- Hirdetés -

Társadalmi vállalkozásokat támogat az UniCredit

|

- Hirdetés -

Három társadalmi ügy, három innovatív megoldás, melyek az UniCredit „Lépj velünk!“ társadalmi innovációs programjának köszönhetően ismertebbé válhattak az elmúlt hónapokban. Az Igazgyöngy Alapítvány brikettgyártó projektje, az UCCU Roma Informális Oktatási Alapítvány szemléletformáló, roma tematikájú városi sétái, és a királyhegyesi Kanálka Manufaktúra kézműves termékei jó példák arra, hogy lehet egy vállalkozás egyszerre szociálisan érzékeny és sikeres is.

Az UniCredit Bank és az UniCredit Alapítvány Lépj Velünk! társadalmi innovációs programja harmadik alkalommal díjazott olyan non-profit szervezeteket, társadalmi vállalkozásokat, amelyek a hátrányos helyzetű közösségek előtt álló akadályok leküzdésére innovatív, fenntartható, vállalkozási elemet is alkalmazó megoldásokat kínálnak. A nyertesek a pénzdíjon túl üzleti tanácsadást, mentorálást is kaptak. A program végén a pénzintézet munkatársai további 5000 euró odaítéléséről szavaztak: idén a 3 díjazott szervezet közül az Igazgyöngy Alapítvány brikettprojektjének ítélték oda az összeget.

Honnan hová? A számok mögötti történetek

A különdíjas Igazgyöngy Alapítvány 15.000 + 5.000 euró támogatást nyert egy brikettkészítő üzem létrehozására és működtetésére a Hajdú-Bihar megyei Toldon, mellyel mélyszegénységben élő családok fűtési gondjait tudják enyhíteni. Az elmúlt hónapokban kiválasztották a megfelelő brikettgyártó-, és aprítógépet, elsajátították a brikettgyártás szakmai alapjait, a toldi telephelyen pedig üzembe helyezték a gépsort. A gépesítés óránként 80 kg brikett gyártását teszi lehetővé, és várhatóan 40-50 helyi családnak kínál megfizethető fűtési alapanyagot a következő szezontól. Emellett ez a megoldás csökkenti a környezetet károsító tüzelőanyagok használatát is a településen. Az üzem létrejöttével két helyi lakosnak biztosít az alapítvány állandó munkahelyet. A szervezet hosszú távú célja, hogy amennyiben a helyi közösségben sikeres lesz ez az modell, akkor más, hasonló fűtési nehézségekkel küzdő településen is adaptálható legyen.

25.000 euró vissza nem térítendő támogatásban részesült az „UCCU” Roma Informális Oktatási Közhasznú Alapítvány: tematikus városi séta vállalkozásuk az előítéletek eloszlatását, a romák és nem romák közötti párbeszédet célozza. A támogatásból létrehozták az UCCU Budapest Roma Városi Séták szolgáltatást és a sétákat értékesítő weboldalt, valamint 11 roma fiatalt képeztek ki sétavezetőnek Pécsett és Budapesten. A két városban 2-2 új sétaútvonalat és tematikát dolgoztak ki: Budapesten felújították a „Gyere velünk a nyolckerbe!” városi sétát, és kialakították a „Roma Kultúra Nyomában” túrát, Pécsett pedig elindították a „Belvárosi Roma Séta” és „Sosem látott Pécs” című sétáikat. 2018. május és december között 31 budapesti és 2 pécsi séta zajlott le, ezzel több mint félezer embert és 1,5 millió forint bevételt értek el. Az alapítvány szolgáltatását beválogatták a Highlights of Budapest 55 leginspirálóbb története közé, jelölték őket Jószolgálati díjra is, a 2019-es Civil Díjon pedig elnyerték a legjobb társadalmi vállalkozás díját. A jövőben vállalatoknak, csapatépítő programként is értékesíteni szeretnék sétaszolgáltatásukat.

