- Hirdetés -

Százmillió euróból zöldít az Audi

|

- Hirdetés -

Saját termelési helyszínein is intenzíven halad az Audi teljes egészében szén-dioxid-semleges prémiummobilitást kínáló szolgáltatóvá alakulása. 2022 közepéig a prémiummárka minden tizedik parkolóhelyét az elektromos autók számára kialakított töltőberendezéssel kívánja ellátni, amelyek többsége nyilvánosan működik majd. Ez az egyedülálló koncepció a legnagyobb töltőinfrastruktúra-projekt a német munkáltatók körében. A beruházás egyben jelentős know-how előnyt is nyújt az Audi számára az ilyen jellegű töltési koncepciók hardver- és szoftvertelepítése, illetve -üzemeltetése terén – miközben a mobilitás egy új üzleti területén is megkezdheti tevékenységét.

Az Audi több mint 4500 töltőpontot alakít ki az akkumulátorhajtású járművek számára, így járulva hozzá az egyéni közlekedés energiaátalakulásához. „Egy ilyen kiterjedt töltési infrastruktúra kiépítése teljesen újszerű kihívás” – jellemzi feladatát Maximilian Huber. A termelési helyszínek töltőprojekt-menedzsere nemcsak a töltőpontok telepítését vezeti, hanem az autógyártó telephelyei átfogó töltési megoldásának energiamenedzsere és szoftverszolgáltatója is egyben. Egyedül az ingolstadti főüzemnél 3500, míg Neckarsulmban ezer, Brüsszelben és Győrben pedig közel száz-száz töltőpont áll majd rendelkezésre a teljes bővítés végére. Ugyancsak töltőinfrastruktúra épül a mexikói San José Chiapa gyárában is, miközben a müncheni repülőtéren működő oktatási központokban már most is széleskörű töltőkapacitás vehető igénybe. A teljes projektre összesen akár százmillió euró áll rendelkezésre.

Egy ilyen nagyságrendű töltőkoncepció mindeddig egyedülálló Németországban, s aprólékos előkészítést és messzemenőkig független energiagazdálkodást igényel. Ennek megfelelően már 2017 közepe óta saját projektcsoport készíti elő, illetve valósítja meg a beruházást, az alapvető döntés pedig már egy évvel korábban megszületett az összes parkolóhely tíz százalékának villamosításáról. „Feltétlen szükséges az előkészítő időszak, mivel egy ilyen nagyságrendű energiaellátás puszta megtervezése és kiépítése is eltarthat több évig” – hangsúlyozta Maximilian Huber. Különös kihívást jelent a beruházás az egyes helyszíneken zajló folyamatos termelés melletti végrehajtása.

A projektcsoport felelős a teljes stratégiáért, a beruházás- és koncepciótervezésért, valamint irányítja a töltőinfrastruktúra kiépítését és üzemét, illetve az Audi termelési helyszínein zajló töltések elszámolását. A töltőpontok használhatóságát a dolgozókon túl igény szerint más parkolóvendégekre is kiterjesztik, s ennek megfelelően alakítják ki a töltőinfrastruktúrát, illetve dolgozzák ki az üzemeltetési szabályokat, de forródrótot és támogatást is biztosítanak. Ugyancsak fontos szempont a töltési folyamatok a vonatkozó mérésjogi előírásoknak megfelelő rögzítése és elszámolása is.

Brüsszelben, Ingolstadtban és Neckarsulmban már most összesen 21 megawatt csatlakozási teljesítményű töltőinfrastruktúra áll rendelkezésre, ami egy 14 ezer lakosú kisváros elektromosáram-fogyasztásának felel meg. Ebben hatszáz akár 22 kilowatt teljesítményű töltőpont, valamint hatvan egyenáramú, 50 és 350 kW közötti teljesítményű töltőberendezés szerepel. 2022 közepére egyedül a termelési helyszíneken összesen 4500 akár 22 kW teljesítményű, illetve mintegy 50 további, akár 350 kW teljesítményű töltőpont áll majd rendelkezésre. A teljes csatlakozási teljesítményt már az idei évtől az egyes termelési helyszíneken átívelő, dinamikus és intelligens terhelésmenedzsment irányítja, így nincs szükség az elektromosáram-csatlakozási lehetőségek további bővítésére.

