- Hirdetés -

Szintet ugrik a Codecool

|

- Hirdetés -

Működésének negyedik évében újabb, ezúttal 3,5 millió euró kockázati tőke befogadásáról írt alá megállapodást a Codecool programozó iskola. A korábbi befektetők ismét bizalmat szavaztak a cégnek és új szereplőként a Lead Ventures Alapkezelő Zrt. is támogatja a társaság további növekedését és nemzetközi terjeszkedését.

2017. tavaszán a PortfoLion 2 millió euró kockázati tőkét fektetett be a Codecool programozó iskolába. Ezúttal egy újabb – szaknyelven “Series-B” – körben jut tőkéhez a társaság. A finanszírozási kör vezető befektetőjeként a 2018-ban indított, és Magyarországon, illetve Közép-Kelet Európában 100 millió eurót befektetni kívánó Lead Ventures is a befektetők közé lép. A PortfoLionnal közösen ebben a körben együttesen 3,5 millió euró erejéig támogatják a Codecool vezetése által képviselt üzleti modellt, ezzel a programozó iskolát a legnagyobb szereplővé teszik hazánkban és a régióban is. A befektetést a cég a növekedés további gyorsítására, új campusok nyitására fordítja.

„Az összeszerelő üzem szerepkör minden bizonnyal tovább fog csökkenni. A közép-kelet-európai régió országainak további növekedését az fogja meghatározni, hogy mennyire sikeres abban a folyamatban, amit röviden digitális transzformációnak szoktunk hívni” – magyarázza Vinnai Balázs, a Codecool társalapítója. Az üzleti folyamatok, a gyártástól az árumozgatáson át az értékesítésig, és mindezen tevékenységek irányítására kiterjedően digitalizálódnak, automatizálódnak. Ehhez szakképzett munkaerőre van szükség, ráadásul nem csupán a technológiai cégeknél, hanem minden ágazatban, a termelő vagy szolgáltató cégeknél is. Uniós szinten úgy becsülik, hogy 2020-ra 700 ezer főre nőhet az informatikai képzettséget igénylő betöltetlen álláshelyek száma, és Magyarországon is tízezres léptékben beszélnek ilyen munkaerő hiányáról. Ezzel a kereslettel a hagyományos oktatási struktúrák nem képesek megbirkózni. Ezért óriási az igény az intenzív képzést és totálisan új megközelítést kínáló intézményekre. A Codecool innovatív oktatási és munkaerő-közvetítési modellje alig három év leforgása alatt bizonyított. Mára 400 ember végzett náluk és jutott programozói álláshoz közel 100 vállalati partnerüknél, akár úgy is, hogy korábban semmilyen előképzettséggel nem rendelkeztek e téren. Jelenleg 2 országban, 4 campuson 500 diák tanul. Ez a szám részben az iskolahálózat idei romániai piacra lépése miatt, év végére 800 főre nő.

A társaság 2023-ra Európa meghatározó szolgáltatója kíván lenni a digitális munkaerő képzésben és munkaerő-utánpótlásban. Eddig az időpontig legalább 10 campus megnyitását és egy közel tízezer főből álló alumni hálózat felépítését tervezik. Ezt a hazai és külföldi terjeszkedést támogatják a mostani befektetéssel a régió több országában tevékenykedő kockázati tőkebefektető társaságok, a Lead Ventures Alapkezelő Zrt. és a PortfoLion.

„Örömünkre szolgál, hogy az első befektetésünk – céljainkkal összhangban – egy olyan sikeresen növekvő, magyar hátterű cégben valósul meg, amely további fejlődéséhez jelentősebb összegű tőkebevonást igényel. A Codecool oktatási megközelítése teljes mértékben összecseng a Lead Ventures azon törekvésével, hogy megtalálja a piac innovátorait és őket növekedésükben támogassa. Az innováció növekvő tőkeigényének biztosítása kulcsfontosságú tényező a régió jövőbeni versenyképessége szempontjából” – erősítette meg Galácz Ábel, az alapkezelő vezérigazgatója.

