- Hirdetés -

Tematikus erőviszonyok – így alakult a weboldalak versenye

|

- Hirdetés -

A népszerű webes tematikák szinte mindegyikében nagyon megerősödött a leglátogatottabb szereplő. A híroldalak között egyre inkább elhúz mindenkitől a 24.hu, de jól kezdett a Telex is. A hírgyűjtőknél stabil a Startlap első helye, ám megjelent egy érdekes versenytársuk.

Az első mindent visz – ez az általános tapasztalat vonható le azután, hogy a Marketing&Media magain több népszerű webes tematika esetén megvizsgálta az aktuális erőviszonyokat. Látogatószám terén mindenhol kezdi lehagyni a többieket az adott szegmens legerősebb szereplője. Az is általános tapasztalatnak tűnik, hogy az üldözőbolyban már jóval erősebb a verseny, sokszor havonta változik, hogy éppen melyik szájt vonz több látogatót. A weboldalaknál elsősorban az augusztusi, szeptemberi és októberi látogatószámokat néztük meg. Ennek kapcsán fontos megemlíteni, hogy októberben frissült a digitális közönségmérés, de a konkrét adatoknál – egy eset kivételével – nem látszik olyan jelentősebb változás, ami ebből adódhat. Minden esetben a havi, belföldi valós látogatószámot vettük alapul, jelenleg a közönségmérési felületen ez érhető el publikus formában.

Hírverseny

A hírportálok piacán a többiektől egyre inkább elhúz a 24.hu. Hosszú évek munkája van ebben, de mostanra egyértelműen kiemelkednek a mezőnyből, az elmúlt hónapokban 460 és 640 ezer látogató közötti előnyük volt a második helyezetthez képest. Utóbbinak továbbra is az Origo számít, meglehetősen stabilan tartják a havi 3,2-3,3 milliós látogatószámukat.

A korábbi időszakban az Index nagyon együtt mozgott az Origóval, viszont a nyári események, azaz a komplett szerkesztőség távozása és az újak érkezése miatti átmeneti helyzet azért nem kedvezett nekik, most kicsit jobban lemaradtak. Augusztusban ér te el mélypontját az Index, amikor a havi adatok alapján a hvg.hu megelőzte őket, viszont szeptemberben és októberben ismét visszakúszott a harmadik helyre.

Az adatok alapján a 24.hu-t és az Origót követő ligában kialakult egy erős hármas, az Index, a Blikk.hu és a hvg.hu részvételével, amelyek között a havi adatok terén nagyon kicsik a különbségek. Konkrétan októberben az Index csak 62 ezerrel ért el több látogatót, mint a Blikk.hu, utóbbi pedig 10 ezer látogatóval előzte meg a hvg.hu-t. Ez azt jelenti, hogy egy jobban megszaladó Facebook-poszt eldöntheti köztük a havi látogatottsági versenyt.

Ettől a körtől viszont lemaradni látszik a 444.hu. Októberben 2,1 millió belföldi látogatójuk volt, ami 836 ezerrel kevesebb a hvg.hu eredményénél. Izgalmas kérdés lesz a következő hónapok tekintetében, hogy a korábbi indexes csapat által indított Telex hová tudja felküzdeni magát a hírportálok mezőnyében. Havi adat még nincs róluk, ugyanis csak november 2-án kerültek be a hivatalos látogatottságmérésbe. Az első héten napi 340 és 473 ezer közötti látogatószámot értek el. Ezzel a napi webes toplistán a tizedik hely környékén, a hírportálok között pedig közvetlenül a 444.hu után végeztek. Ez egész erős kezdésnek számít, még úgy is, hogy november első hete bővelkedett a hírportálok látogatószámát pörgető témákban, elég csak az amerikai elnökválasztásra, a koronavírus-járvánnyal kapcsola-tos szigorításokra vagy éppen a bécsi merényletre gondolni.

Belépett a Mediaworks

Sokan már a Facebookot használják amolyan hírgyűjtő oldal gyanánt is, ugyanakkor ettől függetlenül a klasszikus hírgyűjtők sem koptak ki a piacról. Ezen a téren masszív előnye van a Central Médiacsoporthoz tartozó Startlapnak, amely októberben 1,6 millió belföldi látogatót vonzott. A szintén Central-érdekeltségű Hírstart pedig 691 ezer látogatóval zárta az ősz második hónapját.

Holló Gábor két hírgyűjtője, a Hírkereső és a Kapu 313 ezer és 303 ezer látogatót produkált októberben. Ez azért érdekes adat, mert ez mindkét oldalnál gyakorlatilag duplázást jelent a korábbi hónapokhoz viszonyítva. Elképzelhető, hogy ez összefüggésben lehet a látogatottságmérés megújításával.

