- Hirdetés -

Szlovéniában terjeszkedik az AutoWallis

|

Tovább folytatja nemzetközi terjeszkedését az AutoWallis, miután kötelező érvényű megállapodást kötött a szlovén piac jelentős autókereskedőjével, hogy tevékenységét és kapcsolódó ingatlanjait felvásárolja. Az akvizíció célpontja a tavaly közel 18 milliárd forintos forgalmat elérő Avto Aktiv, mely Szlovénia 5 városában 6 autómárkát értékesít és szervizel közel 20 éve. Növekedési stratégiájának megfelelően ezzel a lépéssel tovább folytatja nemzetközi kiskereskedelmi tevékenységének bővítését az AutoWallis, melynek célja, hogy a régió meghatározó autókereskedelmi és mobilitási szolgáltatója legyen.

A tavaly novemberi előzetes megállapodást követően sikeresen lezárultak az akvizíciós tárgyalások az AutoWallis és a szlovén autókereskedelmi piac jelentős szereplője között, így a magyar vállalat tulajdonába kerül a 2004-ben alapított Avto Aktiv szlovéniai kereskedelmi tevékenysége, valamint az ahhoz kapcsolódó ingatlanok. A vételárat az AutoWallis saját forrásból fedezi, és a tranzakció zárásához a szlovén versenyhivatal hozzájárulása szükséges. A magyar tőzsde autós vállalatának nem ez az első akvizíciója Szlovéniában: mint ismeretes, az AutoWallis tavaly októberben zárta le Szlovénia legnagyobb, egyben Ljubljana egyetlen BMW márkakereskedésének átvételét, amivel belépett az ország gépjármű kiskereskedelmi piacára is. A Csoport emellett a szlovén piacon a Jaguar és Land Rover márkák kizárólagos márkaképviseletét látja el, és idén megkezdte az Opel márka nagykereskedelmét is.

Az Avto Aktiv szlovén gépjármű kiskereskedelmi piac jelentős szereplője, öt városban (Koper, Kranj, Ljubljana, Nova Gorica, Trzin) értékesít és szervizel BMW, MINI, Jaguar, Land Rover, Toyota és Suzuki járműveket (ebből a Jaguar, Land Rover és a MINI márkát egyedüli szereplőként Szlovéniában). 2020-as árbevétele 51 millió euró, közel 18 milliárd forint volt, amit 960 új és 351 használt autó eladásával, valamint a hozzá kapcsolódó szerviz- és egyéb szolgáltatások nyújtásával ért el. Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatójának értékelése szerint az akvizíció fontos mérföldkő a társaság történetében, mivel az Avto Aktiv árbevétele az eddigi tranzakciók között is jelentősnek mondható, megközelíti az AutoWallis Csoport idei évre várható árbevételének 10 százalékát. Antal Péter, az AutoWallis Kiskereskedelmi üzletágának vezetője, és így egyben a szlovén kiskereskedelmi piacért felelős vezető kiemelte, hogy Szlovénia az első olyan ország Magyarország mellett, ahol az AutoWallis Csoport a kiskereskedelmi piacra is belépett, amellett, hogy összesen 14 országban van jelen nagykereskedelmi tevékenységével. A vállalat az elmúlt évtizedekben felhalmozott tapasztalatokra, a tavaly sikeresen végrehajtott másik szlovén akvizícióra, valamint az AutoWallis Csoport tőkeerejére alapozva kívánja fejleszteni szlovén jelenlétét. Ormosy Gábor hozzátette, hogy az AutoWallis jelenleg is vizsgálja a további akvizíciós lehetőséget Szlovéniában és további országokban egyaránt. A Budapesti Értéktőzsde Prémium kategóriájában jegyzett vállalat a korábban meghirdetett növekedési stratégiájának finanszírozásához még az idei évben 4-6,5 milliárd forint közötti intézményi és lakossági forrásbevonást tervez, amely hozzájárulhat ahhoz, hogy a vállalat az évtized végére a közép-kelet-európai régió meghatározó autókereskedelmi és mobilitási szolgáltatója legyen.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Black Friday és Cyber Monday: rákapcsolnak a kiberbűnözők

A Black Friday és a Cyber Monday közeledtével egy magas kockázatú időszakba lépünk a kiberbiztonság szempontjából. Egy friss Sophos jelentés kiemeli, hogy a rosszindulatú e-mailek a zsarolóvírus-támadások második leggyakoribb kiváltó okai voltak a kritikus...

