- Hirdetés -

Társadalmi vállalkozásokat támogat az UniCredit

|

Három társadalmi ügy, három innovatív megoldás, melyek az UniCredit „Lépj velünk!“ társadalmi innovációs programjának köszönhetően ismertebbé válhattak az elmúlt hónapokban. Az Igazgyöngy Alapítvány brikettgyártó projektje, az UCCU Roma Informális Oktatási Alapítvány szemléletformáló, roma tematikájú városi sétái, és a királyhegyesi Kanálka Manufaktúra kézműves termékei jó példák arra, hogy lehet egy vállalkozás egyszerre szociálisan érzékeny és sikeres is.

Az UniCredit Bank és az UniCredit Alapítvány Lépj Velünk! társadalmi innovációs programja harmadik alkalommal díjazott olyan non-profit szervezeteket, társadalmi vállalkozásokat, amelyek a hátrányos helyzetű közösségek előtt álló akadályok leküzdésére innovatív, fenntartható, vállalkozási elemet is alkalmazó megoldásokat kínálnak. A nyertesek a pénzdíjon túl üzleti tanácsadást, mentorálást is kaptak. A program végén a pénzintézet munkatársai további 5000 euró odaítéléséről szavaztak: idén a 3 díjazott szervezet közül az Igazgyöngy Alapítvány brikettprojektjének ítélték oda az összeget.

Honnan hová? A számok mögötti történetek

A különdíjas Igazgyöngy Alapítvány 15.000 + 5.000 euró támogatást nyert egy brikettkészítő üzem létrehozására és működtetésére a Hajdú-Bihar megyei Toldon, mellyel mélyszegénységben élő családok fűtési gondjait tudják enyhíteni. Az elmúlt hónapokban kiválasztották a megfelelő brikettgyártó-, és aprítógépet, elsajátították a brikettgyártás szakmai alapjait, a toldi telephelyen pedig üzembe helyezték a gépsort. A gépesítés óránként 80 kg brikett gyártását teszi lehetővé, és várhatóan 40-50 helyi családnak kínál megfizethető fűtési alapanyagot a következő szezontól. Emellett ez a megoldás csökkenti a környezetet károsító tüzelőanyagok használatát is a településen. Az üzem létrejöttével két helyi lakosnak biztosít az alapítvány állandó munkahelyet. A szervezet hosszú távú célja, hogy amennyiben a helyi közösségben sikeres lesz ez az modell, akkor más, hasonló fűtési nehézségekkel küzdő településen is adaptálható legyen.

25.000 euró vissza nem térítendő támogatásban részesült az „UCCU” Roma Informális Oktatási Közhasznú Alapítvány: tematikus városi séta vállalkozásuk az előítéletek eloszlatását, a romák és nem romák közötti párbeszédet célozza. A támogatásból létrehozták az UCCU Budapest Roma Városi Séták szolgáltatást és a sétákat értékesítő weboldalt, valamint 11 roma fiatalt képeztek ki sétavezetőnek Pécsett és Budapesten. A két városban 2-2 új sétaútvonalat és tematikát dolgoztak ki: Budapesten felújították a „Gyere velünk a nyolckerbe!” városi sétát, és kialakították a „Roma Kultúra Nyomában” túrát, Pécsett pedig elindították a „Belvárosi Roma Séta” és „Sosem látott Pécs” című sétáikat. 2018. május és december között 31 budapesti és 2 pécsi séta zajlott le, ezzel több mint félezer embert és 1,5 millió forint bevételt értek el. Az alapítvány szolgáltatását beválogatták a Highlights of Budapest 55 leginspirálóbb története közé, jelölték őket Jószolgálati díjra is, a 2019-es Civil Díjon pedig elnyerték a legjobb társadalmi vállalkozás díját. A jövőben vállalatoknak, csapatépítő programként is értékesíteni szeretnék sétaszolgáltatásukat.

15.000 eurót fordíthatott a királyhegyesi Kanálka élelmiszermanufaktúra fejlesztésére a Vidékért Szociális Szövetkezet. Ők a hátrányos helyzetű térség termelőitől vásárolnak alapanyagokat, és helyi munkavállalókat foglalkoztatnak. A támogatásból új eszközöket – zsugorfóliázó gépet és főzőüstöt – vásároltak, így növelni tudták gyártási kapacitásukat és értékesítési volumenüket: a 2017-es évhez képest 3,6-szorosára nőtt az árbevételük. Immár 8 fő munkavállalót tudnak stabilan foglalkoztatni, és az ő családtagjaik számára is alkalmi kereseti lehetőséget kínálnak az alapanyag-feldolgozási időszakokban. Jelentős eredmény, hogy az elmúlt 1 évben helyi és környékbeli termelőktől közel 8 tonna zöldséget vásároltak és dolgoztak fel. 2018 novemberében elnyerték az Országos Foglalkoztatási Alap „Legjobb Termék Előállító Társadalmi Vállalkozás” díját. További terveik

között szerepel még az óvodások és kisiskolások számára egy kert létrehozása, ahol a legkisebbek is megtanulhatják a föld értékét, és a településhez is közelebb kerülhetnek.

Az UniCredit Bank „Lépj velünk!” társadalmi innovációs programjának szakmai partnere a nemzetközi NESsT magyarországi csapata volt: a projekt koordinátoraként, a díjazott társadalmi vállalkozásokat pénzügyi és üzletfejlesztési tanácsadással segítették esélynövelő projektjeik sikeres megvalósításában.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...