- Hirdetés -

Szoros nézettségi versennyel indult az év

|

- Hirdetés -

Nyerte ugyan a hetet az RTL Klub, de nem sokkal és a vadonatúj sorozatuk gyengén startolt, viszont a Drága örökösök továbbra is sok nézőt vonz. A TV2 a Tények, a Mintaapák és az Exatlon eredményének is örülhetett. Az RTL Klub negyedik éve adja ugyanazt a két filmet szilveszterkor, de úgy tűnik, nekik van igazuk.

A karácsony hetét nyerte a TV2 a 18-49 éveseknél és főműsoridőben, a múlt héten viszont 1 százalékpontos előnnyel az RTL Klub vezetett. Mindez amúgy meglehetősen alacsony heti közönségarányokat jelentett, az RTL Klub esetében 11,7, a TV2-nél 10,7 százalékot.

A nyert esték számában nagyon kiegyenlített volt az elmúlt hét. Az RTL Klubé volt a hétfő, a kedd és a szombat este. A TV2 nyerte a szerdai, pénteki és vasárnapi főműsoridőt, a csütörtök pedig 12,9-12,9 százalékos eredménnyel döntetlent hozott.

Pici előnnyel, de a TV2 saját pályájának számító 18-59 éveseknél és teljes napon is az RTL Klub nyerte a hetet, miután 8,9 százalékos share-t hoztak össze a TV2 8,6 százalékával szemben.

Csatornacsoportok terén azonban a TV2 Csoport nyert, még az RTL számára kedvezőbb bontásban is, azaz a 18-49 éveseknél és főműsoridőben. Konkrétan a TV2 Csoport csatornái 26,8 százalékos, az RTL Magyarország 23,8 százalékos közönségarányt produkált.

1. hét / 52. hét / 51. hét (főműsoridős share, 18-49 évesek)

RTL Klub – 11,7% / 10,8% / 16,3%
TV2 – 10,7% / 11,1% / 6,9%

Egyes hétköznap esti műsorok heti átlagos közönségaránya (1. hét, 18-49 évesek)

RTL Klub
Barátok közt – 8,7%
Híradó – 17,8% – hétfőtől vasárnapig
Fókusz – 16,8%
Drága örökösök – 17,1%
Bátrak földje – 11%
Barátok közt ismétlés – 6,9%

TV2
Tények – 13,5% – hétfőtől vasárnapig
Tények Plusz – 13,9% – keddtől szombatig
Mintaapák – 13,6%
Exatlon Hungary – 14,7%

Az RTL Klub megint trollkodósra fogta a szilvesztert, ugyanis a negyedik december 31-i estét tudták le ugyanazzal a két Bud Spencer – Terence Hill filmmel, a Különben dühbe jövünkkel, valamint az És megint dühbe jövünkkel. Persze valószínűleg a nézők többségének ez fel sem tűnt.

Különben dühbe jövünk
Célcsoport: 4+
2019. december 31. – 505 ezer
2018. december 31. – 663 ezer
2017. december 31. – 649 ezer
2016. december 31. – 707 ezer

Célcsoport: 18-49 évesek
2019. december 31. – 191 ezer
2018. december 31. – 230 ezer
2017. december 31. – 193 ezer
2016. december 31. – 271 ezer

És megint dühbe jövünk
Célcsoport: 4+
2019. december 31. – 479 ezer
2018. december 31. – 550 ezer
2017. december 31. – 561 ezer
2016. december 31. – 627 ezer

Célcsoport: 18-49 évesek
2019. december 31. – 193 ezer
2018. december 31. – 214 ezer
2017. december 31. – 186 ezer
2016. december 31. – 283 ezer

A teljes lakosságnál mindkét film az elmúlt négy szilveszter leggyengébb nézőszámát hozta, de még ez az eredmény sem rossz. A 18-49 éveseknél a Különben dühbe jövünk gyakorlatilag a két évvel ezelőtti nézőszámot ismételte meg, az És megint dühbe jövünk pedig kicsit még túl is teljesítette a 2017 szilveszteri adást.

