- Hirdetés -

Szükség van egyéniségekre – interjú Schiwert-Takács Lászlóval

|

- Hirdetés -

Nem az a siker fokmérője, hogy ki mennyit szerepel a bulvárlapokban – nyilatkozta Schiwert-Takács László a Marketing&Media magazinnak. Az RTL Magyarország marketingkommunikációs igazgatója szerint a YouTube-sztárok televíziós műsorvezetőként lefagynának.

A tavalyi év kumulált nézettségi adatai alapján az RTL-től – a hírműsorokat nem számítva – a Király Péter, Tokár Tomi, Solti Ádám hármas műsorai voltak a legnézettebbek. Ez azt jelenti, hogy sikerül „kinevelni” új sztárokat?

– A sztárok csak ritkán születnek a semmiből, azokat többnyire a tévé vagy a film alkotja. Mindhárman egy-egy sikeres produkcióban szerepelnek napi szinten és részt vettek kiemelkedően sikeres, időszakosan látható műsorokban. A Barátok közt, az Éjjel-nappal Budapest és a Fókusz mindegyike erőteljes brand. A Konyhafőnök VIP és a Nyerő páros pedig két elképesztően népszerű műsor volt, ami sokat hozzátett mindhármuk ismertségéhez és népszerűségéhez. És igen, egy tévének dolga és célja új arcokat nevelni, de ehhez sikeres tartalmakra, tehetségre és egyéniségre van szükség.

Van manapság olyan műsorvezető-egyéniség, akiért érdemes megnézni egy adott esetben gyengébb produkciót is?

– Minden tévéműsort komoly előkészítés és alapos szakmai munka előz meg. Ez nem azt jelenti, hogy nem kellenek erős karakterek és nagy tehetségek, inkább azt, hogy számos tévécsatornán láttunk már porig égő formátumokat remek és tapasztalt műsorvezetőkkel. A saját portfóliónkban büszkék vagyunk mindegyik műsorvezetőnkre: Lilura, Ramira, Zsófira, Balázsra, Bencére és a hírek területén dolgozó képernyősökre, Erős Antóniára, Szellő Istvánra, Szabados Ágira, Rábai Balázsra és a Fókusz műsorvezetőire is, mert mindegyikük mögött sok munka, szakmai felkészültség és tehetség van. De a televíziózás nem egyszemélyes műfaj, ez egy csoportos foglalkozás.

A kereskedelmi televíziók és a bulvárlapok között mindig is volt a kapcsolat. Az RTL-hez köthető celebek tavaly kevesebbszer voltak a bulvárlapok címlapjain, mint a TV2-höz kötődők. Volt ebben tudatosság?

– Sikeres produkciót vinni műsorvezetőként vagy sokat szerepelni a bulvárlapok címlapján, e kettő között nincs egyenlőségjel. A sikerességnek nem fokmérője, hogy mennyit szerepel valaki a bulvárlapokban. Ráadásul a felvetés celebekről szól. Az RTL Magyarország kínálatának tudatosan egyre hangsúlyosabb eleme a saját gyártású fikció, azaz a sorozatok. A színészek ma már meghatározó arcai egy tévécsatornának, de jellemzően nem szerepelnek túl sokat a bulvárlapok oldalain. Nincs az a gyenge tartalom, amit el lehet adni azzal, ha egy műsorvezető vagy szereplő a csapból is folyik. És nincs szükség arra sem, hogy ezzel elégessük az arcainkat. Nagyon szeretjük a bulvárt és fontos, hogy együtt dolgozzunk, támogassuk egymás munkáját, de a celebek túlzott szerepeltetése önmagában nem megoldás semmire.

A tavalyi X-Faktorból és a Való világ 9. évadjából kevesen kerültek a bulvárlapok címlapjára. Egyre kevésbé izgalmasak az ezekben a műsorokban szereplők, vagy ennyire kevés az egyéniség közöttük?

