- Hirdetés -

Szívesen dolgoznának heti négy napot a magyarok

|

- Hirdetés -

A jelenleg negyvenes, ötvenes éveiket taposó X-generáció tagjainak borultak fel legjobban a napjai az otthoni munkavégzés következtében, amit a magánéletük is megsínylett, de a Z-generáció tagjai sem tudták jól beosztani a napjukat. Sokan nem érezték munkahelyük támogatását a munka és magánélet egyensúlyának megteremtésében, a jövőben pedig szívesen dolgoznánk heti 4 napot, amit 3 napos hétvégével pihennénk ki – többek között ez derült ki az Allianz Hungária Zrt. „Generációról generációra” néven indított, össztársadalmi kutatás-sorozatának második, nem reprezentatív felméréséből.

Korosztálytól függetlenül, a felmérésben résztvevők több mint fele, 56,2 százaléka szerint csupán megfelelő szervezés, priorizálás kérdése, és remekül működik az otthoni munkavégzés, szerintük kis odafigyeléssel megtalálható és fenntartható az egyensúly. Az egyes generációkat vizsgálva azonban már kissé árnyaltabb kép körvonalazódik arról, hogy ki mit gondol e foglalkoztatási forma munka és magánélet viszonyára gyakorolt hatásairól.

Az Y-generáció tagjainak, azaz a ma húszas, harmincas éveikben járóknak sokkal jobban ment otthonról a munka: a korosztály válaszadóinak 48,3 százaléka vallotta azt, hogy minden másra több idejük jutott a home office alatt – ez a generáció választotta a legmagasabb arányban ezt a lehetőséget. A jelenleg negyvenes, ötvenes éveiket taposó X-generáció tagjainak borultak fel legjobban a napjai, ezt saját bevallásuk szerint a magánéletük is megsínylette. Érdekes módon, a legfiatalabb korosztályt képviselő Z-generáció válaszait leszűrve az derült ki a kérdőívből, hogy a ma legfeljebb 24 éves kitöltők között többeknek borult fel a napirendje, vagy nem érzett változást, mint amennyien gördülékenyebben tudtak dolgozni otthonról.

A kutatásban résztvevők 54,4 százaléka számolt be arról, hogy a munkáltatója mintha fel sem fogta volna, mekkorát fordult a világ, minden ugyanúgy ment tovább, mint a járvány előtt, azaz munkahelyükön nem tapasztaltak olyan intézkedéseket, szabályokat, amelyek támogatták volna a munka-magánélet egyensúlyára és a mentális egészségük megőrzésére irányuló törekvéseikben. Az Allianz Hungáriánál azonban tudják, hogy ezek az intézkedések és a munkavállalók igényeire való gyors reagálás rendkívül fontosak, különösen az olyan hektikus időkben, mint egy világjárvány.

„A pandémia kitörése után végzett belső munkavállalói felmérésünk adatai szerint munkatársaink 75 százaléka legalább 3 napot a járványhelyzet után is szívesen dolgozna otthonról. Szintén 75 százalékuk azt válaszolta, hogy az otthoni munkavégzésnek köszönhetően kevésbé stresszes. Ennek elsődleges előnyei közé sorolták például a rugalmasságot, az ingázással megtakarított időt, így a munka-magánélet egyensúlyának javulását, valamint a hatékonyabb munkavégzést. Az eredmények összegzése és munkavállóink további visszajelzései alapján ősztől indítjuk el a New Work Model, azaz az „új munkamodell” pilot verzióját. Ez tulajdonképpen egy hibrid munkavégzési forma, amelynek a fókuszában az áll, hogy a kollégáknak továbbra is lehetőségük legyen 50-60 százalék arányban távolról, otthonról dolgozni. Az „új munkamodell” nemcsak a munkavégzés módját érinti majd, hanem a szervezeti és működési folyamatainkat is. A járványidőszakban az első számú szempont ügyfeleink és munkatársak egészségének védelme volt, most pedig a munka és a magánélet egészséges egyensúlyának kialakítása a célunk. Az irodában való munkavégzés jelenleg önkéntes alapon működik, a kollégák döntése, hogy honnan látják el a feladataikat. A nyár folyamán számos közösségépítő programmal segítjük a személyes kollaboráció élénkülését, valamint előadásokkal, tréningekkel készülünk a hibrid munkavégzés gördülékeny bevezetésére” – mondta a kérdőív eredményei kapcsán Nikovics Éva, az Allianz Hungária Zrt. HR igazgatója.

A felmérésben résztvevők többsége (46,8 százalék) érzi úgy kortól függetlenül, hogy az örökzöld Beatrice-sláger az ideális munkanapról szól, azaz bemegy a munkahelyére reggel, majd a munkaidő leteltével már csak magával, a családjával és a barátaival foglalkozik. Valamivel kevesebb kitöltő (41,4 százalék) számára lenne az az optimális, hogy miután felkel és ellátta az otthoni teendőket, nekiáll dolgozni és napközben maga osztja be az idejét. Csupán 11,8 százalék szeretne a maga ura lenni és akkor dolgozni, amikor akar, mert nem viseli jól, ha keretek közé van szorítva.

A kitöltők közel fele (48,9 százalék) nem bánná, ha a jövőben megvalósulna a 4 napos munkahét és 3 napos hétvége kombinációja, 62,2 százalékuk szerint pedig 10 év múlva a mostanában egyre gyakoribbá váló hibrid módszer lesz a nyerő: felváltva dolgozunk a lakásunkból és a munkahelyünkről. A heti 5 napos és napi 8 órás munkarend támogatottsága az X-generáció tagjai között a legnagyobb: 58,7 százalékuk szerint fogunk ezen időbeosztás alapján dolgozni a jövőben is. A felmérésben résztvevő legfiatalabb korosztályok, azaz a Z- és Y-generáció tagjai vélik úgy, hogy a rugalmas munkabeosztásé a jövő. A két korosztály együttesen 44,8 százalékot kitéve mondta azt, hogy 10 év múlva mindenki akkor fog dolgozni, amikor neki a legkényelmesebb.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új műsorral várja a téli olimpiát a Discovery

Élő téli sportokkal és egy új szórakoztató műsorral kíséri a nézőket a Discovery a 2022 téli olimpiai játékok előkészületeiben, és egy vadonatúj, hetente megjelenő műsor is jön a csatorna kínálatába. 100 nap van hátra a...

Indul a Google vállalkozásösztönző programja

A régió egyik legaktívabb startup akcelerátora és befektetője, a Startup Wise Guys hívja életre Kelet-Közép-Európában a Google által szponzorált “Jump for CEE” elnevezésű programot. A program részben a Google.org Impact Challenge for Central and...

Ezek a tapasztalatok is segíthetik a cégeket

A munka és magánélet egyensúlyának felborulása, a vezetői kontroll gyengülése, a dolgozók és vezetők eltérő munkaidő-érzékelése – csak néhány olyan tétel, amely alapjaiban változtatta meg a vállalati működést az elmúlt időszakban és vezetett a...

A nézők érzéseire is reagál a Lexus okosreklámja

A Lexus érzelmi intelligenciával felvértezett reklámot mutatott be ami képes reagálni a nézők érzéseire. A személyre szabott reklámok új evolúciós lépésének tekinthető, innovatív arcfelismerő technológiát használó kampányt a megújult öntöltő hibrid elektromos Lexus ES...

Liptai Claudiával folytatódik a NőComment!

November 14-től az RTL II-n folytatódik a NőComment, a talkshow házigazdája Liptai Claudia lesz, és állandó szereplő lesz Hajós András. A vasárnap esténként jelentkező NőComment! vendégei beszélgetéseik során érintik az aktuális pletykákat, helyretesznek csúsztatásokat, kibeszélik...

Tényellenőrző oldalt indít a 444 kiadója az AFP-vel

Az Európai Bizottság támogatásával magyar nyelvű tényellenőrző oldalt indít a Magyar Jeti Zrt. a francia AFP hírügynökséggel együttműködve. Az oldalt önálló szerkesztőség látja majd el eredeti tartalommal, ezt főszerkesztőként Zöldi Blanka vezeti majd. Az Európai...

Kiadta az első PR Trendriportot az MPRSZ

A magyar PR és kommunikációs szakma jelenét és jövőjét részletesen elemző tanulmányt adott ki a Magyar Public Relations Szövetség (MPRSZ). A közel 150 oldalas PR Trendriport Magyarország 2021 című kiadvány stratégiai szintű, exkluzív publikációkat...

Magányossá tette a munkavállalókat a COVID

Egy globális tanulmány szerint az emberek több mint 75 százaléka úgy érzi, hogy személyesen és szakmailag is megrekedt. A munkavállalók 88 százaléka szerint a világjárvány kezdete óta megváltozott a siker fogalma, 85 százalékuk szeretné,...

Lexussal érkeznek a Marvel szuperhősei

A Lexus és a Marvel a nagysikerű, három Oscar-díjat bezsebelő Fekete Párduc után újabb szuperhősös film, a nagy várakozások övezte, hazánkban november 4-én debütáló Örökkévalók kapcsán is együttműködik. Már a partnerséget beharangozó IS és...

Új helyszínen tér vissza a Creative Mornings

A Magyarországon 2011-ben debütáló Creative Mornings rendezvénysorozat a pandémiás időszak miatt egy ideig szüneteltette havi kreatívipari előadásait, de 2021. október 29-én újult erővel és vadiúj helyszínen, az Irányi utcai Publicis House-ban tér vissza. A...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A Positive Adamksyvel dolgozik a JYSK

A JYSK Magyarország vállalati és belső kommunikációs feladatainak támogatására idén ősztől a Positive Adamsky ügynökségi csoport tagügynökségével, a Positive PR-rel működik együtt. A dán áruházlánc hazai piacra lépése óta ez az az első alkalom,...

Új műsorral várja a téli olimpiát a Discovery

Élő téli sportokkal és egy új szórakoztató műsorral kíséri a nézőket a Discovery a 2022 téli olimpiai játékok előkészületeiben, és egy vadonatúj, hetente megjelenő műsor is jön a csatorna kínálatába. 100 nap van hátra a...

Indul a Google vállalkozásösztönző programja

A régió egyik legaktívabb startup akcelerátora és befektetője, a Startup Wise Guys hívja életre Kelet-Közép-Európában a Google által szponzorált “Jump for CEE” elnevezésű programot. A program részben a Google.org Impact Challenge for Central and...

Ezek a tapasztalatok is segíthetik a cégeket

A munka és magánélet egyensúlyának felborulása, a vezetői kontroll gyengülése, a dolgozók és vezetők eltérő munkaidő-érzékelése – csak néhány olyan tétel, amely alapjaiban változtatta meg a vállalati működést az elmúlt időszakban és vezetett a...

A nézők érzéseire is reagál a Lexus okosreklámja

A Lexus érzelmi intelligenciával felvértezett reklámot mutatott be ami képes reagálni a nézők érzéseire. A személyre szabott reklámok új evolúciós lépésének tekinthető, innovatív arcfelismerő technológiát használó kampányt a megújult öntöltő hibrid elektromos Lexus ES...
- Hirdetés -

CMO

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...

Készen állás és újratervezés

Nagy Zoltán Péter OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Arra, hogy a marketing- és kommunikációs csapat, beleértve a lead ügynökségünket is, sikerrel tudott alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. - Van...

A releváns megoldásokban hiszek

Liptay GabriellaKPMG, marketing- és kommunikációs igazgató- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Egy svéd startuppal zöldít tovább a BMW

A BMW Group úgy tervezi, hogy sorozatgyártási folyamataihoz 2025-től olyan, akár 95 százalékkal alacsonyabb emisszió mentén előállított acélt fog beszerezni, amely nem igényel fosszilis erőforrásokat, így például szenet sem. A BMW Group erre vonatkozóan...

Újabb zöld termékek a Lidl kínálatában

A klímavédelem és a felelős vásárlás fontossága egyre inkább növekszik a hazai vásárlók körében. A Lidl Magyarország ezeket az igényeket szem előtt tartva, fenntarthatósági stratégiájának részeként új termékcsaládokat tesz karbonsemlegessé és az újrahasznosított műanyagból...

Fenntarthatóságban is jól teljesített a Telekom

A telekommunikációs szektor fenntarthatósági szempontból legjobban teljesítő vállalatai között jelölte meg a Magyar Telekomot az ISS Corporate Solutions a vállalat 2020. évi fenntarthatósági eredményei alapján. Az ISS ESG Corporate Rating éves szinten több, mint 100...

DATA