15.000 eurót fordíthatott a királyhegyesi Kanálka élelmiszermanufaktúra fejlesztésére a Vidékért Szociális Szövetkezet. Ők a hátrányos helyzetű térség termelőitől vásárolnak alapanyagokat, és helyi munkavállalókat foglalkoztatnak. A támogatásból új eszközöket – zsugorfóliázó gépet és főzőüstöt – vásároltak, így növelni tudták gyártási kapacitásukat és értékesítési volumenüket: a 2017-es évhez képest 3,6-szorosára nőtt az árbevételük. Immár 8 fő munkavállalót tudnak stabilan foglalkoztatni, és az ő családtagjaik számára is alkalmi kereseti lehetőséget kínálnak az alapanyag-feldolgozási időszakokban. Jelentős eredmény, hogy az elmúlt 1 évben helyi és környékbeli termelőktől közel 8 tonna zöldséget vásároltak és dolgoztak fel. 2018 novemberében elnyerték az Országos Foglalkoztatási Alap „Legjobb Termék Előállító Társadalmi Vállalkozás” díját. További terveik

között szerepel még az óvodások és kisiskolások számára egy kert létrehozása, ahol a legkisebbek is megtanulhatják a föld értékét, és a településhez is közelebb kerülhetnek.

Az UniCredit Bank „Lépj velünk!” társadalmi innovációs programjának szakmai partnere a nemzetközi NESsT magyarországi csapata volt: a projekt koordinátoraként, a díjazott társadalmi vállalkozásokat pénzügyi és üzletfejlesztési tanácsadással segítették esélynövelő projektjeik sikeres megvalósításában.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új vezetők a Borsodinál

A Borsodi Sörgyár idén januártól átalakította ellátási láncért felelős csapatát. Plamen Angelov Denchev, aki korábban a Molson Coors bolgár Haskovo sörgyárát irányította, tavaly év vége óta tölti be az ellátási lánc igazgatói szerepet a...

Új taktikákkal támadnak a kiberbűnözők

Új, gyorsan fejlődő kémprogramtámadás-sorozatot fedeztek fel a Kaspersky szakértői, melynek keretében már több mint 2000 iparvállalatot ért támadás világszerte. A mainstream kémprogram-támadásokkal ellentétben ezek a támadások azzal tűnnek ki, hogy korlátozott számú célpontra irányulnak,...

Ismét díjazták a Baumit honlapját

A Baumit Kft. vállalati honlapja – baumit.hu – 2021 decemberében, második alkalommal nyert díjat a magyarországi legrangosabb, legmagasabb presztízsű „Az Év Honlapja” pályázaton. Míg 2020-ban Kereskedelem kategóriában lett Az Év Honlapja, addig 2021-ben az...

Új ügyféllel erősít a MITTE

A MITTE Communications nyerte az S IMMO Hungary ingatlanbefektetési társaság marketing céljainak támogatására kiírt zárt ügynökségi tenderét. Az ügynökség felel az S IMMO helyi média-, marketing- és PR-tevékenységéért.Az S IMMO AG egy bécsi székhelyű,...

Egyre fontosabb a fogyatékossággal élők munkaerőpiaci integrációja

Nem csak kiemelt társadalmi ügyként kezelik, hanem el is várják a munkáltatóktól a fogyatékosággal élők munkaerőpiaci integrálását a dolgozók – derült ki a Szerencsejáték Zrt. megbízásából a közelmúltban készített 1000 fős online kutatásból. A...

Nyáron érkezik hozzánk a Disney+

A Disney hivatalosan is bejelentette, hogy idén nyártól újabb 42 országban teszik elérhetővé a Disney+ streaming szolgáltatást, az újabb bővítési körbe pedig Magyarország is bekerült. Az új piacok között, ahol megjelenik a Disney+ számos európai...

A hazai webáruházak a karácsonyi szezon győztesei

A felnőtt magyarok háromnegyede a karácsonyra vásárolt ajándékok közül legalább egyet online rendelt meg 2021-ben, elsősorban belföldi webáruházakból – derült ki a Reacty Digital 2022. januári felméréséből. A csomagok többsége házhoz szállítással érkezett, a...

Világhírű befektető csapott le a magyar startupra

Az elektromosautó-flották számára útvonaltervezőt fejlesztő Volteumra a világ egyik legmeghatározóbb startup befektetője is felfigyelt. A korábban a Start it @K&H inkubátorban fejlődött csapat most bekerült a Techstars „Cities of the Future” akcelerátor programjába, ami...

