Naponta több mint száz, műsoron belüli hirdetéstípussal találkozhat a tévénéző. A legtöbb termékmegjelenítés szállodákat, üdítőket és koncerteket hirdet – derül ki a Médiatanács által elfogadott tanulmányból.
A tanács elfogadta az országos kereskedelmi televíziók 2018 második félévében sugárzott, saját gyártásban készített műsoraiban feltűnő termékmegjelenítéseket vizsgáló tanulmányt. A fél év alatt összesen 18 638 – azaz naponta több mint száz – termékmegjelenítés szerepelt az RTL Klubon és a TV2-n, ami némileg meghaladta a 2017 azonos időszakában regisztráltat (18 341).
A legtöbb ilyen, műsoron belüli hirdetés az RTL Klub Reggeli (3054) című műsorához kapcsolódott, amelyet a Fókusz (1572), Az év hotele (1152) és a Story Extra (847) követett – ezután jött csak a TV2 Mokka (736) című műsora.
A termékmegjelenítésekben 2579-féle márkát hirdettek, közülük a Spar/Interspar szerepelt a legtöbbet – 1058 alkalommal, és ez a márka áll az élen az RTL Klubnál is. A TV2-nél a Fiskars volt az időszak vezető hirdetője 95 megjelenéssel, amely az összesített listában azonban nem érte el a top 10-et.
A gazdasági szektorok közül a szolgáltatás jelent meg leginkább, amit az élelmiszer- és a szabadidős ágazat követett. A szolgáltatásokon belül a szállodák és panziók, az élelmiszerek között a szénsavas üdítők, míg a szabadidőszektornál a zenei fesztiválok szerepeltek a legtöbbet.