– Ezzel csak nyomokban tudok egyetérteni, hiszen mindkét műsornak kiváló volt a sajtója. Ahogyan minden más, úgy a bulvár is átalakul, a print mellett ezen tartalmak miatt még fontosabbak az online/social media megjelenések, amikből van és volt bőven. Ugyanakkor a VV9 még nem ért véget, a szereplők, még be vannak zárva a villába. A tavalyi X-Faktor pedig kiemelkedő siker volt, jobban teljesített, mint az előző két évad. Maga a show nagyon gyakran szerepelt a címlapokon, ha nem is a szereplők sztorijaival, inkább a mentorok és a műsor izgalmas történeteivel. Ugyanakkor igaz az is, hogy a fiatalok ma sokkal tudatosabbak és sokkal jobban óvják a magánszférájukat. Attól, hogy valaki keveset szerepel a bulvárlapokban, még lehet nagyon sikeres és érdekes. Erre a legtökéletesebb példa az X-Faktor tavalyi győztese, az USNK. Az első daluk 6,7 milliós megtekintésnél jár, több mint százezer feliratkozójuk van. Rajongók várják őket visítva minden koncerten. Ennek van igazi értéke a piacon, ez vonzza a támogatókat, ennek van súlya.

Látsz arra esélyt, hogy a YouTube-on sikeres sztár televíziós karriert is befusson?

– Ami közös pont, hogy szükség van gondolatokra és egyéniségre. A nagy képernyőről a kicsire van átjárás, hiszen sok ismert tévés arc vált az elmúlt években sikeres social szereplővé, Szabó Zsófinak, Kiss Ramónának, Istenes Bencének óriási követőtábora van, kifejezetten közösségi felületekre gyártott tartalmakkal és remek eredményekkel büszkélkedhetnek. A másik irányú mozgásra eddig kevés igazán jelentős példa akad. Vannak ígéretes arcok, de többnyire még nagyon fiatalok. Nagyon más képességek és mondanivaló kell a két felülethez és más a két feladat funkciója. A legtöbb sikeres influencer szinte csak saját élményeiről, önmagáról beszél, előtérbe állítva saját magát. A legtöbben egy stúdió színpadán lefagynának. A televíziós műsorvezetés egy szakma, nincs lehetőség egy szövegben mondatonként vágni és még számtalan kívánalomnak kell megfelelni.

Baross Gábor

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Erre számíthatnak jövőre a vállalkozások

Az ünnepek közeledtével az üzleti életben is megkezdődik az évértékelés, illetve a 2022-re kitűzött célok megfogalmazása és a stratégiai tervezés. A hullámzó válsághelyzet és a folytonos bizonytalanság miatt még a legnagyobb piaci szereplők is...

Újabb mesés reklámfilmmel rukkolt elő a Medve

Idén ősszel új termékeket vezetett be a Savencia Fromage & Dairy Hungary Zrt., a Medve darabolt és szeletelt sajtok népszerűsítésére külön reklámfilmet hoztak létre. Az edami, gouda és ementáli sajtok szintén a Medve műhelyében...

Kevés az új autó, pörög a használtimport

Novemberben 11 963 használt személyautót regisztráltak az országban a DataHouse adatai szerint, ami a tavaly novemberi szinthez képest 17,3 százalékos növekedést jelent. Eközben új személygépkocsiból csupán 9 495 darabot helyeztek forgalomba az előző hónapban,...

Akadálymentesítik a MediaMarkt üzleteit

Magyarországon a mérési módszertantól függően fél- és másfélmillió közöttire tehető azon emberek száma, akiket egészségi állapotuk korlátoz abban, hogy kiteljesítsék az életüket. Pedig ők is, mint bárki más, szeretnének teljes értékű életet élni, de...

Okosotthonra vágynak a magyarok

Minden harmadik válaszadó tervezi, hogy belekezd otthona „felokosításába”, a legtöbben 50 és 100 ezer forint között költenének erre – derül ki a Schneider Electric online felméréséből. Az idén a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott cég...

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

Megvan Karas utódja az NMHH-nál

Koltay Andrást nevezte ki Áder János az NMHH elnökének, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) rektora december 4-től 9 éven át irányíthatja a szervezetet. Elődje, Karas Monika októberben mondott le, kevesebb mint egy évvel megbízása...

