- Hirdetés -

Telítettek-e még a televíziós reklámidők?

|

Ügynökségi vezetőket kérdeztünk arról, hogy idén enyhült-e a televíziós reklámidők elmúlt években tapasztalat telítettsége. Nagyjából egységes volt a véleményük ebben a kérdésben.

A szakemberek nyilatkoztak arról is, mennyire indult jól 2022-es év a reklámpiacon és ezt felülírhatja-e a háborús helyzet. Utóbbiakról a Marketing & Média friss lapszámában olvashatják el az ügynökségi véleményeket.

Gulyás János
Wavemaker Hungary, ügyvezető igazgató
A korábbi években sokszor problémát jelentett a televíziós reklámidők telítetté válása. Viszont miután mindkét nagy sales house komolyan hozzányúlt az idei szezonális indexekhez, ezért azt a tervezett hatást elérték, hogy a teljesítések most sokkal jobban állnak. A magasabb árak miatt (még növekvő kereslet mellett is) stabilan ki tudták a tévék szolgálni az ügyfeleket az elmúlt időszakban.

Szabó Edina
OMG Hungary, ügyvezető igazgató
Az első negyedévben a megnövekedett piaci kereslet mellett enyhült valamelyest a televíziók telítettsége, de még mindig nagyon magas szinten, 80 százalék felett van az átlagos piaci sell-out arány. Elsősorban ez a január-februári tévénézéssel töltött idő emelkedésének köszönhető, ami március hónapban stagnált, így összességében az első negyedév 2-3 százalékos plusszal zárt 2021-hez képest. Az eladott reklámperc-állomány a piacon 5-6 százalékos csökkenést mutat, ami rövidebb reklámblokkokat, kevésbé zsúfolt környezetet jelent.

Faludi Péter
Havas Media Group, ügyvezető igazgató
Az első 3 hónap rating teljesülései alapján elmondható, hogy a szezonindexek megemelése mindkét sales house esetében olyan mértékű átlag CPP növekedéssel járt, amely már képes volt egyensúlyba hozni a keresletet az elérhető GRP mennyiséggel. Tehát enyhült a telítettségi probléma, de az igazi főpróba a szeptember-decemberi időszak lesz. Persze csak akkor, ha nem csökkenek drasztikusan a költések a kialakult helyzet miatt.

Mező László
MediaCom Hungary, ügyvezető igazgató
A szezonárak emelkedése pozitívan hatott a kampányok teljesülésére. Jelenleg mindkét sales house jó hatásfokkal szállítja a megrendeléseket. A Market Index használatára – az RTL esetében – sem került még sor. Mivel a szezonindex emelés egyenlően érinti a hirdetőket, így a share of voice értékekbe sem szól bele, ezért szerintem pozitív hatása van a piacra.

Hidvégi Krisztina
Lounge Group, médiaigazgató
A televízió stabil helyzete megkérdőjelezhetetlen, emiatt továbbra is magas a hirdetői kereslet. Ezt látjuk a tévénézésre fordított percekből, még mindig naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltöttünk televíziónézéssel, amelyre naponta átlagosan 35,6 percnyi reklámnézés jutott 2021-ben. A televízió reklámpiaci szerepét illetően mind a hirdetők, mind az ügynökségi szakemberek elismerik, hogy a televízióreklám költséghatékony tud lenni és a reach és awareness építő képessége kimagasló. Érthető, ha jelenleg a szakma és a fogyasztók szerint is túl sok a reklám. 2021-ben a vizsgált magyar nyelvű csatornákon a megjelent tévéreklámok száma, közel 15,8 millió, a korábbi évek tükrében rekord mennyiséget jelent. Gyakorlatilag sok esetben mi is tapasztaltuk, hogy megteltek a reklámblokkok, elfogyott az inventory több csatornánál.

Sokan azt is gondolják, hogy olyan hirdetők is reklámoznak a tévében, akiknek talán ez nem lenne indokolt, ám én azt is gondolom, hogy sok olyan hirdetési hullám van a piacon, amelyet túlfűt az adott médium hype-ja, trendje, „divat jellege”. Sok esetben ilyenek az online hirdetési piacon a globális platformokon lecsapódó óriási hirdetési mennyiségek is.

Ha ez így maradna, úgy a reklámblokkok hossza egyre zavaróbbá válna, ez figyelemcsökkenést indukál, ami gyorsítja a lineáris televízióktól való elfordulás folyamatát, vagy csökkentheti a hirdetések hatékonyságát. Ám már elindult egy áremelési folyamat, amely gyors megoldást jelent a jelenlegi túltelítettségre.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...