- Hirdetés -

A szolgáltató szektort szabályozták leginkább a régióban

|

- Hirdetés -

A szolgáltatói szektor volt a legszabályozottabb 2016 augusztus 1-je és 2017 augusztus elseje között a kelet-közép-európai régióban a meghozott törvények alapján derül ki a Grayling AcTrend Reportból.
A tanulmány által vizsgált hat országban 1040 törvényt fogadtak el a 2016. augusztus 1-je és 2017. augusztus 1-je közötti időszakban. Ez a szám 5,3%-kal kevesebb az ezt megelőző évben mért adatoknál. Ezzel háromévnyi töretlen növekedést követően először mérséklődött a törvényhozási aktivitás.
Az elfogadott törvények 14%-a érintette a szolgáltatói szektort. Az egy évvel ezelőtt beszámoló szerint akkor a pénzügyi szektort érintette a legtöbb törvényi változtatás (17%). Az előző évvel összevetve az elfogadott törvények kevesebb médiavisszhangot keltettek az elmúlt időszakban. A média érdeklődését felkeltő törvények aránya 48,5%-ról 33,1%-ra esett vissza, míg jelentős növekedés csak Csehországban volt tapasztalható – derül ki a Grayling anyagából.
Az idei Grayling AcTrend Report hat kelet-közép-európai országban, Bulgáriában, Csehországban, Lengyelországban, Magyarországon, Romániában és Szlovákiában 2016. augusztus 1-je és 2017. augusztus 1-je között elfogadott törvényeket vette górcső alá. Az elemzés ezen túlmenően a régió országainak politikai közegeibe és a kormányok tevékenységébe enged betekintést.
A korábbi évek eredményeihez hasonlóan a legaktívabb országok ezúttal is Románia (280 törvény), Lengyelország (220) és Magyarország (200) voltak. A legnagyobb esést Bulgáriában tapasztaltuk, ahol a törvényhozást a választásokat követő elhúzódó politikai instabilitás gátolta rendes működésében, amely 46%-kal vetette vissza az elfogadott törvények számát. Mérsékelt növekedést mutatva ugyanakkor Magyarország (+7,5%) és Szlovákia (+33%) fokozódó törvényhozási aktivitást produkált.
Az elfogadott 1040 törvény 45%-a, 468 gyakorolt közvetlen hatást a gazdaságra, míg több mint harmada (36%) általánosságban érintette az üzleti szektort. Az előző évekhez képest, melyek során a pénzügyi szektort érte a legtöbb törvényi szabályozás, 2016-2017-ben a parlamentek által elfogadott törvények közül a legtöbb (14%) a szolgáltatói szektort célozta, míg a pénzügyi szféra (10,4%) a negyedik helyre szorult vissza a listán. Regionális szinten az infokommunikációs és az energiaszektor volt a legkevésbé érintett.
A legaktívabb képviselők a korábbi évekhez hasonlóan a románok (az elfogadott törvények 36%-a képviselői indítvány) és bolgárok (26%), míg Lengyelországban számottevő mértékben, 30%-kal esett a képviselői indítványként elfogadott törvények száma. A nagy eltérés fő oka az, hogy az ezt megelőző vizsgálati időszakban megrendezett választások előtt tapasztalt törvényhozási hajrához képest a korábbi szintre állt vissza a képviselői aktivitás. A román képviselők által benyújtott és elfogadott törvényjavaslatok száma három éve folyamatosan növekvő tendenciát mutat, még a választásokat követő időszakban is, amely leginkább a törvényhozók és az üzleti és kereskedelmi szféra közötti növekvő bizalom jele. Ugyanakkor a képviselőjelöltek által indítványozott törvényjavaslatok száma még mindig jelentősen elmarad a kormányzati indítványokétól.
A kelet-közép-európai régióban elfogadott, a gazdaságra hatással bíró törvények 17,7%-át fogadták el sürgősségi eljárással. Ez némileg kevesebb, mint az ezt megelőző időszakban. Romániában továbbra is előszeretettel alkalmazzák ezt az ügymenetet: a törvények 54,7%-a a kormány sürgősségi rendeletének segítségével került elfogadásra. Magyarországon a kormányzó pártok a legmélyrehatóbb reformjaik elfogadásakor használták ezt az eszközt, ma már kevésbé alkalmazzák, leginkább csak ad hoc alapon, belföldi politikai kampánycélok alá rendelve.
Bulgáriában a 2016-2017-es időszakban az összes törvényt rendes eljárás keretében fogadták el, míg Szlovákiában, ahol a 2015-2016-os intervallumban volt ez tapasztalható, a sürgősségi eljárással elfogadott törvények száma 10%-ra ugrott.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A nyelvtudást is kiváltja a mesterséges intelligencia

Egy éve még a magyar e-kereskedők harmada indokolta a munkatársak nyelvtudásának hiányával, miért nem terjeszkedik külföldre. Mára azonban ez a probléma szinte megszűnt létezni. A mesterséges intelligenciával percek alatt lefordíthatók teljes weboldalak, termékleírások, hirdetések,...

