Átlépte a százmilliárd dollárt a mobilos alkalmazásboltokban elköltött összeg tavaly a Sensor Towers előzetes adatai alapján. Csak a karácsony 400 millió dollár fölötti forgalmat hozott az App Store-ban és a Google Play-ben.
A Sensor Tower előzetes adatai alapján tavaly január 1. és december 17. között 106 milliárd dollárt költöttek el világszerte mobilalkalmazásokra. Ez éves szinten 30 százalékos növekedést jelent, de a teljes 2019-es eredménnyel összevetve is jelentős, 24 százalékos bővülésnek számít.
A társaság elemzése szerint az App Store-ban messze többet költenek a felhasználók, mint a Play-ben, az Apple alkalmazásboltja a teljes forgalom mintegy kétharmadát tudhatta magáénak. Nem meglepő módon a játékok hozzák a legtöbb pénzt, a mobilappokra szánt összeg 71,7 százaléka, vagy 76 milliárd dollár ment el ezekre a múlt évben.
Érdekesség, hogy öt olyan játék is akadt, ami egymilliárd dollár fölötti forgalmat ért el sőt, két alkalmazás kétmilliárd dollár fölött hozott. A tavalyi bevétel rekorder a PUBG (PlayerUnknown’s Battlegrounds) volt, 2,6 milliárd dolláros összeggel, míg a második Honor of Kings lett nem sokkal lemaradva, ez az app 2,5 milliárd dollárt hozott. A Pokémon GO, a Coin Master és a Roblox tudott még egymilliárd dollár fölé kerülni.
A Sensor Tower ugyan egész éves, végleges adatokat még nem közölt, a karácsonyi költésekről viszont már közzétett egy becslést. Ez alapján az ünnepek alatt 407,6 millió dollárt hagytak a mobilos alklamazásboltokban a felhasználók, ami 2019 hasonló időszakához képest 34,5 százalékos bővülést jelentett.