- Hirdetés -

Százmillió dollárt költ a Toyota az MI-re

|

- Hirdetés -

A Toyota dedikált, a mesterséges intelligenciával kapcsolatos kutatási és fejlesztési tevékenység vállalaton belüli koordinálására, és az ezen a területen működő startupok és az együttműködési lehetőségek felkutatására alapított leányvállalata, a Toyota AI Ventures második alkalommal különít el komoly tőkealapot az érintett startupok tevékenységének támogatására.

A Szilícium-völgyben tevékenykedő Toyota AI Ventures (TAIV) kockázatitőke-befektető társaság bejelentette egy új alap: az autonóm mobilitás és a robotika piacain tevékenykedő, forradalmi technológiákat és üzleti modelleket fejlesztő fiatal start-up vállalkozások támogatására szolgáló, 100 millió dollár értékű Fund II létrehozását. A Toyota AI Ventures 2017 júliusában, a Toyota Research Institute (TRI) leányvállalataként jött létre. Alapítója és ügyvezető igazgatója az a Jim Adler, aki a TRI vezető tanácsadójaként is dolgozik. Nem egészen két év alatt a Toyota AI Ventures 19 start-up vállalkozásból álló, sokszínű befektetési portfoliót alakított ki. A Fund II létrehozásával a vállalat immár több, mint 200 millió dollár felett rendelkezik, amelyet a világ minden pontján tevékenykedő, ígéretes start-up vállalkozások finanszírozására és támogatására fordítanak.

„Az autógyártók csak úgy tarthatnak lépést az autóiparban zajló, rendkívül gyors változásokkal, ha aktív szerepet vállalnak a startup vállalatok ökoszisztémájában” – véli Jim Adler, a Toyota AI Ventures ügyvezető igazgatója. „A startup vállalatokba történő beruházásokkal, olyan hosszú távú kapcsolatokat teremtünk, amelyeken keresztül a Toyota hatékonyabban térképezheti fel a legfrissebb mobilitási innovációkat.”

A Toyota AI Ventures a legkülönfélébb ipari területeken keresi azokat a fiatal startup vállalkozásokat, amelyek mesterséges intelligencia, illetve adat- és felhőtechnológiák alkalmazásával keresnek megoldásokat fontos problémákra, illetve teremtenek új piaci lehetőségeket. A vállalat aktuális befektetési portfoliója rendkívül sokrétű; olyan startup vállalkozásokat ölel fel, mint:

  • az Elementary Robotics: a mindennapi feladatok elvégzésében segédkező robotikai platformok fejlesztése
  • az Intuition Robotics: közösségi technológiák létrehozása kognitív mesterséges intelligencia alkalmazásával
  • a Joby Aviation: elektromos hajtású, függőleges fel- és leszállásra képes (eVTOL) személyszállító légiforgalmi szolgáltatás úttörő jellegű megvalósítása
  • a May Mobility: 4. szintű önvezető iránytaxi szolgáltatások biztosítása közösségek számára
  • a Sea Machines: autonóm vezérlési és navigációs rendszerek építése a hajóipar számára

A Fund II bevezetésével a Toyota AI Ventures az eddigieknél is szélesebb körben végezheti küldetését, és befektetésre alkalmas, tehetséges vállalkozók felkutatásával térképezi fel a Toyota jövőjét.

A Fund II a Toyota AI Ventures portfolió szolgáltatásainak megerősítésében is szerephez jut. A TAIV nem csupán tőkét biztosít, de különféle portfolió-kezelő vállalatokkal is együttműködésre lép. A cél, hogy a források folyamatos előteremtésével segítse a hosszú távú együttműködést, biztosítsa a termék és a piac közötti egyezés megteremtését, valamint a Toyota széleskörű technológiai szakértelmével és kiterjedt globális hálózatával történő kapcsolatteremtés lehetőségét is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Inkább online vásárolnak divatcikkeket a magyarok

A magyarok 86 százaléka fog divatcikkeket vásárolni az interneten az ünnepeket megelőző kereskedelmi időszakban. A fogyasztók 57 százaléka tervezi, hogy szinte csak webáruházakból fog rendelni, 29 százalék vásárol majd online és fizikai üzletben...

Ezek voltak a legkeresettebb idegen szavak a neten

Rövid bétateszt után 90 000 szóval elindult a jelentese.hu. A SAKKOM Interaktív által létrehozott, ingyenes szótárakat gyűjtő oldalon többek között angol- és idegen szavak, a gamer társadalom által használt kifejezések, E-számok, és keresztnevek jelentése...

