- Hirdetés -

Taroltak a netes csalások elleni megoldások

|

- Hirdetés -

Közel 70 országból rekordszámú, összesen 722 induló regisztrált az idei JunctionX Budapest hackathonra. A kétnapos innovációs versenyen az Antavo, a SEON és a Wise kihívásait kellett teljesíteni a mindennapi életünket érintő problémákra választ adó technológiai projektek megalkotásával. Összesen 40 pályamunkát értékelhetett a zsűri: az abszolút győztes a magyar Gaia lett, egy olyan megoldással, amely képes kiszűrni a weboldalakra tisztességtelen szándékkal érkező felhasználókat, míg a közönségdíjat a gyanús tranzakciókat lefülelő GeoSnatcher érdemelte ki. A top 5 csapat a közel négymillió forintos összdíjazás mellett értékes szakmai kapcsolatokkal is gazdagodott.

Európa egyik legnépszerűbb innovációs versenye, a JunctionX Budapest október 21. és 23. között ismét hazánkra irányította a nemzetközi techközösség figyelmét. A 48 órás megmérettetés népszerűségét a közel kilencezer eurós díjazás mellett annak köszönheti, hogy a programkódok helyett az innovációra fekteti a hangsúlyt, és olyan fejlesztéseket vár kezdő és tapasztalt indulóktól egyaránt, melyek szinte azonnal a gyakorlatba ültethetők és akár milliók életét változtathatják meg. A versenyt szervező CraftHub emellett kötetlen hangulattal és kapcsolatépítő eseményekkel megspékelt programmal vonzotta a kétnapos hackerverseny résztvevőit a helyszínre, de a hibrid formátumnak köszönhetően összesen 67 országból csatlakoztak az innovátorok, a helyszínen pedig több mint 200 résztvevő állhatott rajtvonalhoz.

Adatokkal támogatott vásárlói élmény és tudatos pénzügyek idegenben

A bizonyítani vágyó fejlesztők két nappal a megmérettetés előtt ismerhették meg a rájuk váró kihívásokat, azok pedig, akik nem összeszokott csapattal neveztek, az egyéni indulók között lelhettek új társakra az előttük álló kódolómaratonon. Az ötlet megszületését követően összesen 48 óra állt az indulók rendelkezésére, hogy fejlesztésüket egy 2 perces bemutatkozó videóval adják el a szakmai zsűrinek, és a hozzá tartozó forráskóddal azt is bizonyítsák, hogy innovációjuk valóban megvalósítható. A vállalati partnerek ezúttal is folyamatos mentorálással támogatták a JunctionX Budapest talán eddigi legfiatalabb mezőnyét: az innovátorok több mint kétharmada ugyanis középiskolás vagy alapképzésben résztvevő hallgató volt. Az erőfeszítés viszont nem volt hiábavaló, összesen 40 projektet értékelhetett végül a zsűri.

A JunctionX Budapest hagyományainak megfelelően ezúttal is napjaink aktuális problémáira keresték a kreatív megoldásokat a versenyzők: az Antavo arra volt kíváncsi, hogyan lehet az eddiginél is hatékonyabban elemezni az online vásárlói utak adatait és ezzel még hűségesebb ügyfelekre szert tenni, míg a Wise a tavalyi év után ismét a globalizáció és a pénzügyi tudatosság területén keresett új ötleteket – ezúttal az idegen országban letelepedő világpolgárok boldogulását segítő fejlesztéssel. Az előbbi kihívást az ACSB csapata nyerte, akik a megadott feladat mellett még a vásárlói hűségprogramok célzott tökéletesítésére is vállalkoztak, míg utóbbi kategóriában a TravelWise vitte a pálmát. Innovációjukkal könnyen és felhasználóbarát formátumban hasonlítható össze a különböző országok árszínvonala, és a költözés előtt biztosabban felmérhető, milyen életminőséget tud majd fenntartani az új országban a kitelepülő.