Komoly kockázatot jelenthet az ügyfélazonosítás

Az utóbbi időszakban a korábbiakhoz képest sokkal nagyobb fókuszt kapott a pénzmosás és a terrorizmus finanszírozás elleni fellépés az Európai Unióban. Bár az EU-s jogszabályban rögzített átvilágítási folyamat alapjaiban nem változott, a most elkészült...

Ezek hatnak a pénzügyeinkre az idén

Egy sor olyan változással kell számolnunk 2022-ben, melyek alapvető hatással lesznek a pénzügyek intézésére. A digitalizáció és az adat alapon személyre szabott szolgáltatások megjelenése nem csak új termékeket, de más ügyfélélményt is teremt, míg...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ezekre a marketingtrendekre kell figyelni idén

Az üzleti szempontok és a társadalom iránti felelősség összehangolása, a fogyasztói tudatosság egyre magasabb szintre emelkedése, az élmények iránti fokozott vágy, járvány-fásultság – többek között ezekre a trendekre lesz érdemes odafigyelniük idén a marketingszakembereknek....

Új vezetők a Borsodinál

A Borsodi Sörgyár idén januártól átalakította ellátási láncért felelős csapatát. Plamen Angelov Denchev, aki korábban a Molson Coors bolgár Haskovo sörgyárát irányította, tavaly év vége óta tölti be az ellátási lánc igazgatói szerepet a...

Új taktikákkal támadnak a kiberbűnözők

Új, gyorsan fejlődő kémprogramtámadás-sorozatot fedeztek fel a Kaspersky szakértői, melynek keretében már több mint 2000 iparvállalatot ért támadás világszerte. A mainstream kémprogram-támadásokkal ellentétben ezek a támadások azzal tűnnek ki, hogy korlátozott számú célpontra irányulnak,...

Ismét díjazták a Baumit honlapját

A Baumit Kft. vállalati honlapja – baumit.hu – 2021 decemberében, második alkalommal nyert díjat a magyarországi legrangosabb, legmagasabb presztízsű „Az Év Honlapja” pályázaton. Míg 2020-ban Kereskedelem kategóriában lett Az Év Honlapja, addig 2021-ben az...

Új ügyféllel erősít a MITTE

A MITTE Communications nyerte az S IMMO Hungary ingatlanbefektetési társaság marketing céljainak támogatására kiírt zárt ügynökségi tenderét. Az ügynökség felel az S IMMO helyi média-, marketing- és PR-tevékenységéért.Az S IMMO AG egy bécsi székhelyű,...
- Hirdetés -

CMO

Sokat számít a 30 éves jelenlétünk

Hársfalvi János, marketingvezető, Magyar Suzuki Zrt. - Nagyon nehéz év volt a tavalyi, a hazai piac csökkent is, közel 5 százalékkal. De a kis Suzuki elég nagyot ment. Elégedett vagy, vagy ennél is jobbra...

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A legfenntarthatóbbak között a Schneider Electric

Ismét bekerült a legjobbak közé a Schneider Electric a Corporate Knights által évente összeállított, a legfenntarthatóbb módon működő vállalatokat felsoroló Global 100-as listán.A kanadai média- és kutatócég minden évben több mint 6900 vállalatot vizsgál...

Mesterséges intelligenciával segíti a vízgazdálkodást a Microsoft

A szennyvízkezelés során egy új Microsoft fejlesztés révén előre jelezhető a víz mennyiségének és ezzel a minőségének hirtelen megváltozása. A Microsoft mesterséges intelligenciát alkalmazó megoldását a hazai központú, biológiai víztisztító rendszereket fejlesztő Organica Water...

Fenntartható projektben az Airbus

Az Airbus szándéknyilatkozatot írt alá Csengtu városával és a Tarmac Aerosave vállalattal Kína első fenntartható, „életciklus” szolgáltatási központjának létrehozására. A megállapodás részeként a cégek a repülőgépek parkoltatása és tárolása mellett karbantartási, felújítási, átalakítási, szétbontási...

DATA

Negyven percnyi reklámot nézünk naponta

2021 negyedik negyedévében naponta átlagosan 5 óra 14 percet töltöttünk a tévékészülékek előtt: a nők közel 5 és fél órát, míg a férfiak az átlagnál 18 perccel kevesebbet – derül ki a Nielsen Közönségmérés...