- Hirdetés -

Szegeden nyit irodát a Lufthansa

|

- Hirdetés -

Elsősorban Java és Javascript fejlesztőket, tesztelőket és adatmérnököket vár újonnan nyíló szegedi irodájába a légiközlekedési informatika egyik piacvezető vállalata, az idén 25 éves Lufthansa Systems Hungária. A társaság az utánpótlást sem bízza a véletlenre: még 2019 nyarán írt alá megállapodást alkalmazott és ipari kutatási együttműködésről a Szegedi Tudományegyetemmel.

A Széchenyi tértől pár utcára, a hajdani tiszti klub épületének első szintjén alakítottak ki modern, innovatív irodai környezetet a Lufthansa Systems Hungária új, szegedi irodájában dolgozóknak. A légiközlekedési informatika egyik meghatározó világvállalatának új egysége 10-15 fővel kezdi meg működését Fritz Zsombor site manager irányításával, és a tervek szerint évente 15-20 új kollégával bővül a létszám, hogy megmaradjon a társaság budapesti központjára is jellemző, családias környezet – közölte a megnyitón Michael Herrmann, a Lufthansa Systems Hungária ügyvezető igazgatója.

Az idén 25 éves magyar leányvállalat egyidős a légiközlekedés szinte összes szegmensére egyedülálló megoldásokat kínáló, az útvonaltervezéstől a személyzet beosztásán át a fedélzeti szórakozásig minden területet informatikai szolgáltatásokkal lefedő Lufthansa Systems-szel. A cégcsoport több mint 350 légitársaságnak dolgozik, az itt fejlesztett szoftverek közel 700 000 járat működéséhez járulnak hozzá. Az 1995-ben alapított budapesti iroda azóta további „testvéreket” kapott a világ számos pontján, New Yorktól Szingapúrig. A fővárosi irodában jelenleg több mint 450 magasan képzett szakember dolgozik, akik több száz légitársaság és repülőtér mindennapi biztonságos és hatékony működésének tevékeny részesei.

Ahogyan negyedszázaddal ezelőtt a kiemelten felkészült magyarországi informatikai szakembergárda miatt tette le Budapest mellett a voksot a Lufthansa Systems, ez a faktor Szeged esetében is döntőnek bizonyult. Jelenleg is több szegedi kolléga dolgozik rugalmas foglalkoztatás keretében több éve vagy éppen évtizede a vállalatnál. Michael Herrmann, a Lufthansa Systems Hungária ügyvezető igazgatója szerint a kedvező földrajzi elhelyezkedés és a jó megközelíthetőség mellett a városban folyó, színvonalas IT-képzés szólt leginkább Szeged mellett. Michael Herrmann arról is beszélt, hogy az egyetemmel tavaly nyáron aláírt kutatási megállapodás alkalmazott és ipari kutatási feladatokra egyaránt kiterjed. Így egyebek mellett a mesterséges intelligencia és a gépi tanulás felhasználására a számítógépes optimalizálás területén, továbbá légiközlekedési feladatok megoldására fejlesztett egyedi algoritmusokra, modellekre és szoftveralkalmazásokra.

A kooperáció kutatási eredményeit a Lufthansa Systems új termékeinek kialakításához ugyanúgy fogják majd használni, mint a meglévők továbbfejlesztéséhez, amelyek részben akár helyben is megvalósulhatnak. Szegeden a légi és földi személyzet, valamint a légiforgalmi irányítók által használt alkalmazásokat, továbbá a repülőjegyértékesítés teljes folyamatát végigkísérő digitális megoldásokat fognak fejleszteni és tesztelni. Ezért backend és frontend fejlesztők, tesztelők, valamint adatmérnökök jelentkezését várja nyitott pozícióira a Lufthansa Systems Hungária, amelynél elsősorban nem a végzettség, hanem a jelöltek szakértelme és hozzáállása a lényeges a kiválasztáskor.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tovább erősíti télisport-kínálatát a Discovery Sports

A Discovery Sports ötven országra kötött hosszú távú megállapodást a Nemzetközi Síszövetség eseményeinek közvetítésére. A sportág rajongói élő és on-demand közvetítéseken keresztül láthatják a sí világkupákat, az alpesi és északi sívilágbajnokságokat, illetve snowboard, freestyle...

Idén többet költöttünk okosmobilokra

Augusztus-szeptember időszakban az okostelefonokra költött összeg megduplázódott a tavalyi év azonos időszakához képest – számol be a MediaMarkt műszaki áruházlánc – a vásárlási láz október elejére sem csillapodott. Úgy látszik, egy-egy kiszemelt telefon már...

Egyre egészségesebbek a Lidl saját márkás termékei

A Lidl Magyarország felelős vállalatként a magyar vásárlók egészséges táplálkozásának támogatása céljából három évvel ezelőtt indította el só- és cukoroptimalizálási programját, mely során célul tűzte ki, hogy saját márkás termékeiben 2025-ig átlagosan 20 százalékkal...

Már okosmobillal tervezik a divatmárkák árucikkeit

A technológia fejlődése az élet minden területére, így a kreatív iparágakra és a divatra is hatással van. A tű és a szövőszék feltalálásától hosszú út vezetett a 3D nyomtatással alkotott kreációkig, a jelentős fejlesztések...

Elindult a V4 Startup Force őszi szemesztere

A Design Terminal startup ösztöndíjprogramjának aktuális szemeszterében négy csapatnak van lehetősége nagyvállalatokkal üzleti kapcsolatot építeni, ezáltal pedig a visegrádi országok felé terjeszkedni vállalkozásukkal. A virtuális valóság segíthet a stroke-on átesett emberek rehabilitációjában. Otthon és...

