- Hirdetés -

Támogatást várnak a magyar vállalkozások

|

A Magyar Nemzeti Bank adatai szerint 775 ezer üzleti bankkártya van forgalomban Magyarországon, ami a vállalkozások 713 ezres számát (KSH, 2022) figyelembe véve azt jelenti, hogy penetráció tekintetében jól áll a hazai piac. A magyar vállalkozások azonban támogatást várnak abban a tekintetben, hogy hogyan aknázhatnák ki a lehetőségeiket a lehető legjobban a digitalizáció segítségével, miközben csökkentik a költségeiket. A Mastercard ebben szeretne segíteni a Business Bonus programmal, melyet a kis- és középvállalati szegmes számára indít.

Az üzleti kártyák használata jelentősen eltér a lakossági kártyákétól. Az egy üzleti kártyára jutó éves forgalom a lakossági kártyák éves forgalmának a duplája, ugyanakkor a készpénzfelvétel aránya jóval magasabb az üzleti kártyák esetében. Ennek egyik oka, hogy a mikrovállalkozások jellemzően a lakossági kártyájukat használják mindennapi kiadásaik során, illetve a vállalkozások jelentős költségeket átutalással rendeznek. Mindezek mellett is jól látható, hogy a kártyahasználati trend pozitív változást mutat: míg négy évvel ezelőtt a teljes üzleti kártyás forgalom csupán 22%-a volt kártyás vásárlás (78% készpénzfelvétel), addig 2023-ban ez az arány már 64% készpénzfelvételre csökkent.

„Úgy látjuk, hogy a magyar vállalkozások sikerében továbbra is a digitális érettség lehet az egyik kulcskérdés. Ez természetesen nem csak a fizetési szokásaikat érinti, hanem azt is, hogy mennyire aktívak online, rendelkeznek-e webshoppal, jelen vannak-e a közösségi médiában, valamint mennyire digitalizáltak a napi pénzügyeik. Ebben sajnos Magyarország még mindig elmarad az EU-s átlagtól és fontos iparági feladat, hogy közösen segítsük a fejlődésüket. Ez nem csak az ő érdekük, hanem a teljes gazdaságot tekintve stratégiai jelentőségű kérdés" – mondta Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.

A Mastercard számos területen aktívan támogatja a magyar kisvállalkozásokat:

1. Fizetések indítása és fogadása

A Mastercard számos üzleti kártya terméket biztosít a vállalkozások számára, hogy költségeiket könnyen, gyorsan és biztonságosan ki tudják fizetni. A hagyományos bankkártyák mellett elérhetőek az Üzleti Prémium bankkártyák is, melyek számos exkluzív szolgáltatást biztosítanak a vállalkozások vezetőinek. Az üzleti utak foglalásától kezdve, a reptéri prémium szolgáltatásokon át, a mindennapi vásárlási védelemig számos elérhető szolgáltatás kapcsolódik ezen kártyákhoz.

· Budapest Airport Gyorsító Sáv

· Mastercard Budapest Airport lounge

· Bécsi lounge: SKY Lounge és VIENNA Lounge

· Pressreader alkalmazás

· MÜPA prémium csomag

· Online vásárlási biztosítás

· Business Bonus

· Final price (promóciós jelleggel 2025. július 1-ig)

2. Bankkártya elfogadás

Bankkártya elfogadás terén a Mastercard Doppio nevű infrastruktúra fejlesztő programja is a mikro- és kisvállalkozásokra fókuszál: az elfogadók kártyaelfogadási szolgáltatásokat nyújtanak a szegmensnek, kifejezetten erre a célcsoportra kifejlesztett technológiával (pl. telefonterminál).

3. Növekvő üzlet és technológia: Digitális üzletmenet

A Mastercard a vállalkozások digitális támogatása érdekében idén elindította a Business Bonus programját, amely egy kereskedői kedvezményprogram vállalati kártyabirtokosok részére.

A Mastercard honlapján található program égisze alatt a vállalkozásoknak díjmentesen, külön regisztráció nélkül lehetőségük van különböző kereskedői ajánlatokat igénybe venni vállalati Mastercard kártyájukkal. Ezek segítik a vállalkozások költséghatékony működését és digitalizációját.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...