Van egy új szereplője is a híraggregátorok piacának, méghozzá a Hírvilág, amely a Mediaworks webes érdekeltségeinek a híreit gyűjti össze. Az elmúlt hónapokban elért 700-800 ezres havi látogatószámuk elég erős eredménynek számít. Ugyanakkor azt meg kell említeni, hogy ezt a forgalmat döntően a saját termékeikből származó direkt forgalomból érik el. Márpedig a hírgyűjtők egyik nagy fegyverténye alapesetben az, hogy sok felhasználó ezeket nyitóoldalként használja, így nagyon magas a közvetlen forgalmuk. A Hírvilág – legalábbis egyelőre – a saját weboldalaik látogatóit terelgeti tovább házon belül.

Heszler Róbert

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, amiben megtalálható a hazai digitális piac legmeghatározóbb személyiségeit bemutató TOP25-ös rangsor is. A lapszám megvásárolható a Digitalstand.hu-n is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Új évaddal folytatódik a Marvel sorozat

Az első évad meglepő lezárása után október 6-án folytatódik a Marvel Studios egyik közönségkedvenc sorozata a Disney+-on.Loki, a csínytevés istene visszatér, és rögtön a Téridő Variancia Alapítvány – egy időn és téren kívül létező,...

Ezúttal az ATV-t büntette a Médiatanács

Az ATV március 16. és 22. közötti adáshetének hatósági ellenőrzése során több szabálytalanságot is megállapított a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. A testület három jogsértés miatt összesen 775 ezer forint bírságot rótt...

Újabb részletek derültek ki a BrandFestivalról

Mesterséges intelligencia kutató és termelékenységi coach is lesz az idei BrandFestival nemzetközi előadói között. Közép-Európa egyik legjelentősebb márka- és vállalati stratégiai csúcstalálkozóját november 9-10-én rendezik meg az ETELE CINEMA-ban. Az eseményen a „Digitális transzformáció”...

A kisebb településeken is lesznek GLS automaták

Újabb jelentős mérföldkőhöz érkezett a GLS Hungary: 300 településen összesen már több mint 1250 csomagautomatát üzemeltet a vállalat. A csomaglogisztikai szolgáltató egyúttal bejelentette, elkötelezett az iránt, hogy az ország minden szegletében elérhetővé tegye a...

Kiállítással ünnepel a National Geographic

A National Geographic Magyarország idén lett 20 éves. A kerek évforduló alkalmából a World Press Photo kísérő-kiállításán, a Magyar Nemzeti Múzeumban vonultatja föl a magazin két évtizedének legizgalmasabb és legszebb magyar anyagait.Húsz év, kétszáznegyvennél...

A KNK-val kampányol a Haier

Szeptember elejétől október végéig tart a világ elsőszámú nagy háztartási gép gyártó márkájának őszi reklámkampánya, amelyet online felületeken, social médiában, közterületi eszközökön, plázákban és printben látható hirdetések, valamint PR-megjelenések támogatnak. A potenciális vásárlói útvonalak...

Egyre népszerűbb a munkaerő-kölcsönzés

A munkaerő-kölcsönzés egyre elterjedtebb fogalom munkavállalói körben is, de számos tévhit kering körülötte. Az Ipsos átfogó munkaerőpiaci kutatást végzett a Prohuman megbízásából. A vizsgált 12 hónapos időszakban a magyar közösségi térben kb. 14 ezer...

Természeti katasztrófák áldozatainak segít a L’Oréal

Becslések szerint az elmúlt 50 évben ötszörösére nőttek az éghajlatváltozás okozta katasztrófák, jelenleg közel hárommilliárd ember él katasztrófáknak kitett területeken, és az előrejelzések szerint 2050-re ez a szám egymilliárddal fog emelkedni. A L'Oréal Groupe...

Ma van a kávé világnapja

Már 40 éve ünnepeljük szeptember 29-én a kávét - a világ egyik legkedveltebb itala először Japánban, 1983-ban kapott saját napot. A tradicionális kávézás mellett a 21. században egyre több új fogyasztási mód, szokás alakult...

Közösségi közlekedésre buzdít a Westend

Új eszközökkel bővítette mobilitási parkját a város szívében található Westend. A bevásárlóközpont ezzel szeretne még több alternatív lehetőséget biztosítani közönségének. Továbbra is arra bátorítják látogatóikat, érkezzenek a közösségi közlekedés valamelyik kényelmes és fenntartható eszközével,...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ezt hozta a nyár a lakáspiacon

Továbbra is a hazai lakáspiac egyik motorja az alku, tűnik ki az OTP Ingatlanpont legfrissebb lakásértékesítési adataiból. A nyári hónapokban ez átlagosan 6,5 százalékos árcsökkentésre adott lehetőséget, ami éppen megfelel az előző negyedévben elérhetőnek....

Új évaddal folytatódik a Marvel sorozat

Az első évad meglepő lezárása után október 6-án folytatódik a Marvel Studios egyik közönségkedvenc sorozata a Disney+-on.Loki, a csínytevés istene visszatér, és rögtön a Téridő Variancia Alapítvány – egy időn és téren kívül létező,...