Usain Bolttal kampányol az Epson

Az Epson bejelentette, hogy partnerséget kötött Usain Bolttal, a világ leggyorsabb emberével. A nyolcszoros olimpiai aranyérmes, és minden idők legnagyobb sprinterének tartott Usain lesz az arca az Epson patronmentes EcoTank nyomtatóit népszerűsítő, nagyszabású kampányának,...

A sport podcastok hozzák a legtöbb hirdetést

Egyre népszerűbbek világszerte és itthon is a podcastok és ennek megfelelően a hirdetők is kezdik felfedezni maguknak ezt a csatornát. Az Omny Studio most közzétett elemzése szerint a programozott hirdetésekből a sport témájú podcastok...

Genfben lesz az HBO új magyar sorozatának premierje

A november 5-14. között megrendezendő A-kategóriás Genfi Nemzetközi Filmfesztiválon lesz november 7-én az HBO A besúgó című új sorozatának a világpremierje. A nyolc részes sorozat története 1985-ben játszódik és a politikai változások küszöbén álló...

Tovább fejlesztik a Coca-Cola innovatív papírpalackját

A The Coca-Cola Company a dán Paper Bottle Company (Paboco) startuppal összefogva alkotta meg az üdítőitalok egészen újszerű csomagolását; a papírpalack prototípusát. Az első nagyobb mennyiségben legyártott kísérleti csomagolást a hazai fogyasztók próbálhatták ki...

A nők állnak a fenntarthatósági forradalom élén

Tudjuk, hogy szükséges, látjuk, hogy megéri, mégis hosszú út áll még előttünk, amíg a fenntartható fejlődési gyakorlatok a mindennapjaink részévé válnak – derül ki a fenntarthatóságot környezeti, társadalmi és gazdasági összefüggéseiben vizsgáló „Bayer Barometer”...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A BMW-vel zöldül a Coldplay világkörüli turnéja

A BMW és a Coldplay együttműködése új szintre lép: miután a BMW iX és a BMW i4 az együttes vadonatúj, Higher Power című slágerének ütemére ünnepelte világpremierjét, majd a Müncheni Nemzetközi Autószalonon a Coldplay...

Tovább erősíti télisport-kínálatát a Discovery Sports

A Discovery Sports ötven országra kötött hosszú távú megállapodást a Nemzetközi Síszövetség eseményeinek közvetítésére. A sportág rajongói élő és on-demand közvetítéseken keresztül láthatják a sí világkupákat, az alpesi és északi sívilágbajnokságokat, illetve snowboard, freestyle...

Idén többet költöttünk okosmobilokra

Augusztus-szeptember időszakban az okostelefonokra költött összeg megduplázódott a tavalyi év azonos időszakához képest – számol be a MediaMarkt műszaki áruházlánc – a vásárlási láz október elejére sem csillapodott. Úgy látszik, egy-egy kiszemelt telefon már...

Egyre egészségesebbek a Lidl saját márkás termékei

A Lidl Magyarország felelős vállalatként a magyar vásárlók egészséges táplálkozásának támogatása céljából három évvel ezelőtt indította el só- és cukoroptimalizálási programját, mely során célul tűzte ki, hogy saját márkás termékeiben 2025-ig átlagosan 20 százalékkal...

Már okosmobillal tervezik a divatmárkák árucikkeit

A technológia fejlődése az élet minden területére, így a kreatív iparágakra és a divatra is hatással van. A tű és a szövőszék feltalálásától hosszú út vezetett a 3D nyomtatással alkotott kreációkig, a jelentős fejlesztések...
- Hirdetés -

CMO

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...

Készen állás és újratervezés

Nagy Zoltán Péter OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Arra, hogy a marketing- és kommunikációs csapat, beleértve a lead ügynökségünket is, sikerrel tudott alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. - Van...

A releváns megoldásokban hiszek

Liptay GabriellaKPMG, marketing- és kommunikációs igazgató- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és...

Szeretnénk emlékezetes és jó kampányokat

Mérő Adám Coca-Cola, consumer & shopper connection director - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Mind szervezetileg, mind szakmailag, mind személyesen „megerősödve” kerültünk ki a pandémiás helyzetből. Büszke vagyok arra, hogy az európai régió egészére...

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A BMW-vel zöldül a Coldplay világkörüli turnéja

A BMW és a Coldplay együttműködése új szintre lép: miután a BMW iX és a BMW i4 az együttes vadonatúj, Higher Power című slágerének ütemére ünnepelte világpremierjét, majd a Müncheni Nemzetközi Autószalonon a Coldplay...

Tovább fejlesztik a Coca-Cola innovatív papírpalackját

A The Coca-Cola Company a dán Paper Bottle Company (Paboco) startuppal összefogva alkotta meg az üdítőitalok egészen újszerű csomagolását; a papírpalack prototípusát. Az első nagyobb mennyiségben legyártott kísérleti csomagolást a hazai fogyasztók próbálhatták ki...

A nők állnak a fenntarthatósági forradalom élén

Tudjuk, hogy szükséges, látjuk, hogy megéri, mégis hosszú út áll még előttünk, amíg a fenntartható fejlődési gyakorlatok a mindennapjaink részévé válnak – derül ki a fenntarthatóságot környezeti, társadalmi és gazdasági összefüggéseiben vizsgáló „Bayer Barometer”...

DATA