- Hirdetés -

Stagnált az AutoWallis árbevétele

|

A COVID-19 járvány által nehezített gazdálkodási környezetben az AutoWallis árbevétele 38,2 milliárd forint volt az első félévben, ami lényegében stagnálást jelent az előző évivel összevetve. Az elmúlt félévben bejelentett jelentős akvizíciók és üzletfejlesztések árbevétel és eredmény hatása még nem jelentkeztek, azok pozitív hatása várhatóan a második félévtől jelenik meg a számokban.

A COVID-19 járvány jelentős negatív hatással volt az Európai Unió (EU, EFTA, Egyesült Királyság) új személygépjármű-piacára az első félévben (-39,5%), amihez képest a magyar piac kevésbé esett vissza (átlagosan 25 százalékot). Az AutoWallis értékesítései ehhez képest jelentősen jobban alakultak – derül ki a társaság közleményéből.

A Nemzetközi disztribúciós üzletág árbevétele 1,4 százalékkal 16,8 milliárd forintra emelkedett, miközben az értékesítési darabszám ennél jobban, 15,6 százalékkal bővült. Ennek oka, hogy a növekedés alacsonyabb átlagos eladási árak mellett valósult meg a termékmix kisebb járművek felé tolódása, valamint a Balkán piacokon értékesített jelentős számú, de az átlagosnál lényegesen alacsonyabb árrés tartalmú flotta értékesítések miatt.

A Belföldi disztribúciós üzletág árbevétele mindössze fél százalékkal 18,1 milliárd forintra, míg az értékesített darabszám 5,6 százalékkal 1.547 darabra csökkent. A nemzetközivel ellentétes folyamat az AutoWallis prémium szegmensben realizált forgalmában betöltött meghatározó szerepével és az áprilisban megnyitott Jaguar Land Rover márkakereskedésben eladott gépjárművek magasabb eladási áraival magyarázható.

A kedvezőtlen környezetnek, a turizmus és üzleti célú utazások visszaesésének, így a repülőtéri forgalom csaknem teljes leállásának legjobban kitett Autóipari szolgáltatói üzletág (amelybe a szerviz-szolgáltatások és az autókölcsönzés is tartozik) árbevétele 11 százalékkal csökkent annak ellenére, hogy a menedzsment mindent megtett annak érdekében, hogy a rendelkezésre álló bérbeadható flotta méretét csökkentse, illetve alternatívan hasznosítsa, például futárszolgáltatásokra. A szerviztevékenység az időszak alatt a koronavírus ellenére összességében szinten maradt, sőt egyes szerviztelepeken bővült is.

Az AutoWallis eredményét a külső környezet mellett egyszeri tételek is rontották az első félévben. Egyrészt a csoport két leányvállalatától jogellenesen eltulajdonított eszközök 2020. évre jutó teljes vesztesége 158 millió forint, másrészt pedig 362 millió forint, pénzügyileg nem realizált átmeneti számviteli átértékelési különbözet jelentkezett a félév utolsó napján.

A csoport eredményességét legjobban bemutató EBITDA (pénzügyi tételektől tisztított, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény) az eredményességet negatívan befolyásoló, egyszeri tételek nélkül 38 százalékkal 847 millió forintra csökkent volna, az egyszeri, átmeneti tételekkel együtt azonban az EBITDA 689 millió forint volt (-51%).

A teljes átfogó eredmény 765 millió forint veszteség volt az átmeneti és egyszeri tételek miatt, azonban az egyszeri tételek nélkül kevesebb, 245 millió forint lett volna, szemben a tavalyi év 545 millió forintos nyereségével. Az eredmény elmaradásának elsődleges oka a koronavírus okozta repülőtéri forgalom teljes leállása miatt visszaesett autóipari szolgáltatások, valamint a Nemzetközi Disztribúciós üzletágban a korábban legnagyobb fedezettermelő modellek (Ssangyong Korando, JLR Discovery) kifutása, és a pótlásra érkezett új modellek késedelme miatt átmenetileg visszaeső fedezettermelő képesség volt.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az európai utazóknak is fontos a fenntarthatóság

Az európaiak 2025-ben várhatóan gyakrabban fognak utazni és többet is költenek utazásra – derül ki a világ vezető szállodaipari csoportja, az Accor új kutatásából. Az ágazatnak ugyanakkor sürgősen meg kell oldania a növekedésből adódó...

Díjazták az etikus vállalatokat

25 éve, 2000-ben alapította az Üzleti Etikai Díjat László Ervin világhírű, a Nobel-békedíjra többször jelölt tudós, író, a Budapest Klub alapítója és Demcsák Mária a hazai üzleti újságírás meghatározó alakja, a Piac & Profit...

Optimistábban látják a jövőt a fiatalok

Elégedettebbek a fiatalok - összességében erre jutott a K&H ifjúsági index felmérés, amely a 19-29 évesek saját életükkel való elégedettségét vizsgálta a harmadik negyedévben. Az index értéke 16 pontra emelkedett az egy negyedévvel korábbi...

Újradefiniálja a piackutatás jövőjét a YouGov

Tíz hónappal azután, hogy a fogyasztói vélemények, motivációk, igények és médiaszokások kutatása terén piacvezető YouGov felvásárolta a fogyasztói panelszolgáltatásokban, az európai háztartások vásárlási adatainak elismert vezető vállalataként ismert CPS GfK-t, a cég átnevezte magát...

