- Hirdetés -

Támadják a kibertérből? – Így érdemes védekezni

|

A kiberbűnözők rengeteg különféle módszerrel és technikával támadják a szervezeteket. Ezért az IT-biztonsági szakembereknek is számtalan eshetőségre kell felkészülniük, és szükség esetén új típusú védelmi megoldásokat beiktatniuk. Nehéz mindezt számontartani és folyamatosan nyomon követni, ám a Micro Focus szakértői szerint komoly segítséget nyújthat hozzá egy olyan keretrendszer, amelyet kifejezetten a különféle támadási taktikák és technikák összesítésére, illetve kategorizálására hoztak létre.

Az elmúlt évtizedekben számos különböző, egyre kifinomultabb módszerrel próbálkoztak a kiberbűnözők, ám a céljaik nem sokat változtak: vagy el akarnak lopni valami értékeset, vagy manipulálni, esetleg törölni akarják a céges adatokat, vagy meg akarják zavarni a szervezetek működését.

A rosszindulatú tevékenységekhez pedig számos különféle technikát és taktikát vetnek be, amelyeket mindig az aktuális trendekhez, illetve változó felhasználói szokásokhoz alkalmazkodva finomítanak és alakítanak, folyamatosan törekedve az egyre hatékonyabbá váló védelmi mechanizmusok megkerülésére.

Módszereikhez tartozik például, hogy információkat gyűjtenek az infrastruktúrákról, és kritikus fontosságú rendszereket törnek fel. Kihasználva a felhasználók naivitását, hozzáférési adatokat lopnak el, és kiemelt fiókok jogosultságaival élnek vissza. Képesek egyetlen kiskapun keresztül beszivárogni a cég teljes infrastruktúrájába, és átvenni az irányítást az áldozataik rendszerei felett. Adatokat szivárogtatnak ki vagy ejtenek túszul, hogy aztán óriási összegeket követeljenek értük – természetesen mindenféle biztosíték nélkül arra vonatkozóan, hogy valóban vissza is adják a felügyeletet az érzékeny információk felett, és nem élnek vissza velük a fizetés után. Mindemellett pedig különféle rafinált technikákat vetnek be, hogy megkerüljék az elhárításukat célzó megoldásokat.

Kisokos a védekezéshez

A módszerek és fenyegetések száma tehát végtelen. A szervezetek számára pedig egyre nagyobb terhet jelent, hogy mindegyik típusú veszélyforrással foglalkozzanak. A biztonsági információ- és eseménykezelő rendszerek nagy segítséget nyújtanak, de önmagukban nem elegendőek minden esetben, és nem kínálnak átfogó receptet a cégeknek ahhoz, hogyan azonosítsák a különféle módszereket alkalmazó rosszindulatú támadókat minden felületen.

A MITRE ATT&CK keretrendszer viszont segít felmérni, mennyire hatékony a szervezet védekezési és detektálási stratégiája, illetve az infrastruktúrában alkalmazott biztonsági megoldások. Az eszköz egy rendszeresen frissített, szabadon és világszerte elérhető tudásbázison alapul, amely a való életben alkalmazott betörési taktikákat és technikákat tartalmazza. Széles körben használják a kormányzati és a privát szektorban is, mivel segítségével azonosíthatók a hiányosságok a védelemben, az átláthatóságban és a folyamatokban.

A keretrendszer közös szótárt és közös nyelvet biztosít a szervezetek biztonsági csapatai számára, amelyre hivatkozva kezelhetik a kiberfenyegetéseket és az ellenük alkalmazható védekezési stratégiákat. Emellett a megoldás olyankor is hasznos lehet, amikor egy harmadik féltől származó biztonsági megoldás bevezetését tervezik a szervezetnél.

Automatizált ellenőrzés

A keretrendszer katalogizálja a támadási módszereket és eszközöket, így átfogó képet nyújt a különféle típusú fenyegetésekről. Ennek köszönhetően az IT-biztonsági szakemberek naprakészen és pontosan látják, milyen jellegű módszerekkel támadnak a kiberbűnözők a leggyakrabban.

Természetesen a lista hosszú és összetett, tehát tetemes munkával jár, ha a szakértők egyesével kezdik el felderíteni, hogy védett-e a vállalatuk az adott támadási módszerekkel szemben. Ilyen esetben nyújt hasznos segítséget, hogy a Micro Focus biztonsági információ- és eseménykezelő megoldása, az ArcSight képes együttműködni a keretrendszerrel. A szoftver beépített MITRE ATT&CK vezérlőpultot tartalmaz, amelyen keresztül a cégek egyszerűen ellenőrizhetik, hogy melyik típusú fenyegetéssel szemben rendelkeznek megfelelő védelemmel, és mely területeken van még szükség fejlesztésre.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...