- Hirdetés -

Szárnyal a tévézés a járvány alatt

|

- Hirdetés -

Tavaly februárban fordult meg a televíziónézésre fordított idő csökkenő trendje. Azóta minden hónapban többet tévéztek az emberek, mint egy évvel korábban. A Marketing&Media magazin összeállításában megnéztük, hogy mennyire tartott ki az idén ez a tendencia és milyen demográfiai csoportoknál ugrott meg leginkább a tévékészülékek előtt töltött idő.

Elkezdett növekedni a kereskedelmi televíziók esti hírműsorainak a nézettsége – tavaly februárban ez volt a koronavírus-járvány első jele a televíziós piacon. Nagyjából 2020 februárjának második hetétől pedig egyértelműen emelkedésnek indult a tévénézési idő is, majd az első lezárás idején régen látott magasságba ugrott a televíziós médiafogyasztás. A csatornák számára a tavalyi év a reklámbevételek csökkenése és a tavaszi gyártási nehézségek miatt több bánatot, mint örömet okozott, az azonban tény, hogy az elérésüknek nagyon jót tett a járványhelyzet. A korábbi években ugyanis egy kismértékű, de állandó visszaesést mutatott a tévénézési idő.

Havi szinten ez azt jelentette, hogy 2020 januárjában még egy kicsi csökkenés volt a tévénézésre fordított időben, ezt követően viszont minden egyes hónapban lényegesen magasabb volt ez az idő az előző év azonos hónapjánál. Ami érdekes, hogy ez a növekedés kitartott a nyári hónapokban is, leginkább szeptemberben volt hasonló a tévézési idő a korábbi évhez viszonyítva. 2020 utolsó három hónapja pedig újabb hatalmas ugrást hozott ennél a mutatónál.

A december egészen kiemelkedő adatokat produkált. Eleve a december vagy a január hozza minden évben a legmagasabb tévézési időt, tavaly pedig erre rátett egy lapáttal, hogy kevesebben utaztak az ünnepi időszakban, illetve szilveszterkor is érvényben volt a kijárási korlátozás. Így a decemberi tévénézési idő a 18–49 évesek körében napi átlagban 274,9 percet tett ki teljes napon. Ez 34 perces növekedést jelent 2019 decemberéhez viszonyítva. A főműsoridős tévézési idő 98,5 perc volt, ami megint csak nagyon magas értéknek számít és 13,6 perccel magasabb a korábbi évi adatnál. Összességében éves szinten, a 18–49 éveseknél és teljes napon 9,5 százalékkal emelkedett a tévénézésre fordított idő 2020-ban. Ugyanez csak az esti főműsoridőt nézve 7,4 százalékos növekedést mutatott.

A budapestiek jobban rákaptak a tévére

Az idei év első két hónapjában nem tört meg ez a növekvő trend. A 18–49 éveseknél maradva teljes napon és főműsoridőben is 7,9 százalékkal magasabb tévézési időt mértek, mint 2020 januárjában. Februárban ez teljes napon 2,9, főműsoridőben 4,9 százalékos bővülést jelentett. Azaz 2021 elején már valamivel csökkent a növekedés üteme. Ezt a heti adatok is mutatják, így például az idei nyolcadik héten, teljes napon már egy enyhe mérséklődést is lehetett látni. Viszont itt már befigyel, hogy a 2020-as bázisév hasonló heteiben kezdett vágtató módba kapcsolni a tévénézési idő.

Lakóhely szerint a budapestiek tévénézési ideje 13 százalékkal nőtt 2020-ban, miközben a többi településtípusnál ez a bővülés három-öt százalék körül mozgott. A magas vásárlóerejűek körében szintén nagyobb arányban emelkedett a tévénézési idő, mint a többi csoportnál. Érdekes módon az iskolai végzettség terén már nem látszanak ilyen eltérések. Némileg jobban nőtt – hét százalékkal – az átlagnál kicsit kevesebbet tévéző egyetemi végzettségűeknél a képernyő előtt töltött idő. Azonban a közép- és alapfokú végzettségű nézők esetén is öt-hat százalékos bővülést mutat a statisztika.

