- Hirdetés -

Sztárokkal tért vissza a reklámfesztivál Cannes-ba

|

- Hirdetés -

Két év COVID miatti szünet után hatalmas felhajtással tért vissza a világ legnagyobb reklámfesztiválja a francia riviérára. A legnagyobb reklám- és médiaügynökségek mellett a zeneipar sztárjai is érkeztek az eseményre, Volodimir Zelenszkij ukrán elnök pedig videóüzenetet küldött. Magyarországról 40-50 fős csapat érkezett Cannes-ba, köztük meghatározó ügynökségi vezetők, illetve nagy cégek marketingvezetői. A reklámipar kritikával is szembesült, a Greenpeace ellentüntetésén a környezetvédők arra hívják fel a figyelmet, hogy a fosszilis energiacégeket támogató reklámügynökségek tulajdonképpen a klímaváltozást támogatják. A mai nap pedig egy hollywoodi sztárral indult, Ryan Reynolds is megjelent a fesztiválon.

Világsztárokkal tért vissza a Cannes Lions reklámfesztivál, többek között Dua Lipa, Post Melone, Kendrick Lamar is szerepel a fellépők között, és ahogyan azt 2020 előtt megszokhattuk, ezúttal is rengeteg celeb látogatott ki az eseményre. A szervezetők a zeneipar legnagyobb sztárjaira, mint brandépítőkre tekintenek és várják őket minden évben, nincs ez másképp idén sem. Egymás mellett sorakoznak a világ legnagyobb ügynökségeinek, médiacégeinek tengerparti pavilonjai, ahol délelőtt szakmai programok sokaságával árják az érdeklődőket, este pedig sok helyütt koncertekkel, sztárokkal.

 

Szakmai programok a pavilonokban

A mai nap az egyik legfelkapottabb hollywoodi sztárral, Ryan Reynolds-szal indult Cannes-ban, aki a reklámokról, a fiatal generációról és a digitális platformokról is beszélt. A Lumiere teremben több százan voltak kíváncsi a vele folytatott beszélgetésre, a kedvéért még azok is felkeltek, akik sokáig tárgyaltak előző este a promenád teraszain.

 

Az mmonline.hu helyszíni tudósítójának beszámolója szerint a reklámipar képviselői mellett számos nagy technológiai és médiacég is jelen van, többek között a Meta, a Google, a Spotify, a Pinterest, de az RTL Group, a BBC és a Warner Bros. Discovery is megjelent az eseményen.

 

A nagy dealek a nagy yachtokon születnek

 

A fesztivál több tízezer résztvevőt vonz és nagyon komoly a verseny az elismerésekért is, 9 nagyobb témában, 28 szakterületen díjazzák a pályázókat. Természetesen vannak magyar versenyzők is, ha sikeresen szerepelnek majd, arról beszámolunk későbbi tudósításunkban. Rendkívül nehéz bármilyen oroszlánt elnyerni, de az elmúlt években ezüst és bronz oroszlánokat is besöpörtek magyar pályázók. A legsikeresebb magyar szereplő Cannes Lions megmérettetésen a tavaly elhunyt Sas István volt.

A zenei sztárok mellett feltűnt a rendezvényen Garry Kasparov sakkozó, NBA sztárokkal is találkozhattak az eseményre ellátogatók, illetve Volodimir Zelenszkij ukrán elnök videóüzenetben szólt a résztvevőkhöz.

A cannes-i reklámfesztivál elődjét első alkalommal még 1954-ben rendezték meg és akkor még más volt a helyszín is, Velencében tartották, később került csak át a mostani helyre. Az utóbbi években többször is felmerült, hogy megreformálják az eseményt úgy, hogy akár több helyszínen is rendezzenek hasonló versenyt, a világ különböző részein, például Amerikában és Ázsiában. Sokak szerint ugyanis kinőtte Cannes városát a rendezvény, olyan sok látogató érkezik ilyenkor ide. Az idei nyüzsgés alapján úgy tűnik, a reklámpiac kiheverte a COVID-ot, és az is látszik, hogy a korábbi évekhez hasonlóan egyre jobban előtérbe kerülnek a fenntarthatósággal, környezetvédelemmel, diverzitással kapcsolatos témák.

 

A cannes-i reklámfesztiválra mintegy 40-50 fős magyar delegáció utazott ki, akik a hazai kommunikációs és reklámipart képviselik. Köztük nagy márkák, mint a Telekom, a Vodafone és a Yettel marketingvezetői, illetve ügynökségek – például a Wavemaker és az ACG – vezetői. Az eseményen forgat az RTL Klub magazinműsorának, a BrandManiának a stábja is, a cannes-i történésekről szóló adás várhatóan a produkció következő évadában, idén ősszel kerül majd képernyőre.