Decemberben is emelkednek az ingatlanárak

Jellemzően pozitívan ítéli meg az MNB friss jelentése a lakáspiac 2024-es alakulását. Az első félévben nőtt a forgalom, az árak emelkedtek, de az ingatlanok túlértékeltsége ez utóbbi ellenére is mérséklődött. Az elemzés az év...

Kiderült, mitől lesznek boldogok a munkavállalók

Változnak a prioritásaink: az MIT kutatása szerint az, hogy ott maradunk-e a munkahelyünkön vagy felmondunk, már nem elsősorban szakmai és karrierszempontok alapján dől el, azaz nem azon múlik, hogy mit csinálunk a megélhetésünkért, hanem...

Számíthatunk fizetésemelésre 2025-ben?

Ahogy közeledik az év vége, a dolgozók is egyre türelmetlenebbül várják, hogy számíthatnak-e béremelésre a következő évben. A bértervezési folyamatok jelenleg is zajlanak, és sok munkahelyen az éves teljesítményértékeléskor dől el végül, milyen megállapodás...

Rengeteget spóroltunk tankolás közben

Több mint 175 ezer felhasználó adatai alapján közel félmilliárd forintot spóroltunk már idén az ORLEN benzinkutakon. A régió legnagyobb olajipari vállalata ugyanis minden liter üzemanyag után 10 forint kedvezményt ad az applikációt használó autósoknak.A...

Új árstruktúrát vezetett be a GLS

A GLS Hungary 2024. november 20-tól új árstruktúrát vezetett be az ecsomag.hu platformon, amelynek keretében már külön díjszabást kínál a GLS Automatából GLS Automatába történő csomagfeladásokra is. A szolgáltatás a korábbi árakhoz képest akár...

Változás az autópálya-matrica vásárlásoknál

Még mindig a heti autópálya-matrica a legkelendőbb, igaz, az áprilisban bevezetett egynapos e-matricát is egyre több autós választja elsősorban a heti és a havi helyett – derül ki a Simple mobilapplikáció idei statisztikájából. Vasárnaptól...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Új trendek a hazai médiapiacon

Legalább három online videós szolgáltatást használ egy adott hónapban a 18-59 éves, internettel rendelkező magyarok 82 százaléka – derül ki az NMHH támogatásával a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete (MEME) és a Nielsen által készített...

Az európai utazóknak is fontos a fenntarthatóság

Az európaiak 2025-ben várhatóan gyakrabban fognak utazni és többet is költenek utazásra – derül ki a világ vezető szállodaipari csoportja, az Accor új kutatásából. Az ágazatnak ugyanakkor sürgősen meg kell oldania a növekedésből adódó...

Díjazták az etikus vállalatokat

25 éve, 2000-ben alapította az Üzleti Etikai Díjat László Ervin világhírű, a Nobel-békedíjra többször jelölt tudós, író, a Budapest Klub alapítója és Demcsák Mária a hazai üzleti újságírás meghatározó alakja, a Piac & Profit...

Optimistábban látják a jövőt a fiatalok

Elégedettebbek a fiatalok - összességében erre jutott a K&H ifjúsági index felmérés, amely a 19-29 évesek saját életükkel való elégedettségét vizsgálta a harmadik negyedévben. Az index értéke 16 pontra emelkedett az egy negyedévvel korábbi...

Újradefiniálja a piackutatás jövőjét a YouGov

Tíz hónappal azután, hogy a fogyasztói vélemények, motivációk, igények és médiaszokások kutatása terén piacvezető YouGov felvásárolta a fogyasztói panelszolgáltatásokban, az európai háztartások vásárlási adatainak elismert vezető vállalataként ismert CPS GfK-t, a cég átnevezte magát...

Don't Miss

Logó és arculattervezést segítő könyvet adott ki a [brandguide]

Megjelent a legújabb logó- és arculattervezés témájú szakkönyv a kiadásában. Egy szokatlan és egyedi formátumban: feltett kérdésekkel segíti a könyv a logó- és arculattervezés folyamatát. A könyv nem csak szorosan szakmabeliekhez szól, hanem...

A hazai kortárs művészet előtt tiszteleg az ACG

Idén ünnepli 20. születésnapját a hazai kreatív szektor megkerülhetetlen szereplője, az ACG. Az évforduló apropóján az ügynökség egy egyedülálló kiadványban, az ACG TWENTY Bookazine-ban tiszteleg azon hazai kortárs alkotók előtt, akik munkásságából az elmúlt...

A tudatos teremtésről írt könyvet Lakatos Zsófia

„Éld az álmod!” a címe Lakatos Zsófia új könyvének, amely egy egészen különleges témáról, a tudatos gondolkodásról, tervezésről, teremtésről szól. Az ismert pr-szakember szerint az üzleti világban egyre nagyobb szükség van a mentális jólétre,...

Megjelent Ferling József új könyve

Ferling József legújabb könyvében egy különleges világba hívja magával olvasóit: üzletembereket, cégvezetőket, PR, és marketingszakembereket. Mindenkit, aki a hitelességét megőrizve szeretne láthatóságot és reflektorfényt kapni ebben az információkkal telített világban.A hírnév millió apró, egymáshoz...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...