- Hirdetés -

Sztárokkal tért vissza a reklámfesztivál Cannes-ba

|

- Hirdetés -

Két év COVID miatti szünet után hatalmas felhajtással tért vissza a világ legnagyobb reklámfesztiválja a francia riviérára. A legnagyobb reklám- és médiaügynökségek mellett a zeneipar sztárjai is érkeztek az eseményre, Volodimir Zelenszkij ukrán elnök pedig videóüzenetet küldött. Magyarországról 40-50 fős csapat érkezett Cannes-ba, köztük meghatározó ügynökségi vezetők, illetve nagy cégek marketingvezetői. A reklámipar kritikával is szembesült, a Greenpeace ellentüntetésén a környezetvédők arra hívják fel a figyelmet, hogy a fosszilis energiacégeket támogató reklámügynökségek tulajdonképpen a klímaváltozást támogatják. A mai nap pedig egy hollywoodi sztárral indult, Ryan Reynolds is megjelent a fesztiválon.

Világsztárokkal tért vissza a Cannes Lions reklámfesztivál, többek között Dua Lipa, Post Melone, Kendrick Lamar is szerepel a fellépők között, és ahogyan azt 2020 előtt megszokhattuk, ezúttal is rengeteg celeb látogatott ki az eseményre. A szervezetők a zeneipar legnagyobb sztárjaira, mint brandépítőkre tekintenek és várják őket minden évben, nincs ez másképp idén sem. Egymás mellett sorakoznak a világ legnagyobb ügynökségeinek, médiacégeinek tengerparti pavilonjai, ahol délelőtt szakmai programok sokaságával árják az érdeklődőket, este pedig sok helyütt koncertekkel, sztárokkal.

 

Szakmai programok a pavilonokban

A mai nap az egyik legfelkapottabb hollywoodi sztárral, Ryan Reynolds-szal indult Cannes-ban, aki a reklámokról, a fiatal generációról és a digitális platformokról is beszélt. A Lumiere teremben több százan voltak kíváncsi a vele folytatott beszélgetésre, a kedvéért még azok is felkeltek, akik sokáig tárgyaltak előző este a promenád teraszain.

 

Az mmonline.hu helyszíni tudósítójának beszámolója szerint a reklámipar képviselői mellett számos nagy technológiai és médiacég is jelen van, többek között a Meta, a Google, a Spotify, a Pinterest, de az RTL Group, a BBC és a Warner Bros. Discovery is megjelent az eseményen.

 

A nagy dealek a nagy yachtokon születnek

 

A fesztivál több tízezer résztvevőt vonz és nagyon komoly a verseny az elismerésekért is, 9 nagyobb témában, 28 szakterületen díjazzák a pályázókat. Természetesen vannak magyar versenyzők is, ha sikeresen szerepelnek majd, arról beszámolunk későbbi tudósításunkban. Rendkívül nehéz bármilyen oroszlánt elnyerni, de az elmúlt években ezüst és bronz oroszlánokat is besöpörtek magyar pályázók. A legsikeresebb magyar szereplő Cannes Lions megmérettetésen a tavaly elhunyt Sas István volt.

A zenei sztárok mellett feltűnt a rendezvényen Garry Kasparov sakkozó, NBA sztárokkal is találkozhattak az eseményre ellátogatók, illetve Volodimir Zelenszkij ukrán elnök videóüzenetben szólt a résztvevőkhöz.

A cannes-i reklámfesztivál elődjét első alkalommal még 1954-ben rendezték meg és akkor még más volt a helyszín is, Velencében tartották, később került csak át a mostani helyre. Az utóbbi években többször is felmerült, hogy megreformálják az eseményt úgy, hogy akár több helyszínen is rendezzenek hasonló versenyt, a világ különböző részein, például Amerikában és Ázsiában. Sokak szerint ugyanis kinőtte Cannes városát a rendezvény, olyan sok látogató érkezik ilyenkor ide. Az idei nyüzsgés alapján úgy tűnik, a reklámpiac kiheverte a COVID-ot, és az is látszik, hogy a korábbi évekhez hasonlóan egyre jobban előtérbe kerülnek a fenntarthatósággal, környezetvédelemmel, diverzitással kapcsolatos témák.

 

A cannes-i reklámfesztiválra mintegy 40-50 fős magyar delegáció utazott ki, akik a hazai kommunikációs és reklámipart képviselik. Köztük nagy márkák, mint a Telekom, a Vodafone és a Yettel marketingvezetői, illetve ügynökségek – például a Wavemaker és az ACG – vezetői. Az eseményen forgat az RTL Klub magazinműsorának, a BrandManiának a stábja is, a cannes-i történésekről szóló adás várhatóan a produkció következő évadában, idén ősszel kerül majd képernyőre.