Kritika is érte a reklámipar szereplőit a környezetvédők részéről, a Greenpeace arra hívta fel a figyelmet az eseményen, hogy az ágazatnak óriási felelőssége van a klímaváltozás kapcsán, ha fosszilis energiahordozókkal foglalkozó energiacégekkel dolgozik. A szervezet ezért arra buzdítja a reklámügynökségeket, hogy ne dolgozzanak együtt ezekkel a vállalatokkal, határolódjanak el tőlük.

 

Akcióban a környezetvédők.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Magyar okosotthon-megoldás hódít Kanadában

A Chameleon Smart Home Nyrt., a vezető magyar okosotthon-startup és az UpHome Canada Ltd. megállapodást kötött, amelyek keretében a kanadai vállalat kizárólagos jogot kapott a Chameleon Smart Home rendszereinek forgalmazására Kanadában és az észak-amerikai...

Hosszabbít a nyárnyitó fesztivál

A tervezettnél is hosszabb lesz, öt napig tart Magyarország legújabb fesztiválja, az Örvényesvölgy Fesztivál! A Veszprém-Balaton 2023 Európa Kulturális Fővárosa program támogatásával megvalósuló, már eddig is izgalmas gyerekprogramokban bővelkedő eseménysorozatot a szervezők egy további...

Kiderült, mennyit költünk egészségügyre

A magyarok elsősorban az ellátáshoz való gyorsabb hozzájutás és a nagyobb odafigyelés miatt hajlandóak fizetni a magánorvosi ellátásért, ám érthető módon sokak számára jelent visszatartó erőt ezzel kapcsolatban, hogy nincs pénzük a fizetős ellátásra,...
Szerencsekerék Kasza Demcsák

A Szerencsekerék nyerte a hetet

Tovább erősödött a TV2, főként a hétköznap esti műsoraiknak köszönhetően. A heti műsoros toplista élén a Szerencsekerék végzett, az RTL-es produkciók közül A mi kis falunk vonzotta a legtöbb nézőt és ott volt az...

Gigamagazinnal ünnepel a Street Kitchen

Extra mellékletekkel, megújult magazindizájnnal és egy brutális nyereményjátékkal örvendeztetik meg az olvasókat.Tizedik születésnapját ünnepli a Street Kitchen, amelynek csapata az elmúlt egy évtizedben közel 9000 receptet és 7760 percnyi videós tartalmat készített a sütés-főzés...

A Well PR-ral újít a Gránit Pólus

Az ország több ikonikus ingatlanát üzemeltető Gránit Pólus csoport nemcsak arculatában, de teljes kommunikációjában is megújul. Ingatlanpiaci szerepén túl azzal is értéket kíván teremteni, hogy segít eligazodni a jövő társadalmi, környezeti és technológiai trendjeinek...

Új vezetővel erősít a Kulcs-Soft

2023. májusától Szabó Márton tölti be a magyar piac egyik jelentős szoftvercége, a KKV-k számára ügyviteli, könyvelési és bérszámfejtési szoftvermegoldásokra specializálódott Kulcs-Soft termékfejlesztési vezetői pozícióját. Márton neve összekapcsolódik a leglátogatottabb magyar fejlesztésű közösségi oldallal,...

Karbonsemleges lett az Erste Magyarországon

Az idén már karbonsemlegesen működik az Erste Magyarországon. A bank az elmúlt hat évben több mint 70 százalékkal csökkentette a szén-dioxid kibocsátását. Az Erste minden fiókja, irodája zöldárammal működik, 2030-ra pedig a gépjárműflotta is...

Idén Veszprém lesz a kiemelt helyszín a Múzeumok éjszakáján

Június 24-én, szombaton rendezik meg a Múzeumok éjszakáját, amelynek kiemelt helyszíne az idén Veszprém lesz. A tavalyihoz hasonlóan idén is több száz helyszínen több ezer programmal készülnek a múzeumok és kiállítóterek, koncertekkel, tárlatvezetésekkel, interaktív...

Messze még a streaming-láz vége

Bár a piac legnagyobb szolgáltatói már lassabban nőnek, egy friss előrejelzés szerint messze még a streaming-láz vége. A Digital TV Research prognózisa alapján az SVOD-előfizetések száma 2022 és 2028 között 400 millióval nő majd...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Egyre több programmal csábít a balatoni fesztivál

A nyár kellős közepén, július 27-én másodszor indul el Zamárdiban a ZamJam fesztivál, amelynek kínálata mostanra sok-sok újdonsággal bővült. 20 helyszínen közel 100 programmal várja a látogatókat a teraszokon, utcákon és tereken, szárazföldön és...

Magyar okosotthon-megoldás hódít Kanadában

A Chameleon Smart Home Nyrt., a vezető magyar okosotthon-startup és az UpHome Canada Ltd. megállapodást kötött, amelyek keretében a kanadai vállalat kizárólagos jogot kapott a Chameleon Smart Home rendszereinek forgalmazására Kanadában és az észak-amerikai...