Taroltak az online csalók ellen küzdő csapatok, magyarok vitték a prímet

Az egyes kihívások győztesei – a kategóriák néhány további ígéretes projektjével kiegészülve – az egyenként 1500-2000 eurós díjazás mellett lehetőséget kaptak arra, hogy élőben is prezentálhassák fejlesztéseiket a résztvevőknek, így akár olyan cégek vagy befektetők támogatását is elnyerhessék, akik rögtön piacra vinnék a friss ötleteket. A pitchek bemutatása után a közönségdíjat egyöntetűen a GeoSnatcher csapata érdemelte ki, akik adatelemzéssel igyekeznek kiszűrni az olyan pénzügyi tranzakciókat, melyeket valószínűleg tisztességtelen szándékkal kezdeményeztek, az abszolút győzelmet és a vele járó 3000 eurós fődíjat pedig a SEON kihívását teljesítő magyar Gaia formáció kapta. Ők egy olyan API-t (Alkalmazásprogramozási Felület, amely kommunikációt és adatcserét tesz lehetővé két különálló rendszer között) alkottak, amely segít eldönteni, hogy weboldalunkra csaló szándékkal érkezett-e a felhasználónk. A dicsőség mellett a győztes csapat egyedülálló lehetőséget kapott, hogy a november eleji, Finnországban rendezett JunctionX 2022 eseményen is részt vegyen.

„Nagyon büszkék vagyunk, hiszen 2022-ben nagyot lépett előre a JunctionX Budapest: egyrészt idén először felkészítő tréning eseménnyel is kiegészítettük a programot, ami nagyon népszerű volt az indulók körében, ráadásul szinte mindenben felülmúltuk a tavalyi évet. A résztvevők száma megduplázódott, tízzel több innovatív projektet nyújtottak be, ráadásul az egyre fiatalodó mezőnyben rekordszámban képviseltették magukat a középiskolások. Köszönet illeti a három kihívást hozó vállalati partnerünk mellett a szponzorként csatlakozó Foundation HQ-t, a Vacuumlabs-t, az Erste Bankot, az SAP-t, a Formlabs-et a The Spot-ot valamint a TIER-t is, az ő támogatásuk, részvételük a megvalósítás mellett a JunctionX Budapest sikerében is nagy szerepet játszott, hiszen a díjazás mellett a verseny legnagyobb vonzereje az a lehetőség, hogy a vállalatok és a nemzetközi techközösség is felfigyelhet a legjobb ötletekre – mondja Varga Károly, a szervező CraftHub egyik alapítója és ügyvezetője.

A maratoni szellemi munkához szükséges folyamatos energiabevitelt és a résztvevők felfrissülését a Subway, a Starbucks, a Soproni, az Apenta, a RedBull, illetve a The Box Donut biztosította.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új ízzel indítja a szezont a Dreher

A Dreher Sörgyárak egyik fontos jelképe, a körben elhelyezett háromszög hangsúlyosabban jelenik meg a márka teljes, alkoholos és alkoholmentes portfóliójának új, egységesebb csomagolásán. Az ősi sörfőző szimbólum, a kőbányai gyár megnyitásának éve, illetve az...

Akciós mobilokra vadásznak a magyarok

A közelmúltban zajlott barcelonai Mobil Világkongresszuson számos készülékgyártó mutatott be új mobilokat: a csúcskészülékek bejelentése mellett jól kirajzolódó tendencia a középkategória erősödése. A Yettel adatai szerint a magyar mobilhasználók többsége is a középkategóriás, jó...

Élőben közvetítik a tévés díjátadót

Március 29-én a TV2 Csoport és az RTL Magyarország közösen, élőben közvetíti online felületein a Televíziós Újságírók Díja gálaestet. Az eseményen kiderül, hogy mely televíziós produkciók és személyek nyerik el a rangos elismerést. (kiemelt fotó:...

A magazinpiacon megkerülhetetlen a Central (x)

Recesszió, infláció, háború, energiaválság, digitalizáció. Ilyen környezetben is erősítették pozíciójukat a Central magazinok. A kiadóvállalat és a hazai magazinpiac legfontosabb 2022-es eredményei 10 percben. (X) Erdélyi Péter, a Central Médiacsoport értékesítési marketing vezetője így foglalta...