Az oktatási technológiák piaca az egyik legélénkebb befektetési terület a világon, Európában is 700 millió dollár kockázati tőke áramlott 2018-ban ebbe a szegmensbe. A Codecool a XXI. század kihívásaira készíti fel a modern munkavállalót a munkaerőpiac igényei alapján. Innoválja a tradicionális képzési folyamatokat és kiemelkedő szerepet ad oktatásában a modern munkahelyi kultúrákban fontosnak számító szoft-képességeknek is mint a konfliktuskezelés, üzleti gondolkodás, visszajelzés-kultúra kialakítása.

“Az iskolák naprakész és használható tudást biztosítanak, kiemelkedő eredményeket tudnak felmutatni az itt végzett diákok. A PortfoLion a már korábban tapasztalt ambiciózus régiós terjeszkedést támogatja továbbra is a Codecool-nál. Úgy látjuk továbbra is nő a hiány a képzett munkaerő területén. Az újabb befektetés mellett, üzleti és pénzügyi szaktudással segítjük a célok megvalósítását” – nyilatkozta az aláírás kapcsán Nieder Jenő, a PortfoLion vezérigazgató-helyettese.

A Codecool a végzett diákjait szinte kivétel nélkül IT területen helyezi el, már 7 különböző országban vannak vállalati partnerei. Magyarországon a Codecool elsőként kínálta állásgaranciával a programozói képzést, melyben 99%-os sikerrátával büszkélkedhetnek. A cégcsoport dinamikusan növekszik, a 2017-es 1,3 millió után a tavalyi bevétele már 3,2 millió euró volt, idén pedig 5 millió euró a cél.

A mostani Series-B befektetési kör a következő 6 hónapban további legfeljebb másfél millió euró erejéig még más neves, az oktatási technológiák területén tőkebefektetőként tevékenykedő, nemzetközi cégek előtt is nyitott marad.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A vezetői képességek kialakulását is segíti a sport

A világ egyik legnagyobb, a Financial Times menedzsment képzési ranglistáján előkelő helyet elfoglaló, a szakma csúcsának járó „Triple Crown” minősítéssel elismert francia ESSCA School of Management International magyarországi Kampusza – folyamatainak szervezésében – a...

Zenés program várja a gyerekeket

A Müpa különleges izgalmakkal készül május utolsó vasárnapjára a legifjabbaknak: május 26-án a Müpa Gyermeknapon ingyenes koncertek, mesés-táncos előadások, rengeteg kreatív és zenés foglalkozás, valamint sok-sok játék várja az egész családot bent az épületben...

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Megdobta a repülőjegy-foglalásokat az EB

Stuttgartba átlagosan 60 ezer Ft-ba kerül egy repülőjegy az Eb alatti időszakra Magyarországról. A 2024-es labdarúgó-Európa-bajnokság miatt 59 százalékkal több magyar repül Németországba, mint tavaly ugyanebben az időszakban a Kiwi.com foglalási adatai alapján. Az...

Tisztújítás és új projektek az MMSZ-nél

Tisztújító közgyűlést tartott a héten a szakma meghatározó szervezete, a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ), amelyen a tagok kibővült, immár 18 tagú Elnökséget választottak. A szervezet a jövőben területen tervezi erősíteni jelenlétét, az egyik az...

A lottózás új szintje és digitalizáció a Business Lounge-ban

A Business Lounge legfrissebb adásában az első Posta Lottózó megnyitásáról, a lottóturizmusról, a kereszt- és felülértékesítésről mesélt Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója és Nemes Gábor György, a Magyar Posta Zrt. lakossági értékesítési...

Gyorsított a Vodafone

A Vodafone Magyarország hálózatfejlesztési stratégiájának részeként 2024 végéig országosan az állomások 40 százalékán végez kapacitásbővítést, ami a hívásminőséget és a letöltési sebességet is jelentősen javítja. A hálózatfejlesztési programnak köszönhetően többek között Debrecenben, Miskolcon, Veszprémben,...

Limitált kiadású sörkollekcióra licitálhatnak a focirajongók

A Liverpool FC legendás menedzserének, Jürgen Klopp távozásának alkalmából a Carlsberg összefogott az ERDINGER Weissbräuval, és közösen kiadtak egy limitált szériás ünnepi sört – minden hivatalos meccsére egy palackkal, amelyet a Vörösök kispadján töltött.Összesen...

Egyre több vállalat hazudja magát zöldebbnek

Globálisan a negyedik legjelentősebb bűnözési forma a környezeti bűnözés, és évről évre tovább nő. A környezeti visszaélések egyik esete, a zöldmosás a vizsgált cégek 7 százalékánál már előfordult, vagyis amikor a környezetkárosító vállalatok magukat...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Szuperprodukció érkezik Budapestre

Soha nem látott világpremier érkezik Budapestre. Június elsején nyílik meg a BOK csarnokban a LUFILAND szuperprodukció, amely 500 ezer környezetbarát lufi felhasználásával hívja világkörüli utazásra a látogatókat. A 4000 négyzetméteres kiállítócsarnokban többek között az...

A vezetői képességek kialakulását is segíti a sport

A világ egyik legnagyobb, a Financial Times menedzsment képzési ranglistáján előkelő helyet elfoglaló, a szakma csúcsának járó „Triple Crown” minősítéssel elismert francia ESSCA School of Management International magyarországi Kampusza – folyamatainak szervezésében – a...

Zenés program várja a gyerekeket

A Müpa különleges izgalmakkal készül május utolsó vasárnapjára a legifjabbaknak: május 26-án a Müpa Gyermeknapon ingyenes koncertek, mesés-táncos előadások, rengeteg kreatív és zenés foglalkozás, valamint sok-sok játék várja az egész családot bent az épületben...

Jó hír az Auchan vásárlóinak

Tavasszal a Munch is bekerült az Auchan élelmiszermentő folyamatába. Kezdetben két hipermarkettel indultak, de a munkatársak lelkesedésének, valamint a munch csomagok sikerének köszönhetően jóval a tervezett időpont előtt bevezették és mostanra már az összes...

Új évaddal folytatódik a népszerű sorozat

Két saját gyártású produkció is debütál a pünkösdi hétvégén a Spektrum Home-on és a Spektrumon. Az Álomkertek harmadik évada bemutatja a publikum számára gyakran rejtett magyar ékszerdoboz-kerteket, míg a Mesterségek memoárja tisztelgés az évszázados...

Don't Miss

A jó ötleteket nem büdzsében mérik – interjú Sárospataki Alberttel

Az idén tízéves online számlázó, a Billingo vihette haza az Év Vállalata díjat a kilencedik Marketing Diamond Awardsról. Az elsősorban mikro-, kis- és középvállalkozásokat támogató cég ügyvezetőjét, Sárospataki Albertet kérdeztük a pályázataikról, a Billingo...

Morálisan jót tenni üzletileg is kifizetődő

„Aligha tekinthető felelősségvállalásnak - és etikusnak - az, amikor egy tízmilliós költségvetésű imázskampányt tessék-lássék „bekoszolunk” egy kis kutyasétáltatással” - nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dr. Pintér Dániel Gergő, a BioTechUSA-cégcsoport vállalati kommunikációs, PR és CSR...

Keressük a legújabb technológiai megoldásokat – interjú Losonczi Balázzsal

A hatékonyság nem elsősorban pénz, sokkal inkább szakmai felkészültség kérdése – vallja Losonczi Balázs, a Pentacom ügyvezetője. A 2001-ben alapított digitális ügynökség lett az idei Marketing Diamond Awardson az Év Ügynöksége, ezzel kapcsolatban kérdeztük...

Fontos, hogy megőrizzük az önbizalmunkat – interjú Samu Zsófiával

Mire van szükség a karrier és a magánélet egyensúlyának megteremtéséhez, mennyire egyenlőek a nők és a férfiak karrierépítési lehetőségei Magyarországon – többek között ezekről kérdeztük Samu Zsófiát. A Samsung Electronics márkakommunikációs vezetője beszélt arról...

Elképesztő támogatást nyújthat a család – interjú Holló Mártával

Kihívásokat hozhat egy karrierútban a gyerekvállalás, a női szerepek mindennapos megoldása, ebben elképesztő támogatást nyújthat a család, ahogy nálam is történt – mondta el a Marketing&Media magazinnak Holló Márta. A Magyar Telekom vállalati kommunikációs...