- Hirdetés -

Tarolnak a tévék, felzárkóznak az elektromos rollerek

|

A tavalyi online értékesítés előretörése után ismét az áruházakban zajlott az eladások közel 80%-a, a legnagyobb hazai műszaki áruházlánc, a MediaMarkt éves adatokat elemző riportja szerint. A tavalyi évhez hasonlóan kelendőek voltak a televíziók, a notebookok és a háztartási nagygépek, azonban az elektromos rollerek, a vezeték nélküli fülhallgatók és az instant kamerák termékcsoportja mutatta a legnagyobb volumenű fejlődést 2022-ben.

Bár év végére jelentősen drágultak piaci szinten a termékek az előző évhez képest, még így is a legtöbb kategóriában több terméket adtak el idén a MediaMarkt online és offline csatornáin, mint 2021-ben. A műszaki áruházlánc várakozásai szerint az offline súlya 3-3,5 százalékkal fog növekedni az év végéig. A novemberi és decemberi eladások mindemellett nem csak értékben, de bizonyos kategóriák esetében darabszámban is meghaladták az előző év azonos időszakának forgalmát.

„Az előzetes várakozásainkat túlszárnyalta az egész éves, kiemelten a novemberi és a decemberi kereskedelmi időszak. Az általános 15-20 %-os emelkedés mind a beszerzési, mind pedig a fogyasztói árakban prognosztizálta a 2022-es árbevétel növekedését, ugyanakkor az eladott darabszámok tekintetében már nem voltunk ennyire bizakodóak. Így, a két ünnep között, látva az eladási statisztikákat elmondhatjuk, hogy azok a kategóriák, melyek eladási értékben a legjobban teljesítettek, azok többségben mennyiségben is hozták a tavalyi eredményeket, sőt, bizonyos kategóriák túl is teljesítették.” – mondta Magyar Norbert, a MediaMarkt Magyarország kereskedelmi igazgatója.

A MediaMarkt áruházaiban és online felületén az előző évhez képest nem csökkent a kereslet a televíziók iránt. Kategórián belül elsősorban a 4K UHD tévéket keresték a fogyasztók, kifejezetten a nagyobb 55” és afeletti képátmérővel. A televízió kategória eladási darabszáma is növekedett, amit a MediaMarkt a Black November akciós időszak, a foci VB, valamint a karácsonyi vásárlások együttállásának tulajdonít. Az éves átlagos kosárérték az UHD tévék esetében 223 ezer forint volt. Hasonlóan kelendő termékek voltak idén is a notebookok, melyekre átlagosan 248 ezer forintot szántak a fogyasztók.

Feltehetően az állami lakásfelújítási támogatás hatására a beépíthető háztartási nagygépek eladása sem csökkent, egyes kategóriában még emelkedni is tudott. A beépíthető tűzhelyek, főzőlapok mind eladott darabszám, mind pedig volumen növekedést tekintve bekerültek a legjobban teljesítő műszaki cikkek közé. A háztartási nagygépeknél már korábban megfigyelhető volt az energiacímkék fokozódó jelentősége, az energiaválság hatására azonban a nagygépek energiafogyasztása egyértelműen az egyik legfontosabb választási kritériummá vált. Így volt ez a mosógépek esetében is, amelyből szintén kiemelkedően sokat értékesített idén is a legnagyobb hazai műszaki áruházlánc. A porszívók hagyományosan az élvonalba tartoznak kereslet szempontjából, ebben a kategóriában a porzsák nélküli, illetve az álló porszívók voltak a legnépszerűbbek 2022-ben. Az utóbbi két termékcsoport annak ellenére került fel a leggyakrabban vásárolt termékek élvonalába, hogy idén némi visszaesés volt megfigyelhető a tavalyi eladási adatokhoz képest.

2022 “hero” termékei

Nem csak árbevétel tekintetében, de értékesítési volumenben is jelentősen növekedni tudott néhány kategória a MediaMarkt-nál. 2022-ben több mint kétszerannyi elektromos rollert adtak el az áruház értékesítési csatornáin, mint tavaly, illetve a vezetéknélküli fülhallgatókból is 70 %-ot meghaladó mennyiségi növekedés volt megfigyelhető. Az utóbbi években reneszánszát éli az instant fényképezés, amelynek köszönhetően szárnyalt az instant kamerák eladása, közel 40%-kal volt nagyobb a kereslet ezekre a termékekre a műszaki áruházlánc üzleteiben és online.

A szépségápolási termékek közül a hajszárítókra volt megfigyelhető fokozott kereslet, melyekből 17,4 %-kal többet adtak el idén, a játékkonzol kategória pedig a tavalyi, nagyrészt az otthonunkban töltött időszakhoz képest is fejlődni tudott, 2022-ben, 16%-kal. Okostelefonokat szinte minden évben egyre nagyobb mennyiségben értékesítenek, nem volt ez másképp idén sem, 10 % feletti növekedés volt megfigyelhető a kategórián.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Ez lehet a digitális bankolás jövője

A COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez – derül ki a Deloitte legfrissebb, Digital Banking...

Black Friday: a bankoknál is nagyot lehet szakítani

A bankok is beleálltak a Black Friday akciódömpingbe: az áruhiteleknél jönnek a 0%-os THM-es ajánlatok, a személyi kölcsönöknél akciókkal és kamatcsökkentésekkel keresik az új ügyfelek kegyét a bankok Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu pénzügyi szakértője...

Különleges sörökkel készül az ünnepekre a Borsodi

Advent alkalmából idén immár második alkalommal találkozhatnak az érdeklődők a Borsodi Sörgyár szezonális sörkülönlegességeivel a karácsonyi vásárokon. A tavalyi év slágere, a forralt Belle-Vue Kriek mellett idén egy újabb specialitás is elérhető lesz: a...

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Havi tízezer dollár hirdetéskeretet hagynak az asztalon a nonprofit szervezetek

Ennyit biztosítana a Google hirdetéskeretre. Ha hallottak is a lehetőségről, akkor sem tudnak hatékonyan élni vele.Nem újdonság a Google for Nonprofits szolgáltatáscsomagja, azonban a legtöbb magyar nonprofit szervezet számára ismeretlen. Egész röviden, a keresőóriás...

Elégedetlenek a fizetésükkel a munkavállalók

A vállalkozásoknál dolgozó munkavállalók 49 százaléka elégedetlen a jelenlegi fizetésének mértékével. A munkavállalók többsége ma is azt tervezi, hogy ha lehetősége nyílik rá, egy éven belül munkahelyet vált, noha 59 százalékuk úgy érzi, hogy...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...