Csatlakozik az EqualVoice-hoz a Ringier Hungary

Tegnap este, az idei Glamour Women of The Year Gálán jelentette be a Ringier Hungary médiavállalat, hogy portfóliójával csatlakozik a nemzetközi EqualVoice kezdeményezéshez, melynek célja, hogy növelje a nők láthatóságát, szakértői jelenlétét a médiatermékekben....

Egy új kezdet korszaka – interjú az RTL menedzsmentjével

A minden korábbinál nagyobb technológiai és szervezeti transzformációról, az üzleti és streamingpiaci eredményekről és tervekről is beszéltek az RTL nyolcfős menedzsmentjének tagjai a Marketing&Media magazinnak adott interjúban. Sorozatunk első részéből kiderül, hogy milyen változásokat...

Limitált kollekcióval rukkolt elő az IKEA

Az IKEA kilenc latin-amerikai alkotóval együttműködésben mutatja be az ünneplés hagyományait Latin-Amerikában. A kollaboráció eredményeként létrejött ÖMSESIDIG limitált kollekció harminc terméke segít megalapozni az ünnepi összejövetelek hangulatát. A kollekcióhoz tartozó üvegáruk, asztalterítékek, dekorációk és...

Csúcskategóriás mobilokkal és okoskarkötőkkel erősít a Huawei

Számos új csúcskategóriás terméket mutatott be a Huawei. Az innovatív eszközök között szerepel a HUAWEI P60 Pro és a HUAWEI Mate X3 zászlóshajó okostelefon, a HUAWEI MateBook X Pro notebook, a HUAWEI WATCH Ultimate...

Hatékonyabbak lehetnek a Facebook-hirdetések

Harminc-negyven százalékkal is jobban támogatja a Facebook algoritmusa a videókat a képeknél és a szöveges tartalmaknál, de a nem hirdetett bejegyzések nagyságrendekkel kevesebb embert érnek el a platformon. 2023 egyik nagy újdonsága, hogy a...

Helyi rádiókról döntött a Médiatanács

Egy berettyóújfalui rádió hatósági ellenőrzése során feltárt jogsértésekről döntött a Médiatanács legutóbbi ülésén. A testület ezen kívül elfogadta a Győr 100,1 MHz helyi vételkörzetű frekvencia pályázati felhívásának újabb kiírását is.A Berettyóújfalu 97,9 MHz-es frekvencián...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Különleges futamot nézhetnek a száguldás szerelmesei

Minden idők talán legkülönlegesebb NASCAR versenyét rendezik meg vasárnap Austinben. A texasi pályán két Formula-1-es világbajnok, Kimi Räikkönen és Jenson Button is próbára teszi a tudását - a finn másodjára, Button először fut neki...

Új ízzel indítja a szezont a Dreher

A Dreher Sörgyárak egyik fontos jelképe, a körben elhelyezett háromszög hangsúlyosabban jelenik meg a márka teljes, alkoholos és alkoholmentes portfóliójának új, egységesebb csomagolásán. Az ősi sörfőző szimbólum, a kőbányai gyár megnyitásának éve, illetve az...

Akciós mobilokra vadásznak a magyarok

A közelmúltban zajlott barcelonai Mobil Világkongresszuson számos készülékgyártó mutatott be új mobilokat: a csúcskészülékek bejelentése mellett jól kirajzolódó tendencia a középkategória erősödése. A Yettel adatai szerint a magyar mobilhasználók többsége is a középkategóriás, jó...

Élőben közvetítik a tévés díjátadót

Március 29-én a TV2 Csoport és az RTL Magyarország közösen, élőben közvetíti online felületein a Televíziós Újságírók Díja gálaestet. Az eseményen kiderül, hogy mely televíziós produkciók és személyek nyerik el a rangos elismerést. (kiemelt fotó:...

