, aki történelmi jelentőségű Románia és a tenisz számára is.” – mondja Tudor Giurgiu (rendező és producer).

Május 24-étől kezdve a Max előfizetők Magyarországon, Romániában, Spanyolországban, Portugáliában, Andorrában, Szlovákiában, Moldovában, Albániában, Bosznia-Hercegovinában, Horvátországban, Koszovóban, Észak-Macedóniában, Montenegróban, Szerbiában, Szlovéniában, Bulgáriában, Svédországban, Finnországban, Dániában, Norvégiában, Izlandon és Lengyelországban láthatják a filmet. Júniusban a NASTY elérhetővé válik a Maxon Csehországban, ősztől pedig az HBO OD partnerein keresztül Litvániában, Lettországban és Észtországban is.

Ilie Năstase volt az első teniszező, aki 1973-ban az ATP világranglista élére került, és aközé a kevés játékos közé tartozik, aki több mint 100 címet nyert. Természetes tehetsége, illetve a pályán és azon kívül is figyelemre méltó személyisége miatt a Nasty becenevet kapta, és váratlanul világsztár lett belőle, aki örökre nyomot hagyott a sportágon. A dokumentumfilm aközé a néhány román produkció közé tartozik, amelyet levetítenek a cannes-i filmfesztiválon. A 2024. május 23-ai bemutató a filmet és Ilie Năstase hagyatékát is ünnepli majd.

A NASTY rendkívüli archív felvételeket és exkluzív interjúkat vonultat fel a sport fontos személyiségeivel, köztük a WBD Eurosport szakértőivel, John McEnroe-val és Boris Beckerrel, és így tárja fel Năstase hullámhegyeit és -völgyeit, a személyét körülvevő ellentmondásokat és a tenisz világára gyakorolt maradandó hatását.

A filmet a Libertate ’89 - Nagyszeben-t is jegyző Tudor Giurgiu rendezte az újonc Cristian Pascariuval és Tudor D. Popescuval együtt. A filmben felbukkan Rafael Nadal, Björn Borg, Billie Jean King, a tornász Nadia Comăneci és a Nike alapítója, Phil Knight is, ugyanis Năstase volt az első sportoló, aki 1972-ben leszerződött a márkával.

A NASTY gyártója a Libra Films az HBO-val és a Román Televízióval együttműködésben. Bemutatja az Ion Țiriac Alapítvány, a Banca Transilvania, a Dedeman és a Superbet a Mastercard támogatásával.

A film a román kormány, a LIDL, a Vodafone, a Henkel Románia, a CEC Bank, a Regina Maria, a HelpNet és az Initiative Media támogatásával készült. Romániában moziban forgalmazza a Transilvania Film. A nemzetközi eladásokat a Goodfellas kezeli.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Krízistérképet készített az MPRSZ

397 krízishelyzetet gyűjtött össze és elemzett a Magyar Public Relations Szövetség kríziskommunikációs tagozata a Krízistérkép 2023 című kiadványban, mely online letölthető az MPRSZv weboldaláról. A 13 public relations szakember által összeállított kötet a gyakorló...

A globális tartalomgyártói piacot hódítaná meg a RECnGO

A RECnGO nevét ma már szinte mindenki ismeri, aki minőségi videós anyagok készítésével foglalkozik akár hobbi, akár profi szinten: a magyar startup forradalmi applikációja bármilyen okoseszközt képes egy gombnyomással profi videóstúdióvá változtatni. A kreatív...

Nem állnak jól az innovációval a vállalatok

Minden korábbinál több vállalat tartja nélkülözhetetlennek az innovációt a sikerhez, miközben minden korábbinál kevesebb vállalat van felkészülve arra, hogy meg is valósítsa azt. Ez az ellentmondás a Boston Consulting Group (BCG) 18. alkalommal közzétett...

Megújul a Sziget egyik legkülönlegesebb helyszíne

Az ókori amfiteátrumokat idéző díszletével az egyik leglátványosabb építmény, az alternatív elektronikus zene nemzetközi krémjét és hazai kedvenceit felvonultató programjával pedig egy kihagyhatatlan partiközpont a Szigeten a Yettel Colosseum. Idén a kívül-belül izgalmas dizájnelemek...

Felpöröghet a lakáspiac

Egy újabb emelkedő ciklus kiinduló piaci helyzetét tükrözi az OTP Lakóingatlan Értéktérkép legfrissebb kiadása. Ugyan 2023 a lakáspiac minden fő mutatójában visszaesést hozott, a múlt év végén kezdődő, s ez év elején is kitartó...