Mindezt az Audi Oktatási Központ (Audi Training Center) a müncheni repülőtéren működő három helyszínének berendezései egészítik ki, ahol az Audi legnagyobb, 2,1 megawatt csatlakozóteljesítményű, önálló töltőparkja kapcsolódik az elektromos hálózatra. Az ATC IV új épületének felépítésével együtt ez esetben – akkumulátoros puffertároló segítségével – az itt előállított napenergiát is felhasználják a töltési folyamatok során. „Itt már korántsem csupán az energiaellátásról van szó” – mutatott rá Maximilian Huber. A projektcsapat a Google Maps alapjain saját navigációs térképet is készített, amelyen a munkatársak valós időben láthatják, hol található szabad töltőállomás. További fontos szolgáltatás az online-számlázás, valamint a belső elszámolási rendszerbe integrálás.

Középtávon azt is vizsgálják, hogyan bocsátható rendelkezésre az így összegyűjtött know-how más, szintén töltőinfrastruktúrát kiépíteni szándékozó vállalatok számára is, ami újabb lépés a vállalat puszta autógyártóból mobilitási szolgáltatóvá válása útján. Az Audi célkitűzése, hogy vezető szén-dioxid-semleges prémium szolgáltatóvá váljon, így legkésőbb 2050-re a teljes vállalatnak szén-dioxid-semleges alapokon kell működnie.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Újabb szélerőműparkot fejleszt a TotalEnergies

A TotalEnergies megkezdte a Qair által üzemeltetett Eolmed projekt építését, amelyben a vállalat 20 százalékos részesedéssel rendelkezik. Ez a 30 MW-os projekt Gruissan és Port la Nouvelle partjaitól több, mint 18 km-re található. A...

Különleges dartsközvetítésre készül a Sport TV

Nagy fába vágja a fejszéjét a Sport TV és az Antenna Hungária kedd este a Hungarian Darts Show-n az MVM Arenában, hiszen olyan sportközvetítést láthat majd a közönség, amelyet magyar stáb még nem készített...

Oktatási intézményeket támogat a Telekom

Székesfehérvári, miskolci és budapesti technikummal kezdett együttműködést a Magyar Telekom a távközlési szakma népszerűsítése, a szakirányú képzés támogatása, valamint saját szakemberutánpótlásának érdekében. Az intézmények most több száz eszközt kapnak a távközlési vállalattól oktatási célokra....

Kevesebb adót kell fizetni a kriptovaluták után

Napjaink egyik állandó beszédtémája a kriptovalutákkal való kereskedés, az azokkal kapcsolatos ügyletek és az abból származó bevétel. Nemrég pedig megérkezett a törvénymódosítás, amely a kriptovaluták adózását szabályozza Magyarországon. A Process Solutions Kft. (PS) hazánk...
tőzsde

Kivárnak a cégek a részvénykibocsátásokkal

Világszinten rekorderedményeket értek el tavaly a tőzsdei bevezetések (IPO). Magyarországon is jelentős növekedés mutatott a nyilvános piac 2021-ben. A kiszámíthatatlan piaci körülmények miatt azonban az idei év első negyedévében már kevesebb volt az IPO...

Magyar közösségi piactér indul

A Kickstarternek és az Indiegogonak hála a közösségi finanszírozási forma évek óta világszerte népszerű és most megérkezett Magyarországra is. A Brancs az első hazai közönségre szabott online piactér, ahol az ország legújabb termék- és...

Így változtak online vásárlási szokásaink

Az online vásárolható szolgáltatások terén megváltoztak a szokásaink az elmúlt két évben: óvatosabban döntünk, átalakult a keresett szolgáltatások köre, miközben a döntés ideje egyre inkább az utolsó pillanatra tolódik, így előtérbe kerültek a last...

Egyre többet kérnek a munkavállalók

2020 óta évről évre 12 százalékot emelkedtek átlagosan a munkavállalói nettó bérigények Magyarországon. Ezzel párhuzamosan a cégek többsége is dolgozik a bérfejlesztéseiken a munkavállalóik megtartása érdekében, lekövetve az inflációt – derül ki a Profession.hu...

Közel félmilliárddal nő a streaming előfizetések száma

A 2021 és 2027 közötti időszakban közel félmilliárddal nő a streaming előfizetések száma a Digital TV Research friss előrejelzése szerint. A vizsgált időszak végére a Disney+ megelőzi a Netflixet. A prognózis szerint 2027-re 1,69...