Ez lett a magyarok kedvenc fizetési eszköze

A Mastercard ismét elvégezte Bankkártya Használati Szokások és Attitűdök nevű kutatását, amelyben a magyarok fizetési szokásait térképezi fel és teszi követhetővé 2009 óta. A mostani eredmények alapján a fizikai bankkártya minden más fizetési megoldást...

Erős évet zárt a COOP

Több mint 10 százalékos növekedés révén 748 milliárd forintos árbevételt ért el a COOP Gazdasági Csoport tavaly – hangzott el a CO-OP Hungary Zrt. közgyűlésén múlt hét csütörtökön. A kihívásokkal teli piaci helyzetben elért...

Óriási bírság jár az illegális megfigyelésért

Nem is gondolnánk, naponta hány alkalommal figyelnek meg, sőt, akár hallgatnak is le bennünket, miközben mi mit sem sejtve vásárolunk, szórakozunk vagy éppen pihenünk. Pedig minden egyes ilyen felvételről részletes és teljeskörű tájékoztatást kellene...

Ez lehet az autóipar jövője

Az autóipar a magyar gazdaság egyik húzóágazata. Az iparág pedig jelenleg történetének legjelentősebb átalakulásán megy keresztül, mely hazánkat is érinti, hiszen a világ legnagyobb autóipari beszállítói közül több is jelentős kutatás-fejlesztési, és ezen belül...

Ezt veszik a magyarok a nyári hónapokban

Nyáron a vásárlói szokások is változnak, hiszen egészen más termékek kerülnek előtérbe a meleg idő beköszöntével. A nyári hónapokban a magyarok körében is az olyan termékek a legkeresettebbek, amelyek segítségével élvezetesebbé tehetik a szabadidős...

Újabb eszközön érhető el az RTL+ teljes kínálata

Az RTL+ a Vodafone TV médiaboxon keresztül is elérhető, így a telekommunikációs szolgáltatók közül elsőként a Vodafone Magyarország előfizetői már nagyképernyőn is megtekinthetik az RTL+ streaming platform mindhárom csomagjának kínálatát. A telekommunikációs szolgáltató ügyfelei...

Ezért dobd a szelektívbe az aludobozokat

Szerencsére egyre több élelmiszeripari és kiskereskedelmi vállalat törekszik a fenntarthatóbb működésre, termelésre, környezetbarát gyártásra és csomagolás használatára. Az alumínium, mint nyersanyag és annak újrahasznosítása kulcsfontosságú szerepet játszik a fenntarthatóbb folyamatok működtetésében, és ebben nem...

Új iroda és új arculat a Mediatornál

Május végétől új irodába költözött a Mediator, a budapesti full-service reklámügynökség a XI. kerületi BudaPart DOWNTOWN-ba tette át székhelyét, ahol egy teljes szintet elfoglalnak. A költözéssel egyidejűleg az idén 18 éves ügynökség lecserélte korábbi...

Rekord a filmvásáron Cannes-ban

Rekordrészvétel volt a 76. Cannes-i Nemzetközi Filmfesztivál idején tartott filmvásáron, amely szerda este ért véget. A fesztiválpalota alagsorában rendezett találkozón és vetítéseken több mint 14 ezer akkreditált filmes szakember, producerek, forgalmazók, moziüzemeltetők és alkotók...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Változások az Aldi üzleteiben

Jelentős változásokkal fognak találkozni a jövőben az ALDI vásárlói az áruházak tejtermékhűtőinél. A vállalat az ALDI SÜD csoport többi tagvállalatához hasonlóan a „MILFINA” helyett a jövőben egységesített márkanév, a „MILSANI” alatt forgalmazza a tejtermékeket,...

A nyelvtudást is kiváltja a mesterséges intelligencia

Egy éve még a magyar e-kereskedők harmada indokolta a munkatársak nyelvtudásának hiányával, miért nem terjeszkedik külföldre. Mára azonban ez a probléma szinte megszűnt létezni. A mesterséges intelligenciával percek alatt lefordíthatók teljes weboldalak, termékleírások, hirdetések,...

Ez lett a magyarok kedvenc fizetési eszköze

A Mastercard ismét elvégezte Bankkártya Használati Szokások és Attitűdök nevű kutatását, amelyben a magyarok fizetési szokásait térképezi fel és teszi követhetővé 2009 óta. A mostani eredmények alapján a fizikai bankkártya minden más fizetési megoldást...