Hosszabbít a nyárnyitó fesztivál

A tervezettnél is hosszabb lesz, öt napig tart Magyarország legújabb fesztiválja, az Örvényesvölgy Fesztivál! A Veszprém-Balaton 2023 Európa Kulturális Fővárosa program támogatásával megvalósuló, már eddig is izgalmas gyerekprogramokban bővelkedő eseménysorozatot a szervezők egy további...

Kiderült, mennyit költünk egészségügyre

A magyarok elsősorban az ellátáshoz való gyorsabb hozzájutás és a nagyobb odafigyelés miatt hajlandóak fizetni a magánorvosi ellátásért, ám érthető módon sokak számára jelent visszatartó erőt ezzel kapcsolatban, hogy nincs pénzük a fizetős ellátásra,...
Szerencsekerék Kasza Demcsák

A Szerencsekerék nyerte a hetet

Tovább erősödött a TV2, főként a hétköznap esti műsoraiknak köszönhetően. A heti műsoros toplista élén a Szerencsekerék végzett, az RTL-es produkciók közül A mi kis falunk vonzotta a legtöbb nézőt és ott volt az...

Podcast

A televíziós bevételek nem csökkennek

Streaming ide, digital hirdetések oda, még mindig a televízióhoz fordulnak a legnagyobb hirdetők, hiszen „ezer fő elérését tekintve továbbra is ez a legolcsóbb” – mondja Kosaras Klaudia, az Atmedia kereskedelmi igazgatója. A Business Lounge...

A mozi él és élni akar

Konkurencia-e a streaming, mi vonzza az embereket a moziba 2022-ben és miért értékesebb a mozifilmek előtti reklámblokk? Többek között ez is kiderült a Business Lounge podcast április 12-ei adásából, melynek Kiss Zsuzsanna, a Cinema...

Közösen sokkal könnyebb fejleszteni a szakmai tudást

Az INTREN 100 százalékra növelte tulajdonrészét a JabJab Online Marketing ügynökségben, ennek apropóján Gandera Balázs, az INTREN alapító-ügyvezetője és Bobály Mihály, a JabJab CEO-ja voltak a Business Lounge podcast március 22-ei adásának vendégei. Az...

Don't Miss

A használt cikk a jövő

Egyre nagyobb a divatja a másodkézből szerzett használati tárgyaknak, ruháknak, bútoroknak, hiszen az egyediségen túl ezzel a földet is védi a fogyasztó. Hogy mivel tudja magához csalogatni a potenciális vásárlókat Magyarország egyik legnagyobb online...

Megkérdőjelezni az eddigi triviálisnak gondolt dolgokat

Egy rendezvény megítélése szempontjából a fenntarthatóság egyre fontosabb. A leglényegesebb annak a szemléletmódnak az elsajátítása, hogy az eddig triviálisnak gondolt dolgokat megvizsgáljuk, hogy azoknak van-e fenntarthatóbb módjuk – nyilatkozta lapunknak Fazakas F. János, a...

Valódi változásokat csak közösen érhetünk el

Ambiciózus célt tűzött ki maga elé az Auchan, 2030-ra közel felével csökkentenék áruházaik szén-dioxid-kibocsátását – mondta el Varga-Futó Ildikó. A vállalat hazai CSR-igazgatója beszélt az eddigi fenntarthatósági eredményeikről, a vásárlói edukációról és elárulta azt...

Izgalmas évek előtt állunk

Miért váltott munkahelyet, mivel kezdte a munkát az új pozícióban és milyen tervei vannak – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Novák Péter. A Httpool by Aleph új country managere elárulta...

Szuper csapatba kerültem

A kommunikációban használt digitális csatornáknak a különböző generációk digitális fogyasztói szokásaihoz kell igazodniuk – hangsúlyozta Varga-Nagy Eszter, A HEINEKEN Hungária Sörgyárak Zrt. március elején kinevezett vállalati kapcsolatok és kommunikációs vezetője az mmonline.hu-nak adott interjúban...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Karbonsemleges lett az Erste Magyarországon

Az idén már karbonsemlegesen működik az Erste Magyarországon. A bank az elmúlt hat évben több mint 70 százalékkal csökkentette a szén-dioxid kibocsátását. Az Erste minden fiókja, irodája zöldárammal működik, 2030-ra pedig a gépjárműflotta is...

Ezért dobd a szelektívbe az aludobozokat

Szerencsére egyre több élelmiszeripari és kiskereskedelmi vállalat törekszik a fenntarthatóbb működésre, termelésre, környezetbarát gyártásra és csomagolás használatára. Az alumínium, mint nyersanyag és annak újrahasznosítása kulcsfontosságú szerepet játszik a fenntarthatóbb folyamatok működtetésében, és ebben nem...

Ismert emberekhez költöztetett vadon élő állatokat a WWF

Gundel Takács Gáborhoz hiúz, Eke Angélához barnamedve költözött be a hetekben, mások lakásában pedig vidra és vaddisznó is felbukkant. De mit keresnek ezek a vadon élő állatok a négy fal között ahelyett, hogy természetes...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....