Hosszú szünet után visszatér a Főzdefeszt

Még 2011-ben, a Mikszáth téren rendezték meg az első Főzdefesztet, az esemény is szerepet játszott abban, hogy beindult itthon a kézműves sörök forradalma. Hat év szünet után idén visszatér a rendezvény, június közepén a...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Színesednének a hazai települések

Elindult a szavazás a Let’s Colour Településszépítő Egyesület 2022-es pályázatára. Idén két kategóriában összesen negyvennyolc közösség indul a szürke falfelületek megújításáért. A pályázaton a korábbi évekhez hasonlóan összesen 800 négyzetméter beltéri vagy kültéri falfelület...

Újabb szélerőműparkot fejleszt a TotalEnergies

A TotalEnergies megkezdte a Qair által üzemeltetett Eolmed projekt építését, amelyben a vállalat 20 százalékos részesedéssel rendelkezik. Ez a 30 MW-os projekt Gruissan és Port la Nouvelle partjaitól több, mint 18 km-re található. A...

Különleges dartsközvetítésre készül a Sport TV

Nagy fába vágja a fejszéjét a Sport TV és az Antenna Hungária kedd este a Hungarian Darts Show-n az MVM Arenában, hiszen olyan sportközvetítést láthat majd a közönség, amelyet magyar stáb még nem készített...

Oktatási intézményeket támogat a Telekom

Székesfehérvári, miskolci és budapesti technikummal kezdett együttműködést a Magyar Telekom a távközlési szakma népszerűsítése, a szakirányú képzés támogatása, valamint saját szakemberutánpótlásának érdekében. Az intézmények most több száz eszközt kapnak a távközlési vállalattól oktatási célokra....

Kevesebb adót kell fizetni a kriptovaluták után

Napjaink egyik állandó beszédtémája a kriptovalutákkal való kereskedés, az azokkal kapcsolatos ügyletek és az abból származó bevétel. Nemrég pedig megérkezett a törvénymódosítás, amely a kriptovaluták adózását szabályozza Magyarországon. A Process Solutions Kft. (PS) hazánk...
- Hirdetés -

Don't Miss

Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...

Hiszünk a versenyben

Takács Csaba, Alza.hu, ügyvezető igazgató - Mi jelentette a legnagyobb kihívást tavaly az Alza számára a magyar piacon? - A fő kihívást a fogyasztói kereslet váratlan és kiszámíthatatlan változásai jelentették, mindkét irányban: felfelé és lefelé is...

Mindent bevetünk

Ötszáz gép, húszezer munkatárs, ekkora lesz 2030-ra a Wizz Air. Radó András, a légitársaság senior cabin crew recrutiment managere beszélt többek között arról, hogyan toboroznak, illetve milyen nyárra számítanak.   - Nagyon komoly bővülés előtt áll...

A valódi értékek, valódi üzenetek építik igazán a márkát

Mottl-Molnár Orsolya, HEINEKEN Hungária, marketing- és kereskedelmi marketingigazgató   - Februártól irányítod a Heineken Hungária marketing és kereskedelmi marketing részlegét, közben az élet ismét furcsán alakult körülöttünk. Mennyire nehezíti meg, késztet változtatásra a szomszédos háborús helyzet? -...

A napi pénzügyeket régóta mobilról intézem

Yalcinkaya Veronika, a Raiffeisen Bank marketingigazgatója   - Februárban indult el az új sárga ajtós kampányotok, milyenek az eddigi visszajelzések, hogyan fogadta a piac, a fogyasztók? - Nagyon hittünk ebben a kampányban, és jól tettük. Az eddig...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Újabb Auchan áruházakban lehet majd használt ruhát venni

Éppen két hónapja vágott bele az Auchan Magyarország a jó minőségű, átválogatott, fertőtlenített használt ruhák forgalmazásába, ami olyan népszerű lett, hogy az eddigi hét áruház mellé ma újabb hat csatlakozik. Ezentúl Budakalászon, Óbudán, Fóton,...

Ökotudatos sorsjegyekkel rukkolt elő a Szerencsjáték Zrt.

Új, 100 százalékban újrahasznosított papír alapanyagból gyártott, környezetbarát sorsjegyeket vezetett be a Szerencsejáték Zrt., amelyre Magyarországon eddig még nem volt példa. Az Ökokaland sorsjegypár főnyereménye 50, illetve 75 millió forint.A Szerencsejáték Zrt. stratégiai céljaival...

Izgalmas ötletekkel tennék fenntarthatóbbá a jövőt a fiatalok

A program utolsó fázisára készülnek a Samsung x EdisonKids Megoldások a holnapért kihívás résztvevői, a zsűri tagjai szerint pedig idén is ígéretes ötleteket hoztak magukkal a fiatalok. Több mint 300 diák és tanár vett...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....