- Hirdetés -

Tarolt az influencer téma az IAB Hungary pályázatán

|

Első alkalommal osztották ki az IAB Hungary Legjobb Szakdolgozat A Digitális Marketingről elnevezésű díjat, amit hárman vehettek át. A nyertes pályázók a véleményvezéreket és az általuk kiváltott hatást vizsgálták.

A szakmai zsűri az alapszakos és mesterszakos kategória mellett egy különdíjat is odaítélt. A pályázatot a Google, a GroupM Akadémia, az OMD és az RTL Magyarország támogatta.

Alapszakon Szaller Dávid nyert „Promóció, avagy a sztárok és influencerek szerepe az online térben történő márkázásban” című dolgozatával, ami a Budapesti Corvinus Egyetem Gazdálkodási és menedzsment szakán készült, üzleti kommunikáció szakirányon, Dr. Csepeli Ádám támogatásával.

Mesterszakon Somogyi Fanni „A micro-influencerek megítélése és hatásuk a fogyasztók vásárlási döntéseire” című munkáját ítélték a legjobbnak. Ez a dolgozat szintén a Budapesti Corvinus Egyetemen, a Kereskedelem és Marketing szakon született meg, Dr. Csordás Tamás Viktor felügyelete mellett.

A különdíjat pedig Buzás Janka „Ki mondja meg, mit kell vennem? A YouTuberek hitelességi tényezői a Z generáció számára” című dolgozata érdemelte ki. Ez a munka ugyancsak a Budapesti Corvinus Egyetem Kereskedelem és Marketing szakán íródott meg, a konzulens Markos-Kujbus Éva volt.

Az oklevelek átadására 2019. november 19-én, a Google budapesti irodájában került sor, az IAB és a szponzorok képviselőinek részvételével. Az alap-, illetve mesterszakos kategória nyertesei, a különdíjas pályázó valamint konzulenseik pénzjutalomban részesültek.

Egyúttal a dolgozatok értékelésében aktívan részt vállaló Médiakutató folyóirat megjelenési lehetőséget kínált fel a nyerteseknek, illetve két további döntősnek Kovács Adriennek és Faltányi Csaba Zobornak, amennyiben szeretnék dolgozataikat tudományos publikációként is feldolgozni.

A most első alkalommal kiadásra került díjra bárki pályázhatott, aki az említett szakterületen 2017. január 1. és 2018. július 31. között védte meg dolgozatát valamely egyetem alap-, mester- vagy szakirányú képzésén, esetleg doktori iskolájában. A pályázatok benyújtására 2019. március 31-ig volt lehetőség.

„Elképesztően jó volt tapasztalni, hogy a nevezettek és főleg a díjazottak mennyire éretten látják saját területüket – nyilatkozta Kovács Péter, a Google ügynökségi kapcsolatokért felelős menedzsere. – Azt is fontosnak tartjuk, hogy legyenek a későbbiekben is hasonló megmérettetések, ahol nem csak összemérhetik tudásukat a hallgatók, hanem olyan kérdésekre, problémákra találhatnak válaszokat, melyek a szélesebb szakma számára is értékesek lehetnek.”

Török Diána, a GroupM Akadémia vezetője elmondta: azért döntöttek a pályázat támogatása mellett, mert a cég utánpótlásfejlesztő programja, a GroupM Akadémia nagyon hasonló célokat követ. „A friss gondolkodású, tehetséges (leendő) szakemberek piacra vonzása és szakmánkban tartása, a teljesítményük elismerése, a motiválásuk közös ügy, akárcsak az érdemi kapcsolat erősítése a felsőoktatással – tette hozzá a szakember. – A zsűrizés során a személyes kedvenceim azok a dolgozatok voltak, amelyek valós, saját projekteket dolgoztak fel, és nem pusztán a kommunikációs felszínt karcolgatták, hanem mélyebbre ástak a marketing, az üzletépítés szintjére.

Marco Grandi, az OMD managing directora elmondta: az IAB szakdolgozat projektje tökéletesen illeszkedik az OMD alap értékeibe mind talent management, mind pedig digitális fókusz szempontjából. Több, mint 15 éves múltra tekint vissza a hallgatók körében népszerű OMD Médiaverseny, melynek célja a fiatal tehetségek felkutatása és elindítása a szakmában. A megmérettetés után számos kolléga csatlakozott a céghez friss diplomával a kezében.

Az ügyvezető hozzátette: magas elvárásokkal tekintettek az IAB szakdolgozat versenye elé, és nem kellett csalódniuk, mert már ez első alkalommal erős mezőny gyűlt össze. Grandi szerint bátor és aktuálisan fontos témaválasztások, alapos kutatások, személyes interjúk a digitális világ elismert szereplőivel, szakmailag helytálló konklúziók jellemezték a pályázatokat.

A megadott határidőig számos aktuális témában több tucat színvonalas és érdekes szakdolgozat érkezett be. Az IAB Hungary, a Google, a GroupM Akadémia, az OMD, az RTL Magyarország és a Médiakutató szakembereiből álló zsűri döntése alapján kilenc pályamű került a döntőbe.

A három győztesen kívül döntőbe jutott még:

Kovács Adrienn (BME-GTK): Pinterest eszközök Magyarországon

Faltányi Csaba Zobor (METU) Chatbotok a kereskedelemben

Tompa Ferenc (METU): Gamer asztal bevezetése, online kampány

Kosik Réka (Corvinus): Érzékszervi marketing online mérése

Szekeres Beáta (METU): NGO-k digitális marketing lehetőségei

Kalocsai Zsombor (ELTE Kommunikáció): Online news, márkázás

 

Fotó: Polyák Attila

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...