Idén 18. alkalommal rendezi meg a legnagyobb hazai fesztiválokat rendező Sziget Zrt. a Gyerek Sziget rendezvénysorozatot a Hajógyári-szigeten. A Generali Gyerek Sziget mára az ország leghosszabb és programkínálatát, annak műfaját tekintve a legösszetettebb családi eseménysorozata, aminek megvalósulása a szponzorok jelenlétének köszönhető, hiszen a kezdetektől fogva ingyenes.
A rendezvény népszerűsége folyamatosan nő, immár egy-egy hétvégén több mint 30 ezer látogatót vonz. „Már a kezdetektől fogva a minőséget, műfaji sokszínűséget tartottuk szem előtt a programok szervezésénél” – meséli Vidó Andrea projektvezető.
„Ahogy a többi fesztivál esetében is, arra törekszünk, hogy az adott műfaj – zene, színház, bábszínház, képzőművészeti alkotás – legnívósabb képviselőit hozzuk el a látogatóinknak. A neveléssel, oktatással, fejlesztéssel foglalkozó szakmai szervezetek, egyesületek esetében is olyanok mutatják meg magukat, akik minden szempontból kiemelkedőek a maguk szakterületén” – teszi hozzá.
„A szponzorok – jelenlétükkel, aktivitásaikkal – szervesen beleilleszkednek abba a koncepcióba, amit évek óta képviselünk, azaz a látogatóinkat minden tekintetben –egészségüket, a környezetüket és életmódjukat tudatosan szemlélő és alakító felnőttekké segítsük cseperedni, a szülőket pedig bevonjuk, aktív részeseivé tegyük ennek a szemléletformálásnak. A Gyerek Sziget ismert márka lett az elmúlt években, a célcsoportunk számára kihagyhatatlan programmá vált és nagyon erős a márkahűsége a rendezvénynek, ahol a régi és új szponzoraink is örömmel vesznek részt” – magyarázza Pintér Nóra, szponzorációs vezető a Gyerek Sziget népszerűségét.
Generali a gyermekekért – Gyerek Sziget
Aki hosszú távon felelősen gondolkodik, annak be kell fektetnie a jövőbe és a környezetébe is. Ezért támogatja a Generali a Biztonságért Alapítvány a Gyerek Szigetet már 2014 óta. Az Alapítvány egész évben képez fiatalokat, támogat gyermekprogramokat és élményt nyújt 12 gyermekotthonnak.
A családjuktól kényszerűen távol élő gyermekek meghívása a Gyerek Szigetre kiemelten fontos számukra. A Gyerek Sziget minden hétvégéjén más-más partnerotthonukból látnak vendégül gyerekcsoportokat, akiknek a fővárosi utazás és a rengeteg színes program hatalmas élményt nyújt, egyszerre vehetnek részt koncerteken, kreatív és sportfoglalkozásokon, kipróbálhatják magukat akadálypályákon, rekesztorony építésben és tanulhatnak a környezetvédelemről.
A baleset-megelőzés és közlekedésbiztonság érdekében az alapítvány a gyermekek tudatos nevelésére is nagy hangsúly fektet. A Bringaszigeten a Bringás Brigantik csapata várja a látogatókat, a z egészségmegőrzés jegyében pedig a szülőknek is kínálnak programot, míg csemetéik szórakoznak: a csontsűrűség és érszűkület vizsgálattal várjuk a résztvevőket, ezzel is felhívják a figyelmet e megelőzés és szűrések fontosságára.
A Gyerek Szigeten a sport mindig is kiemelt szerepet kapott. A Decathlon a Gyerek Sziget minden hétvégéjén sportos programokkal várja a kicsiket és a nagyobbakat is. Tematikusan osztják fel a programjaikat, így minden hétvégén különböző sportok kerültek fókuszba: ütős sportok, csapatsportok és a gördülő sportok. Ezen sportok bemutatásán keresztül is igyekeznek küldetésüket betölteni: elérhetővé tenni a sportot és a sportolás örömét a lehető legtöbb ember számára. Kiemelten fontos, hogy ezt már kiskorban kialakuljon kötődésük a sportolás és így ez egészséges életmód felé, mert ezek az első lépések azon az úton, melynek végén egy fitt, boldog nemzet él Magyarországon is.
