- Hirdetés -

Techvezérek a digitalizációról és a jövőről – 2. rész

|

- Hirdetés -

A tavalyi nagy ugrás után idén is folytatódott a digitalizáció térhódítása, a Marketing&Media magazin pedig infokommunikációs társaságok és startupok vezetőit kérdezte arról, hogyan látják a piacot, mik a meghatározó trendek és mire számítanak a jövőben. Sorozatunk második részében Pintér Szabolcs, az SAP ügyvezetője beszél arról, hogyan terjednek a felhőtechnológiák, Kishonti Lászlótól, az aiMotive alapítójától megtudhatjuk, mikor lesznek teljesen önvezető autók, míg Kádár Tamás, a SEON társalapítója elárulja, hogy veszélyesebb hely lett-e idén a kibertér.

Továbbra is nőni tudtunk

Pintér Szabolcs, SAP Magyarország, ügyvezető igazgató

- Hogyan befolyásolta a járvány az SAP Hungary működését idén?

- Azt gondolom, hogy jó helyzetben vagyunk, hiszen a pandémia ellenére továbbra is nőni tudtunk nemzetközileg és Magyarországon is. A budapesti irodákban jelenleg több mint 1350-en dolgozunk, csak az idén 170 embert vettünk fel, és jelenleg is mintegy 100 pozíció vár betöltésre, miközben a fluktuáció minimális. Ez többek között annak is köszönhető, hogy a távolságtartási kényszerre adott vállalati válaszok itthon és globálisan is jelentős részben informatikai beruházásokat indukáltak.

- Az SAP meghatározó szereplője a felhőalapú megoldások piacának, ezt a területet hogyan érintette a pandémia és a felgyorsult digitalizáció?

- A vállalatok működésének helyfüggetlen, valós idejű áttekintése és tervezése iránti igényt nem a járvány szülte, bár azt én is látom az eredményeinken, hogy az elmúlt időszak minden bizonnyal felgyorsította például a felhőtranszformációt. Az elmúlt tíz év felvásárlásainak és organikus fejlődésének köszönhetően globálisan közel 237 millió felhasználója van a felhőben futtatott SAP-technológiáknak és -alkalmazásoknak, emellett elmondhatjuk, hogy itthon is folyamatosan keresik ezeket a megoldásokat.

- Régebben a cégeknek fenntartásaik voltak a felhőmegoldásokkal szemben, volt ebben változás az elmúlt másfél évben?

- A versenyképességüket őrizni kívánó és gazdaságilag erős vállalatok a felhő előnyeit a járványtól függetlenül már korábban felismerték. Inkább a kkv-szektorban látjuk azt, hogy ez az üzleti környezeti kihívás volt az utolsó csepp a pohárban, hogy beindítsák cégüknél a digitális transzformációt.

- Mire számít, milyen éve lesz jövőre az SAP-nak?

- Az egyik nagy várakozásunk 2022-re egy tavaly év végi akvizícióhoz kötődik: az az osztrák Emarsys került az SAP-hoz, amelynek hozzánk hasonlóan Magyarországon van a fejlesztőközpontja. Az általuk kifejlesztett marketingautomatizációs eszköz a pandémia idején is jól teljesített, amikor az online értékesítés korábban nem tapasztalt figyelmet kapott.

Jó példa erre a közelmúltból a BiotechUSA-val közös projektünk, ahol a kijárási korlátozások idején a marketingcsapatnak szinte egyik napról a másikra kellett átalakítania a kampányait. Annak ellenére, hogy a konditermek zárva voltak, az Emarsys rendszernek köszönhetően a pandémia alatt is megtalálta a vállalat a növekedésének forrását. Jól mutatják az Emarsys globális népszerűségét a november végi Cyber Weekend-számok is, hiszen világszerte az ügyfeleink több mint 3,5 milliárd üzenetet küldtek ki a potenciális vásárlóknak a platform segítségével, ebből több mint egymilliárdot a Black Friday napján. Azt gondolom, hogy ez a megoldás 2022-ben hatalmas támogatást nyújthat a marketingszakemberek, illetve az e-kereskedelemben tevékenykedő vállalatok számára Magyarországon is.

