- Hirdetés -

Szinten tartotta bevételét a Telekom

|

Minimális mértékben változott csak a Magyar Telekom bevétele a harmadik negyedévben az egy évvel korábbihoz képest. A legnagyobb hazai távközlési cég adózott eredménye 10 százalékkal esett vissza éves szinten, az új elszámolási rend bevezetése miatti egyszeri tétel miatt.

A Magyar Telekom összbevétele éves összehasonlításban kis mértékben, 0,6%-kal, 164,6 milliárd forintra nőtt 2019 harmadik negyedévében, mivel a magyarországi és észak-macedóniai vezetékes és mobil szolgáltatási bevételek folytatódó pozitív trendje ellensúlyozta a magyarországi RI/IT bevételek csökkenését. Az összes bevétel 2019 első kilenc hónapjában éves szinten 0,5%-kal, 484,3 milliárdra nőtt, mivel a szolgáltatási bevételek és a készülékértékesítési bevételek növekedése ellensúlyozta az RI/IT bevételek csökkenését – derül ki a társaság közleményéből.

A mobil bevételek éves összehasonlításban közel változatlanok voltak, 90,1 milliárd forintot tettek ki 2019 harmadik negyedévében, a mobil adatbevételek mindkét országban tapasztalható növekedésének köszönhetően, ami nagyrészt ellensúlyozta a hangalapú bevételek és a magyarországi készülékértékesítési bevételek csökkenését. A mobil bevételek éves szinten 3,3%-kal 259,8 milliárd forintra nőttek 2019 első kilenc hónapjában, a magasabb mobil adat- és a készülékértékesítési bevételek növekedésének eredményeként.

A vezetékes bevételek 2019 harmadik negyedévében éves összehasonlításban 4,1%-kal 52,3 milliárd forintra, 2019 első kilenc hónapjában pedig 3,1%-kal 157,7 milliárd forintra nőttek. E növekedés hátterében a TV-, a szélessávú kiskereskedelmi szolgáltatási bevételek valamint a készülékértékesítési bevételek emelkedése áll.

A rendszerintegrációs (RI) és IT bevételek 2019 harmadik negyedévében 5,4%-kal, 22,2 milliárd forintra csökkentek éves összehasonlításban, a magyarországi közszféra számára teljesített megrendelésekből származó bevételek csökkenése következtében. Észak-Macedóniában az RI/IT bevételek csökkenését a megrendelések szezonalitásának különbsége okozta. Az RI/IT bevételek 2019 első kilenc hónapjában, éves összehasonlításban, 13,7%-kal mérséklődtek, ami az oktatási szféra számára a 2018 második negyedévében jelentős mennyiségű személyi számítógép leszállításából származó bevételek hiányát is tükrözi.

Az EBITDA éves összehasonlításban 12,4%-kal, 59,6 milliárd forintra nőtt 2019 harmadik negyedévében, 2019 első kilenc hónapjában pedig 11,7%-kal 162,9 milliárd forintra. Az IFRS 16 hatása nélkül az EBITDA éves összehasonlításban 3,6%-kal volt magasabb 2019 harmadik negyedévében, 2019 első kilenc hónapja során pedig 1,9%-kal javult.

Az adózott eredmény éves összehasonlításban 10,1%-kal 13,0 milliárd forintra csökkent 2019 harmadik negyedévében, ami az IFRS 16 bevezetéséből származó 2,7 milliárd forintos hatást tükrözi, mely ellensúlyozta a működési eredmény javulását. Az adózott eredmény 2019 első kilenc hónapjában, éves szinten 18,6%-kal 31,5 milliárd forintra csökkent az IFRS 16 hatása eredményeként.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...