- Hirdetés -

Szlovákiában hódít a magyar egészségügyi szolgáltatás

|

- Hirdetés -

Világszerte hatalmas probléma, hogy a bőrgyógyászati tünetekkel, panaszokkal a páciensek sok esetben nem fordulnak időben orvoshoz, hanem otthoni kezeléssel próbálják megoldani, megszüntetni a problémát. Felmérések azonban azt igazolják, hogy egyre több a melanomával vagy más rosszindulatú bőrelváltozással rendelkező páciens, ami sok esetben megelőzhető lenne, ha időben diagnosztizálták volna azt. Erre kínál megoldást Szlovákiában az egyik legnagyobb egészségbiztosító által ingyenesen elérhetővé tett magyar szolgáltatás.

A napokban Szlovákiában is elérhetővé vált az itthon már jól ismert AIP Derm. A digitális bőrgyógyászatot a szlovák Dovera egészségbiztosító tagjai innentől évente három konzultáció erejéig ingyenesen vehetik igénybe. Így Szlovákiában 1,6 millió ember számára díjmentesen elérhető a magyar fejlesztésű mesterséges intelligencia által működtetett bőrgyógyászati szolgáltatás. Természetesen, a vizsgálat nem csak szlovák, hanem magyar nyelven is indítható, így a határon túli magyarok az anyanyelvükön is használhatják.

„A csökkenő hozzáférés és az ellátás iránti növekvő igény problémájának egyik megoldása, hogy az AIP Derm digitális klinikával együttműködve online szűrővizsgálatot kínálunk biztosítottainknak. Az AIP Derm egy Magyarországon és más európai országokban is működő, bevált megoldás. Már több mint 25.000 valós betegvizsgálatot tudhatnak maguk mögött és európai minősítéssel rendelkeznek. Ez egy olyan úttörő megoldás, amely az orvossal együttműködve mesterséges intelligenciát használ a bőrbetegségek távoli diagnosztizálására” - mondta az együttműködést bejelentő sajtótájékoztatón Beata Saal, a Dovera egészségbiztosító projektmenedzsere.

Szlovákiában is fogynak az orvosok, de a digitális egészségügy megoldás lehet

Csak az elmúlt 7 évben a járóbeteg-szakrendelők száma körülbelül 7 százalékkal csökkent Szlovákiában, ami 24 járóbeteg-szakrendelő eltűnését jelentette ez idő alatt - derült ki a Dovera szeptember elején tartott sajtótájékoztatójából. Az elérhetőség és a járóbeteg-szakrendelők számának csökkenésének számos oka van. Az egyik legfontosabb az orvosok elöregedése, ami nem kerülte el a bőrgyógyászatot sem. A járóbeteg rendelőben dolgozó bőrgyógyászok átlagéletkora valamivel több mint 56 év, ami már viszonylag közel van a nyugdíjkorhatárhoz. Emellett sok bőrgyógyász megy el a jobban fizető szépségiparba. Ezért is kiemelten fontos az AIP Derm, mely segítségével egy orvos jóval több esetet tud ellátni, mint a hagyományos módon. A magyar fejlesztésű alkalmazást használó szlovák orvosok visszajelzései szerint sok időt takarítanak meg vele, és így több idejük marad arra, hogy bonyolultabb esetekkel foglalkozzanak a járóbeteg-rendelőben.

„Az elmúlt öt évben a nálunk biztosítottak mindössze egyharmada járt bőrgyógyászati rendelőben, ebből az is következik, hogy a dermatológiai vizsgálatok hozzáférhetősége problémát jelenthet.” – mondta Beata Saal, aki azt is hozzátette, hogy bár a betegek száma csökkent a koronavírus járvány kitörése után, de az utóbbi két évben a számuk újra növekszik. „Ugyanilyen aggasztó az is, hogy a biztosított betegek - a melanomás, rosszindulatú bőrdaganatos vagy más bőrbetegségben szenvedő betegek – száma növekedik. Feltételezhető, hogy sokan saját maguk kezelik bőrproblémáikat, vagy elhanyagolják a megelőzést olyan mértékben, hogy a kezelésük hosszadalmassá és nehézkessé válik a beteg, és végső soron az egészségbiztosító számára is” - tette hozzá Saal.

Az AIP Labs rendszere egy, a tünetes bőrfelületről beküldött kép alapján képes dermatológiai problémákat diagnosztizálni. A beteg feltölti az általa készített képet az AIP Derm platformjára, kitölti a kórtörténetét, valamint további kérdésekre is válaszol, majd beküldi a vizsgálatot. Első körben a bőrproblémát a mesterséges intelligencia elődiagnosztizálja, majd egy bőrgyógyász állítja fel a végső kórképet. A szakorvos a diagnózis mellett személyre szabott kezelési javaslatot is tesz, és amennyiben szükséges, receptet is tud felírni a páciens részére.