 

A teljes önvezetéstől még évtizedekre vagyunk

Kishonti László, aiMotive, alapító-ügyvezető

 

 

- Hogyan hatott a járvány az önvezető autós fejlesztésekre, felpörgette ezt a területet?

- A pandémia természetesen az egész autóipart érintette – több gyártónál költségcsökkentő programot vezettek be, ami kihatással volt az új fejlesztések, partnerkapcsolatok indítására is. Ez rövid távon az önvezető autó technológiák ágazatát is érintette, azonban pont ez a zavar teremthet új lehetőségeket ezeknek a technológiáknak az elfogadására a fogyasztói szegmensekben. Az aiMotive-nál szerencsére olyan infrastruktúránk van, ami lehetővé tette, hogy a legszigorúbb lezárások mellett is folytatni tudtuk a fejlesztéseket, és a járvány kellős közepén jelentettük be az eddigi legnagyobb projektünket: a 2020 elején bejelentett Sony Vision-S elektromos prototípus autóhoz mi szállítjuk az önvezető technológiákat.

- Mikor jöhet el a teljesen autonóm járművek korszaka és mik a legnagyobb akadályok, amiket le kell győzni addig?

- Ez egy gyakran visszatérő kérdés, pontos válasza senkinek nincs. Folyamatosan lehet hallani ígéreteket, amik egy-két év múlva már teljes önvezetést vizionálnak – ezek szerintem tévesek. Az önvezetés alacsonyabb szintjei már most is megtalálhatók az utakon, viszont a teljes önvezetéstől évtizedekre vagyunk. Akadály pedig van bőven: bizalmat kell kiépíteni az emberekkel, robusztus, minden körülmények között működő rendszereket kell létrehozni, amik megfizethetően bekerülhetnek minden autóba – ez utóbbi pedig egy nagyon nagy falat. Épp emiatt hoztuk létre a céget hat évvel ezelőtt, hogy mindenki számára elérhetővé tegyük azokat a megoldásokat, amik emberéleteket menthetnek meg az utakon.

- Az aiMotive számára mi jelentette a legnagyobb kihívást az idén?

- Szerintem minden cég számára ugyanazok a kihívások ebben a helyzetben. Én leginkább a személyes találkozókban hiszek – ezeknek a hiánya volt számomra a legnehezebben áthidalható a járvány kezdete óta. Szerencsére az oltások megjelenésével úgy tűnik, hogy a face-to-face konferenciák és az expók is visszatérnek, ez pedig óriási előrelépés lesz a virtuális világhoz képest.

- Mi lesz a legfontosabb feladat az aiMotive számára 2022-ben?

- Az, hogy a technológiáink tömeggyártási projektekbe kerüljenek be, illetve hogy még több ilyen projektet hozzunk tető alá. Ehhez a lehető legjobb pozícióban vagyunk.

 

Legyen minden elérhető online

Kádár Tamás, SEON Technologies Kft., társalapító-ügyvezető

 

 

- Az online csalások megelőzésére fejlesztetek megoldásokat. Hogy látod, veszélyesebb lett a virtuális világ a pandémia alatt? Melyek a legnagyobb fenyegetések?

- A járvány határozottan megváltoztatta az online csalások és a számítógépes bűnözés színterét. A legújabb kutatásunk szerint az e-mailes (az adathalászat és a pharming) a leggyakoribb visszatérő csalástípus. Ennek az az oka, hogy egyre több cégnek kell online működnie, azonban nincsenek tisztában a csalók trükkjeivel. A megfelelő kockázatkezelési eszközök és tippek nélkül könnyen a kiberbűnözők áldozataivá válhatnak.

- Az év elején kaptatok 10 millió eurós befektetést, mennyire dobta ez meg a céget, milyen lesz az idei forgalmatok?

- A legnagyobb változások, amiket elértünk, a csapatunk bővítése és az irodáink növekedése. A befektetés segítségével száz tehetséges alkalmazottat sikerült felvennünk a csalás elleni küzdelemre. Ezenfelül irodát nyitottunk Jakartában és Austinban.

