- Hirdetés -

Tarol a streaming a zenepiacon

|

- Hirdetés -

Több mint 900 milliárd alkalommal játszottak le tavaly on-demand videókat és streamelt zeneszámokat az amerikaiak, ami 45 százalékos növekedést jelent 2017-hez képest. A Nielsen adatai szerint az Egyesült Államokban 23 százalékkal nőtt az albummal egyenértékű egység (album equivalent unit) eladása 2018-ban. A vezető on-demand szám, több mint másfél milliárd streammel, a God’s Plan Drake-től (ebbe az audió és videós verziók is beletartoznak).

A dalok eladását Ed Sheeran Perfect című száma vezeti 1,3 milliárd letöltéssel – derül ki a Nielsen Music év végi összefoglaló felméréséből. Az egymilliárdos streamhatárt négy dal lépte át: Drake: God’s Plan, Juice WRLD: Lucid Dreams (Forget Me), Drake: In My Feelings és XXXtentacion Sad.

De nem csak az online zenehallgatás népszerűsége nő, a bakelitlemezek reneszánsza is töretlenül tart: 15%-kkal több fekete korong fogyott. A digitális zenevásárlás – amelybe beletartoznak a digitális albumok, „albumnyi” számok (az. ún. track equivalent album) és az on-demand streamelt albumok – több mint egyharmadával nőtt 2018-ban.

„Mit sem vesztett lendületéből a zenefogyasztás: a fizetős zenei tartalmak iránti kereslet közel felével nőtt 2018-ban” – mondta David Bakula, a Nielsen Music üzletág kutatási aligazgatója. „A rekordnövekedés motorját az új smart hangszórók és a hozzájuk kapcsolódó kütyük szolgáltatják, amivel gyakorlatilag üstököspályára állt a zenefogyasztás. A szupergyors és stabil 5G térnyerésével arra számítunk, hogy a fogyasztás minden csatornán és platformon tovább nő majd, ami az állandó online zenei fogyasztásnak kedvez 2019-ben és azon túl. Így a zene megőrzi vezető szerepét a szórakozási műfajok között.”

Luis Fonsi Despacito című slágerével a kétnyelvű sikerszámok folyamatosan a lejátszási listák élére kéredzkednek. A kevert nyelvű számok újabb és újabb nagy mérföldköveket vesznek be, mint például Cardi B, Bad Bunny and J. Balvin: I Like It c. dala, melyet 873 milliószor streameltek online és 531 ezer alkalommal játszottak le a rádióban 2018-ban. A második legnépszerűbb bilingvális sláger a Taki Taki DJ Snake, Selena Gomez, Ozuna & Cardi B előadásában közel 300 milliós on-demand lejátszással, míg a harmadik helyet a Bad Bunny & Drake együttműködéséből született MIA kapta (235 milliós on-demand online lejátszással).

2018 egyértelműen Drake éve volt: minden létező rekordot megdöntött, ami az online zenehallgatást illeti. A Scorpion c. megasikeres albumból a megjelenés hetében 742,92 millió fogyott, messze maga mögé utasítva a korábbi rekordtartó Post Malone beerbongs & bentleys című albumát, melyre „mindössze” 431 millióan voltak kíváncsiak az első hét napban.

A női előadók számára is sikeres volt 2018 az Egyesült Államokban: slágerlistás jelenlétüket megduplázva jelentősen növelték on-demand erejüket is. Cardi B, Camila Cabello és Ariana Grande több héten át bérelt magának helyet a Billboard-listák élén. Sőt Cardi B Invasion of Privacy című albumának megjelenésével rekordot döntött a szóló női előadók között: 202 millióan streamelték zenéjét a megjelenés hetében.

2018 a kasszasikerek filmzenéinél a műfaj évek óta nem tapasztalt fellendülését eredményezte. A holdudvarhatásból még a Queen is profitált: a Bohém Rapszódia c. filmnek köszönhetően az együttes 39 év után visszatért a Billboard 100-as és 200-as listájára is, és a címadó dal a könnyűzene történelmében először került be a top 100-ba három különböző évtizedben. A legnagyobb showman c. film premierje 2017-ben volt, ugyanakkor soundtrackje az egyetlen, amelyből egymillió példánynál több fogyott tavaly (másfél millió).

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Top FIFA játékosokkal indít a legújabb e-sport csapat

Bemutatta játékosait és jövőbeni terveit Magyarország legújabb e-sport csapata, az LV Esports Team. A frissen alakult klub egyből két meghatározó versenyzőt igazolt a soraiba a magyar profi FIFA mezőnyből: Borkai „Boresz” Ádám és Majorosi...

Új okosmobil érkezik a hazai boltokba

Az OPPO vezető globális okoseszköz-márka bejelentette az új OPPO A16s okostelefon magyarországi értékesítésének kezdődátumát. A polírozott alumínium burkolattal rendelkező készülék elsősorban azok számára lesz vonzó, akik számára fontos a látványos megjelenés, a hosszú akkumulátor...

Online játékokon keresztül segíthetnek a gamerek

2021-es, Egészséges otthoni megoldások (Healthy Home Solutions) elnevezésű kampányának részeként az LG Electronics (LG) arra buzdítja az Animal Crossing the Horizon és a Fortnite játékok rajongóit, hogy virtuálisan próbálják ki legújabb, az egészséget szolgáló...

