- Hirdetés -

Társadalmilag hasznos vállalkozásokat támogat az Erste

|

- Hirdetés -

A nehéz időkben is támogatja a társadalmilag hasznos vállalkozások működését és a pénzügyi egészség megteremtését az Erste. A Social Banking programban tavaly egyebek mellett 17 szervezet jutott kedvező feltételek mellett összesen 1,2 milliárd forint hitelhez, 22 család, több mint száz ember lakhatási gondjain sikerült enyhíteni, 600 hátrányos helyzetű vagy fogyatékkal élő diák tanult pénzügyi ismereteket, és 95 civil szervezet kapott összesen 85 millió forint támogatást. Az Erste Social Banking programjai idén is folytatódnak.

Rég nem volt akkora szükség a társadalmilag hasznos vállalkozások és civil szervezetek munkájára, mint az utóbbi időben. A koronavírus-járvány utóhatásai mellett az ukrajnai háború is rontja a gazdaság teljesítményét. Az Erste szerint mindenkinek joga van a pénzügyi egészséghez, ezért elkötelezett azok támogatása mellett, akikben csak kevesen hisznek.

„Az Erstét több mint kétszáz éve azért alapították, hogy segítsen a jólét megteremtésében a közösség legszegényebb tagjainak. A cél azóta sem változott, továbbra is részt kívánunk venni a jólét kiterjesztésében, jelentsen ez pénzügyi tanácsadást, edukációt vagy közvetlen segítségnyújtást. Social Banking programjának keretében az Erste olyan szervezeteknek, alapítványoknak nyújt segítséget, melyeket a kereskedelmi bankok pusztán üzleti megfontolásból nem tekintenének célközönségüknek. Az üzletág többek között hitelekkel, képzéssel, mentorálással és üzleti know-how átadásával támogatja a társadalmi szervezeteket annak érdekében, hogy az általuk kifejtett hatások minél szélesebb körben érvényesülhessenek” – fogalmazott Bara Gábor, az Erste stratégiai területének vezetője.

Az Erste Social Banking személyre szabott, megfizethető pénzügyi megoldásokat kínál pénzügyi és üzleti edukáció, valamint mentorálás mellett annak érdekében, hogy felruházza ügyfeleit a jólét felépítéséhez szükséges készségekkel. A program keretében 2022-ben 17 civil kezdeményezéshez nyújtott hitelt, összesen 1,2 milliárd forint értékben. Az Erste a Social Banking ügyfelek esetében önkéntes kamatstopot vezetett be: aki élt a lehetőséggel, egy éven át három százalékos kamaton fizetheti hitelét. Tavaly közel száz új számlát nyitottak a Social Banking ügyfelek, és ezzel félezer fölé nőtt azon társadalmilag hasznos vállalkozások száma, melyek úgy gondolják, érdemes az Erstével bankolni. A segítségnyújtás azonban nem csak pénzbeli: a nyolcadik éve futó SEEDS program keretében 2022-ben húsz, az indulás óta pedig már összesen több mint száz nonprofit szervezet kapott támogatást tematikus workshopok (például cashflow-tervezés, HR-fejlesztés), valamint személyre szabott tanácsadások formájában.

Az Erste Social Housing programja tavaly országszerte 22 család, összesen 106 ember lakhatási kihívásain segített. Ezen belül 12 olyan, veszélyben lévő többgyermekes család kapott támogatást, akiknél a lakás állapota lehetetlenné tette, hogy otthonként lehessen azt használni, vagy valamilyen váratlan esemény miatt kis értékű, gyors segítségre volt szükség. Emellett további tíz család ahhoz kapott hozzájárulást, hogy fel tudja venni a Falusi CSOK támogatást és felújítsa házát. A Falusi LakHatás program keretében idén 20 épület – az energiamegtakarításhoz hozzájáruló – felújítása valósulhat meg.

Az Erste azt vallja, a pénzügyi oktatás jelenti az alapot a pénzügyi egészség megőrzéséhez. Csak azok tudják felmérni, hogy milyen lehetőségeik vannak, akik átlátják pillanatnyi pénzügyi helyzetüket. Ezért indította el az Erste a Pénzügyi tudatosság oktatási programot, amelynek keretében 2022-ben 600, három év alatt összesen több mint 3500 hátrányos helyzetű vagy fogyatékkal élő diák tanult pénzügyi ismereteket. A tavaly lezárult programot a Mastercard – Év Bankja 2021 versenyen Az év társadalmi kezdeményezése kategóriában az első hellyel ismert el a szakmai zsűri.

Az Erste 2022-ben 95 civil szervezetet támogatott, melyre összesen 85 millió forintot biztosított. Emellett folyamatosan vonja be a szervezeteket egyéb programjaiba is, és így egyszerű donáció helyett alkalmuk van értéket teremteni és megmutatni magukat. Az Erste különféle eseményein, rendezvényein félszáz Social Banking partner vett részt. Az Erste a magyar civil szcéna fontos eseményeinek főtámogatója. Többek között 2021 óta kizárólagos támogatója a hazai civil szervezetek legrangosabb elismerésének számító Civil Díjnak, valamint arany fokozatú támogató tagja a Társadalmi Hasznosságú Befektetők Egyesületének.