A mesterséges intelligenciát több mint 2,5 millió bőrbetegségekről készült képen tanították be, amelyek több mint 700 különböző diagnózist tartalmaztak. Az AIP Derm rendszerének segítségével eddig több mint 1000 rákos megbetegedést diagnosztizáltak, és mind a betegek, mind az orvosok számára körülbelül 50 ezer órát spóroltak meg. Az AIP Derm Magyarországon is elérhető, bár, jelenleg nem biztosított formában. A cég bőrgyógyászati szolgáltatását októbertől kinyitja az Erdélyben és más európai nagyvárosokban élő magyarok számára is.

Fotó: AIP Derm

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kizöldül a Nádudvari

Átfogó környezettudatos fejlesztési programot valósít meg az idén a Nádudvari Élelmiszer Kft., amelynek eredményeként körülbelül 300 család igényét fedező energiamennyiséget sikerül megspórolni. A fenntartható gazdálkodás jegyében további lépéseket is tesz a cég, így az...

Szoboszlaival kezdi az új évet a Network4

December 3-án a MATCH4-en láthatják a szurkolók, ahogyan a Liverpool a Fulhamet fogadja, közvetlenül karácsony előtt, december 20-án pedig a Liverpool - West Ham Ligakupa-negyeddöntő kerül képernyőre. A rajongóknak jól indul az új év...

Jeges izgalmak a Sport TV-n

Nem volt még arra példa Magyarországon, hogy televízióban is követhető legyen az U20-as divízió 1/A jégkorong-világbajnokság. A Sport TV azonban december 10-16. között élőben közvetíti a magyar válogatott mérkőzéseit a hazai eseményről.December 10. és...

Hatalmas a különbség a borvidékek ingatlanárai között

Magyarország hat borrégiója közül az Etyek-Budai, a Móri, a Neszmélyi, a Pannonhalmi és a Soproni borvidéket magában foglaló Felső-Pannon borrégióban volt a legdrágább, csaknem 500 ezer forint a lakások négyzetmétere 2022-2023-ban. A legalacsonyabb, négyzetméterenkénti...

Automata boltot nyitott a Spar

Mesterséges intelligencián alapuló, pénztáros és eladók nélküli SPAR automata üzlet működött két napon át Budapesten, Európa legnagyobb Sneakerness fesztiválján. Az elsősorban a Z-generáció tagjainak szánt szolgáltatás teszt-üzemmódban dolgozott, de a mobil „Satellit Store S”...

Messze még a hazai cégek valódi felelősségvállalása

A hazai cégek elkötelezettek a társadalmi felelősségvállalás (CSR) tekintetében, de távol vannak attól, hogy valódi megoldásokat nyújtsanak a szociális és környezeti problémák hatékony kezelésére – derül ki a WHC Csoport és a Scale Impact...

Egyre tudatosabbak a magyar munkavállalók

A munkavállalók háromnegyede tartja fontosnak a munka és a magánélet összeegyeztethetőségét – derült ki a Családbarát Magyarország Központ munkaerőpiaci kutatásából. Az országos reprezentatív felmérés célja elsősorban a magyarországi atipikus foglalkoztatási helyzet feltárása volt, különösképpen...

Különleges kiállítással ünnepel a Népszava

1873-tól napjainkig vezeti végig a látogatót a magyar újságírás legnagyobb hagyományokkal bíró, folyamatosan máig is aktív napilapjának címoldalain keresztül a Fuga Építészeti Központban november 29-én nyíló kiállítás. A történelem nagy viharait is túlélő, idén...

Nagyot ment „A LEGO Oroszlán” az idei Effie-n

A marketing Oscarjaként is emlegetett Effie hazai versenyének nagy győztese a három Arannyal és a Platina Effie-vel jutalmazott „A LEGO Oroszlán” című pályamű lett. A LEGO Hungary és a Red Lemon Media kampánya az...

Az E.ON a Cafét választotta

Régiós médiaügynökségi partnert választott magának az E.ON SE energiavállalat, a tendernyertes a Mediaplus, melynek magyarországi partnere a Café Reklám. 2024-től indul el a közös munka, amelyben a Café az E.ON Hungária Csoport médiatervezési, stratégiai...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ez lehet az okosmobilok jövője

Abu-Dzabiban, a Fortune Global Forum 2023-on Dr. Ray Guo, a HONOR marketingigazgatója beszélt az okos készülékek jövőjéről. Egyéb vállalati vezetőkkel tárgyalta az intelligens világ jövőképét, kitérve a hajlítható eszközök népszerűségére, a mesterséges intelligenciára és...

Kizöldül a Nádudvari

Átfogó környezettudatos fejlesztési programot valósít meg az idén a Nádudvari Élelmiszer Kft., amelynek eredményeként körülbelül 300 család igényét fedező energiamennyiséget sikerül megspórolni. A fenntartható gazdálkodás jegyében további lépéseket is tesz a cég, így az...

