- Hirdetés -

Tematikus erőviszonyok – így alakult a weboldalak versenye

|

A népszerű webes tematikák szinte mindegyikében nagyon megerősödött a leglátogatottabb szereplő. A híroldalak között egyre inkább elhúz mindenkitől a 24.hu, de jól kezdett a Telex is. A hírgyűjtőknél stabil a Startlap első helye, ám megjelent egy érdekes versenytársuk.

Az első mindent visz – ez az általános tapasztalat vonható le azután, hogy a Marketing&Media magain több népszerű webes tematika esetén megvizsgálta az aktuális erőviszonyokat. Látogatószám terén mindenhol kezdi lehagyni a többieket az adott szegmens legerősebb szereplője. Az is általános tapasztalatnak tűnik, hogy az üldözőbolyban már jóval erősebb a verseny, sokszor havonta változik, hogy éppen melyik szájt vonz több látogatót. A weboldalaknál elsősorban az augusztusi, szeptemberi és októberi látogatószámokat néztük meg. Ennek kapcsán fontos megemlíteni, hogy októberben frissült a digitális közönségmérés, de a konkrét adatoknál – egy eset kivételével – nem látszik olyan jelentősebb változás, ami ebből adódhat. Minden esetben a havi, belföldi valós látogatószámot vettük alapul, jelenleg a közönségmérési felületen ez érhető el publikus formában.

Hírverseny

A hírportálok piacán a többiektől egyre inkább elhúz a 24.hu. Hosszú évek munkája van ebben, de mostanra egyértelműen kiemelkednek a mezőnyből, az elmúlt hónapokban 460 és 640 ezer látogató közötti előnyük volt a második helyezetthez képest. Utóbbinak továbbra is az Origo számít, meglehetősen stabilan tartják a havi 3,2-3,3 milliós látogatószámukat.

A korábbi időszakban az Index nagyon együtt mozgott az Origóval, viszont a nyári események, azaz a komplett szerkesztőség távozása és az újak érkezése miatti átmeneti helyzet azért nem kedvezett nekik, most kicsit jobban lemaradtak. Augusztusban ér te el mélypontját az Index, amikor a havi adatok alapján a hvg.hu megelőzte őket, viszont szeptemberben és októberben ismét visszakúszott a harmadik helyre.

Az adatok alapján a 24.hu-t és az Origót követő ligában kialakult egy erős hármas, az Index, a Blikk.hu és a hvg.hu részvételével, amelyek között a havi adatok terén nagyon kicsik a különbségek. Konkrétan októberben az Index csak 62 ezerrel ért el több látogatót, mint a Blikk.hu, utóbbi pedig 10 ezer látogatóval előzte meg a hvg.hu-t. Ez azt jelenti, hogy egy jobban megszaladó Facebook-poszt eldöntheti köztük a havi látogatottsági versenyt.

Ettől a körtől viszont lemaradni látszik a 444.hu. Októberben 2,1 millió belföldi látogatójuk volt, ami 836 ezerrel kevesebb a hvg.hu eredményénél. Izgalmas kérdés lesz a következő hónapok tekintetében, hogy a korábbi indexes csapat által indított Telex hová tudja felküzdeni magát a hírportálok mezőnyében. Havi adat még nincs róluk, ugyanis csak november 2-án kerültek be a hivatalos látogatottságmérésbe. Az első héten napi 340 és 473 ezer közötti látogatószámot értek el. Ezzel a napi webes toplistán a tizedik hely környékén, a hírportálok között pedig közvetlenül a 444.hu után végeztek. Ez egész erős kezdésnek számít, még úgy is, hogy november első hete bővelkedett a hírportálok látogatószámát pörgető témákban, elég csak az amerikai elnökválasztásra, a koronavírus-járvánnyal kapcsola-tos szigorításokra vagy éppen a bécsi merényletre gondolni.

Belépett a Mediaworks

Sokan már a Facebookot használják amolyan hírgyűjtő oldal gyanánt is, ugyanakkor ettől függetlenül a klasszikus hírgyűjtők sem koptak ki a piacról. Ezen a téren masszív előnye van a Central Médiacsoporthoz tartozó Startlapnak, amely októberben 1,6 millió belföldi látogatót vonzott. A szintén Central-érdekeltségű Hírstart pedig 691 ezer látogatóval zárta az ősz második hónapját.

Holló Gábor két hírgyűjtője, a Hírkereső és a Kapu 313 ezer és 303 ezer látogatót produkált októberben. Ez azért érdekes adat, mert ez mindkét oldalnál gyakorlatilag duplázást jelent a korábbi hónapokhoz viszonyítva. Elképzelhető, hogy ez összefüggésben lehet a látogatottságmérés megújításával.

Van egy új szereplője is a híraggregátorok piacának, méghozzá a Hírvilág, amely a Mediaworks webes érdekeltségeinek a híreit gyűjti össze. Az elmúlt hónapokban elért 700-800 ezres havi látogatószámuk elég erős eredménynek számít. Ugyanakkor azt meg kell említeni, hogy ezt a forgalmat döntően a saját termékeikből származó direkt forgalomból érik el. Márpedig a hírgyűjtők egyik nagy fegyverténye alapesetben az, hogy sok felhasználó ezeket nyitóoldalként használja, így nagyon magas a közvetlen forgalmuk. A Hírvilág – legalábbis egyelőre – a saját weboldalaik látogatóit terelgeti tovább házon belül.

Heszler Róbert

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, amiben megtalálható a hazai digitális piac legmeghatározóbb személyiségeit bemutató TOP25-ös rangsor is. A lapszám megvásárolható a Digitalstand.hu-n is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...

Szívmelengető reklámfilmmel kampányol a Gyermelyi

A Gyermelyi elindította legújabb, átfogó kampányát, amely az együtt töltött családi pillanatok szépségére és jelentőségére hívja fel a figyelmet. Az új szlogen, „Gyermelyi, amiben egyetértünk”, egyszerre tükrözi a márka értékeit, a minőséget és a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...