„Az Erste Social Banking programjai idén is folytatódnak. Az ügyfeleink és Magyarország iránti elkötelezettségünket a banki és befektetési szolgáltatásaink mellett a társadalom iránti elkötelezettségünk is bizonyítja. Akik hisznek magukban, többet érnek el. Nekik pedig kell egy bank, aki hisz bennük” – tette hozzá Bara Gábor.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Így lehetünk sikeres streamerek

Az utóbbi pár évben hazánkba is nagy erőkkel robbant be a streaming piac, és egyre többen szeretnének belekóstolni a tartalomgyártás ezen formájába. De hogyan tudunk teljesen kezdőként elindulni ezen az úton? Az Euronics összegyűjtötte,...

Egyre távolodnak a nyugdíjas évek

A jelenlegi gazdasági bizonytalanság új dimenziót nyitott a dolgozók prioritásai és várakozásai terén – derül ki a Randstad legfrissebb, 34 piacon 35 ezer munkavállaló megkérdezésével zajlott Workmonitor kutatásából.A Randstad legfrissebb, 34 piacon 35,000 munkavállaló...

Teltház lesz vidéken húsvétkor

Már most 410 ezer vendégéjszaka-foglalást rögzítettek a magyarországi szálláshelyek húsvétra, ami 11 százalékkal több, mint tavaly. A foglalások 38 százaléka a fővárosba, 62 százaléka pedig vidékre érkezett. A nemzetközi turizmus visszatérő lendületét jelzi, hogy...

Női vállalkozásokat támogat a Visa

A Visa Magyarországon is elindítja Visa She's Next elnevezésű, női vállalkozások támogatására létrehozott globális programját. Öt nyertes magyar vállalkozónő egyenként 2.000.000 forint összegű támogatást, valamint egy éves mentorálást nyer. A győzteseket elismert szakértőkből és...

Ez lehet a marketing jövője

A SAS analitikai vállalata és a CMO Council hálózata közös kutatást publikált „Cracking Tomorrow’s CX Code” néven, amely megállapította, hogy 3 marketingvezetőből 2 szerint nagyon fontos a hibrid ügyfélélmény (CX) biztosítása a személyre szabottság,...

Ennyit költünk mobilra

A háztartások távközlési kiadásainak jelentős részét a mobiltelefon és az ahhoz kapcsolódó mobilinternet-szolgáltatások 11 ezer forintos díja teszi ki. Ez jellemzően két előfizetés költsége. Tízből kilenc család biztos, hogy előfizet a televízióra, melynek átlagosan...

Ötvenmillió embernek adna tiszta energiát a Schneider Electric

Világszinten közel 800 millió, Afrika Szaharától délre eső részén pedig több mint félmilliárd ember nem jut hozzá elektromos áramhoz, ami jelentős mértékben akadályozza a térség fejlődését. A Schneider Electric az elefántcsontparti Abidjanban tartott nemzetközi...
Kosaras Klaudia

Egy számjegyű növekedéssel számolunk – interjú Kosaras Klaudiával

Nagy büdzsévisszavágásokat nem tapasztaltunk, a szokásosnál több tender volt, és a nagyobb hirdetők mellett a kisebb szereplők is versenyt hirdettek, hogy mérsékeljék az árakat – mondta Kosaras Klaudia. Az Atmedia kereskedelmi igazgatója hangsúlyozta: noha...

Gundel Takács Gábor vezeti a tévés díjátadót

Újabb részlet derült ki a Televíziós Újságírók Díja holnapi gálaestje kapcsán, az esemény és az online közvetítés műsorvezetője Gundel Takács Gábor lesz. Idén 14 kategóriában hirdetnek majd győztest. (kiemelt fotó: Televíziós Újságírók Díja) Online közvetítések...

Kevés cég törődik a nők esélyegyenlőségével

A fenntarthatóságnak csupán egyik eleme a természeti környezet védelme, a gazdasági tevékenység környezetet károsító hatásainak tompítása. Ezzel egyenértékű annak a jelentősége, hogy a cégek mennyire vállalnak felelősséget az őket körülvevő társadalomért. A K&H fenntarthatósági...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Amszterdamba repíthet a Red Bull

Látványos alkotások és meglepően szűk eszköztár: ez jellemzi a Red Bull Doodle Art nemzetközi pályázatát, amelynél papír, toll és a művész találkozásából születnek emlékezetes pályamunkák. A több, mint tíz éve életre hívott verseny már...

Így lehetünk sikeres streamerek

Az utóbbi pár évben hazánkba is nagy erőkkel robbant be a streaming piac, és egyre többen szeretnének belekóstolni a tartalomgyártás ezen formájába. De hogyan tudunk teljesen kezdőként elindulni ezen az úton? Az Euronics összegyűjtötte,...