A magazinpiacon megkerülhetetlen a Central (x)

Recesszió, infláció, háború, energiaválság, digitalizáció. Ilyen környezetben is erősítették pozíciójukat a Central magazinok. A kiadóvállalat és a hazai magazinpiac legfontosabb 2022-es eredményei 10 percben. (X) Erdélyi Péter, a Central Médiacsoport értékesítési marketing vezetője így foglalta...

Podcast

Az e-kereskedelem nem elvesz, hanem átalakít és kiegészít

Ha nincs COVID, és nem beteg az ember annyira, hogy ne tudjon kimozdulni otthonról, milyen ingerküszöböt kell elérni ahhoz, hogy valaki automatikusan online akarjon vásárolni? Létezik-e tipikus online vásárló és miért jellemző ránk annyira...

A legfontosabb a brandhez való lojalitás építése

Vajon mik a közös pontok egy lapkiadó és egy kereskedelmi cég munkájában és hogyan alakultak a média- és tartalomfogyasztási, valamint vásárlási szokások az elmúlt években? Varga Anita, a Rossmann Magyarország marketingvezetője és Kovács Tibor,...

Húsz éve nem ilyen volt a vendéglátás

„Már a pandémia előtt is, azt követően pedig kifejezetten erős volt a munkaerőhiány”, ezt a problémát orvosolandó hozta létre Birizdó Ádám és Sebestyén Ádám a Giggle.hu-t. A Business Lounge január 31-ei adásában az alkalmi...

Don't Miss

Közösségi királyok és királynők

A hazai piacon nagyjából egymillió körüli az üvegplafon, ami körül megáll a rajongótábor bővülése, és aki még nem tart itt, annak van lehetősége a növekedésre – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Bradács András, a Front...

„Az erős márka kapcsolatban van a kimagasló üzleti teljesítménnyel” – interjú Szabó Melindával

Szabó Melinda, a Deutsche Telekom Signature CEO díjas Senior Vice President-je felfedte előttünk többek között a vállalat különböző marketingdöntései és kreatív nézetei mögött meghúzódó okokat is. Válaszai kapcsán nem csupán egy sikeres és innovatív...

Átalakuló lapkészítési elvek

Az átalakuló lapkészítési elvekről, a sztárhírek kiválasztásáról is beszélt Kolossváry Balázs a Marketing&Mediának adott interjúban. A Blikk és blikk.hu főszerkesztője szerint az Instagram és YouTube sztárok netes követői akkor sem vásárolnak print lapot, ha...

Kevésbé kelendő legendák

Hogyan hat egymásra az online és a print kiadvány, mennyire van esélyük az új címlapsztároknak arra, hogy évekig uralják a borítókat – többek között erről is beszélt Bokor Klára. A Kiskegyed, főszerkesztője elárulta azt...

A print a tévés arcokra épül

Kevesebb lett az eladható, el nem koptatott híresség – mondta el a Marketing&Mediának adott interjúban Takács Gabriella. A Best, a Story és a story.hu főszerkesztője beszélt arról is, hogyan hat egymásra az online és...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Legendás kutató érkezik Magyarországra

2023 májusában Magyarországra látogat Dr. Jane Goodall, világhírű főemlőskutató, ENSZ-békenagykövet és aktív környezetvédő, akinek köszönhetően megtudtuk, hogy a csimpánzok sokkal közelebbi rokonaink, mint valaha gondoltuk volna. Egyetemi előadása egyben A remény könyve című kötetének...

Több mint ezer magyar céget érint az új szabályozás

A tőzsdén jegyzett vállalatok kevesebb mint harmada számít fenntarthatónak az uniós zöld keretrendszer mutatói alapján – hívja fel a figyelmet az EY 11 tagországot elemző tanulmánya. Az Európai Unió célja, hogy 2050-re karbonsemlegessé váljon,...

Több száz tonna hulladékot gyűjtöttek össze Ukrajnában

A háborús helyzet sem állíthatta meg a PET Kupa és a Diageo közös, a Tisza ukrajnai forrásvidékén zajló CALL-Action programját. A nehéz körülmények és mindennapos áramkimaradások ellenére a résztvevők kevesebb mint egy év alatt...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....