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Havonta ötszáz új reklám kerül képernyőre

Havonta ötszáz, még nem látott tévéhirdetés kerül a nézők szeme elé, a teljes reklámmennyiségnek pedig több mint a felét továbbra is az újak teszik ki – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...

Nőtt a tévézésre szánt idő a magyarok körében

Az idei harmadik negyedévben öt perccel nőtt a napi tévénézési idő a teljes népesség körében a Nielsen Közönségmérés adatai szerint és elérte a 4 óra 32 percet. A filmek és sorozatok miatt ülünk le...

Techcégek uralják a márkák rangsorát

A 10 legértékesebb márka közül 5 tartozik technológiai cégekhez, de ha az első 20-at nézzük, akkor még nagyobb a szektor fölénye, ebben a körben 11 technológiai brand található az Interbrand legújabb százas toplistáján. Az...

Új évaddal folytatódik a Comedy Club

Újra a nagypályás nevettetőké a terep a Comedy Centralon, október 22-től ugyanis folytatódik a humorcsatorna standupos műsorfolyama, a Comedy Club. Idén ősszel ismét trükkös cselekkel, kíméletlen támadásokkal és védhetetlen poénlabdákkal nyomul a gárda. Elsőként...

Van hova fejlődnünk az energiatakarékosság terén

A hazai fogyasztók körében a szelektív hulladékgyűjtés és az energiatakarékos égők használata számít a leginkább elterjedt otthoni környezetkímélő szokásnak. Miközben a magyar háztartásokban megtalálható hűtők, mosógépek, tévék mintegy fele már energiatakarékosnak számít, e gépek...

Éjjel is látó kamerákkal érkezik a legújabb okosmobil

Különleges éjszakai fotós és videós funkciókkal, 120 Hz-es képfrissítéssel, szupergyors töltéssel érkezik a HUAWEI legújabb okostelefonja. A nova 9 elő- és hátlapi kameráival egyaránt 4K-s felbontású videók készíthetők, a 4300 mAh-s beépített akkumulátor feltöltéséhez...

A vártnál jobban teljesít a lízingpiac

Bár a járvány az idén is bizonytalanná teszi a gazdasági helyzetet, a magyar lízingpiac ennek ellenére a várakozásoknál jobban szerepel – mondta Zs. Nagy István, a Magyar Lízingszövetség elnöke a szervezet csütörtöki konferenciáján. Szerinte...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Inkább online vásárolnak divatcikkeket a magyarok

A magyarok 86 százaléka fog divatcikkeket vásárolni az interneten az ünnepeket megelőző kereskedelmi időszakban. A fogyasztók 57 százaléka tervezi, hogy szinte csak webáruházakból fog rendelni, 29 százalék vásárol majd online és fizikai üzletben...

Ezek voltak a legkeresettebb idegen szavak a neten

Rövid bétateszt után 90 000 szóval elindult a jelentese.hu. A SAKKOM Interaktív által létrehozott, ingyenes szótárakat gyűjtő oldalon többek között angol- és idegen szavak, a gamer társadalom által használt kifejezések, E-számok, és keresztnevek jelentése...

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Havonta ötszáz új reklám kerül képernyőre

Havonta ötszáz, még nem látott tévéhirdetés kerül a nézők szeme elé, a teljes reklámmennyiségnek pedig több mint a felét továbbra is az újak teszik ki – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság...
- Hirdetés -

CMO

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...

Készen állás és újratervezés

Nagy Zoltán Péter OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Arra, hogy a marketing- és kommunikációs csapat, beleértve a lead ügynökségünket is, sikerrel tudott alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. - Van...

A releváns megoldásokban hiszek

Liptay GabriellaKPMG, marketing- és kommunikációs igazgató- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Fenntarthatóságban is jól teljesített a Telekom

A telekommunikációs szektor fenntarthatósági szempontból legjobban teljesítő vállalatai között jelölte meg a Magyar Telekomot az ISS Corporate Solutions a vállalat 2020. évi fenntarthatósági eredményei alapján. Az ISS ESG Corporate Rating éves szinten több, mint 100...

Zöld éttermet nyitott Debrecenben a KFC

Európában is ritkaságnak számít a gasztronómiai vállalkozások közt, Magyarországon pedig még egyedülálló ebben a szektorban a KFC október 14-én Debrecenben megnyitott új étterme. A beruházás a környezeti fenntarthatósági szempontokat követve olyan zöld megoldások beemelésével...

DATA