- Hirdetés -

Szárnyal a Suzuki

|

A Magyar Suzuki Zrt. 14,12 százalékos részesedéssel vezeti a hazai autópiacot. 19.292 új Suzuki személyautót regisztráltak tavaly Magyarországon, 27 százalékkal többet, mint az azt megelőző évben, 58 százalék – 11.127 db – az Esztergomban gyártott közönségkedvenc Vitara volt. A Magyar Suzuki 171.885 járművet adott el 123 országban 2018-ban, ebből 163.291 (95%) a Dunakanyarban készült, a nemzetközi vállalat harmadik legnagyobb gyártókapacitású üzemében Japán és India után; amely a cég egyetlen európai gyáregysége is egyben. A Magyar Suzuki Zrt. 1953,3 millió euró értékű nettó árbevétellel zárta a 2018-as évet.

27 százalékkal több új Suzuki személyautót regisztráltak tavaly hazánkban mint 2017-ben. Az autóipari vállalat sikere a piacvezető Vitarának és a szintén dobogós S-CROSS-nak köszönhető Magyarországon és Európában egyaránt. Előbbiből 11 127 darabot regisztráltak hazánkban 2018-ban az azt megelőző évi 8787-hez viszonyítva, utóbbiból 4982-t. Magyarország a Suzuki ötödik legnagyobb piaca olyan tradicionális autógyártó nemzetek mögött, mint a brit, a német, a francia és az olasz. A 30 éves Vitara modell – amelyet 2015 óta Esztergomban gyártanak – tavalyi évben is töretlen hazai sikere annak is köszönhető, hogy a modell 2018 őszén megújult külsővel, valamint minden Esztergomban gyártott gépjárműre vonatkozó, egyedülálló 3+7 éves garancia programmal jelentkezett 1.0 és 1.4-es BoosterJet motorokkal felszerelve.

Teljesítmény

A folyamatosan növekvő igények ellenére csekély mértékben visszaesett az esztergomi gyártás 2018-ban az Európai Uniós emissziós átállásnak köszönhetően. 50 450 S-CROSS gördült le a gyártósorról 2018-ban a 2017-es 55 675-tel szemben. Ugyanakkor Vitarából közel azonos mennyiség készült az esztergomi üzemben az elmúlt két évben: 121 030-at szereltek össze a szériából 2017-ben, tavaly pedig 121 089-et gyártottak belőle.

A Magyar Suzuki Zrt. 2018-as nettó hazai eladásokból származó jövedelmének – 280 474 703 euró – 65 százaléka (183 607 134 euró) Esztergomban gyártott autókból származik. A vállalat nettó hazai árbevétele 18,6 százalékkal növekedett az azt megelőző évhez képest. A vállalat bevételeinek 96 százaléka Esztergomban gyártott járművekből származik. 2018-ban a regisztrált járművek 87 százaléka exportra készült a korábbi 92 százalékhoz képest, ami a magyar piac erősödését mutatja.

A Suzuki nem csak az autóipari szegmensben, de a motor és hajómotor kategóriában is erősödött.

Suzuki hajómotor üzletág 2017 óta a közép-kelet-európai régió központja és 367 regisztrált hajómotorral piacvezető Magyarországon. A divízió 1484 hajómotort exportált 2018-ban. A legjelentősebb exportot érintő növekedés a 150-350 lóerős hajómotorok tekintetében történt, ebből ugyanis 180%-kal többet regisztráltak 2018-ban, mint az azt megelőző évben. A motoros üzletág immár harmadik éve a legnagyobb piaci részesedésű disztribútor Európában. A hazai eladások 23%-os növekedésének köszönhetően az üzletág piaci részesedése közel 16%-ra növekedett 2018-ban. A Magyar Suzuki Zrt. 2018-ban 123 országba értékesített autót, motort és hajómotort, Magyarországot is beleértve. A vállalat 185 000 járművet tervez gyártani 2019-ben az eredetileg tervezett 179 000-es gyártási célszám helyett.

Nagy elismerés a Magyar Suzukinak

2019 április 1-jével a Magyar Suzuki lett az anyacég európai bázisú pótalkatrész- és kiegészítőtartozék-ellátóközpontja. A Suzuki megerősíti a szervezeti struktúráját, az informatikát is beleértve, ezen kívül hozzávetőlegesen 80 új munkahelyet hozott létre az esztergomi gyárban annak érdekében, hogy Európa- és világszerte biztosítsa a hatékony pótalkatrész ellátást. Ez a döntés is bizonyítja a vállalat előkelő szerepét a multinacionális cég nemzetközi hálózatában.

Ígéretes 2019. január-májusi számok

A Luxus kategóriát kivéve az autóipar minden szegmensben átlagosan 7,8 százalékot növekedett az év első öt hónapjában, míg az előbbi 15%-ot csökkent 2018 hasonló időszakához képest. Az S-CROSS jobban szerepelt az újautó eladásokban idén februárban és májusban. 3649 Vitarát és 3793 S-CROSS-t regisztráltak az év első öt hónapjában. Ugyanakkor mindkettő továbbra is vezető maradt a saját kategóriájában: sport-szabadidő (SUV), valamint C kategóriás Crossover.

9075 új Suzuki autót helyeztek forgalomba a 2019. január-május időszakban az importált modellekkel együtt. A vállalat megnövekedett 14,9%-os piaci részesedéssel tovább tudta erősíteni pozícióját a magyar autópiacon a tavalyi évhez képest. A magyar Suzuki a növekvő tendencia folytatására számít az év további részében is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...