- Hirdetés -

Támadásokra számíthatnak a vállalatok

|

- Hirdetés -

A vállalatok és kritikus infrastruktúrák a közeljövőben sokkal több, és komolyabb támadásonak lesznek kitéve – hívja fel a figyelmet az Accenture évközi biztonsági jelentésében. Ezek közé tartoznak majd a tisztességtelen államok által pénzelt, fizikai károkat is okozó támadások, valamint az üzletmenet megzavarását, a pénzkeresést vagy a kiemelt célpontok elleni kémkedést célzó akciók.

A Cyber Threatscape Report 2018 című jelentés szerint a közeljövőben számolni kell az iráni kiberfenyegetések, valamint a globális ellátási láncok és a kritikus infrastruktúrák elleni támadások növekedésével, és megjelennek majd a pénzügyileg motivált kiberbűnözés új típusai is.

A jelentés az év első felében megfigyelt és elemzett kiberfenyegetéseket vizsgálja, és ezek alapján igyekszik feltárni a legveszélyesebb fenyegetéseket az elkövetkezendő hat hónapban. A riport megállapításai az Accenture Security iDefense által begyűjtött információkon és ezek elemzésein alapulnak.

Az Accenture évközi jelentése 5 globális kiberbiztonsági fenyegetést azonosított, amelyet érdemes figyelemmel kísérni:

Az iráni kiberfenyegetés

Bár Iránra feltörekvő internetes hatalomként tekintünk, a bizonyítékok mégis azt mutatják, hogy az országhoz köthető, az állam által finanszírozott csoportok egyre aktívabbak, különösen a PIPEFISH kiberkém csoport. A szervezet célpontjai elsősorban közel-keleti, főként az energiaszektorban tevékenykedő vállalatok, az akciók célja pedig a megfigyelés és a kémkedés. A PIPEFISH újonnan felfedezett kártevői képesek távoli parancsok végrehajtására, valamint fájlok fel- és letöltésére az áldozatok rendszerén. Ezenkívül az elemzés megállapította az iráni hátterű zsarolóvírusok megjelenését is, azt feltételezve, hogy az iráni kiberbűnözők globális vállalatokat és kriptovaluta bányászokat támadnak, elsősorban pénzügyi haszonszerzés céljából.

A nemzetállamok a külső, független partnereket támadják

A kiberbűnözők, a kém és hacktivista csoportok továbbra is az ellátási láncokat és azok stratégiai üzleti partnereit célozzák, amelyek pénzügyi, stratégiai és politikai előnyökhöz juttathatják őket. Az Accenture elemzői úgy vélik, hogy egy kínai kötődésű, PIGFISH néven ismert hackercsoport azért veszi célba számos iparág szereplőit, hogy különböző kémfeladatokhoz szükséges eszközöket szerezzen, illetve hozzáférjen az ellátási láncokat érintő támadásokhoz szükséges megoldásokhoz. Mivel a számítógépes bűnözők továbbra is megbízható külső partnereken keresztül próbálnak bejutni a nagyobb vállalatokhoz, a megfelelő biztonság elérése egyre nagyobb kihívást jelent mindenki számára.

A kritikus infrastruktúrák vonzó célpontok a kiberbűnözők számára

Az olaj- és földgázipar továbbra is vonzó célpontja lesz a kiberbűnözőknek. Ami a nemzetközi helyzetet illeti, a feltételezések szerint leginkább az orosz állami szereplők finanszírozzák a bomlasztó vagy kémtevékenységeket, és azért támogatják a hacktivistákat a környezetvédelem nevében, hogy fenntartsák a versenyt az energiapiacon. Egy másik kulcsfontosságú tényező az olajárak emelkedése, amely az észak-koreai kiberbűnözők számára lehet ösztönző, hogy zsarolóvírus támadásokat és más olyan pénzszerzési akciókat hajtsanak végre, mint például a cryptojacking (mások gépével végzett engedély nélküli kriptovaluta bányászat).

