Kis előnnyel, de két fontos célcsoportnál is fordítani tudott az RTL. A hét legnézettebb műsora a Házasság első látásra és az RTL Híradó volt.
A december 30. és január 5. közötti időszak meglehetősen szoros eredményt hozott. Főműsoridőben a 18-49 és a 18-59 éveseknél az RTL nyert. Igaz, kis előnnyel (0,5, illetve 0,4 százalékponttal), de miután a korábbi hetekben masszív előnye volt a TV2-nek, ezért ez az RTL számára egyértelműen pozitív fordulatot jelentett. A 18-59 éveseknél, főműsoridőben a TV2 nyerte a hétfőt, csütörtököt és a pénteket. Az RTL-é volt a szombat és a vasárnap. A szilveszteri és az újévi főműsoridő pedig döntetlen eredményt hozott.
A teljes portfóliókat nézve szinte minden lényeges összevetésben a TV2 Csoport végzett az élen. Egy kivétel akadt: a 18-49 éveseknél, főműsoridőben az RTL Magyarország ért el magasabb heti share-t (RTL Magyarország: 22,6%, TV2 Csoport: 22%).
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 1. hét – Főműsoridő (18:00 – 22:59)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 10,7 | 12,6 | 9,5 |
RTL | 11,1 | 10,9 | 10 |
Csatornák heti közönségaránya (százalék) – 1. hét – Teljes nap
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 | 7,9 | 9,2 | 7,1 |
RTL | 7,1 | 6,7 | 6,7 |
A legnagyobb csatornaportfóliók nézői részesedése (teljes nap, százalék)
18-59 évesek | Teljes lakosság | 18-49 évesek | |
TV2 Csoport | 21,7 | 22,3 | 20,5 |
RTL Magyarország | 19,0 | 16,9 | 19,1 |
AMC Networks | 6,5 | 6,0 | 6,3 |
MTVA | 4,8 | 9,2 | 3,6 |
Network4 | 3,5 | 4,7 | 2,6 |
Antenna Entertainment Group | 2,8 | 2,6 | 2,8 |
Paramount Global | 2,6 | 2,4 | 3,1 |
Warner Bros.Discovery | 2,5 | 3,1 | 2,2 |
Napi műsorok heti átlagos közönségaránya (18-59 évesek / 18-49 évesek, zárójelben a korábbi hét adatai)
TV2
Tények – 14,6% / 12% (14,6% / 12,5%)
Tények Plusz – 12,1% / 9,8% (10% / 7,6%)
Házasság első látásra – 16,5% / 14,8% (15,8% / 14,2%)
RTL
Híradó – 17,1% / 14,2% (16,3% / 14,8%)
Fókusz – 11,7% / 9,7% (10,6% / 11%)
Pokoli rokonok (premieradások átlaga) – 13,8% / 11,5%
Említettük, hogy 18-59 éveseknél a szilveszter estét egálra hozta ki a két nagy csatorna. A 18-49 éveseknél is gyakorlatilag ez volt a helyzet (TV2: 9,9%, RTL: 9,8%). Ez kicsit meglepő, hiszen a TV2 két saját gyártással is készült erre az estére, a Szerencsekerékkel és a Password című vetélkedő első részével. Az RTL pedig letudta A mi kis falunk ismétléssel és a két megszokott Bud Spencer – Terence Hill filmmel. 2016 óta ugyanis minden december 31-én leadják a Különben dühbe jövünk, valamint az És megint dühbe jövünk című filmeket.
A Szerencsekerék nem hozott rossz eredményt. A 18-49 éveseknél 11,4 százalék, a 18-59 éveseknél 11,8 százalék, a teljes lakosságnál pedig 15,2 százalék volt a share-je. Viszont A mi kis falunk is jó közönségarányt produkált (11,6%; 14,3%; 12,9%). A két Bud Spencer film nem teljesített valami jól, viszont meglepő módon a Password sem (az említett három célcsoportnál: 7,8%; 7,6%; 8,8%).
