- Hirdetés -

Tematikus erőviszonyok – így alakult a weboldalak versenye

|

- Hirdetés -

A népszerű webes tematikák szinte mindegyikében nagyon megerősödött a leglátogatottabb szereplő. A híroldalak között egyre inkább elhúz mindenkitől a 24.hu, de jól kezdett a Telex is. A hírgyűjtőknél stabil a Startlap első helye, ám megjelent egy érdekes versenytársuk.

Az első mindent visz – ez az általános tapasztalat vonható le azután, hogy a Marketing&Media magain több népszerű webes tematika esetén megvizsgálta az aktuális erőviszonyokat. Látogatószám terén mindenhol kezdi lehagyni a többieket az adott szegmens legerősebb szereplője. Az is általános tapasztalatnak tűnik, hogy az üldözőbolyban már jóval erősebb a verseny, sokszor havonta változik, hogy éppen melyik szájt vonz több látogatót. A weboldalaknál elsősorban az augusztusi, szeptemberi és októberi látogatószámokat néztük meg. Ennek kapcsán fontos megemlíteni, hogy októberben frissült a digitális közönségmérés, de a konkrét adatoknál – egy eset kivételével – nem látszik olyan jelentősebb változás, ami ebből adódhat. Minden esetben a havi, belföldi valós látogatószámot vettük alapul, jelenleg a közönségmérési felületen ez érhető el publikus formában.

Hírverseny

A hírportálok piacán a többiektől egyre inkább elhúz a 24.hu. Hosszú évek munkája van ebben, de mostanra egyértelműen kiemelkednek a mezőnyből, az elmúlt hónapokban 460 és 640 ezer látogató közötti előnyük volt a második helyezetthez képest. Utóbbinak továbbra is az Origo számít, meglehetősen stabilan tartják a havi 3,2-3,3 milliós látogatószámukat.

A korábbi időszakban az Index nagyon együtt mozgott az Origóval, viszont a nyári események, azaz a komplett szerkesztőség távozása és az újak érkezése miatti átmeneti helyzet azért nem kedvezett nekik, most kicsit jobban lemaradtak. Augusztusban ér te el mélypontját az Index, amikor a havi adatok alapján a hvg.hu megelőzte őket, viszont szeptemberben és októberben ismét visszakúszott a harmadik helyre.

Az adatok alapján a 24.hu-t és az Origót követő ligában kialakult egy erős hármas, az Index, a Blikk.hu és a hvg.hu részvételével, amelyek között a havi adatok terén nagyon kicsik a különbségek. Konkrétan októberben az Index csak 62 ezerrel ért el több látogatót, mint a Blikk.hu, utóbbi pedig 10 ezer látogatóval előzte meg a hvg.hu-t. Ez azt jelenti, hogy egy jobban megszaladó Facebook-poszt eldöntheti köztük a havi látogatottsági versenyt.

Ettől a körtől viszont lemaradni látszik a 444.hu. Októberben 2,1 millió belföldi látogatójuk volt, ami 836 ezerrel kevesebb a hvg.hu eredményénél. Izgalmas kérdés lesz a következő hónapok tekintetében, hogy a korábbi indexes csapat által indított Telex hová tudja felküzdeni magát a hírportálok mezőnyében. Havi adat még nincs róluk, ugyanis csak november 2-án kerültek be a hivatalos látogatottságmérésbe. Az első héten napi 340 és 473 ezer közötti látogatószámot értek el. Ezzel a napi webes toplistán a tizedik hely környékén, a hírportálok között pedig közvetlenül a 444.hu után végeztek. Ez egész erős kezdésnek számít, még úgy is, hogy november első hete bővelkedett a hírportálok látogatószámát pörgető témákban, elég csak az amerikai elnökválasztásra, a koronavírus-járvánnyal kapcsola-tos szigorításokra vagy éppen a bécsi merényletre gondolni.

Belépett a Mediaworks

Sokan már a Facebookot használják amolyan hírgyűjtő oldal gyanánt is, ugyanakkor ettől függetlenül a klasszikus hírgyűjtők sem koptak ki a piacról. Ezen a téren masszív előnye van a Central Médiacsoporthoz tartozó Startlapnak, amely októberben 1,6 millió belföldi látogatót vonzott. A szintén Central-érdekeltségű Hírstart pedig 691 ezer látogatóval zárta az ősz második hónapját.

Holló Gábor két hírgyűjtője, a Hírkereső és a Kapu 313 ezer és 303 ezer látogatót produkált októberben. Ez azért érdekes adat, mert ez mindkét oldalnál gyakorlatilag duplázást jelent a korábbi hónapokhoz viszonyítva. Elképzelhető, hogy ez összefüggésben lehet a látogatottságmérés megújításával.

Van egy új szereplője is a híraggregátorok piacának, méghozzá a Hírvilág, amely a Mediaworks webes érdekeltségeinek a híreit gyűjti össze. Az elmúlt hónapokban elért 700-800 ezres havi látogatószámuk elég erős eredménynek számít. Ugyanakkor azt meg kell említeni, hogy ezt a forgalmat döntően a saját termékeikből származó direkt forgalomból érik el. Márpedig a hírgyűjtők egyik nagy fegyverténye alapesetben az, hogy sok felhasználó ezeket nyitóoldalként használja, így nagyon magas a közvetlen forgalmuk. A Hírvilág – legalábbis egyelőre – a saját weboldalaik látogatóit terelgeti tovább házon belül.

