- Hirdetés -

Nyaralás közben is dolgozik a magyarok több mint fele

|

A magyarok 54 százalékát kereste meg munkáltatója szabadsága alatt munkahelyi feladatok miatt – derül ki a Munkahelyeink.hu felméréséből. A szabadnapok száma tekintetében úgy tűnik, hogy az inflációs kontextus ellenére sem vagyunk hajlandók engedményeket tenni, de vajon sikerült-e kikapcsolódni és elszakadni a munkahelyi feladatoktól?

Az irodai leterheltség, a kollégák segítésének vágya, a határok meghúzásának hiánya, vagy akár az állás elvesztésétől való félelem gyakran arra késztet bennünket, hogy szabadság alatt is dolgozzunk. A Munkahelyeink.hu felmérése arra a kérdésre kereste a választ, hogy a magyarok mennyi időt töltöttek 2023-ban nyári szabadságon és mennyire sikerült elszakadni a munkahelyi feladatoktól a pihenés során.

A felmérés alapján 2023 nyarán a magyarok 83%-a volt szabadságon. A szabadnapok számát tekintve a legtöbb munkavállaló 1-től 10-ig terjedő munkanapot vett ki (74%), ezen belül 5 munkanapot 16%, 5-9 munkanapot 23% használt fel a nyáron. Tíz vagy annál több munkanapot 37% vett ki, ezen belül 10 napot 11%, 10-14 napot 9%, 15 napot 7%, illetve több mint 15 napot 10% használt fel. Azok közül, akik nyáron nem vettek ki szabadnapot, 4% még a közeljövőben tervez szabadságra menni, 8% nem is tervezett idén nyári üdülést, illetve 5% válaszolta, hogy nem volt lehetősége idén nyáron szabadságot kivenni. Az adatok alapján ugyanakkor 84% úgy gondolja, hogy minimum 10 nap szabadságra lenne szüksége ahhoz, hogy megfelelően ki tudja magát pihenni.

A felmérés azt is vizsgálta, hogy a munkavállalóknak a szabadságuk alatt mennyire sikerült elszakadni a munkahelyi feladatoktól, megkereste-e őket munkáltatójuk munkahelyi feladatok miatt, mit gondolnak az ilyen megkeresésekről, nézik-e szabadság alatt a munkahelyi e-mailjeiket, visznek-e magukkal laptopot a nyaralásra, és összességében mennyire voltak elégedettek a pihenés minőségével. Az eredmények szerint a munkavállalók 54%-át kereste meg munkáltatója szabadsága alatt munkahelyi feladatok miatt, 67% legalább egy alkalommal megnézte a munkahelyi e-mailjét a szabadság közben, illetve 36% szokott laptopot vinni a nyaralásra, hogy biztosan meg tudja oldani a munkahelyén felmerülő sürgős helyzeteket.

A szabadság alatti munkával kapcsolatban 34% úgy gondolja, hogy akkor is zavarja, ha csak ritkán történik ilyen, 25% válaszolta, hogy ha néha előfordul nem zavarja. A válaszadók 8%-a nem bánja, ha a szabadidejét a munkájával kell kombinálnia mivel élvezi, amit csinál. Amennyiben ilyen megkeresés érkezik 41% igyekszik megoldani a feladatot, 13% pedig megpróbálja elmagyarázni munkatársainak, hogy nem dolgozik a szabadság alatt.

A kutatás arra is rákérdez, hogy amennyiben az alkalmazottat zavarja a nyaralás alatti munkavégzés, próbált-e erről beszélni a felettesével. A munkavállalók 19%-a válaszolta, hogy igen, megtette, de nem értették meg az igényeit, 21% fél előhozakodni ezzel témával, 31% pedig azt válaszolta, hogy még nem beszélt erről felettesével, de tervezi.

Arra a kérdésre, hogy mikor volt utoljára munkamentes nyaraláson csupán 11% válaszolta, hogy soha nem dolgozik nyaralás közben, illetve 13% mondta, hogy minden nyaralása alatt szokott dolgozni. További 43% válaszolta, hogy idén nyáron, 20% hogy az elmúlt 2-5 évben, 13% pedig, hogy több mint 5 éve. Összességében a kutatásban résztvevő válaszadók 33%-a nem teljesen elégedett munkaadója kapcsolódó gyakorlataival, viszont a munkavállalók több mint 71%-a válaszolta, hogy mindent egybe véve elégedett volt a nyaralás minőségével.

A kutatás továbbá kitér arra, hogy a családok hogyan oldották meg a gyerekek felügyeletét a nyári szünidő folyamán. A válaszadó szülők 34%-a iskolai felügyeletet vett igénybe néhány hétre, majd a gyerekek más tevékenységekben vettek részt (pl. nagyszülők, táborozás, családi nyaralás), 33% otthonról dolgozott a gyermekével/gyermekeivel, és együtt mentek családi nyaralásra, 19% otthonról dolgozott a gyermekével/gyermekeivel, de nem mentek nyaralni, és 14% vett igénybe nyári napközis felügyeletet arra a teljes időszakra, amikor a család többi tagja nem volt szabadságon.

"Felmérésünkkel arra kerestük a választ, hogy a járvány által felgyorsult otthoni munkavégzés trendje milyen hatással volt a nyaralás során történő munkavégzésre. A felmérés rámutat, hogy vannak, akik szívesebben végeznek el bizonyos feladatokat amikor szabadságon vannak, cserébe azért, hogy az irodába visszatérve ne halmozódjanak fel annyira az elvégzetlen feladatok. A távoli munkavégzés a szabadúszók, vagy azok számára, akik igazán élvezik, amit csinálnak egy életforma, de őket leszámítva minden harmadik magyar munkavállalót zavar, ha a szabadság alatti munkavégzés általános gyakorlattá válik a munkahelyén. A felmérésünkből az is kiderül, hogy a munkavállalók körülbelül ötöde beszélt a vezetőivel, és a problémát orvosolták. A motiváció fenntartása szempontjából elengedhetetlen, hogy az alkalmazottak félelem nélkül hozhassák fel ezt a témát és olyan megoldásokat kereshessenek a munkáltatójukkal, amely lehetővé teszi számukra a munka és a magánélet egyéni szempontoknak megfelelő egyensúlyát” – mondta Costin Tudor, a Munkahelyeink.hu vezérigazgatója.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...