- Hirdetés -

Szintet ugrik a Codecool

|

- Hirdetés -

Működésének negyedik évében újabb, ezúttal 3,5 millió euró kockázati tőke befogadásáról írt alá megállapodást a Codecool programozó iskola. A korábbi befektetők ismét bizalmat szavaztak a cégnek és új szereplőként a Lead Ventures Alapkezelő Zrt. is támogatja a társaság további növekedését és nemzetközi terjeszkedését.

2017. tavaszán a PortfoLion 2 millió euró kockázati tőkét fektetett be a Codecool programozó iskolába. Ezúttal egy újabb – szaknyelven “Series-B” – körben jut tőkéhez a társaság. A finanszírozási kör vezető befektetőjeként a 2018-ban indított, és Magyarországon, illetve Közép-Kelet Európában 100 millió eurót befektetni kívánó Lead Ventures is a befektetők közé lép. A PortfoLionnal közösen ebben a körben együttesen 3,5 millió euró erejéig támogatják a Codecool vezetése által képviselt üzleti modellt, ezzel a programozó iskolát a legnagyobb szereplővé teszik hazánkban és a régióban is. A befektetést a cég a növekedés további gyorsítására, új campusok nyitására fordítja.

„Az összeszerelő üzem szerepkör minden bizonnyal tovább fog csökkenni. A közép-kelet-európai régió országainak további növekedését az fogja meghatározni, hogy mennyire sikeres abban a folyamatban, amit röviden digitális transzformációnak szoktunk hívni” – magyarázza Vinnai Balázs, a Codecool társalapítója. Az üzleti folyamatok, a gyártástól az árumozgatáson át az értékesítésig, és mindezen tevékenységek irányítására kiterjedően digitalizálódnak, automatizálódnak. Ehhez szakképzett munkaerőre van szükség, ráadásul nem csupán a technológiai cégeknél, hanem minden ágazatban, a termelő vagy szolgáltató cégeknél is. Uniós szinten úgy becsülik, hogy 2020-ra 700 ezer főre nőhet az informatikai képzettséget igénylő betöltetlen álláshelyek száma, és Magyarországon is tízezres léptékben beszélnek ilyen munkaerő hiányáról. Ezzel a kereslettel a hagyományos oktatási struktúrák nem képesek megbirkózni. Ezért óriási az igény az intenzív képzést és totálisan új megközelítést kínáló intézményekre. A Codecool innovatív oktatási és munkaerő-közvetítési modellje alig három év leforgása alatt bizonyított. Mára 400 ember végzett náluk és jutott programozói álláshoz közel 100 vállalati partnerüknél, akár úgy is, hogy korábban semmilyen előképzettséggel nem rendelkeztek e téren. Jelenleg 2 országban, 4 campuson 500 diák tanul. Ez a szám részben az iskolahálózat idei romániai piacra lépése miatt, év végére 800 főre nő.

A társaság 2023-ra Európa meghatározó szolgáltatója kíván lenni a digitális munkaerő képzésben és munkaerő-utánpótlásban. Eddig az időpontig legalább 10 campus megnyitását és egy közel tízezer főből álló alumni hálózat felépítését tervezik. Ezt a hazai és külföldi terjeszkedést támogatják a mostani befektetéssel a régió több országában tevékenykedő kockázati tőkebefektető társaságok, a Lead Ventures Alapkezelő Zrt. és a PortfoLion.

“Örömünkre szolgál, hogy az első befektetésünk – céljainkkal összhangban – egy olyan sikeresen növekvő, magyar hátterű cégben valósul meg, amely további fejlődéséhez jelentősebb összegű tőkebevonást igényel. A Codecool oktatási megközelítése teljes mértékben összecseng a Lead Ventures azon törekvésével, hogy megtalálja a piac innovátorait és őket növekedésükben támogassa. Az innováció növekvő tőkeigényének biztosítása kulcsfontosságú tényező a régió jövőbeni versenyképessége szempontjából” – erősítette meg Galácz Ábel, az alapkezelő vezérigazgatója.