A Renault Hungária – az esemény kizárólagos autóipari szponzoraként – azt a célt tűzte ki maga elé, hogy mind a kicsiknek, mind a nagyoknak megmutassa a modern családi közlekedési lehetőségeket, kiemelt hangsúlyt fektetve a biztonságra.
Az „Álmaink Autója” standon a gyerekeket minden hétvégén kézműves foglalkozásokkal várjuk, ahol kisautókat, KRESZ-táblákat készíthetnek egyszerű háztartási eszközökből kiindulva: itt tényleg szabadjára engedhetik kreativitásukat! Természetesen a szülőket sem hagyjuk unatkozni, hiszen míg a kicsik alkotnak, a felnőtteknek bemutatjuk a Renault és Dacia családi autók új generációját, a hangsúly a kényelmen és a technológiai újdonságokon van.
Emellett szerencsekerékkel, instant nyereményjátékokkal és a gyerekek számára is élvezetes dodzsem-tesztvezetéssel várják az érdeklődőket.
A Gyerek Sziget egyik kedvence a Aquabár Jana frissítő konténer, ahonnan hűtve első kézből megvásárolhatják a résztvevők a Jana termékeket. Itt kaphatóak a Jana vitamin és ízesített vizek egyaránt. Az idei szlogen a „Jana mélysége mindenek feletti” – erre utal az Aquabár külső megjelenése is, mely a mélységre, tengerre utal. Emellett van egy Jana Baba játszóház, ahol akár a legkisebbek is játszhatnak animátorok segítségével. Ennek a kitelepülésnek a középpontjában a Jana Baby termékcsalád áll. A termékről érdemes tudni, hogy különleges eljárási technikával, légmentes palackozással készül, ezért forralás nélkül, közvetlenül adható babáknak.
Számos olyan program van a rendezvényen, amely a fenntartható fejlődéssel, környezetvédelemmel kapcsolatos szemléletváltást segíti elő, népszerűsíti azokat, emellett pedig megismerteti a gyerekekkel az állat-és növényvilágunkat.
Ilyen például a Vadonleső program, amely interaktív természetismereti játékával tanítja meg a gyerkőcöknek, mit érdemes tudniuk a vadon élő védett állatok és növények megőrzéséről, de az év emlőséről, a titokzatos hiúzról is sok érdekesség kiderül. A Gyerek Paradicsom az NKM támogatásával helyszínen a Vadonlesőn túl a Magtól magig programon tanulhatnak még a kicsik a környezetükről, arról, hogy miért is jó, ha ilyen sokféle növény van, és miért kell megőriznünk őket. A rengeteg tudás mellett pedig a Vakáció játékgyárból saját maguk által készített kincseket is hazavihetnek: gyurmasütit gyúrhatnak, játékká változtathatják a tojástartót, a WC gurigát, sőt a krumplit is.
Az egészséges életmód a sportprogramok mellett a helyes táplálkozás népszerűsítésével is megjelenik a programok között. Az Európai Friss Kalandok program keretében megrendezésre kerülő Friss Zöldségek és Gyümölcsök Ünnepe játékosan hozza közelebb a gyerekekhez a zöldségek és gyümölcsök szeretetét, a program mesevilága, Vegapolis és két hőse, Frutti és Veggi segítségével.
A mégy hétvégén a Friss Zöldségek és Gyümölcsök Ünnepére kilátogatók olyan interaktív és játékos programokkal találkozhatnak az Európai Friss Kalandok standjánál, amelyek a gyermekek érzékszerveit (látás, szaglás, tapintás, hallás) igyekeznek bevonni a zöldségek és gyümölcsök megismerésének folyamatába.