Egyre távolodnak a nyugdíjas évek

A jelenlegi gazdasági bizonytalanság új dimenziót nyitott a dolgozók prioritásai és várakozásai terén – derül ki a Randstad legfrissebb, 34 piacon 35 ezer munkavállaló megkérdezésével zajlott Workmonitor kutatásából.A Randstad legfrissebb, 34 piacon 35,000 munkavállaló...

Teltház lesz vidéken húsvétkor

Már most 410 ezer vendégéjszaka-foglalást rögzítettek a magyarországi szálláshelyek húsvétra, ami 11 százalékkal több, mint tavaly. A foglalások 38 százaléka a fővárosba, 62 százaléka pedig vidékre érkezett. A nemzetközi turizmus visszatérő lendületét jelzi, hogy...

Női vállalkozásokat támogat a Visa

A Visa Magyarországon is elindítja Visa She's Next elnevezésű, női vállalkozások támogatására létrehozott globális programját. Öt nyertes magyar vállalkozónő egyenként 2.000.000 forint összegű támogatást, valamint egy éves mentorálást nyer. A győzteseket elismert szakértőkből és...

Podcast

Az e-kereskedelem nem elvesz, hanem átalakít és kiegészít

Ha nincs COVID, és nem beteg az ember annyira, hogy ne tudjon kimozdulni otthonról, milyen ingerküszöböt kell elérni ahhoz, hogy valaki automatikusan online akarjon vásárolni? Létezik-e tipikus online vásárló és miért jellemző ránk annyira...

A legfontosabb a brandhez való lojalitás építése

Vajon mik a közös pontok egy lapkiadó és egy kereskedelmi cég munkájában és hogyan alakultak a média- és tartalomfogyasztási, valamint vásárlási szokások az elmúlt években? Varga Anita, a Rossmann Magyarország marketingvezetője és Kovács Tibor,...

Húsz éve nem ilyen volt a vendéglátás

„Már a pandémia előtt is, azt követően pedig kifejezetten erős volt a munkaerőhiány”, ezt a problémát orvosolandó hozta létre Birizdó Ádám és Sebestyén Ádám a Giggle.hu-t. A Business Lounge január 31-ei adásában az alkalmi...

Don't Miss

Gördülékenyebben mennek a dolgok

Németországból érkezett az évi 50 milliárd forintos nettó árbevételt megközelítő CETIN Hungary élére Kübler-Andrási Judit, aki olyan magától értetődően beszél nemrég megszerzett vezérigazgatói pozíciójáról, mintha a világ legtermészetesebb dolga lenne, hogy nők nagy technológiai...

Közösségi királyok és királynők

A hazai piacon nagyjából egymillió körüli az üvegplafon, ami körül megáll a rajongótábor bővülése, és aki még nem tart itt, annak van lehetősége a növekedésre – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Bradács András, a Front...

„Az erős márka kapcsolatban van a kimagasló üzleti teljesítménnyel” – interjú Szabó Melindával

Szabó Melinda, a Deutsche Telekom Signature CEO díjas Senior Vice President-je felfedte előttünk többek között a vállalat különböző marketingdöntései és kreatív nézetei mögött meghúzódó okokat is. Válaszai kapcsán nem csupán egy sikeres és innovatív...

Átalakuló lapkészítési elvek

Az átalakuló lapkészítési elvekről, a sztárhírek kiválasztásáról is beszélt Kolossváry Balázs a Marketing&Mediának adott interjúban. A Blikk és blikk.hu főszerkesztője szerint az Instagram és YouTube sztárok netes követői akkor sem vásárolnak print lapot, ha...

Kevésbé kelendő legendák

Hogyan hat egymásra az online és a print kiadvány, mennyire van esélyük az új címlapsztároknak arra, hogy évekig uralják a borítókat – többek között erről is beszélt Bokor Klára. A Kiskegyed, főszerkesztője elárulta azt...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Ezért is drágulnak az élelmiszerek

Nem a klímaváltozás jelenti az egyedüli kihívást a növénytermesztés számára: Az input- és üzemanyag árak az egekben, csökken a jövedelmezőség. Ráadásul egyre gyakoribb a fagyás, jégverés, hirtelen váltakozó hideg- és hőhullámok, vagy épp a...

Mesterséges intelligencia teheti zöldebbé a vállalatokat

Egyre ambiciózusabb szén-dioxid-kibocsátáscsökkentési célokat fogalmaznak meg a vállalatok, azonban ahhoz, hogy érdemi lépéseket tegyenek a nettó zéró kibocsátás felé, precíz adatszolgáltatásra van szükségük: a mesterséges intelligencián alapuló megoldások már erre is megoldást nyújthatnak. Egyre...

A drogériákban is egyre fontosabb a környezettudatosság

Árérzékeny, kissé szkeptikus és nem igazán tájékozott a magyar lakosság a környezetbarát kozmetikai és higiéniai termékekkel kapcsolatban. A fiatalok számára az állatok védelme, az idősebbeknek pedig a hulladék minimalizálása a fontosabb termékválasztáskor – derül...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....