- Hirdetés -

Sportversenyeken edz az SAP

|

Először versenyzett és rögtön dobogós helyen debütált az elektromos versenyautók részére indított Formula-E versenysorozatban a Mercedes Benz EQ csapata, melyet az idei évtől az SAP támogat intelligens technológiai platformjával és adatelemző megoldásaival.

Noha az elektromos hajtás forradalmát ünneplő Formula-E széria a kívülállók számára csendesebb, békésebb műfajnak tűnik, ebben a szakágban ugyanúgy vérremenő csata folyik a jó helyezésért: századmásodperceken múlnak pozíciók, nem csak a járművekből áramló megannyi technikai adat, hanem a versenyzők egészségi állapota, reakciókészsége is perdöntő fontosságú mind a futamok alatt, mind a felkészülés során. A csapat műszaki és humán erőforrásainak menedzsmentje pedig a sportsikerek mellett a gazdálkodási eredményekre is kihat.

Az SAP és a Mercedes Benz EQ csapat pontosan ezért talált egymásra. Az együttműködés során az SAP az S/4 HANA rendszerével biztosítja a technológiai hátteret a futam során keletkező műszaki, telemetriai adatok elemzéséhez, míg a Sports One megoldásával a versenyzőkről rögzített biometriai jellemzők nyomon követését, és ezek alapján a megfelelő szakmai döntések támogatását teszi lehetővé. A pilóták hidratáltsága és időeltolódás iránti érzékenysége tehát ugyanúgy a mért adatok közé tartozik, mint a villanymotorok eltérő hőmérsékleten tanúsított viselkedése.

Az évről évre népszerűbb Formula-E versenyek sikerét a műszaki újdonságok felvonultatásán túl jelentősen meghatározzák egyéb tényezők is, ma már a közönség élményeinek maximalizálása is feladata egy csapatnak. Az együttműködés keretében azt is megvizsgálják majd, hogy a Mercedes Benz EQ csapatának sportsikerein túl milyen pontokon tudja az SAP még jobban kiterjeszteni a rajongók fogyasztói élményét a Qualtrics rendszerrel, a közönség részéről érkező visszacsatolások gyűjtésére, elemzésére alapozva.

“Mint minden más területen, a sportban is megnőtt a jelentősége az elmúlt évtizedekben a megfelelően begyűjtött és tárolt teljesítmény- és viselkedési mutatók és más beszédes adatok megszerzésének, tárolásának és elemzésének. Mi úgy látjuk, ma már ez a sikerhez vezető út alapja. Amíg a Mercedes a pályákon gyorsít, mi az intelligens technológiai megoldások terén.” – mondta Pintér Szabolcs, az SAP Hungary ügyvezető igazgatója.

Nem ez az első együttműködés a sport világában, ahol a technológiai óriás intelligens platformjai a győzelemhez segíthetik a versenyzőket és csapataikat.

Az SAP évek óta támogatja a WTA női tenisz versenysorozatot, az idei évtől a Patterns of Play digitális megoldással segítik az edzők munkáját. Az ősszel bemutatott alkalmazás révén az edzők nyomon követhetik a játékosaik mérkőzései során a figyelemreméltó jelenségeket. Az ismétlődő hibák, sikerek, rendre visszatérő megoldások, a játékosok és a pálya szegmenseinek elemzése az ellenfelek értékelésére és a jobb felkészülésre is lehetőséget adnak a sportolóknak és edzőiknek.

A mesterséges intelligencia szoftverek használata és az adatelemző alkalmazások nem csak versenyzők vagy csapatok számára hozhatnak tudatosabb felkészülést és sportsikereket, a versenyek és játékok digitalizációja a rajongói élményhez is nagyon sokat hozzá tud tenni.

A Medibank Melbourne Maraton az SAP segítségével negyven évnyi tradíciót fejelt meg a legmodernebb technológiával. A patinás futóversenyért felelős International Management Group (IMG) eseményszervező cég az SAP Leonardo Platform bevetésével a futam előtti népszerűsítéstől a futam utáni változatos analitikákig bezárólag mindenhol új szintre emelte a felhasználói élményt. A futók által viselt okoseszközök és a pálya mentén elhelyezett szenzorok adatai a Leonardo platformon gyűltek, ezek együttesen produkálták a futam adatainak felhőben tárolt összességét; ez az, amit a szaknyelv csak „IoT – Dolgok Internete” néven emleget. A szurkolók élőben tudták követni az egyes futók részeredményeit, mind a helyszíni terminálokon, mind a világhálón, bőséges statisztikákkal, elemzésekkel, a műfajhoz igazodóan látványos kezelőfelületen. Nem csak a futók teljesítményén volt mérhető a felfokozott hangulat, hanem a közönség érdeklődésén is ki lehetett mutatni: míg az átlag látogató 2017-ben 29 másodpercet töltött csak a melbourne-i futás adatainak böngészésével, ez 2018-ra már 8 perc fölé ugrott, ami egy nézői átlag esetében kiemelkedő adat.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...