Évente több százmilliárd forintos a hazai reklámpiac, és az elmúlt években folyamatos volt a növekedés, azonban egyre nagyobb gondot jelent ezen a területen is a szakemberhiány. A BrandMania stábja ezúttal annak járt utána, mekkora kihívásnak érzékelik ezt a marketingpiac meghatározó szereplői és milyen trükkökkel igyekeznek magukhoz csábítani és megartani a tehetségeket.
A munkaerőhiány a kommunikációs és marketingszakmát sem hagyja érintetlenül. A bővülésnek ezeken a területeken is komoly akadálya lehet, ha a cégek nem találnak megfelelő szakembereket. Faludi Péter, a Havas Media ügyvezetője például úgy látja, hogy ma a szakemberhiány a legnagyobb kihívás, ugyanakkor kevés szó esik arról a piacon, hogyan lehet pótolni őket. Kevesen érkeznek az iparágba őket pedig integrálni kell a cégekbe és van ahol 20-25 éves korkülönbségeket kell összehangolni és együttműködésre bírni.
Papp-Váry Árpád, a Budapesti Metropolitan Egyetem dékánja pedig többek között arról beszélt a műsorban, hogy milyen gyorsak a változások az elvárt tudás kapcsán is. „Kommunikációs területen a ma vezető szakmák közül 5-10 éve sok még nem is létezett. Az egyetem feladata az, hogy megtanítsa a diákokat az alapokra, hogy hova nyúljanak és hogyan tudnak folyamatosan tanulni, mert ami 1 éve igaz volt a marketingkommunikációban, az korántsem biztos, hogy ma is igaz” – mutatott rá Papp-Váry Árpád.
A BrandMania legújabb adásából kiderül az is, hogy milyen elvárásaik vannak a mostani, kommunikációt, marketinget tanuló fiataloknak, de lesz szó arról is, hogyan igyekeznek vonzóbbá válni a cégek. A műsorban megszólal még Pajor Attila, a GroupM kereskedelmi és stratégiai igazgatója és Nagy Bálint, az IBS marketing tanszékének vezetője.
BrandMania ma éjjel 1:10-kor az RTL Klubon, a műsor előzetesét itt nézheti meg.