Terjeszkedik a Pizza Hut

Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a Pizza Hut első, modern dine-in koncepcióval megnyílt éttermében. A baranyai megyeszékhelyen több mint 20 évvel ezelőtt zárt be a hálózat üzlete, a pécsiek, azóta...

Megvannak 2024 legjobb játékai

Az Ország Játéka verseny immár tizenegyedik alkalommal hívta játszani a kicsiket és a nagyokat. A JátékNet szervezésében a több hetes megmérettetés során nyolc kategóriában választhatta ki mind a zsűri, mind a közönség a kedvenceit....

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Kiderült, mikor lesz jövőre a MOZ.GO

Jövőre június 18-án indul a négy napos MOZ.GO – Magyar Mozgókép Fesztivál a Veszprém-Balaton régióban közel 10 helyszínen. Az eseményen a legújabb hazai filmekkel, televíziós és streaming alkotásokkal, sztárokkal és életműdíj-átadóval várják az érdeklődőket....

Megható reklámfilmmel ünnepli a karácsonyt a Telekom

Az embereket egymástól elválasztó láthatatlan, de nagyon is érzékelhető falak áttöréséről szól a Telekom idei karácsonyi kampánya. Magyarország mellett a Deutsche Telekom Csoport kilenc másik európai országában bemutatott alkotás üzenete, hogy a bennünket körülvevő...

Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup

Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350...

Így várja az ünnepi rohamot a GLS

Az ünnepi időszak minden évben különleges felkészülést igényel – a GLS Hungary egész éves adatvezérelt működésének és előrelátó tervezésének köszönhetően idén is készen áll, hogy az ünnepi csúcsforgalom alatt is időben célba érjenek a...

Átalakul az ingatlanpiac: egyre nehezebb eladni az ilyen házakat

A szülők legyenek annyira közel, hogy tudjanak segíteni, de velük egy fedél alatt élni nem szeretnének a fiatalok - összegzi tapasztalatait Bognár Katalin a GDN Ingatlanhálózat - GARDEN City irodájának vezetője. A fővárosban és...

Komolyabban veszik a cégek a generációváltást

Az utóbbi évek felmérései azt mutatták, hogy ugyan foglalkoznak a magyar, magántulajdonú vállalkozások a generációváltás témájával, nem a téma fontosságának megfelelő súllyal teszik azt. Azonban a legfrissebb kutatás alapján a trend fordulni látszik. Egyre...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre beindulhat az építőipar

Nehéz helyzetbe került idén is az építőipar, ahol a szakértők szerint 15-20 százalékos visszaesés is tapasztalható volt. Az iparág lendülete évekkel ezelőtt megtorpant, jövőre azonban fellendülés várható, amelynek az előszele már tavasszal érezhető lesz.Az...

Black Friday és Cyber Monday: rákapcsolnak a kiberbűnözők

A Black Friday és a Cyber Monday közeledtével egy magas kockázatú időszakba lépünk a kiberbiztonság szempontjából. Egy friss Sophos jelentés kiemeli, hogy a rosszindulatú e-mailek a zsarolóvírus-támadások második leggyakoribb kiváltó okai voltak a kritikus...

Terjeszkedik a Pizza Hut

Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a Pizza Hut első, modern dine-in koncepcióval megnyílt éttermében. A baranyai megyeszékhelyen több mint 20 évvel ezelőtt zárt be a hálózat üzlete, a pécsiek, azóta...

Megvannak 2024 legjobb játékai

Az Ország Játéka verseny immár tizenegyedik alkalommal hívta játszani a kicsiket és a nagyokat. A JátékNet szervezésében a több hetes megmérettetés során nyolc kategóriában választhatta ki mind a zsűri, mind a közönség a kedvenceit....

Új hirdetési lehetőség a márkáknak, gamerek millióihoz juthatnak el

Egyedülálló, interaktív hirdetési lehetőségeket hoz az élő gaming streaming világába Magyarországon a Publicis Groupe Hungary és az inStreamly platform együttműködése. A megállapodásnak köszönhetően az ország legnagyobb kreatív, média és digitális ügynökségének ügyfelei élő adásba...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...