- Hirdetés -

Szeretjük a kisboltokat

|

A kisboltok egyáltalán nem hagyják hidegen a fogyasztókat. Szinte nincs is olyan ember, aki ne érdeklődne az után, hogy a környékén milyen vásárlási lehetőségei vannak, sőt döntő többségük be is tér ezekre a helyekre – mutat rá a Miutcánk által készített kutatás.

Nincsenek könnyű helyzetben a kisboltok a kereskedelmi versenyben, az azonban mindenképpen örömteli hír számukra, hogy a vásárlók nagyon is érdeklődnek irántuk. Az emberek elsöprő többsége, csaknem 95 százaléka ugyanis kíváncsi arra, hogy milyen kisebb üzlet vagy piac található a közvetlen közelében. Mindez abból a kutatásából derül ki, amelyet a Miutcánk csaknem 850 felhasználó bevonásával készített, az október elején indított, az otthonunktól legfeljebb 10 percre található boltokban való vásárlást fókuszba állító #helybenveszem kampánya kapcsán. Utóbbinak része lesz egy október második felében induló kihívás, amelyben a környékünkön vásárlásra és összesen 4 feladat teljesítésére buzdít. A kampányban olyan véleményvezérek vesznek részt, mint Mohácsi Nusi ’ShamoBags’, a Humusz Szövetség, a Magyar Kerékpárosklub, Ökoanyu és a Hulladékmentes.hu.

Az egymás közelében élők közösséggé szerveződését segítő alkalmazás adataiból kiderül, hogy az emberek részéről az érdeklődésénél valójában sokkal többről van szó. A válaszadók háromnegyede ugyanis több-kevesebb rendszerességgel vásárol is az utcájában, a közelében található üzletben. Mindez annak ellenére így van, hogy a kutatásban résztvevők háromnegyede a leginkább kedvelt üzlettípusként a szupermarketeket nevezte meg.

A válaszadók szerint annak, hogy valaki az otthona közelében lévő helyre tér be ma még azért jellemzően kényelmi okai vannak. A válaszadók mintegy 60 százaléka ugyanis azzal indokolta ezen döntését, hogy számára ez a legegyszerűbb megoldás, így ugyanis nem kell messzire mennie. Szorosan ehhez tartozik, hogy csaknem 30 százalék kifejtette: ilyenkor nem kell autóba ülnie, elég gyalogolnia, vagy kerékpárra is pattanhat. Megközelítően 20 százalék viszont olyan érveket hozott fel a kis üzletes vásárlásai mellett, amelyek messze túlmutatnak egy egyszerű árubeszerzésen, döntésükkel kifejezetten a környékükre szeretnének jótékony hatással lenni. Úgy vélték ezzel a hozzáállással a helyi vállalkozásokat támogatják. Ennél kisebb, de még mindig markáns, 20 százalékos kör pedig kimondottan érzelmi alapú megközelítést említett. Azon túl, hogy kedvelik a kisebb üzleteket, vásárlás közben még beszélgetni is szeretnek, és az ilyen helyeken rendszerint könnyen alakul ki jó kapcsolat a törzsvásárlók és az eladók között.

„Ezeken a helyeken fontos bizalmi tőke alakulhat ki vevő és eladó között, ami egy nagy forgalmú helyen ma már elképzelhetetlen. Ezekre alapozva pedig olyan történetek formálódhatnak, amelyek idővel egy egész kerület vagy város számára hivatkozási alapot nyújtó anekdotákká nemesedhetnek. Nem szeretnénk, ha ennek lehetősége feledésbe merülne. Éppen ezért indítottuk el a helybenveszem kampányunkat is” – fejtette ki Horváth Gáspár, a Miutcánk társalapítója.

A felmérés a kifogásokat is igyekezett feltárni. Ami leginkább visszatartja az embereket a kisboltoktól, az a magas ár; a válaszadók 60 százaléka hivatkozott erre. A másik jellemző érv volt, hogy ezeken a helyeken nem lehet egyszerre elintézni a nagyobb bevásárlást. A megkérdezettek mintegy fele jelezte, hogy számára egyszerűbb olyan helyre menni, ahol erre adott a lehetősége még akkor is, ha volán mögé kell ülnie. Egyéni megjegyzések alapján az is körvonalazódik, hogy ezen a szinten is fontos elvárás a társadalmi érzékenység: akadt olyan megjegyzés ugyanis, amiben az akadálymentesítés hiányát kifogásolták a kisebb üzletekkel kapcsolatban, s ez jelentette a visszatartó erőt.

A jelek szerint a legszerencsésebb helyzetben azok vannak, akik élelmiszerboltot működtetnek, mert az emberek 92 százaléka szívesen keresi fel ezeket a helyeket. A válaszok szerint sokan a zöldségeket is a környékükről szerzik be. E mellett, ha a szomszédban akad cukrászda vagy étterem, akkor átlagosan az emberek több mint harmada előbb-utóbb betér ezekre a helyekre.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...