A lényeg pedig az, hogy mindkét célcsoportnál a filmek nyerték a sávjukat és a 15,2 százalékos eredményével ez volt az RTL Klub legerősebb estéje a múlt héten. Ez alapján még van pár szilveszter ebben a két filmben.

De nézzünk egy RTL Klubnak kellemetlenebb témát, a Bátrak földjét. A sorozat első része január elsején 11,7 százalékos share-rel kezdett és nem nyerte az adott műsorsávot sem. A rá következő két napban pedig a közönségaránya és a nézettsége is tovább olvadozott és ezeken a napokon is verte a sorozatot a TV2-s Exatlon.

Ugyanakkor persze ez alapján még nem nevezhető bukásnak a sorozat, a mostani hét nézettségi adatai majd több infót adnak a Bátrak földje teljesítményéről. Illetve az első három részt még december végén az RTL Most+-on is meg lehetett nézni, bár sanszos, hogy nem ez húzta le a lineáris nézőszámát.

A Drága örökösök viszont erősen kezdte a legújabb évadát, olyannyira, hogy a 18-49 éveseknél a pénteki epizód volt (283 ezer nézővel) az RTL Klub legnézettebb heti műsora.

A TV2-n jól kezdte az évet a Mintaapák és az Exatlon, mindkét műsor bőven a csatornaátlag feletti eredményeket produkált. Sőt, a hét legnézettebb műsorát is a TV2 adta, méghozzá a 18-49 éveseknél és a teljes lakosságnál is. Ez pedig a január elsejei Tények és Tények Plusz volt, amelyek a kereskedelmi célcsoportnál 300 ezer körüli, a teljes lakosságnál közel egymillió nézőt ültettek a képernyők elé.

A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél:

nézettség hetitop2020_1het1849

A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál:

nézettség 2020 1 hét teljes lakosság

 

Heszler Róbert

Adatok forrása: RTL / Nielsen Közönségmérés

Megjegyzés: amennyiben nem jelezzük egy adatnál a célcsoportot, akkor az a 18-49 évesekre vonatkozik. A top 10-es táblázatokban a műsorok legnézettebb heti epizódjai szerepelnek.

Főműsoridő alatt a 19:00 és a 23:00 közötti időszakot értjük.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Top FIFA játékosokkal indít a legújabb e-sport csapat

Bemutatta játékosait és jövőbeni terveit Magyarország legújabb e-sport csapata, az LV Esports Team. A frissen alakult klub egyből két meghatározó versenyzőt igazolt a soraiba a magyar profi FIFA mezőnyből: Borkai „Boresz” Ádám és Majorosi...

Új okosmobil érkezik a hazai boltokba

Az OPPO vezető globális okoseszköz-márka bejelentette az új OPPO A16s okostelefon magyarországi értékesítésének kezdődátumát. A polírozott alumínium burkolattal rendelkező készülék elsősorban azok számára lesz vonzó, akik számára fontos a látványos megjelenés, a hosszú akkumulátor...

Online játékokon keresztül segíthetnek a gamerek

2021-es, Egészséges otthoni megoldások (Healthy Home Solutions) elnevezésű kampányának részeként az LG Electronics (LG) arra buzdítja az Animal Crossing the Horizon és a Fortnite játékok rajongóit, hogy virtuálisan próbálják ki legújabb, az egészséget szolgáló...

Biztonságosabbá vált a SIM-kártyák cseréje

Adataink és vagyonunk biztonsága érdekében egy egyszerű meghatalmazás már nem elég, ha a SIM-kártyánk cseréjére készülünk. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) a szolgáltatói gyakorlatok ellenőrzése után új eljárások bevezetését kérte a Telekomtól,...

Izgalmas sorozatokkal erősít az Epic Drama

Jön az Ányékvonalak második évada, befejeződik A spanyol hercegnő, és különkiadással érkezik a Murdoch rejtélyei. Árnyékvonalak (shadow lines) 2. évad 10x60 perc, 2021. szeptember 30-ától csütörtökönként 21 órától Mélyebbre merülünk a hidegháborúban, a keleti és nyugati...