Erős évet zárt a COOP

Több mint 10 százalékos növekedés révén 748 milliárd forintos árbevételt ért el a COOP Gazdasági Csoport tavaly – hangzott el a CO-OP Hungary Zrt. közgyűlésén múlt hét csütörtökön. A kihívásokkal teli piaci helyzetben elért...

Óriási bírság jár az illegális megfigyelésért

Nem is gondolnánk, naponta hány alkalommal figyelnek meg, sőt, akár hallgatnak is le bennünket, miközben mi mit sem sejtve vásárolunk, szórakozunk vagy éppen pihenünk. Pedig minden egyes ilyen felvételről részletes és teljeskörű tájékoztatást kellene...

Podcast

A televíziós bevételek nem csökkennek

Streaming ide, digital hirdetések oda, még mindig a televízióhoz fordulnak a legnagyobb hirdetők, hiszen „ezer fő elérését tekintve továbbra is ez a legolcsóbb” – mondja Kosaras Klaudia, az Atmedia kereskedelmi igazgatója. A Business Lounge...

A mozi él és élni akar

Konkurencia-e a streaming, mi vonzza az embereket a moziba 2022-ben és miért értékesebb a mozifilmek előtti reklámblokk? Többek között ez is kiderült a Business Lounge podcast április 12-ei adásából, melynek Kiss Zsuzsanna, a Cinema...

Közösen sokkal könnyebb fejleszteni a szakmai tudást

Az INTREN 100 százalékra növelte tulajdonrészét a JabJab Online Marketing ügynökségben, ennek apropóján Gandera Balázs, az INTREN alapító-ügyvezetője és Bobály Mihály, a JabJab CEO-ja voltak a Business Lounge podcast március 22-ei adásának vendégei. Az...

Don't Miss

A használt cikk a jövő

Egyre nagyobb a divatja a másodkézből szerzett használati tárgyaknak, ruháknak, bútoroknak, hiszen az egyediségen túl ezzel a földet is védi a fogyasztó. Hogy mivel tudja magához csalogatni a potenciális vásárlókat Magyarország egyik legnagyobb online...

Megkérdőjelezni az eddigi triviálisnak gondolt dolgokat

Egy rendezvény megítélése szempontjából a fenntarthatóság egyre fontosabb. A leglényegesebb annak a szemléletmódnak az elsajátítása, hogy az eddig triviálisnak gondolt dolgokat megvizsgáljuk, hogy azoknak van-e fenntarthatóbb módjuk – nyilatkozta lapunknak Fazakas F. János, a...

Valódi változásokat csak közösen érhetünk el

Ambiciózus célt tűzött ki maga elé az Auchan, 2030-ra közel felével csökkentenék áruházaik szén-dioxid-kibocsátását – mondta el Varga-Futó Ildikó. A vállalat hazai CSR-igazgatója beszélt az eddigi fenntarthatósági eredményeikről, a vásárlói edukációról és elárulta azt...

Izgalmas évek előtt állunk

Miért váltott munkahelyet, mivel kezdte a munkát az új pozícióban és milyen tervei vannak – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Novák Péter. A Httpool by Aleph új country managere elárulta...

Szuper csapatba kerültem

A kommunikációban használt digitális csatornáknak a különböző generációk digitális fogyasztói szokásaihoz kell igazodniuk – hangsúlyozta Varga-Nagy Eszter, A HEINEKEN Hungária Sörgyárak Zrt. március elején kinevezett vállalati kapcsolatok és kommunikációs vezetője az mmonline.hu-nak adott interjúban...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Ezért dobd a szelektívbe az aludobozokat

Szerencsére egyre több élelmiszeripari és kiskereskedelmi vállalat törekszik a fenntarthatóbb működésre, termelésre, környezetbarát gyártásra és csomagolás használatára. Az alumínium, mint nyersanyag és annak újrahasznosítása kulcsfontosságú szerepet játszik a fenntarthatóbb folyamatok működtetésében, és ebben nem...

Ismert emberekhez költöztetett vadon élő állatokat a WWF

Gundel Takács Gáborhoz hiúz, Eke Angélához barnamedve költözött be a hetekben, mások lakásában pedig vidra és vaddisznó is felbukkant. De mit keresnek ezek a vadon élő állatok a négy fal között ahelyett, hogy természetes...

Magasabb szintre emelnék a fenntarthatóságot a szépségiparban

A nálunk is népszerű etikus kozmetikai márka a THE BODY SHOP meghirdette Changemaking Beauty programját, amellyel a teljes szépségipar felé intéz kihívást. Mindezt az alapító, Anita Roddick, az első „Changemaker” öröksége alapján.Dame Anita Roddick...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....