Az oktatási technológiák piaca az egyik legélénkebb befektetési terület a világon, Európában is 700 millió dollár kockázati tőke áramlott 2018-ban ebbe a szegmensbe. A Codecool a XXI. század kihívásaira készíti fel a modern munkavállalót a munkaerőpiac igényei alapján. Innoválja a tradicionális képzési folyamatokat és kiemelkedő szerepet ad oktatásában a modern munkahelyi kultúrákban fontosnak számító szoft-képességeknek is mint a konfliktuskezelés, üzleti gondolkodás, visszajelzés-kultúra kialakítása.

“Az iskolák naprakész és használható tudást biztosítanak, kiemelkedő eredményeket tudnak felmutatni az itt végzett diákok. A PortfoLion a már korábban tapasztalt ambiciózus régiós terjeszkedést támogatja továbbra is a Codecool-nál. Úgy látjuk továbbra is nő a hiány a képzett munkaerő területén. Az újabb befektetés mellett, üzleti és pénzügyi szaktudással segítjük a célok megvalósítását” – nyilatkozta az aláírás kapcsán Nieder Jenő, a PortfoLion vezérigazgató-helyettese.

A Codecool a végzett diákjait szinte kivétel nélkül IT területen helyezi el, már 7 különböző országban vannak vállalati partnerei. Magyarországon a Codecool elsőként kínálta állásgaranciával a programozói képzést, melyben 99%-os sikerrátával büszkélkedhetnek. A cégcsoport dinamikusan növekszik, a 2017-es 1,3 millió után a tavalyi bevétele már 3,2 millió euró volt, idén pedig 5 millió euró a cél.

A mostani Series-B befektetési kör a következő 6 hónapban további legfeljebb másfél millió euró erejéig még más neves, az oktatási technológiák területén tőkebefektetőként tevékenykedő, nemzetközi cégek előtt is nyitott marad.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Itthon is elérhetőek az Amazon képzései

Magyarországon elsőként szerzett hivatalos Amazon Web Services Training Partner címet a Training360. Az oktatócégnél így mostantól elérhetőek az Amazon Web Services felhő-alapú szolgáltatásaihoz kapcsolódó tréningjei, valamint a nemzetközi AWS vizsgák is megszerezhetőek. Az Amazon Web...

Így állnak a szülők a videójátékozáshoz

A magyar szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, kétharmaduk szerint pedig a videójátékozásban gondtalanul el lehet merülni. A gyermekük játékfüggőségétől ugyan valamelyest tartanak, ugyanakkor jó lehetőséget látnak benne...

Schwarzeneggerrel jön a Szuperhősképző

Magyarországon a Minimax mutatja be elsőként Arnold Schwarzenegger első animációs sorozatát, amelyben róla mintázták a főhős figuráját, míg a gyártók Schwarzenegger és Stan Lee produkciós cégei. A 26 részes sorozat címe: „Stan Lee...

Pályázatot hirdettek az e-kereskedelem kutatására

A magyar digitális kereskedelem helyzetét felmérő és bemutató kutatás lefolytatására írt ki pályázatot a Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ), amelyre piackutató cégek jelentkezését várják. A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon a digitális kereskedelem helyzetéről,...

Válságállónak bizonyultak az óriásvállalatok

Bár Közép- és Kelet-Európa 500 (CEE Top 500) legnagyobb vállalatának árbevétele 2020-ban - az előző évhez képest 3,3 százalékkal 667 milliárd euróra csökkent, az érintett cégek jól alkalmazkodtak a járványhelyzethez. Az összesített forgalom...

Ezek lehetnek az idei karácsony slágerei

Előzetes becslések szerint idén is rendkívül magas, 20 százalék körüli lesz az e-kereskedelem bővülése, a statisztikák viszont azt mutatják, hogy jelentős változás állt be a legkeresettebb termékkategóriákat illetően az ünnepek előtt. A Webshippy által...