Biztonságosabbá vált a SIM-kártyák cseréje

Adataink és vagyonunk biztonsága érdekében egy egyszerű meghatalmazás már nem elég, ha a SIM-kártyánk cseréjére készülünk. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) a szolgáltatói gyakorlatok ellenőrzése után új eljárások bevezetését kérte a Telekomtól,...

Izgalmas sorozatokkal erősít az Epic Drama

Jön az Ányékvonalak második évada, befejeződik A spanyol hercegnő, és különkiadással érkezik a Murdoch rejtélyei. Árnyékvonalak (shadow lines) 2. évad 10x60 perc, 2021. szeptember 30-ától csütörtökönként 21 órától Mélyebbre merülünk a hidegháborúban, a keleti és nyugati...

Gyakrabban tesszük tönkre okoseszközeinket

A KSH és a Telenor Magyarország adatai alapján is jelentősen nőtt az okoseszközök használatával töltött óráink száma az elmúlt két évben. A mobilok szerepének felértékelődésének és a tudatosabb tervezésnek is köszönhető, hogy egyre többen...

A mobilos videógyártást forradalmasítja egy magyar startup

Manapság már szinte bárkiből lehet hobbivideós, de sokak számára egyben hivatást és megélhetést is jelent az audiovizuális tartalmak készítése. A verseny óriási az online térben, és nem csupán a mennyiség, de a minőség is...

Elrajtolt a 30. Budapesti Őszi Fesztivál

A Jancsó Miklós születésének 100. évfordulóját ünneplő Jancsó100! című esttel vette kezdetét vasárnap este a Városmajori Szabadtéri színpadon a 30. Budapesti Őszi Fesztivál, amely több mint 150 programmal és megújult formában várja a közönséget...

A többség a hagyományos tévézésre szavaz

Az emberek naponta 1-3 órát tévéznek, és egyre népszerűbbek a streaming és az online tartalmak – derül ki a Direct One TV szolgáltató idén augusztusban készült felméréséből. A kutatás során kiderült, hogy a válaszadók...

A nőkért kampányolnak a hazai sztárok

Néhány hazai híresség, influenszer összefogott és a női egyenjogúság mellett felemelve szavukat, az otthoni munka, a család körüli feladatok kapcsán hívják fel mindenki figyelmét arra, hogy a házimunka nem kizárólag a nők dolga. Ez...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Sztárban sztár leszek TV2 nézettség

Egy estével hetet nyert a TV2

A Sztárban sztár leszek bizonyult az elmúlt hét legnézettebb műsorának, de még a hétköznap esti ismétlései is erős nézettséget hoztak. Az RTL Klub legnézettebbje A mi kis falunk volt és az előválasztási vita is...

Top FIFA játékosokkal indít a legújabb e-sport csapat

Bemutatta játékosait és jövőbeni terveit Magyarország legújabb e-sport csapata, az LV Esports Team. A frissen alakult klub egyből két meghatározó versenyzőt igazolt a soraiba a magyar profi FIFA mezőnyből: Borkai „Boresz” Ádám és Majorosi...

Új okosmobil érkezik a hazai boltokba

Az OPPO vezető globális okoseszköz-márka bejelentette az új OPPO A16s okostelefon magyarországi értékesítésének kezdődátumát. A polírozott alumínium burkolattal rendelkező készülék elsősorban azok számára lesz vonzó, akik számára fontos a látványos megjelenés, a hosszú akkumulátor...

Online játékokon keresztül segíthetnek a gamerek

2021-es, Egészséges otthoni megoldások (Healthy Home Solutions) elnevezésű kampányának részeként az LG Electronics (LG) arra buzdítja az Animal Crossing the Horizon és a Fortnite játékok rajongóit, hogy virtuálisan próbálják ki legújabb, az egészséget szolgáló...

Biztonságosabbá vált a SIM-kártyák cseréje

Adataink és vagyonunk biztonsága érdekében egy egyszerű meghatalmazás már nem elég, ha a SIM-kártyánk cseréjére készülünk. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) a szolgáltatói gyakorlatok ellenőrzése után új eljárások bevezetését kérte a Telekomtól,...
- Hirdetés -

CMO

A büdzsé nem fontosabb a munkahelyeknél

Horváth Magyary NóraK&H Csoport, kommunikációs ügyvezető igazgató - Van olyan dolog, amit ebben az időszakban biztosan megtanult minden marketing-döntéshozó?- Nincs az a marketingbüdzsé, amiből ne lehetne valamit csinálni, nincs az a marketingbüdzsé, amifontosabb a kollégák...

Emberi értékek és egymásra figyelés

Bánhegyi Zsófia Szerencsejáték Zrt., marketing- és kommunikációs igazgató   - Mi az a 3 dolog, amit ajánlana most egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva? - Mindenképpen próbálja ki magát és...
Szabó Béla

Növekvő stratégiai tudás

Szabó Béla Magyar Telekom, márka- és lakossági kommunikációs igazgató – Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? – Rengeteg mindenre: a purpose alapú működésünk és stratégiánk mind üzletileg, mind márkaépítés szempontjából kiemelkedően teljesített. Olyannyira, hogy több márkát...