Budapesti és szolnoki frekvenciák találtak gazdára

Budapesten a Katolikus Rádió Zrt., Szolnokon a Best Radio Kft. nyert újabb frekvenciát a Médiatanács döntése alapján. Az egykor a Klubrádió által használt frekvencia értékesítését is megkezdik. A Médiatanács eredményt hirdetett a Budapest 102,1...

Így hatott a régiós reklámpiacra a járvány

A járvány következtében átalakultak a tartalomfogyasztási szokások, és régiós szinten 1,2 milliárd euróval estek a reklámköltések 2020-ban, a magyar állam azonban 21 százalékkal többet fordított hirdetésekre az egy évvel korábbihoz képest, ennek jelentős részét...

Így találhatnak befektetőt a startupok

Rohamléptekben növekszik a budapesti startup ökoszisztéma, az induló cégek pedig egyre több finanszírozási lehetőség közül választhatnak. A Start it @K&H hazai kockázati tőkebefektetők és angyalbefektetők bevonásával szervezett befektetői napján a legnépszerűbb megoldásokról és a...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Újra képernyőre kerül a Pénzt vagy éveket!

Visszatér a képernyőre a Pénzt vagy éveket!, a vetélkedő új évadában a sztárpároknak továbbra is csak annyi a dolguk, hogy kitalálják az előttük álló civil emberek életkorát, és ha ügyesen játszanak, akár 10 millió...

Erre számíthatnak jövőre a vállalkozások

Az ünnepek közeledtével az üzleti életben is megkezdődik az évértékelés, illetve a 2022-re kitűzött célok megfogalmazása és a stratégiai tervezés. A hullámzó válsághelyzet és a folytonos bizonytalanság miatt még a legnagyobb piaci szereplők is...

Újabb mesés reklámfilmmel rukkolt elő a Medve

Idén ősszel új termékeket vezetett be a Savencia Fromage & Dairy Hungary Zrt., a Medve darabolt és szeletelt sajtok népszerűsítésére külön reklámfilmet hoztak létre. Az edami, gouda és ementáli sajtok szintén a Medve műhelyében...

Kevés az új autó, pörög a használtimport

Novemberben 11 963 használt személyautót regisztráltak az országban a DataHouse adatai szerint, ami a tavaly novemberi szinthez képest 17,3 százalékos növekedést jelent. Eközben új személygépkocsiból csupán 9 495 darabot helyeztek forgalomba az előző hónapban,...

Akadálymentesítik a MediaMarkt üzleteit

Magyarországon a mérési módszertantól függően fél- és másfélmillió közöttire tehető azon emberek száma, akiket egészségi állapotuk korlátoz abban, hogy kiteljesítsék az életüket. Pedig ők is, mint bárki más, szeretnének teljes értékű életet élni, de...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld díjat söpört be az Erste

Az Erste Alapkezelő Zrt. nyerte el 2021-ben a Zöld Befektetési Alapkezelő elismerést a Magyar Nemzeti Banktól. A jegybank két éve hirdette meg először a Zöld Pénzügyek Díjat, amelyben a legzöldebben működő pénzügyi intézményeket ismeri...

Zöld fogadalmak karácsonyra

Egy újabb csoki fondue a céges karácsonyon, már van egy a szekrényben, sohasem használom. Tetszetős „Boldog Karácsonyt” bögre egy baráttól, de már roskadásig tele a polc bögrékkel. Egy ing a nagynénitől, ami természetesen nem...

Újrahasznosított műanyaggal erősít a TotalEnergies

A TotalEnergies felavatta Synova nevű üzemének normandiai bővítését, mely vezető vállalat az újrahasznosított polipropilén gyártásában. A TotalEnergies ezzel megduplázza az újrahasznosítható műanyagok mechanikai feldolgozására szolgáló termelési kapacitását, hogy kielégítse a fenntartható anyagok iránti növekvő...

DATA