Szoboszlaival kezdi az új évet a Network4

December 3-án a MATCH4-en láthatják a szurkolók, ahogyan a Liverpool a Fulhamet fogadja, közvetlenül karácsony előtt, december 20-án pedig a Liverpool - West Ham Ligakupa-negyeddöntő kerül képernyőre. A rajongóknak jól indul az új év...

Jeges izgalmak a Sport TV-n

Nem volt még arra példa Magyarországon, hogy televízióban is követhető legyen az U20-as divízió 1/A jégkorong-világbajnokság. A Sport TV azonban december 10-16. között élőben közvetíti a magyar válogatott mérkőzéseit a hazai eseményről.December 10. és...

Hatalmas a különbség a borvidékek ingatlanárai között

Magyarország hat borrégiója közül az Etyek-Budai, a Móri, a Neszmélyi, a Pannonhalmi és a Soproni borvidéket magában foglaló Felső-Pannon borrégióban volt a legdrágább, csaknem 500 ezer forint a lakások négyzetmétere 2022-2023-ban. A legalacsonyabb, négyzetméterenkénti...
- Hirdetés -

Podcast

A sneaker az új generáció óraszenvedélye

A sneakerek embereket, generációkat kötnek össze, a resellerek óriási pénzeket kaszálnak a legkisebb kiegészítőkkel is, a laikusok pedig nem értik, miért. Erről rántja le a leplet Trunk Tamás, a Dablty alapítója, influenszer és Z-generációs...

A piac előtt tudtunk járni

A csapból is az AI folyik, és ez még egy darabig biztos így lesz. Nem csoda hát, hogy többek között erről, valamint ügynökségépítésről és a Brand Festivalról is folyt a beszélgetés Biró Lászlóval, a...

A listák hatalma – Signature40 a Business Lounge-ban

Az idei Marketing Summiton már másodjára hirdették ki a 40 legjobb marketingmenedzser listáját, a Signature40-t. Így a szeptember 27-ei Business Lounge is ekörül forgott. Vaszary Ádám, a lista társalapítója a lista hátteréről, az inspirációról...

Don't Miss

Hiszünk a szinergia erejében

A csatornák kombinációja eredményezi a legnagyobb hatékonyságot marketingtevékenységünk során – mondta el Charlotte Miles. Az IKEA Csehországért, Magyarországért és Szlovákiáért felelős marketing menedzsere az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról, hogy miért indították el már...

Időt és energiát spórolunk ügyfeleinknek – interjú Csiszár Gergővel

Gyorsabb és hatékonyabb együttműködések, ahol jó nagy betűkkel folyamatosan látható minden fontos KPI az ügyfél számára, nincs kamuzás – többek között ezt nyújtja a felhasználók számára a Post For Rent új megoldása Csiszár Gergő...

Akár gyorsíthatunk is tovább

Erős növekedési fázisban vagyunk, és az a célunk, hogy ez az ütem tartósan fennmaradjon – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak R. Kovács Dániel. A Front Page Communications alapítója, ügyvezető igazgatója nem titkolja, hogy ügynökségi területen...

Az áraknak emelkedniük kell

A televíziós hirdetési áraknak emelkedniük kell ahhoz, hogy minden reklámozó hozzáférhessen a tévé által biztosított elérésekhez – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dudás Gergely. Az RTL Magyarország bevételekért felelős vezérigazgató-helyettese jelezte azt is, hogy éppen...

Fókuszban a multiplatform növekedés

A lineáris piac lassan elérheti a maximumát, és egyre inkább van egy olyan típusú közönség, amelyik a streaming felé fordul – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Borsány-Gyenes András. A Network4 Media Group vezérigazgatója beszélt a...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Kizöldül a Nádudvari

Átfogó környezettudatos fejlesztési programot valósít meg az idén a Nádudvari Élelmiszer Kft., amelynek eredményeként körülbelül 300 család igényét fedező energiamennyiséget sikerül megspórolni. A fenntartható gazdálkodás jegyében további lépéseket is tesz a cég, így az...

Új törvény segítheti, hogy fenntarthatóbban működjenek a vállalatok

Benyújtotta a kormány a fenntartható vállalati működést ösztönző törvénymódosítási javaslatot az Országgyűlésnek – hívja fel a figyelmet az EY. Az érintett hazai cégeknek környezeti, társadalmi és vállalatirányítási (ESG) szempontból is át kell világítaniuk működésüket,...

Díjat nyert a K&H fenntarthatósági indexe

A Kreatív magazin szakmai zsűrije ezüst Prizma-díjjal értékelte a K&H fenntarthatósági indexét és a hozzá kapcsolódó kommunikációs tevékenységet, amely hatékonyan és társadalmilag felelősen alkalmazza az adat- és kutatásalapú PR-eszközöket. A hazai PR-, reklám- és...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....