- Hirdetés -

Szárnyal a tévézés a járvány alatt

|

- Hirdetés -

Tavaly februárban fordult meg a televíziónézésre fordított idő csökkenő trendje. Azóta minden hónapban többet tévéztek az emberek, mint egy évvel korábban. A Marketing&Media magazin összeállításában megnéztük, hogy mennyire tartott ki az idén ez a tendencia és milyen demográfiai csoportoknál ugrott meg leginkább a tévékészülékek előtt töltött idő.

Elkezdett növekedni a kereskedelmi televíziók esti hírműsorainak a nézettsége – tavaly februárban ez volt a koronavírus-járvány első jele a televíziós piacon. Nagyjából 2020 februárjának második hetétől pedig egyértelműen emelkedésnek indult a tévénézési idő is, majd az első lezárás idején régen látott magasságba ugrott a televíziós médiafogyasztás. A csatornák számára a tavalyi év a reklámbevételek csökkenése és a tavaszi gyártási nehézségek miatt több bánatot, mint örömet okozott, az azonban tény, hogy az elérésüknek nagyon jót tett a járványhelyzet. A korábbi években ugyanis egy kismértékű, de állandó visszaesést mutatott a tévénézési idő.

Havi szinten ez azt jelentette, hogy 2020 januárjában még egy kicsi csökkenés volt a tévénézésre fordított időben, ezt követően viszont minden egyes hónapban lényegesen magasabb volt ez az idő az előző év azonos hónapjánál. Ami érdekes, hogy ez a növekedés kitartott a nyári hónapokban is, leginkább szeptemberben volt hasonló a tévézési idő a korábbi évhez viszonyítva. 2020 utolsó három hónapja pedig újabb hatalmas ugrást hozott ennél a mutatónál.

A december egészen kiemelkedő adatokat produkált. Eleve a december vagy a január hozza minden évben a legmagasabb tévézési időt, tavaly pedig erre rátett egy lapáttal, hogy kevesebben utaztak az ünnepi időszakban, illetve szilveszterkor is érvényben volt a kijárási korlátozás. Így a decemberi tévénézési idő a 18–49 évesek körében napi átlagban 274,9 percet tett ki teljes napon. Ez 34 perces növekedést jelent 2019 decemberéhez viszonyítva. A főműsoridős tévézési idő 98,5 perc volt, ami megint csak nagyon magas értéknek számít és 13,6 perccel magasabb a korábbi évi adatnál. Összességében éves szinten, a 18–49 éveseknél és teljes napon 9,5 százalékkal emelkedett a tévénézésre fordított idő 2020-ban. Ugyanez csak az esti főműsoridőt nézve 7,4 százalékos növekedést mutatott.

A budapestiek jobban rákaptak a tévére

Az idei év első két hónapjában nem tört meg ez a növekvő trend. A 18–49 éveseknél maradva teljes napon és főműsoridőben is 7,9 százalékkal magasabb tévézési időt mértek, mint 2020 januárjában. Februárban ez teljes napon 2,9, főműsoridőben 4,9 százalékos bővülést jelentett. Azaz 2021 elején már valamivel csökkent a növekedés üteme. Ezt a heti adatok is mutatják, így például az idei nyolcadik héten, teljes napon már egy enyhe mérséklődést is lehetett látni. Viszont itt már befigyel, hogy a 2020-as bázisév hasonló heteiben kezdett vágtató módba kapcsolni a tévénézési idő.

Lakóhely szerint a budapestiek tévénézési ideje 13 százalékkal nőtt 2020-ban, miközben a többi településtípusnál ez a bővülés három-öt százalék körül mozgott. A magas vásárlóerejűek körében szintén nagyobb arányban emelkedett a tévénézési idő, mint a többi csoportnál. Érdekes módon az iskolai végzettség terén már nem látszanak ilyen eltérések. Némileg jobban nőtt – hét százalékkal – az átlagnál kicsit kevesebbet tévéző egyetemi végzettségűeknél a képernyő előtt töltött idő. Azonban a közép- és alapfokú végzettségű nézők esetén is öt-hat százalékos bővülést mutat a statisztika.