- A járvány alatt felgyorsult digitalizációnak melyek a legnagyobb eredményei, legfontosabb következményei?

- Alighanem a fogyasztói viselkedés átállása arra, hogy legyen minden elérhető online. Ez eddig csak néhány szegmensre volt igaz, de ha tartósnak bizonyul, akkor tényleg nem marad olyan szolgáltatás vagy üzletág, amely túlélhet online jelenlét nélkül.

Ez olyan alapvető változás az emberek hozzáállásában, ami újfajta versenyhelyzetet teremt a különböző piacokon, és izgalmas évek elébe nézünk: milyen új szolgáltatások futnak majd fel, milyen megszokottak tűnnek el vagy lesznek jelentéktelenek? Másrészről: hol becsültük túl a digitális világot, azaz mit nem tud kiváltani egy online szolgáltatás? Vagy milyen új problémákat vet fel a digitalizáció megoldása? Alighanem ezekről a kérdésekről szól majd a technológiai ipar következő pár éve.

 

- Mi lesz a SEON számára a legnagyobb kihívás 2022-ben?

- Nagyon gyors növekedést tervezünk jövőre, és ilyen léptékű bővülésnél mindig az a kihívás, hogy egy garázscégben született szervezeti kultúrát és mentalitást hogyan tudunk megőrizni, ápolni, fejleszteni úgy, hogy több száz főnél is működjön. Ahogy bővül a csapat, úgy érezzük mi is, hogy milyen speciális feladatok állnak előttünk, vagy hogy olyan problémákkal találkozunk, amelyekre nagyon kevés szakembernek van bevett tapasztalata. Így rengeteg energiát fordítunk arra, hogy a jó példákat ellessük, és azok alapján alakítsuk magunkat is házon belül.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Tovább növekedne a ŠKODA 2022-ben

A Covid-19-járvány és a félvezetőhiány ellenére is összesen 878 200 járművét szállította ki 2021 folyamán világszerte a ŠKODA AUTO. Közel 45 ezer darabos kiszállítási volumenével sikeresen mutatkozott be a piacon a tisztán elektromos ENYAQ...

Új terméket dob piacra a XIXO

A XIXO márka 2013-as alapítása óta büszke arra, hogy a folyamatosan változó és újdonságra szomjazó fogyasztóit különleges ízekkel és izgalmas termékekkel varázsolja el. Épp ezért nem meglepő, hogy a brand, a legtöbb italgyártóval ellentétben,...

A gazdaság erősödésével számolnak a cégvezetők

Világszerte a vezetők 77 százaléka szerint erősödni fog a globális gazdaság az előttünk álló évben, csupán 15 százalékuk számít visszaesésre. Erős összefüggés látható az ügyfélbizalom és a vezérigazgatói optimizmus, valamint a között, hogy történt-e...

Cápákkal fejlődhet tovább a digitális diákszövetkezet

A Quantum, Magyarország első digitális diákszövetkezete formálhatja át a fiatalok foglalkoztatásának jövőjét. A Start it @K&H inkubátorprogramban fejlődő és a Cápák között befektetőinek támogatását elnyerő csapat a pandémia idején alakult, de máris milliárdos forgalom...

A Toyota lett Európa második legnépszerűbb személyautó márkája

A Toyota Motor Europe európai Toyota és Lexus járműeladásai 1.076.300 darabot tettek ki 2021-ben, ami 8%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, tükrözve a környezetbarát márkák iránti erős ügyfélkeresletet. Ezzel a Toyota...

Kriptovalutázó startupokat támadnak a hekkerek

Kis és közepes méretű vállalkozások elleni támadássorozatra bukkantak a Kaspersky szakértői. A fejlett állandó fenyegetésekkel támadó BlueNoroff hekkercsoport támadásai következtében az áldozatok komoly kriptovaluta-veszteségeket szenvednek el világszerte. A SnatchCrypto nevű kampány célpontjai olyan vállalatok,...

Karitatív kampánnyal segített az OMV

A karácsonyi szezonban tartott karitatív kampány eredményeképpen összesen több mint 5 millió forintot utal át az OMV a Magyar Máltai Szeretetszolgálat számára. A segélyszervezet a pénzt egy új mentőautó megvásárlásához használja fel. Ezzel az...