Radikális változás a kriptovalutát bányászó kártevők területén

A kriptovaluta bányász vírusok használata idén a kiberbűnözés egyik leginkább növekvő területe, és ez a tendencia várhatóan 2019-ben is folytatódik. Az elmúlt időszak bűnözői tevékenységének megfigyelése számos olyan akciót tárt fel, amely a Monero bányász kártevőhöz kapcsolódik.

A folyamatos fenyegetést jelentő, célzott támadások (Advanced Persistent Threat – APT) célja egyre inkább a pénzszerzés

Eddig számos APT-stílusú kibertámadás indult kémkedés céljából, 2013 óta a pénzszerzés is egyre jobban motiváló tényező. Ezek a hosszú ideig tartó, többlépcsős támadások növekvő mértékben köthetők olyan kiberbűnözőkhöz, akik a hagyományos kémeszközök és technikák mellett, új technológiákat is bevetnek a pénzügyi előnyök megszerzéséhez. A pénzügyileg motivált ATP csoportok – például a Cobalt Group és a FIN7 – 2018-ban is aktívak lesznek, de tevékenységük mértéke nem haladja meg a 2017-es szintet.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Mesterséges intelligenciával növekszik a lengyel webshop

A lengyel alapítású eobuwie.pl Közép- és Kelet-Európa egyik vezető cipő-, táska- és kiegészítő kereskedője, Magyarországon ecipo.hu márkanéven ismert. Ahogy a vállalat új piacokra terjeszkedik, úgy válik egyre összetettebbé árukészlete és választéka. A tervezési folyamatok...

Egyre többen aggódnak a digitális lábnyomuk miatt

Az európaiak 82 százalék-a szeretne véglegesen törölni valamit a 2021-es közösségi médiás posztjai közül – derül ki a Kaspersky felméréséből. A legnagyobb arányban a Z-generációs fogyasztók szeretnének levenni valamit a 2021-es posztjaik közül (86%),...

Újabb magyar városokban terjeszkedik az IKEA

A 2021-es pénzügyi év számos kihívást tartogatott a Covid–19 világjárvány miatt, az IKEA 109 milliárd forint teljes kiskereskedelmi forgalommal zárta az időszakot. Ez a megelőző évhez képest majdnem 12%-os növekedést jelent. Az online kereskedelem...

Csúcsot döntött a használtautópiac

Az előzetes adatok szerint a hazai használtautó-piacon minden eddiginél több, közel 819 ezer személygépkocsi cserélt gazdát 2021-ben. Ez az érték 3,4 százalékkal haladja meg az előző évi szintet: 2020-ban 791 ezer volt a belföldi...

Mobiljukat fizetési terminálként használhatják az UniCredit ügyfelei

A SoftPOS a dinamikusan bővülő európai piacokon és a technológiailag fejlett országokban aktív paytech vállalat, a Nexi által kifejlesztett alkalmazás, amely már az UniCredit Bank üzleti ügyfelei számára is elérhető. Az alkalmazás segítségével a...

Erősíti karitatív sorsjegyértékesítő hálózatát a Szerencsejáték Zrt.

Többéves előkészítő munkát követően biztonságosabbá, gyorsabbá és hatékonyabbá tette sorsjegyértékesítő rendszerét karitatív hálózatában a nemzeti lottótársaság. Digitális eszköz biztosításával a Szerencsejáték Zrt. Európában másodikként biztosította a hálózatban dolgozók részére, hogy online kezeljék készleteiket és...

Munkáltatói díjat nyert a Lidl

A Lidl Magyarország első alkalommal került be a Top Employer minősítéssel rendelkező vállalatok közé. A díjjal a független "Top Employers Institute" azokat a munkáltatókat ismeri el világszerte, akik kiemelkedő munkavállalói körülményeket biztosítanak.Idén a Lidl...

Fékezett a Netflix, lassan jönnek az új előfizetők

A múlt évben 18,2 millióval tudta növelni előfizetői számát a Netflix, ami nem csak 2020-as évben felmutatott bővüléshez képest komoly visszaesés, de a pandémia előtti időszakkal összevetve is. Üzleti szempontból egyébként nem volt rossz...