Újabb területen segíthet a mesterséges intelligencia

Magyarországon a HR szakértők több mint 50 százaléka támogatja azoknak az MI eszközök vállalati használatát, amelyek megkönnyítik és felgyorsítják az alkalmazottak munkavégzését, valamint a válaszadók jelentős része szerint világos irányelvek kidolgozására lenne szükség a...

Újabb szabványoknak kell megfelelniük a cégeknek

Az elmúlt évek digitális forradalmának köszönhetően az adatkezelés kritikus fontosságú kérdés lett minden vállalat működésében. Azonban nagyon kevés az a cég, ahol az információkat megfelelő és hatékony protokollok mentén kezelik, ami nemcsak az üzleti...

Nagy a bizonytalanság a hazai irodapiacon

A bérlői és a bérbeadói oldalon egyaránt bizonytalanság, kivárás jellemzi a hazai irodapiacot, amelynek meghatározó szereplőire a jövő évtől kezdve vonatkoznak már az ESG jelentéstételi kötelezettségek. Az irányelvek ugyan már ismertek, de a részletszabályokra...

Újabb webáruházban érhet sokat a régi mobilod

Mivel a legnépszerűbb mobiltelefonok átlagára az elmúlt négy évben megduplázódott, az eMAG a Rejoy.hu-val közösen kialakított, teljes mértékben online igénybe vehető Easy BuyBack programon keresztül az eMAG vásárlói régi telefonjuk eladásából származó extra pénzt...

Új témával bővül az általános iskolai tananyag

A „MAGYAR TERMÉK” Nonprofit Kft. az Oktatási Hivatallal (OH) megállapodást kötött, amelynek eredményeként a Magyar Terméket és védjegyrendszerét beemelik az oktatási tartalmakba. Ezzel a szervezet történetének egyik legfontosabb mérföldkövét érte el. A tervek szerint...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Vidéki városok rádiós frekvenciáiról döntöttek

Esztergomi és debreceni rádiós frekvenciákról is döntött a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa június 11-i ülésén. A testület ugyanezen a napon értesült a román tárhatóság döntéséről, amelyben a Médiatanács jelzésére figyelmeztetésben részesített egy,...

Krízistérképet készített az MPRSZ

397 krízishelyzetet gyűjtött össze és elemzett a Magyar Public Relations Szövetség kríziskommunikációs tagozata a Krízistérkép 2023 című kiadványban, mely online letölthető az MPRSZv weboldaláról. A 13 public relations szakember által összeállított kötet a gyakorló...

A globális tartalomgyártói piacot hódítaná meg a RECnGO

A RECnGO nevét ma már szinte mindenki ismeri, aki minőségi videós anyagok készítésével foglalkozik akár hobbi, akár profi szinten: a magyar startup forradalmi applikációja bármilyen okoseszközt képes egy gombnyomással profi videóstúdióvá változtatni. A kreatív...

Nem állnak jól az innovációval a vállalatok

Minden korábbinál több vállalat tartja nélkülözhetetlennek az innovációt a sikerhez, miközben minden korábbinál kevesebb vállalat van felkészülve arra, hogy meg is valósítsa azt. Ez az ellentmondás a Boston Consulting Group (BCG) 18. alkalommal közzétett...

Megújul a Sziget egyik legkülönlegesebb helyszíne

Az ókori amfiteátrumokat idéző díszletével az egyik leglátványosabb építmény, az alternatív elektronikus zene nemzetközi krémjét és hazai kedvenceit felvonultató programjával pedig egy kihagyhatatlan partiközpont a Szigeten a Yettel Colosseum. Idén a kívül-belül izgalmas dizájnelemek...

Don't Miss

Megváltozott a versenypálya – interjú Vidus Gabriellával

Folyamatosan monitorozzuk a piacot a kisebb-nagyobb médiaipari cégekkel kapcsolatban, és ha olyan vállalatot találunk, akkor tárgyalásokat kezdünk – nyilatkozta lapunknak Vidus Gabriella. Az RTL Magyarország vezérigazgatója jelezte: tavaly nem voltak elég jók a műsorok,...

Az összetartozás ereje – interjú Monori Bálint Gusztávval

Nem csak a csapatok, a cégek is gőzerővel készülnek a labdarúgó-Európa-bajnokságra. A Szerencsejáték Zrt. a Lounge Grouppal együtt készített egy nagyszabású kampányfilmet, hogy ráhangolja a szurkolókat a kontinenstornára. A részletekről Monori Bálint Gusztáv, a...

Az EB körüli reklámhelyek már elfogytak – interjú Kosaras Klaudiával

Már hónapokkal a sportesemények előtt jelentősen megnő a hirdetői kereslet a sport tartalmak melletti megjelenésekre – nyilatkozta az mmonline.hu-nak Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatójával készült interjúnkból kiderül többek között, hogyan készülnek az idei...

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...