Nem kapkodnak a fogyasztók az 5G-ért

A felhasználóknak egyelőre nem sürgős átállni az 5G-s technológiára – derül ki a Deloitte felméréséből. Egyfelől elégedettek aktuális szolgáltatójukkal, másfelől egyelőre várat magára az 5G legizgalmasabb aspektusai és az ezek által tökéletesedő alkalmazási lehetőségek...

Kiderült, melyek a legnépszerűbb reklámok

Míg globális szinten a valós élethelyzeteket bemutató és egészség témájú reklámok, addig a magyar fogyasztók körében a humoros reklámok a legnépszerűbbek, mely egyébként megfelel a kelet- és közép-európai régióban mért átlagnak – derül ki...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...
Fischer Gábor TV2

Több saját gyártású tartalom kábelen

Jelenleg is látható hétköznap esténként a Mintaapák, dolgozunk a Doktor Balaton folytatásán, a Pepe című új sorozatunk forgatását pedig néhány hete fejeztük be – mutatja be Fischer Gábor, a TV2 Csoport programigazgatója, hogy jó...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Nagyon pörögnek a panellakások az ingatlanpiacon

A KSH legfrissebb statisztikái alapján 2020-ban a használt lakóingatlanok közül a panellakások forgalma csökkent a legkisebb mértékben. Az árakat tekintve, míg a tavalyi első három negyedévben alig 4 százalékos növekedés jellemezte a lakótelepi ingatlanokat,...

Itthon is elérhetőek az Amazon képzései

Magyarországon elsőként szerzett hivatalos Amazon Web Services Training Partner címet a Training360. Az oktatócégnél így mostantól elérhetőek az Amazon Web Services felhő-alapú szolgáltatásaihoz kapcsolódó tréningjei, valamint a nemzetközi AWS vizsgák is megszerezhetőek. Az Amazon Web...

Így állnak a szülők a videójátékozáshoz

A magyar szülők fele semlegesen áll a videójátékozáshoz, lát benne jót és rosszat is, kétharmaduk szerint pedig a videójátékozásban gondtalanul el lehet merülni. A gyermekük játékfüggőségétől ugyan valamelyest tartanak, ugyanakkor jó lehetőséget látnak benne...

Schwarzeneggerrel jön a Szuperhősképző

Magyarországon a Minimax mutatja be elsőként Arnold Schwarzenegger első animációs sorozatát, amelyben róla mintázták a főhős figuráját, míg a gyártók Schwarzenegger és Stan Lee produkciós cégei. A 26 részes sorozat címe: „Stan Lee...

Pályázatot hirdettek az e-kereskedelem kutatására

A magyar digitális kereskedelem helyzetét felmérő és bemutató kutatás lefolytatására írt ki pályázatot a Digitális Kereskedelmi Szövetség (DKSZ), amelyre piackutató cégek jelentkezését várják. A kutatás célja, hogy átfogó képet adjon a digitális kereskedelem helyzetéről,...
- Hirdetés -

CMO

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Csomagolásaival zöldít a Zewa

A Zewa csökkenti a csomagolásai szén-dioxid-lábnyomát amelyet úgy érnek el, hogy műanyag kiszereléseikben 33 százalékos fogyasztás utáni újrahasznosított (PCR) műanyagtartalmat vezetnek be. A Zewa számára kiemelt jelentőséggel bír a korlátozott erőforrások maximális kihasználása és...

Erdőtelepítési programot támogat az OMV

Az OMV Hungária Kft. az Országos Erdészeti Egyesülettel közös akciót indított: ennek keretében az áprilisi Föld napjától kezdődően olyan vouchereket lehet vásárolni a töltőállomásokon, amelyek 1-1 facsemete magyarországi elültetésének és későbbi ápolásának költségét fedezik....

Jövő héten jön a Planet Budapest

Egy tökéletes világban minden, ami egészséges, egyben fenntartható is – a valóságban ez azonban távolról sincs így. De vajon hogyan élhetünk egészséges életet úgy, hogy a fenntarthatóságról sem feledkezünk meg? Mit tehetünk, ennek érdekében...

DATA