Így tennék biztonságosabbá az online világot

A jogellenes online termékek, szolgáltatások és tartalmak jobb kiszűrése, az óriásplatformok, például a legnagyobb közösségi felületekre vonatkozó szigorúbb szabályok, valamint a kiskorúak védelmét szolgáló előírások is szerepelnek abban az új rendeletjavaslatban, amit tegnap fogadott...

Új lehetőségeket hoz a Visa felhőalapú platformja

A Visa nemrégiben bejelentette új felhőalapú fizetéselfogadási platformját, a Visa Acceptance Cloudot (VAC), amely forradalmasítani fogja a vállalkozások számára az ügyfelektől érkező fizetések elfogadási módját. A Visa népszerű - okostelefonokat és tableteket fizetési terminállá...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Legendákkal jön a téli olimpia közvetítése

Az Eurosport platformjai lesznek a 2022 évi téli olimpiai játékok közvetítésének otthona, amelynek 107 fős szakértői gárdája több mint 80 olimpiai érmet és 26 aranyérmet számlál. A csapat páratlan betekintést és szakértelmet kínál sportrajongók...

Mesterséges intelligenciával növekszik a lengyel webshop

A lengyel alapítású eobuwie.pl Közép- és Kelet-Európa egyik vezető cipő-, táska- és kiegészítő kereskedője, Magyarországon ecipo.hu márkanéven ismert. Ahogy a vállalat új piacokra terjeszkedik, úgy válik egyre összetettebbé árukészlete és választéka. A tervezési folyamatok...

Egyre többen aggódnak a digitális lábnyomuk miatt

Az európaiak 82 százalék-a szeretne véglegesen törölni valamit a 2021-es közösségi médiás posztjai közül – derül ki a Kaspersky felméréséből. A legnagyobb arányban a Z-generációs fogyasztók szeretnének levenni valamit a 2021-es posztjaik közül (86%),...

Újabb magyar városokban terjeszkedik az IKEA

A 2021-es pénzügyi év számos kihívást tartogatott a Covid–19 világjárvány miatt, az IKEA 109 milliárd forint teljes kiskereskedelmi forgalommal zárta az időszakot. Ez a megelőző évhez képest majdnem 12%-os növekedést jelent. Az online kereskedelem...

Csúcsot döntött a használtautópiac

Az előzetes adatok szerint a hazai használtautó-piacon minden eddiginél több, közel 819 ezer személygépkocsi cserélt gazdát 2021-ben. Ez az érték 3,4 százalékkal haladja meg az előző évi szintet: 2020-ban 791 ezer volt a belföldi...
- Hirdetés -

CMO

Sokat számít a 30 éves jelenlétünk

Hársfalvi János, marketingvezető, Magyar Suzuki Zrt. - Nagyon nehéz év volt a tavalyi, a hazai piac csökkent is, közel 5 százalékkal. De a kis Suzuki elég nagyot ment. Elégedett vagy, vagy ennél is jobbra...

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A legfenntarthatóbbak között a Schneider Electric

Ismét bekerült a legjobbak közé a Schneider Electric a Corporate Knights által évente összeállított, a legfenntarthatóbb módon működő vállalatokat felsoroló Global 100-as listán.A kanadai média- és kutatócég minden évben több mint 6900 vállalatot vizsgál...

Mesterséges intelligenciával segíti a vízgazdálkodást a Microsoft

A szennyvízkezelés során egy új Microsoft fejlesztés révén előre jelezhető a víz mennyiségének és ezzel a minőségének hirtelen megváltozása. A Microsoft mesterséges intelligenciát alkalmazó megoldását a hazai központú, biológiai víztisztító rendszereket fejlesztő Organica Water...

Fenntartható projektben az Airbus

Az Airbus szándéknyilatkozatot írt alá Csengtu városával és a Tarmac Aerosave vállalattal Kína első fenntartható, „életciklus” szolgáltatási központjának létrehozására. A megállapodás részeként a cégek a repülőgépek parkoltatása és tárolása mellett karbantartási, felújítási, átalakítási, szétbontási...

DATA