Új hírcsatornák a DirectNow kínálatában

Két új hírcsatornával bővültek a Direct Now alkalmazásban elérhető tartalmak, ezzel most már 96-ra emelkedett azon csatornák száma, melyek mobiltelefonon, tableten, laptopon vagy okostévén hozzáférhetőek a Direct One előfizetői számára. A Direct Now alkalmazás a...

Konferenciaszervezés: melyik részét érdemes profikra bízni? (x)

Egy konferencia sikerén számtalan dolog múlhat: erősítheti vagy akár gyengítheti is a cég hírnevét, bevételeit, megbízhatóságát. A siker azonban több lábon áll, melynek nagy része a szervezésben teljesedik ki. Fontos a helyszín, az előadók,...

Közös beszerzési stratégiát javasol a GVH

Lezárta a hazai médiaszolgáltatás és műsorterjesztés piacán végzett ágazati vizsgálatát a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A szervezet elemzése szerint az árak és a szolgáltatás minősége határozza meg leginkább a fogyasztói döntéseket, a kisebb szolgáltatóknak pedig...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A Cápák között és a Tények áll az élen

Egyik a 18-49 éveseknél, másik a teljes lakosságnál bizonyult a hét legnézettebbjének. A főműsoridőben egész szoros volt a verseny az RTL Klub és a TV2 között. Az év első hetéhez képest mindkét vezető kereskedelmi csatorna...

Tovább növekedne a ŠKODA 2022-ben

A Covid-19-járvány és a félvezetőhiány ellenére is összesen 878 200 járművét szállította ki 2021 folyamán világszerte a ŠKODA AUTO. Közel 45 ezer darabos kiszállítási volumenével sikeresen mutatkozott be a piacon a tisztán elektromos ENYAQ...

Új terméket dob piacra a XIXO

A XIXO márka 2013-as alapítása óta büszke arra, hogy a folyamatosan változó és újdonságra szomjazó fogyasztóit különleges ízekkel és izgalmas termékekkel varázsolja el. Épp ezért nem meglepő, hogy a brand, a legtöbb italgyártóval ellentétben,...

A gazdaság erősödésével számolnak a cégvezetők

Világszerte a vezetők 77 százaléka szerint erősödni fog a globális gazdaság az előttünk álló évben, csupán 15 százalékuk számít visszaesésre. Erős összefüggés látható az ügyfélbizalom és a vezérigazgatói optimizmus, valamint a között, hogy történt-e...

Cápákkal fejlődhet tovább a digitális diákszövetkezet

A Quantum, Magyarország első digitális diákszövetkezete formálhatja át a fiatalok foglalkoztatásának jövőjét. A Start it @K&H inkubátorprogramban fejlődő és a Cápák között befektetőinek támogatását elnyerő csapat a pandémia idején alakult, de máris milliárdos forgalom...
- Hirdetés -

CMO

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...

A vásárlási szokások örökre megváltoztak

Kanyó Roland, dm Kft., marketing és PR menedzser 133 milliárd forintos bevétellel zártátok az elmúlt üzleti évet, majdnem 10 százalékos plusszal. Gondolom ez a körülmények figyelembe vételével, elég jó eredménynek számít? Természetesen elégedettek vagyunk az elért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos,...

Zöld együttműködésben a TotalEnergies

A TotalEnergies és a Daimler Truck AG megállapodást írt alá az Európai Unió közúti árufuvarozásának szén-dioxid mentesítésére irányuló kötelezettségvállalásukról. A partnerek együttműködnek a hidrogénnel üzemeltetett nehéz tehergépjárművek ökoszisztémáinak fejlesztésében, egyrészt azzal a szándékkal, hogy...

Új technológiák pörgethetik fel a klímavédelmet

Hogyan segítheti a mesterséges intelligencia, az esővízgyűjtés és a közlekedési rendszerek gyökeres átalakítása a károsanyag-kibocsátás csökkentését – a többi között ez is kiderül a világ legfenntarthatóbb vállalatának választott Schneider Electric és a CNBC Catalyst...

DATA