Kritika is érte a reklámipar szereplőit a környezetvédők részéről, a Greenpeace arra hívta fel a figyelmet az eseményen, hogy az ágazatnak óriási felelőssége van a klímaváltozás kapcsán, ha fosszilis energiahordozókkal foglalkozó energiacégekkel dolgozik. A szervezet ezért arra buzdítja a reklámügynökségeket, hogy ne dolgozzanak együtt ezekkel a vállalatokkal, határolódjanak el tőlük.

 

Akcióban a környezetvédők.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Hétvégén érkezik az HBO legújabb magyar filmje

Szombaton válik elérhetővé az HBO MAX és az HBO kínálatában Zsótér Indi Dániel első nagyjátékfilmje, az öt szkeccsből álló A Karantén Zóna. A közösségi finanszírozásból készült alkotás „nobudget-cucc, de szebben néz ki, mint némelyik...

Több ezer új SZÉP kártya elfogadóhely várja a nyaralókat

Idén nyáron is erőteljes növekedést hozhat a SZÉP kártya használatban a belföldi turizmus. A gyenge forint és a magas üzemanyagárak mellett várhatóan többen választják majd a belföldi pihenést, így júliusban és augusztusban akár az...

Tartós recesszió jöhet a gazdaságban

Az elmúlt hónapokban felerősödtek a találgatások a globális gazdaság helyzetéről, és egyre gyakrabban kerülnek elő a recesszióval kapcsolatos félelmek. A világgazdaság alakulása szempontjából legnagyobb hatású két országban, az Egyesült Államokban és Kínában további nehézségekre...

Új vezetővel erősítaz EIT InnoEnergy

Marcin Wasilewski, Lengyelország egyik legeredményesebb energiaipari szakembere csatlakozott az EIT InnoEnergy csapatához. A vállalat közép-európai régiójának vezetését vette át a korábbi regionális igazgatótól, Jakub Milertől, aki az EIT InnoEnergy portfoliójába tartozó, többek közt elektromos...

Tavaly is karbonsemlegesen működött a Magyar Telekom

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott (2021-2030), ötödik fenntarthatósági stratégia fő célkitűzése, valamint az első év eredményei olvashatók a Magyar Telekom friss Fenntarthatósági jelentésében. A Magyar Telekom Csoport 2005 óta kezeli stratégiai szinten...

Jövő hónaptól kevesebb sportcsatorna lehet itthon

Megszűnik a tartalomszolgáltatás a Digi Sporton július 1-től a csakfoci.hu információi szerint. A Digi sportos portfóliójában három csatorna is tartozott, a kínálatban a legnépszerűbb futball bajnokságok és versenysorozatok összecsapásai is szerepeltek. A csakfoci.hu úgy...

Ásványvízből inkább hazait vesznek a magyarok

Bár a magyar ásványvízpiac az ellátási láncok bizonytalanságai, a pandémia hatásai és a szomszédos országban zajló háború miatt számtalan, a költségeket jelentősen megtöbbszöröző nehézséggel küzd, azért a gyártók a hazai vásárlókra még mindig számíthatnak....

Több mint ezer beszállító csatlakozott a Schneider Electric zöld programjához

Idén a múlt évhez képest két pozíciót javítva a második helyet szerezte meg a Schneider Electric a Gartner ellátási láncokat értékelő toplistáján. A vállalat tavaly elindított kibocsátáscsökkentő kezdeményezéséhez már több mint ezer beszállító csatlakozott.Ismét...

6 ok, amiért már nincs értelme a papíralapú adminisztrációnak (x)

Egyre több dolgot tudunk elintézni az interneten papírmunka nélkül, hiszen szinte minden elkezdett átrendeződni az online térbe – így például az adminisztráció is. Egy banki ügyintézés alkalmával már kevesebb nyomtatott papírt kapunk, de hivatalos...

Magyar arany a világ legelismertebb borversenyén

A Decanter World Wine Awards (DWWA) a világ legnagyobb és legelismertebb, páratlan globális érdeklődés által kísért borversenye. Ezért különösen figyelemre méltó eredmény, hogy 2022-ben, a Thummerer Pincészet Egri Vili Papa Cuvée Superior 2018 lett...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Elektromos furgonokkal zöldít a Tesco

Magyarországon elsőként vezetett be teljesen elektromos meghajtású furgonokat házhozszállítási szolgáltatásában a Tesco. Az MHC Mobility Magyarország flottapartnerrel közösen üzemeltetett járművekben a hűtőgépek is akkumulátorról működnek, így az áruházlánc az online rendeléseket károsanyag-kibocsátás nélkül tudja...

