A szakma, a reklámpiac alkalmazkodott, az élet nem állt meg, és teljes gőzzel készülünk az év hátralévő részére, valamint 2021-re – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Guttengéber Csaba, az Atmedia ügyvezető igazgatója.
Tavasszal szerintem nagyon sokan megijedtek, amikor a vírus megjelenése után jó néhány hirdető hirtelen nagyon behúzta a kéziféket. Te is megijedtél?
Talán nem ez a jó kifejezés, mert az üzleti életben bármikor történhet váratlan esemény, akár a piacon, akár az élet más területén, így a kérdés az, hogy egy vállalat képes-e alkalmazkodni, illetve milyen gyorsan tud stratégiát váltani. Ezért én sem ijedtem meg, és a kezdeti információk alapján már lehetett arra számítani, hogy megváltozik a helyzet, és időben megkezdtük a felkészülést. Utólag már elmondhatom, hogy képesek voltunk higgadtan és következetesen kezelni a helyzetet, és továbbvinni az üzletet. Jól vizsgázott a csapatunk, és úgy gondolom, ennek is köszönhető, hogy a piaci átlaghoz képest kevésbé éreztük meg a visszaesést, főképp jó néhány nagyobb piachoz képest, nézzünk akár keletre vagy nyugatra.
Mit gondoltál április végén, május elején, mekkora lesz a visszaesés a tévés reklámpiacon?
Az első időszakban nehéz volt pontos előrejelzéseket találni. Figyeltük a nemzetközi prognózisokat, és jöttek a piaci információk, amelyek alapján nagyobb visszaesésre számítottam, mint amekkorát valójában elszenvedtünk. A kieső költések piaci arányát akkor 15-20 százalék körülire becsültük. Most már nagyjából látjuk a teljes évet, és ennél jóval optimistábbak vagyunk, mert van esélyünk az egy számjegyű csökkenésre éves szinten.
Hogy látod most a helyzetet? Alkalmazkodott a reklámpiac a vírushoz?
A szakma, a reklámpiac alkalmazkodott, az élet nem állt meg. Mi is átszerveztük a munkafolyamatainkat a megváltozott biztonsági szempontok szerint, és ennek köszönhetően a munkatársaink jelentős része bejár dolgozni, és teljes gőzzel készülünk az év hátralévő részére, valamint 2021-re.
Mennyire nehéz így az őszt hozni a tévés reklámpiacon? Ez a legfontosabb időszak a tévék számára. Te mit tapasztalsz a tárgyalásokon?
Nem akarom elkiabálni, de az ősz most könnyebbnek tűnik, mint a tavaszi-nyári időszak volt. Az ország újraindult, a televíziós piac pedig épül vissza. Vannak ágazatok, amelyek szignifikánsan csökkentek, és nem is számítunk arra, hogy az idén visszajönnek, lásd utazás, turizmus, légitársaságok, ugyanakkor a klasszikus nagy televíziós ágazatokban, mint az OTC, az FMCG és a retail, továbbra is nagy a verseny, és a bevételek jelentős része tőlük jön.
Simon Krisztián
Az interjú teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható.