- Hirdetés -

Szívesen dolgoznának heti négy napot a magyarok

|

- Hirdetés -

A jelenleg negyvenes, ötvenes éveiket taposó X-generáció tagjainak borultak fel legjobban a napjai az otthoni munkavégzés következtében, amit a magánéletük is megsínylett, de a Z-generáció tagjai sem tudták jól beosztani a napjukat. Sokan nem érezték munkahelyük támogatását a munka és magánélet egyensúlyának megteremtésében, a jövőben pedig szívesen dolgoznánk heti 4 napot, amit 3 napos hétvégével pihennénk ki – többek között ez derült ki az Allianz Hungária Zrt. „Generációról generációra” néven indított, össztársadalmi kutatás-sorozatának második, nem reprezentatív felméréséből.

Korosztálytól függetlenül, a felmérésben résztvevők több mint fele, 56,2 százaléka szerint csupán megfelelő szervezés, priorizálás kérdése, és remekül működik az otthoni munkavégzés, szerintük kis odafigyeléssel megtalálható és fenntartható az egyensúly. Az egyes generációkat vizsgálva azonban már kissé árnyaltabb kép körvonalazódik arról, hogy ki mit gondol e foglalkoztatási forma munka és magánélet viszonyára gyakorolt hatásairól.

Az Y-generáció tagjainak, azaz a ma húszas, harmincas éveikben járóknak sokkal jobban ment otthonról a munka: a korosztály válaszadóinak 48,3 százaléka vallotta azt, hogy minden másra több idejük jutott a home office alatt – ez a generáció választotta a legmagasabb arányban ezt a lehetőséget. A jelenleg negyvenes, ötvenes éveiket taposó X-generáció tagjainak borultak fel legjobban a napjai, ezt saját bevallásuk szerint a magánéletük is megsínylette. Érdekes módon, a legfiatalabb korosztályt képviselő Z-generáció válaszait leszűrve az derült ki a kérdőívből, hogy a ma legfeljebb 24 éves kitöltők között többeknek borult fel a napirendje, vagy nem érzett változást, mint amennyien gördülékenyebben tudtak dolgozni otthonról.

A kutatásban résztvevők 54,4 százaléka számolt be arról, hogy a munkáltatója mintha fel sem fogta volna, mekkorát fordult a világ, minden ugyanúgy ment tovább, mint a járvány előtt, azaz munkahelyükön nem tapasztaltak olyan intézkedéseket, szabályokat, amelyek támogatták volna a munka-magánélet egyensúlyára és a mentális egészségük megőrzésére irányuló törekvéseikben. Az Allianz Hungáriánál azonban tudják, hogy ezek az intézkedések és a munkavállalók igényeire való gyors reagálás rendkívül fontosak, különösen az olyan hektikus időkben, mint egy világjárvány.

„A pandémia kitörése után végzett belső munkavállalói felmérésünk adatai szerint munkatársaink 75 százaléka legalább 3 napot a járványhelyzet után is szívesen dolgozna otthonról. Szintén 75 százalékuk azt válaszolta, hogy az otthoni munkavégzésnek köszönhetően kevésbé stresszes. Ennek elsődleges előnyei közé sorolták például a rugalmasságot, az ingázással megtakarított időt, így a munka-magánélet egyensúlyának javulását, valamint a hatékonyabb munkavégzést. Az eredmények összegzése és munkavállóink további visszajelzései alapján ősztől indítjuk el a New Work Model, azaz az „új munkamodell” pilot verzióját. Ez tulajdonképpen egy hibrid munkavégzési forma, amelynek a fókuszában az áll, hogy a kollégáknak továbbra is lehetőségük legyen 50-60 százalék arányban távolról, otthonról dolgozni. Az „új munkamodell” nemcsak a munkavégzés módját érinti majd, hanem a szervezeti és működési folyamatainkat is. A járványidőszakban az első számú szempont ügyfeleink és munkatársak egészségének védelme volt, most pedig a munka és a magánélet egészséges egyensúlyának kialakítása a célunk. Az irodában való munkavégzés jelenleg önkéntes alapon működik, a kollégák döntése, hogy honnan látják el a feladataikat. A nyár folyamán számos közösségépítő programmal segítjük a személyes kollaboráció élénkülését, valamint előadásokkal, tréningekkel készülünk a hibrid munkavégzés gördülékeny bevezetésére” – mondta a kérdőív eredményei kapcsán Nikovics Éva, az Allianz Hungária Zrt. HR igazgatója.

A felmérésben résztvevők többsége (46,8 százalék) érzi úgy kortól függetlenül, hogy az örökzöld Beatrice-sláger az ideális munkanapról szól, azaz bemegy a munkahelyére reggel, majd a munkaidő leteltével már csak magával, a családjával és a barátaival foglalkozik. Valamivel kevesebb kitöltő (41,4 százalék) számára lenne az az optimális, hogy miután felkel és ellátta az otthoni teendőket, nekiáll dolgozni és napközben maga osztja be az idejét. Csupán 11,8 százalék szeretne a maga ura lenni és akkor dolgozni, amikor akar, mert nem viseli jól, ha keretek közé van szorítva.

A kitöltők közel fele (48,9 százalék) nem bánná, ha a jövőben megvalósulna a 4 napos munkahét és 3 napos hétvége kombinációja, 62,2 százalékuk szerint pedig 10 év múlva a mostanában egyre gyakoribbá váló hibrid módszer lesz a nyerő: felváltva dolgozunk a lakásunkból és a munkahelyünkről. A heti 5 napos és napi 8 órás munkarend támogatottsága az X-generáció tagjai között a legnagyobb: 58,7 százalékuk szerint fogunk ezen időbeosztás alapján dolgozni a jövőben is. A felmérésben résztvevő legfiatalabb korosztályok, azaz a Z- és Y-generáció tagjai vélik úgy, hogy a rugalmas munkabeosztásé a jövő. A két korosztály együttesen 44,8 százalékot kitéve mondta azt, hogy 10 év múlva mindenki akkor fog dolgozni, amikor neki a legkényelmesebb.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Hétvégén érkezik az HBO legújabb magyar filmje

Szombaton válik elérhetővé az HBO MAX és az HBO kínálatában Zsótér Indi Dániel első nagyjátékfilmje, az öt szkeccsből álló A Karantén Zóna. A közösségi finanszírozásból készült alkotás „nobudget-cucc, de szebben néz ki, mint némelyik...

Több ezer új SZÉP kártya elfogadóhely várja a nyaralókat

Idén nyáron is erőteljes növekedést hozhat a SZÉP kártya használatban a belföldi turizmus. A gyenge forint és a magas üzemanyagárak mellett várhatóan többen választják majd a belföldi pihenést, így júliusban és augusztusban akár az...

Tartós recesszió jöhet a gazdaságban

Az elmúlt hónapokban felerősödtek a találgatások a globális gazdaság helyzetéről, és egyre gyakrabban kerülnek elő a recesszióval kapcsolatos félelmek. A világgazdaság alakulása szempontjából legnagyobb hatású két országban, az Egyesült Államokban és Kínában további nehézségekre...

Új vezetővel erősítaz EIT InnoEnergy

Marcin Wasilewski, Lengyelország egyik legeredményesebb energiaipari szakembere csatlakozott az EIT InnoEnergy csapatához. A vállalat közép-európai régiójának vezetését vette át a korábbi regionális igazgatótól, Jakub Milertől, aki az EIT InnoEnergy portfoliójába tartozó, többek közt elektromos...

Tavaly is karbonsemlegesen működött a Magyar Telekom

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott (2021-2030), ötödik fenntarthatósági stratégia fő célkitűzése, valamint az első év eredményei olvashatók a Magyar Telekom friss Fenntarthatósági jelentésében. A Magyar Telekom Csoport 2005 óta kezeli stratégiai szinten...

Jövő hónaptól kevesebb sportcsatorna lehet itthon

Megszűnik a tartalomszolgáltatás a Digi Sporton július 1-től a csakfoci.hu információi szerint. A Digi sportos portfóliójában három csatorna is tartozott, a kínálatban a legnépszerűbb futball bajnokságok és versenysorozatok összecsapásai is szerepeltek. A csakfoci.hu úgy...

Ásványvízből inkább hazait vesznek a magyarok

Bár a magyar ásványvízpiac az ellátási láncok bizonytalanságai, a pandémia hatásai és a szomszédos országban zajló háború miatt számtalan, a költségeket jelentősen megtöbbszöröző nehézséggel küzd, azért a gyártók a hazai vásárlókra még mindig számíthatnak....

Több mint ezer beszállító csatlakozott a Schneider Electric zöld programjához

Idén a múlt évhez képest két pozíciót javítva a második helyet szerezte meg a Schneider Electric a Gartner ellátási láncokat értékelő toplistáján. A vállalat tavaly elindított kibocsátáscsökkentő kezdeményezéséhez már több mint ezer beszállító csatlakozott.Ismét...

6 ok, amiért már nincs értelme a papíralapú adminisztrációnak (x)

Egyre több dolgot tudunk elintézni az interneten papírmunka nélkül, hiszen szinte minden elkezdett átrendeződni az online térbe – így például az adminisztráció is. Egy banki ügyintézés alkalmával már kevesebb nyomtatott papírt kapunk, de hivatalos...

Magyar arany a világ legelismertebb borversenyén

A Decanter World Wine Awards (DWWA) a világ legnagyobb és legelismertebb, páratlan globális érdeklődés által kísért borversenye. Ezért különösen figyelemre méltó eredmény, hogy 2022-ben, a Thummerer Pincészet Egri Vili Papa Cuvée Superior 2018 lett...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Elektromos furgonokkal zöldít a Tesco

Magyarországon elsőként vezetett be teljesen elektromos meghajtású furgonokat házhozszállítási szolgáltatásában a Tesco. Az MHC Mobility Magyarország flottapartnerrel közösen üzemeltetett járművekben a hűtőgépek is akkumulátorról működnek, így az áruházlánc az online rendeléseket károsanyag-kibocsátás nélkül tudja...

Hétvégén érkezik az HBO legújabb magyar filmje

Szombaton válik elérhetővé az HBO MAX és az HBO kínálatában Zsótér Indi Dániel első nagyjátékfilmje, az öt szkeccsből álló A Karantén Zóna. A közösségi finanszírozásból készült alkotás „nobudget-cucc, de szebben néz ki, mint némelyik...

Több ezer új SZÉP kártya elfogadóhely várja a nyaralókat

Idén nyáron is erőteljes növekedést hozhat a SZÉP kártya használatban a belföldi turizmus. A gyenge forint és a magas üzemanyagárak mellett várhatóan többen választják majd a belföldi pihenést, így júliusban és augusztusban akár az...

Tartós recesszió jöhet a gazdaságban

Az elmúlt hónapokban felerősödtek a találgatások a globális gazdaság helyzetéről, és egyre gyakrabban kerülnek elő a recesszióval kapcsolatos félelmek. A világgazdaság alakulása szempontjából legnagyobb hatású két országban, az Egyesült Államokban és Kínában további nehézségekre...

Új vezetővel erősítaz EIT InnoEnergy

Marcin Wasilewski, Lengyelország egyik legeredményesebb energiaipari szakembere csatlakozott az EIT InnoEnergy csapatához. A vállalat közép-európai régiójának vezetését vette át a korábbi regionális igazgatótól, Jakub Milertől, aki az EIT InnoEnergy portfoliójába tartozó, többek közt elektromos...
- Hirdetés -

Don't Miss

A vendéglátás is a szórakoztatóipar része

Kereszty Gábor 2002 és 2007 között a hazai médiapiac egyik meghatározó szereplője volt a TV2 vezérigazgatójaként. Azonban az első TOP50 megjelenésekor már távozott a csatornától, így egyetlen összeállításunkban szerepelt, még 2011-ben. Egy évvel azelőtt...

A kereskedés dinamikája és intenzitása is más

Lengyel András hosszú éveken át az Axel Springer, majd a Ringier Axel Springer hirdetési és marketingigazgatójaként dolgozott. A kiadótól – 14 év után – 2016-ban távozott. Ezt követően az Atmedia kereskedelmi és portfólióigazgatója volt,...

Építkezni szeretek – interjú Palocsay Gézával

Nem érzi visszalépésnek, hogy az Adevinta után a kevésbé ismert Pepita.hu-nál folytatja, amelyből három év alatt százmillió euró forgalmú céget építene Palocsay Géza. A webáruházként és online piactérként is működő platform fejlődésének támogatására a...

Hiszünk a marketing erejében

Az üzleti döntéshozókat is jobban megszólítanák és mélyebben megismertetnék őket a marketing szerepeivel, feladataival és lehetőségeivel az idei Marketing Summit Hungary- n – mondta el Hinora Ferenc. A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) elnöke az...
Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Elektromos furgonokkal zöldít a Tesco

Magyarországon elsőként vezetett be teljesen elektromos meghajtású furgonokat házhozszállítási szolgáltatásában a Tesco. Az MHC Mobility Magyarország flottapartnerrel közösen üzemeltetett járművekben a hűtőgépek is akkumulátorról működnek, így az áruházlánc az online rendeléseket károsanyag-kibocsátás nélkül tudja...

Tavaly is karbonsemlegesen működött a Magyar Telekom

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott (2021-2030), ötödik fenntarthatósági stratégia fő célkitűzése, valamint az első év eredményei olvashatók a Magyar Telekom friss Fenntarthatósági jelentésében. A Magyar Telekom Csoport 2005 óta kezeli stratégiai szinten...

Több mint ezer beszállító csatlakozott a Schneider Electric zöld programjához

Idén a múlt évhez képest két pozíciót javítva a második helyet szerezte meg a Schneider Electric a Gartner ellátási láncokat értékelő toplistáján. A vállalat tavaly elindított kibocsátáscsökkentő kezdeményezéséhez már több mint ezer beszállító csatlakozott.Ismét...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....