Ezúttal az ATV-t büntette a Médiatanács

Az ATV március 16. és 22. közötti adáshetének hatósági ellenőrzése során több szabálytalanságot is megállapított a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. A testület három jogsértés miatt összesen 775 ezer forint bírságot rótt...

Újabb részletek derültek ki a BrandFestivalról

Mesterséges intelligencia kutató és termelékenységi coach is lesz az idei BrandFestival nemzetközi előadói között. Közép-Európa egyik legjelentősebb márka- és vállalati stratégiai csúcstalálkozóját november 9-10-én rendezik meg az ETELE CINEMA-ban. Az eseményen a „Digitális transzformáció”...

A kisebb településeken is lesznek GLS automaták

Újabb jelentős mérföldkőhöz érkezett a GLS Hungary: 300 településen összesen már több mint 1250 csomagautomatát üzemeltet a vállalat. A csomaglogisztikai szolgáltató egyúttal bejelentette, elkötelezett az iránt, hogy az ország minden szegletében elérhetővé tegye a...
- Hirdetés -

Podcast

Az oktatás akkor jó, ha felkészít az életre

Milyen kihívások, trendek jellemzik ma az oktatástechnológiát, hogy befolyásolja a diákokat a digitalizáció, lemarad-e a gyerek, ha nincs okostelefonja? Ezeket a témákat is megvitatták a Business Lounge szeptember 13-ai adásában, melynek egyik vendége az...

A hitelesség alapvető faktor

Hogy fest 2023-ban egy kereskedelmi televízió talent managementje, hogyan járulnak hozzá a TV2-nél megforduló arcok a brand erősítéséhez, és fordítva: miért „éri meg” nekik, ha a csatorna menedzseli őket, mint influenszereket? Ezeket a kérdéseket...

Beépült a mindennapokba az élőzenei élmény

Ha nyár, akkor fesztiválok – de vajon magukhoz tértek már az itthoni rendezvények a Covid okozta sokkból? Szervezésről, jegyértékesítésről, kis és nagy rendezvényekről volt szó többek között a Business Lounge augusztus másodikai adásában, melynek...

Don't Miss

Nincs felső határ egy konferencia esetén – interjú Csermely Ákossal

Kell-e félnünk a mesterséges intelligenciától, átveheti-e az MI a konferenciaszervezést, mennyi látogatót várnak idén az Internet Hungary-re – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Csermely Ákos. Az esemény főszervezője elárulta azt...

Formabontó ötletek

Az MI és a digitalizáció átszövi a mindennapjainkat, ami lehetőséget ad arra, hogy a meglévő erőforrásainkat a leghatékonyabban tudjuk használni – mondta el Pantl Péter a legsikeresebb hazai PR-szakembereket felvonultató Top50-es rangsor első helyezettje....

Magas szinten gondolkodni

Rendszeres reklámkocsmák, éjszakai városfutások, a szakmai kezdetek, a legnagyobb kihívások, miért lehet imádni a marketingszakmát – többek között ezekről beszélt az idei TOP50 marketinges rangsor élén végző Szabó Béla a Marketing&Media magazinnak adott interjúban....

Önazonos kreátorokon, márkakollaborációkon és az AI-on lesz a hangsúly 2024-ben is

Hat éve erősíti a Coca-Cola csapatát Mérő Ádám, lelkesedése pedig azóta is töretlen a világ legértékesebb, legvonzóbb, állítása szerint legjobb marketinggel rendelkező márkája iránt. A tizenöt évnyi ügynökségi oldalt cserélte a brand oldali ügyfélszékre,...

Újra kell gondolni a hierarchiát a szervezetben

Művészettörténészként diplomázott, kulturális és kreatív elköteleződését pedig a Magyar Telekomnál kamatoztatja Kovács András Péter, aki jelenleg a családi szegmenskommunikációért felel és a Warm Up Talks legújabb adásában elárulja: mit jelent az agilis transzformáció, miért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Ezek a legfenntarthatóbb úticélok Magyarországon

Az emberiség megnyitotta a pokol kapuit - jelentette ki néhány nappal ezelőtt az ENSZ főtitkára, Antonio Guterres, hangsúlyozva, hogy jelenleg egy 2,8 fokos hőmérséklet emelkedés felé tartunk. De vajon hogyan ítélik meg az emberek...

Erre költött közel 3 milliárd forintot az AutoWallis

Elkészítette éves Zöld allokációs és hatás jelentését az AutoWallis Zöld Bizottsága, mely a társaság által két évvel ezelőtt kibocsátott 6,6 milliárd forint összegű, zöld kötvényekből befolyt forrás felhasználásáról és azok környezeti hatásairól szól. A...

Sokkal zöldebbek lehetnének az irodaépületek

Digitális épület- és energiagazdálkodási megoldások alkalmazásával, valamint elektrifikációval, illetve megújuló energiaforrások használatával és mikrohálózatok telepítésével akár 70 százalékkal is csökkenteni lehetne az irodaépületek szén-dioxid-kibocsátását a Schneider Electric kutatása szerint. Az alacsony CO2-kibocsátású épületekre történő...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....