Gyakrabban tesszük tönkre okoseszközeinket

A KSH és a Telenor Magyarország adatai alapján is jelentősen nőtt az okoseszközök használatával töltött óráink száma az elmúlt két évben. A mobilok szerepének felértékelődésének és a tudatosabb tervezésnek is köszönhető, hogy egyre többen...

A mobilos videógyártást forradalmasítja egy magyar startup

Manapság már szinte bárkiből lehet hobbivideós, de sokak számára egyben hivatást és megélhetést is jelent az audiovizuális tartalmak készítése. A verseny óriási az online térben, és nem csupán a mennyiség, de a minőség is...

Elrajtolt a 30. Budapesti Őszi Fesztivál

A Jancsó Miklós születésének 100. évfordulóját ünneplő Jancsó100! című esttel vette kezdetét vasárnap este a Városmajori Szabadtéri színpadon a 30. Budapesti Őszi Fesztivál, amely több mint 150 programmal és megújult formában várja a közönséget...

A többség a hagyományos tévézésre szavaz

Az emberek naponta 1-3 órát tévéznek, és egyre népszerűbbek a streaming és az online tartalmak – derül ki a Direct One TV szolgáltató idén augusztusban készült felméréséből. A kutatás során kiderült, hogy a válaszadók...

A nőkért kampányolnak a hazai sztárok

Néhány hazai híresség, influenszer összefogott és a női egyenjogúság mellett felemelve szavukat, az otthoni munka, a család körüli feladatok kapcsán hívják fel mindenki figyelmét arra, hogy a házimunka nem kizárólag a nők dolga. Ez...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Sztárban sztár leszek TV2 nézettség

Egy estével hetet nyert a TV2

A Sztárban sztár leszek bizonyult az elmúlt hét legnézettebb műsorának, de még a hétköznap esti ismétlései is erős nézettséget hoztak. Az RTL Klub legnézettebbje A mi kis falunk volt és az előválasztási vita is...

Top FIFA játékosokkal indít a legújabb e-sport csapat

Bemutatta játékosait és jövőbeni terveit Magyarország legújabb e-sport csapata, az LV Esports Team. A frissen alakult klub egyből két meghatározó versenyzőt igazolt a soraiba a magyar profi FIFA mezőnyből: Borkai „Boresz” Ádám és Majorosi...

Új okosmobil érkezik a hazai boltokba

Az OPPO vezető globális okoseszköz-márka bejelentette az új OPPO A16s okostelefon magyarországi értékesítésének kezdődátumát. A polírozott alumínium burkolattal rendelkező készülék elsősorban azok számára lesz vonzó, akik számára fontos a látványos megjelenés, a hosszú akkumulátor...

Online játékokon keresztül segíthetnek a gamerek

2021-es, Egészséges otthoni megoldások (Healthy Home Solutions) elnevezésű kampányának részeként az LG Electronics (LG) arra buzdítja az Animal Crossing the Horizon és a Fortnite játékok rajongóit, hogy virtuálisan próbálják ki legújabb, az egészséget szolgáló...

Biztonságosabbá vált a SIM-kártyák cseréje

Adataink és vagyonunk biztonsága érdekében egy egyszerű meghatalmazás már nem elég, ha a SIM-kártyánk cseréjére készülünk. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) a szolgáltatói gyakorlatok ellenőrzése után új eljárások bevezetését kérte a Telekomtól,...
- Hirdetés -

CMO

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...

Emberi értékek és egymásra figyelés

Bánhegyi Zsófia Szerencsejáték Zrt., marketing- és kommunikációs igazgató   - Mi az a 3 dolog, amit ajánlana most egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva? - Mindenképpen próbálja ki magát és...
Szabó Béla

Növekvő stratégiai tudás

Szabó Béla Magyar Telekom, márka- és lakossági kommunikációs igazgató – Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? – Rengeteg mindenre: a purpose alapú működésünk és stratégiánk mind üzletileg, mind márkaépítés szempontjából kiemelkedően teljesített. Olyannyira, hogy több márkát...