Heszler Róbert

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, amelyben kiemelten foglalkozunk a televíziós piaccal, további elemzések és meghatározó tévés szakemberekkel készült interjúk is találhatók a lapban.

Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / RTL Magyarország

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új rekordot állított fel a Yettel

2024. március 26-án több százan doboltak egyszerre Magyarország különböző pontjain, hogy hazai ütősrekordot állítsanak fel. A kísérlet apropóját az adta, hogy 30 éve indította el a Yettel – akkor még Pannon GSM néven –...

Ezek lesznek idén a legmeghatározóbb divattrendek

A Z generáció nem várja meg, hogy a divatipar megszabja mi a menő, hanem megalkotja saját trendjeit. Manapság ezek a trendek a nagy divatmárkákra is hatással vannak, amelyek a Z generáció ízlésvilágához igazítják kollekcióikat....

Új évaddal tér vissza az Adom a napom

Április 15-én hétfőn 20 órakor 3. évadával tér vissza a VIASAT3-ra Magyarország egyik kedvenc élő talkshowja, az Adom a napom. „Mutasd meg a napod, megmondom, ki vagy!” – tartja a műsor kapcsán Geszti Péter,...

Televíziós Újságírók Díja: megvannak az idei nyertesek

Győzteseket hirdettek a Televíziós Újságírók Díja gálaeseményen március 27-én este. A legjobb női műsorvezető Lékai-Kiss Ramóna lett, Till Attila kapta a legjobb férfi műsorvezetőnek járó elismerést, Miklósa Erikát a zsűritag kategóriában díjazták, Sztarenki Dóra...
Szabó Balázs RTL

Az RTL már javában készül a Bajnokok Ligájára

Amikor egyszerre hét meccs lesz egy időpontban, akkor mind a hetet láthatják magyar kommentárral a nézők – mondja a Bajnokok Ligája közvetítések kapcsán Szabó Balázs, az RTL Magyarország tartalmak menedzseléséért felelős vezérigazgató-helyettese. A szakember...

Új vezetőt nevezett ki a Decathlon

A sportszerforgalmazó márka új marketing és brand igazgatója számára nem ismeretlen a terep, bár Herczeg Lilla január 1-jétől tölti be új pozícióját, a Decathlon csapatát viszont már 2012 óta erősíti. A szakember az elmúlt...

Így ünnepli a nők sikereit a Glamour

A GLAMOUR Women of the Year gálát idén immár 15. alkalommal rendezte meg a Ringier Hungary. A díjátadó gála célja a kezdetektől az, hogy a hazai társadalomban nagyobb teret adjon a nők által elért...

Kiberbűnözés – veszélyben az idősek

Az 50–79 éves magyarországi internetezők 97 százaléka napi rendszerességgel használja az internetet. Bár átlagosan mintegy két órát töltenek naponta az interneten, kevesen tartoznak a digitálisan felkészültek közé, ezért jobbára bizalmatlanok és kevésbé tudatosak –...

Elkészült a legbefolyásosabb magyar nők listája

Tizedik alkalommal tette közzé a Forbes a legbefolyásosabb magyar nők listáját. Az üzleti magazin idén is négy kategóriában rangsorolt: közélet, üzlet, média és kultúra, utóbbinak az élén debütált Karikó Katalin Nobel-díjas kutató. Új belépőként...

Nélkülözhetetlen mobilappok húsvétra

Közeleg a húsvét, a szórakozást pedig új szintre lehet emelni pár jópofa, játékos alkalmazásról, legyen szó a gyerkőcök foglalkoztatásáról vagy családi kikapcsolódásról. A HONOR pár olyan androidos alkalmazást szedett össze, amik remekül jönnek majd...
- Hirdetés -