Hétvégén érkezik az HBO legújabb magyar filmje

Szombaton válik elérhetővé az HBO MAX és az HBO kínálatában Zsótér Indi Dániel első nagyjátékfilmje, az öt szkeccsből álló A Karantén Zóna. A közösségi finanszírozásból készült alkotás „nobudget-cucc, de szebben néz ki, mint némelyik...

Több ezer új SZÉP kártya elfogadóhely várja a nyaralókat

Idén nyáron is erőteljes növekedést hozhat a SZÉP kártya használatban a belföldi turizmus. A gyenge forint és a magas üzemanyagárak mellett várhatóan többen választják majd a belföldi pihenést, így júliusban és augusztusban akár az...

Tartós recesszió jöhet a gazdaságban

Az elmúlt hónapokban felerősödtek a találgatások a globális gazdaság helyzetéről, és egyre gyakrabban kerülnek elő a recesszióval kapcsolatos félelmek. A világgazdaság alakulása szempontjából legnagyobb hatású két országban, az Egyesült Államokban és Kínában további nehézségekre...

Új vezetővel erősítaz EIT InnoEnergy

Marcin Wasilewski, Lengyelország egyik legeredményesebb energiaipari szakembere csatlakozott az EIT InnoEnergy csapatához. A vállalat közép-európai régiójának vezetését vette át a korábbi regionális igazgatótól, Jakub Milertől, aki az EIT InnoEnergy portfoliójába tartozó, többek közt elektromos...
- Hirdetés -

Don't Miss

A vendéglátás is a szórakoztatóipar része

Kereszty Gábor 2002 és 2007 között a hazai médiapiac egyik meghatározó szereplője volt a TV2 vezérigazgatójaként. Azonban az első TOP50 megjelenésekor már távozott a csatornától, így egyetlen összeállításunkban szerepelt, még 2011-ben. Egy évvel azelőtt...

A kereskedés dinamikája és intenzitása is más

Lengyel András hosszú éveken át az Axel Springer, majd a Ringier Axel Springer hirdetési és marketingigazgatójaként dolgozott. A kiadótól – 14 év után – 2016-ban távozott. Ezt követően az Atmedia kereskedelmi és portfólióigazgatója volt,...

Építkezni szeretek – interjú Palocsay Gézával

Nem érzi visszalépésnek, hogy az Adevinta után a kevésbé ismert Pepita.hu-nál folytatja, amelyből három év alatt százmillió euró forgalmú céget építene Palocsay Géza. A webáruházként és online piactérként is működő platform fejlődésének támogatására a...

Hiszünk a marketing erejében

Az üzleti döntéshozókat is jobban megszólítanák és mélyebben megismertetnék őket a marketing szerepeivel, feladataival és lehetőségeivel az idei Marketing Summit Hungary- n – mondta el Hinora Ferenc. A Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) elnöke az...
Várkonyi Balázs TOP25

Közös platformon

Várkonyi Balázs, eMAG-Extreme Digital, ügyvezető igazgató - Április közepén jelentették be, hogy összevonják a platformjaikat, és a jövőben az eMAG platformját használja a cég, az Extreme Digital vásárlóinak is erre kell váltaniuk. Miért volt szükség...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Elektromos furgonokkal zöldít a Tesco

Magyarországon elsőként vezetett be teljesen elektromos meghajtású furgonokat házhozszállítási szolgáltatásában a Tesco. Az MHC Mobility Magyarország flottapartnerrel közösen üzemeltetett járművekben a hűtőgépek is akkumulátorról működnek, így az áruházlánc az online rendeléseket károsanyag-kibocsátás nélkül tudja...

Tavaly is karbonsemlegesen működött a Magyar Telekom

Klímavédelmi, digitalizációs és sokszínűségi célok mentén meghatározott (2021-2030), ötödik fenntarthatósági stratégia fő célkitűzése, valamint az első év eredményei olvashatók a Magyar Telekom friss Fenntarthatósági jelentésében. A Magyar Telekom Csoport 2005 óta kezeli stratégiai szinten...

Több mint ezer beszállító csatlakozott a Schneider Electric zöld programjához

Idén a múlt évhez képest két pozíciót javítva a második helyet szerezte meg a Schneider Electric a Gartner ellátási láncokat értékelő toplistáján. A vállalat tavaly elindított kibocsátáscsökkentő kezdeményezéséhez már több mint ezer beszállító csatlakozott.Ismét...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....