Egy új sorozat is indult múlt héten az RTL-en, a Pokoli rokonok. Jó kis cicaharcot láthattunk ennek apropóján az RTL és a TV2 között. Utóbbi a több RTL-es produkciót is kinyíró Házasság első látása című műsort küldte szembe az új sorozattal, erre az RTL váratlanul már a Híradó után leadta a Pokoli rokonok első részét.
A részben így is közös műsorsávban futó Pokoli rokonok alapvetően állta a sarat a Házasság első látásra aktuális részével. A 18-49 éveseknél 12,9 százalékot, a 18-59 éveseknél 14,8 százalékot hozott a Pokoli rokonok, miközben a Házasság első látásra 12,7, illetve 14,4 százalékot. Pénteken az RTL-es sorozat második része már ennél rosszabbul teljesített, ki is kaptak a TV2-től, de az majd a mostani héten tisztul le, hogy mit tud igazából a Pokoli rokonok. Az RTL ugyanis az első részt, szombat este és vasárnap délután is megismételte. Szombat este egyébként az ismétlések alig maradtak el share-ben a csütörtöki és pénteki eredményektől.
A múlt hét legnézettebb műsora a Házasság első látásra volt a 18-49 éveseknél és a teljes lakosságnál. A TV2-s produkció pénteki adása előbbinél 242 ezer, utóbbinál 912 ezer nézőt vonzott. A 18-59 éveseknél pedig a január 1-jei RTL Híradó végzett az élen 390 ezres nézőszámmal.
A tíz legnézettebb műsor a 18-59 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
HÍRADÓ | RTL | 390 504 | 17,1 |
HÁZASSÁG ELSŐ LÁTÁSRA | TV2 | 385 903 | 17,9 |
A MI KIS FALUNK | RTL | 366 984 | 17,3 |
CÁPÁK KÖZÖTT | RTL | 330 069 | 14,6 |
TÉNYEK | TV2 | 326 114 | 14,3 |
HÁZON KÍVÜL | RTL | 302 686 | 13,5 |
POKOLI ROKONOK | RTL | 295 892 | 14,8 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 284 781 | 14,9 |
FÓKUSZ | RTL | 270 552 | 11,5 |
FÓKUSZ PLUSZ | RTL | 256 055 | 12,7 |
A tíz legnézettebb műsor a teljes lakosságnál
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
HÁZASSÁG ELSŐ LÁTÁSRA | TV2 | 912 893 | 20,8 |
TÉNYEK | TV2 | 855 328 | 19,3 |
HÍRADÓ | RTL | 811 904 | 18,3 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 767 275 | 19,0 |
A MI KIS FALUNK | RTL | 655 485 | 15,3 |
HÁZON KÍVÜL | RTL | 644 335 | 14,6 |
POKOLI ROKONOK | RTL | 593 805 | 14,2 |
CÁPÁK KÖZÖTT | RTL | 592 110 | 13,7 |
SZERENCSEKERÉK | TV2 | 566 006 | 15,2 |
FÓKUSZ | RTL | 524 109 | 11,5 |
A tíz legnézettebb műsor a 18-49 éveseknél
Csatorna | AMR (fő) | SHR % | |
HÁZASSÁG ELSŐ LÁTÁSRA | TV2 | 242 777 | 16,9 |
CÁPÁK KÖZÖTT | RTL | 232 133 | 15,3 |
HÍRADÓ | RTL | 231 958 | 16,3 |
A MI KIS FALUNK | RTL | 222 412 | 15,7 |
HÁZON KÍVÜL | RTL | 178 006 | 11,8 |
TÉNYEK | TV2 | 174 896 | 11,2 |
POKOLI ROKONOK | RTL | 171 026 | 12,9 |
HALÁLOS IRAMBAN 7. | TV2 | 166 906 | 12,0 |
FÓKUSZ | RTL | 153 977 | 9,5 |
TÉNYEK PLUSZ | TV2 | 148 389 | 11,7 |
Megjegyzés: a toplista a 10 percnél hosszabb műsorokat, a legnézettebb epizódot (duplikációmentesen) és a Nielsen által műsorcímmel rögzített műsorokat tartalmazza.
Főműsoridő alatt a 18:00 és 22:59 közötti időszakot értjük.
Adat: Live+As Live
Adatok forrása: Nielsen Közönségmérés / TV2 Kutatás