- Hirdetés -

Szemléletváltás a kommunikációban

|

A jövőben a PR a vállalatvezetésben és a döntéshozatal szintjén is feljebb pozicionálódik – véli a UPC új kommunikációs igazgatója, Medgyessy Gergely.

– Az idén áprilisban nevezték ki a UPC PR-vezetőjének, ahová a Telekomtól érkezett. Milyen kihívásokkal kellett szembenéznie?

– Egy munkahelyváltás egy új környezetben mindig új gondolatokat, célokat és lehetőségeket szül. A távközlési szektorban maradtam, így a változás mellett a kontinuitás is jelen van a munkámban. Ezt a kettőt ötvözöm most egy dinamikus, rugalmas, innovatív, mindig megújulásra kész piaci szereplőnél, a UPC-nél.

– Miben különbözik a két vállalat céges kultúrája? Milyen kommunikációs csatornákat használnak?

– A UPC vállalati kultúráját az élményközpontúság, a közvetlenség, az ügyfélközpontúság, az egyenesség jellemzi, valamint az, hogy mentes a túlzott és merev hierarchiától. Ezeket az értékeket a kommunikációban és az ügyfelek kezelésében is igyekszünk érvényre juttatni. A hagyományos megoldásokon kívül az online és közösségi csatornák szerepe egyértelműen megerősödött. Kommunikációnk többszintű és többcsatornás, más-más célcsoporttal, de azonos stratégia, hang és üzenetek mentén.

– PR-vezetőként mennyire vonják be a vállalat fejlesztéseibe, döntéshozatalaiba?

– A PR területe mindig kiemelt helyen volt a vállalati döntéshozatalban, hiszen a vezetők a cég legismertebb, legtöbbet „beszélő fejei”, így a vállalat reputációja nagyban függ tőlük. A szolgáltató szektorban ez kulcsfontosságú érték. Éppen ezért a PR területe a UPC-nél szerves, támogató része a döntéshozatalnak, a kampányoknak, a termék-, a szolgáltatás- vagy az infrastrukturális fejlesztéseknél.

– Hogyan látja a PR szakma jelenlegi helyzetét? Milyen változásokon ment keresztül?

– Ma a PR nem különálló szigetként működik egy vállalat életében. A kommunikáció területeinek határai – a külső, a belső, a CSR, a sajtó, a közösségi, az online, a marketing – elmosódtak. Ezek a területek egységes masszaként működnek. A kommunikáció holisztikus és egységes megközelítést igényel egy vállalat részéről. Éppen ezért a jövőben ez a terület – meglátásom szerint – egy az ezekre a folyamatokra jól reagáló cégnél mind a vállalatvezetésben, mind a döntéshozatal szintjén feljebb pozicionálódik, ami a UPCnél gyakorlatilag már megtörtént.

– A közösségi média mennyiben alakította át a PR-vezetők feladatait?

– Gyökeresen. Emellett még nem is vagyunk tisztában az összes lehetőséggel, hiszen ezt a világot – elég itt a közösségi és más platformokon keletkező adatok felhasználására vagy a szegmentációra gondolni – mindenki csak most tanulja. A PR terület hagyományos stakeholderei a média, a véleményformálók, véleményvezérek voltak. Ma az ő szerepük megmaradása mellett ehhez hozzáadódott gyakorlatilag mindenki, aki a közösségi médiát használja. Ez más szemléletmódot igényel, érzékenyebb, élesebb szemeket, vájt füleket és jó megérzéseket. Ezeket a „szerveinket” folyamatosan fejlesztenünk kell.

Szilágyi Katalin

Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...