Százmilliárd euró fölött az európai digitális reklámpiac

Első alkalommal fordult elő 2024-ben, hogy átlépte a százmilliárd eurós határt az európai digitális reklámpiac. Az IAB Europe AdEx Benchmark Report szerint a jelentésben szereplő 30 piac összesítve 16 százalékos növekedést tudott felmutatni a múlt évben 2023-hoz képest.

Az IAB Europe összesítése szerint 2024-ben 118,9 milliárd eurós volt az európai digitális reklámpiac. Ez egyben azt is jelentette, hogy az európai reklámköltések 67,2 százaléka már digitális platformokon realizálódik. Figyelemreméltó az is, hogy a Covid-járvány hatása miatt kiugró 2021-es évet leszámítva 2011 óta nem volt ilyen mértékű – 16 százalékos - bővülés éves szinten az európai digitális hirdetési piacon.

A jelentés szerint a vizsgált 30 piacból 21 esetében kétszámjegyű volt a növekedés a múlt évben 2023-hoz képest. Az európai országok közül az Egyesült Királyságban költik el a legtöbbet digitális platformokon a hirdetők, tavaly 42 milliárd eurós volt ez a szegmens a szigetországban.

A közösségi média továbbra is domináns a különböző eszközök között, tavaly 23,9 százalékos bővülést produkált ez a szegmens éves összevetésben. Szintén sokat erősödött a videós és a retail media platform. A videós hirdetések esetében különösen a Connected TV formátumok járultak hozzá a 24,5 százalékos fejlődéshez, míg a retail media 22,2 százalékot erősödött.