Heszler Róbert

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, amelyben kiemelten foglalkozunk a televíziós piaccal, további elemzések és meghatározó tévés szakemberekkel készült interjúk is találhatók a lapban.

Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / RTL Magyarország

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Így használd okosan a mobilod

Elfogyott a mobilnetünk, lemerült a készülék vagy éppen a vízállósági teszten bukott el a mobilunk? Az okostelefonok korában már nem kérdés, hogy a mobilunk egyszerre az utazási irodánk, a beszállókártyánk, a fényképezőgépünk, a térképünk...

Keveset tesznek a fenntarthatóságért a magyar vállalatvezetők

A magyar vállalatvezetők zöme fontosnak tartja a környezeti fenntarthatóság követelményét – de csak kevesen tesznek is érte eleget. Általában akkor foglalkoznak a környezeti problémák megoldásával, ha az közvetlen működési haszonnal is jár. A legnagyobb...

Elstartolt a műanyagmentes július

Ebben az évben is megrendezik a Műanyagmentes Júliust (PlasticFree July), amelynek célja, hogy a felhasználók legalább egy hónapon át mellőzzék az életükből az egyszerhasználatos műanyagokat. „Egyes műanyag fajták lebomlásához több száz évre van szükség....

Ünnepel a Mozi+

Július 11-én hatodik születésnapját ünnepli a Mozi+, a TV2 Csoport első filmcsatornája. A közkedvelt kábelcsatorna, amely a nap 24 órájában garantál felhőtlen szórakozást az egész család számára, már indulása első hetén is sokakat vonzott...

Tippek a zöld fesztiválozáshoz

Itt a nyár, dübörögnek a partik, élvezzük az életet - és persze fogyasztunk. A fesztiválok sajnálatos velejárója a zöldterületek amortizációja, a növényzet károsítása, a sok műanyag és a temérdek szemét. Összeszedtük, hogy lehet egy...

Megéreztük az inflációt: ezen spórolnak a magyarok

Magyarországot is magába foglaló régiós felmérés készült a Publicis Groupe megbízásából arról, hogyan változnak az emberek fogyasztási szokásai az erősödő inflációs környezet hatására az egyik leggyakrabban vásárolt kategóriában, a fogyasztói csomagolt áruk (CPG) kategóriájában....

Hosszabbít a Hypewriter, még várják a sorozatötleteket

Július 20-ig meghosszabbítja a jelentkezési időszakot a Hypewriter – nemzetközi sorozatötlet pályázat. Az immár negyedik alkalommal megvalósuló verseny célja, hogy felkutassa a legeredetibb, vadonatúj tévésorozat-ötleteket és tehetséges alkotóikat. A nyertes díjazása 10000 euró, valamint...

Kevesebb innovációt terveznek a hazai vállalkozások

Csökkent az új terméket vagy szolgáltatást tervező magyar cégek aránya, mindössze 27 százalék rukkolna elő ezzel a következő egy évben. A tervezett innovációk közül viszont több az új vagy jelentős mértékben továbbfejlesztett háttérfolyamatban gondolkozó...

Egyre több tölcséres és pálcikás jégkrémet vesznek a budapestiek

Az online élelmiszer vásárlás népszerűségének növekedése a szezonális termékeket sem kerüli el. Különösen igaz ez a kánikulai időszakban, amikor a hőségben már a fagyizóig is megterhelő lenne elmenni, vagy esetleg amikor a munka nem...

Kemény döntést hozott az HBO Max tulajdonosa

Beszünteti a helyi tartalmak készítését Európa jelentős részén az HBO Max. A streaming szolgáltató tulajdonosa, a Warner Bros. Discovery (WBD) egy nagyobb átszervezés részeként döntött így, és ennek az intézkedéscsomagnak tudható be az is,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Tovább nőtt az informatikusok bére

Továbbra is tarolnak a fizetések az informatikai szektorban hazánkban és nemzetközi szinten egyaránt. A COVID-19 hatása az IT munkaerőpiacot is elérte, munkaerőhiány és bérnövekedések figyelhetők meg világszerte. A Bluebird piaci körképe.Az elmúlt két év...

Így használd okosan a mobilod

Elfogyott a mobilnetünk, lemerült a készülék vagy éppen a vízállósági teszten bukott el a mobilunk? Az okostelefonok korában már nem kérdés, hogy a mobilunk egyszerre az utazási irodánk, a beszállókártyánk, a fényképezőgépünk, a térképünk...

Keveset tesznek a fenntarthatóságért a magyar vállalatvezetők

A magyar vállalatvezetők zöme fontosnak tartja a környezeti fenntarthatóság követelményét – de csak kevesen tesznek is érte eleget. Általában akkor foglalkoznak a környezeti problémák megoldásával, ha az közvetlen működési haszonnal is jár. A legnagyobb...

Elstartolt a műanyagmentes július

Ebben az évben is megrendezik a Műanyagmentes Júliust (PlasticFree July), amelynek célja, hogy a felhasználók legalább egy hónapon át mellőzzék az életükből az egyszerhasználatos műanyagokat. „Egyes műanyag fajták lebomlásához több száz évre van szükség....

Ünnepel a Mozi+

Július 11-én hatodik születésnapját ünnepli a Mozi+, a TV2 Csoport első filmcsatornája. A közkedvelt kábelcsatorna, amely a nap 24 órájában garantál felhőtlen szórakozást az egész család számára, már indulása első hetén is sokakat vonzott...
- Hirdetés -

Don't Miss

Van keresnivalónk a nemzetközi porondon is

A nemzetközi terjeszkedés támogatására fordítja a DayOne Capital kockázati tőkealaptól, valamint több, szakmai magánbefektetőtől kapott 3 millió eurós befektetést a Webshippy – mondta el az mmonline.hu-nak Perényi András. A kiszervezett logisztikai szolgáltatásokat nyújtó cég...

Kisfiam, hozzál valami másik lapot!

25 éves voltam. Félve sétáltam be a Világgazdaság szerkesztőségébe. A főszerkesztő, Bánki András fogadott. Újságíró-gyakornoknak jelentkeztem. András keresett valakit, aki a 2000-es sydney-i olimpia kapcsán sportbizniszcikkeket ír majd a VG-nek. Meglátott bennem valamit. Azt nem, hogy...

Nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet

„A Paprika Studios története nemzetközi piacon elért magyar sikertörténet. Rendkívül büszke vagyok arra, hogy részese és alakítója lehetek ennek. A vállalat nevében köszönettel tartozom az alapítónak, Marschall Péternek, akinek a hite és a víziója...

A vendéglátás is a szórakoztatóipar része

Kereszty Gábor 2002 és 2007 között a hazai médiapiac egyik meghatározó szereplője volt a TV2 vezérigazgatójaként. Azonban az első TOP50 megjelenésekor már távozott a csatornától, így egyetlen összeállításunkban szerepelt, még 2011-ben. Egy évvel azelőtt...

A kereskedés dinamikája és intenzitása is más

Lengyel András hosszú éveken át az Axel Springer, majd a Ringier Axel Springer hirdetési és marketingigazgatójaként dolgozott. A kiadótól – 14 év után – 2016-ban távozott. Ezt követően az Atmedia kereskedelmi és portfólióigazgatója volt,...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Elstartolt a műanyagmentes július

Ebben az évben is megrendezik a Műanyagmentes Júliust (PlasticFree July), amelynek célja, hogy a felhasználók legalább egy hónapon át mellőzzék az életükből az egyszerhasználatos műanyagokat. „Egyes műanyag fajták lebomlásához több száz évre van szükség....

Tippek a zöld fesztiválozáshoz

Itt a nyár, dübörögnek a partik, élvezzük az életet - és persze fogyasztunk. A fesztiválok sajnálatos velejárója a zöldterületek amortizációja, a növényzet károsítása, a sok műanyag és a temérdek szemét. Összeszedtük, hogy lehet egy...

Egyre több vállalat keres fenntarthatósági szakértőt

Egyre nagyobb hangsúlyt kap a fenntarthatóság vállalati szinten is, ami már a munkaerőpiacon is mutatkozik. Itthon is keresnek fenntarthatósági szakértőket és tanácsadókat, a jövőben pedig még több ilyen állás várható. Ez két kihívást is...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....