Heszler Róbert

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, amiben megtalálható a hazai digitális piac legmeghatározóbb személyiségeit bemutató TOP25-ös rangsor is. A lapszám megvásárolható a Digitalstand.hu-n is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Így kaphatunk kártérítést a repülőjáratok késése miatt

Annyira gyakorivá váltak a repülőjáratok sok órás késései, hogy már a biztosítók is tapasztalják az ilyen kárbejelentések megugrását. A külföldre készülőknek érdemes eleve erre való utasbiztosítást kötni, mert ez fedezheti például a sürgősségi kiadásokat....

Izgalmas dolgok derültek ki a gamerekről

A gamerek száma évről évre emelkedik Magyarországon, ami marketing szempontból jelentős lehetőségeket kínál a nem gaming szektorok számára is a fiatalok megszólításában. A YouTube, a TikTok, az Instagram és a Twitch népszerűsége növekszik, miközben...

Újabb részletek az RTL-es BL-közvetítésekről

192 meccs magyar kommentárral, melyek mindegyike visszanézhető, hazánkban eddig nem látott képminőség - az RTL Magyarország nagyszabású sajtótájékoztató keretében jelentette be az UEFA Bajnokok Ligája-közvetítések minden fontos elemét, mely az RTL+ platformon előfizetés után...

A csapatmunka és az emberi kreativitás nem lecserélhető – interjú Juhász Péterrel

Ha mindenáron le akarunk nyomni valamit a nézők torkán, akkor azt nem fogják befogadni és elkapcsolnak – állítja Juhász Péter. A 235 Porductions egyik tulajdonosa, a Tippmix reklámfilmek rendezője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt...

A Best Ever lett a Kékszalag kommunikációs partnere

A Best Ever ügynökséget választotta a Magyar Vitorlás Szövetség az 56. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj kommunikációs feladatainak ellátására. Július 18-án indul Magyarország legnagyobb presztízsű, legnagyobb múlttal rendelkező, egyben Európa leghosszabb tókerülő vitorlás eseménye, az 56....

Szolid kreatív növekedés

A legnagyobb hazai full service és kreatívügyökségek együttes árbevétele ugyan nőtt 2023-ban, de nem érte el az infláció szintjét. Az összesített számokat jelentősen befolyásolták a három legnagyobb szereplőnél látható változások. Utóbbiak az árbevétel terén...

Dübörög a nyár a horvát tengerparton

A horvát turizmus pozitív trendekkel és a turistaforgalom eredményeivel lép be az idei év turisztikai főszezonba. Ezt mutatják az eVisitor rendszer adatai, amelyek szerint januártól június végéig több mint 7,2 millió érkezés és 28,1...

Egyre többen kötnek mobilon utasbiztosítást

Jelentős, két számjegyű növekedés látható az utasbiztosításoknál az idén - közölte a K&H. A pénzintézet az egy évvel korábbinál 11 százalékkal több szerződést kötött január és június közepe között. Egyre többen a mobilbankon keresztül...

Marketingfronton újított a Tesco

Az áruházlánc 44 üzletében 132 darab innovatív digitális kijelzőt helyez üzembe az eladáshelyi reklámok hatékonysága és a vásárlói élmény növelése érdekében. A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen tartott első Tesco...

Problémás Netflix műsor, plusz 7 év a Csaba Rádiónak

A holland társhatósághoz fordul a Netflix egyik műsorszámának nem megfelelő korhatári besorolása miatt a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH). A Médiatanács július 9-i ülésén döntött egy helyi rádió médiaszolgáltatási jogosultságának megújításáról, valamint vizsgálta...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jön a 3. Beauty Expo

Idén harmadik alkalommal rendezik meg a ROSSMANN és a Krémmánia közös Beauty Expóját, amely szeptember 6-án a Millenáris Nagycsarnokában várja majd az érdeklődőket. A látogatók több mint 70 márka standjait fedezhetik fel, és rengeteg...

Így kaphatunk kártérítést a repülőjáratok késése miatt

Annyira gyakorivá váltak a repülőjáratok sok órás késései, hogy már a biztosítók is tapasztalják az ilyen kárbejelentések megugrását. A külföldre készülőknek érdemes eleve erre való utasbiztosítást kötni, mert ez fedezheti például a sürgősségi kiadásokat....

Izgalmas dolgok derültek ki a gamerekről

A gamerek száma évről évre emelkedik Magyarországon, ami marketing szempontból jelentős lehetőségeket kínál a nem gaming szektorok számára is a fiatalok megszólításában. A YouTube, a TikTok, az Instagram és a Twitch népszerűsége növekszik, miközben...

Újabb részletek az RTL-es BL-közvetítésekről

192 meccs magyar kommentárral, melyek mindegyike visszanézhető, hazánkban eddig nem látott képminőség - az RTL Magyarország nagyszabású sajtótájékoztató keretében jelentette be az UEFA Bajnokok Ligája-közvetítések minden fontos elemét, mely az RTL+ platformon előfizetés után...

A csapatmunka és az emberi kreativitás nem lecserélhető – interjú Juhász Péterrel

Ha mindenáron le akarunk nyomni valamit a nézők torkán, akkor azt nem fogják befogadni és elkapcsolnak – állítja Juhász Péter. A 235 Porductions egyik tulajdonosa, a Tippmix reklámfilmek rendezője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt...

Don't Miss

A csapatmunka és az emberi kreativitás nem lecserélhető – interjú Juhász Péterrel

Ha mindenáron le akarunk nyomni valamit a nézők torkán, akkor azt nem fogják befogadni és elkapcsolnak – állítja Juhász Péter. A 235 Porductions egyik tulajdonosa, a Tippmix reklámfilmek rendezője az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt...

Marketingfronton újított a Tesco

Az áruházlánc 44 üzletében 132 darab innovatív digitális kijelzőt helyez üzembe az eladáshelyi reklámok hatékonysága és a vásárlói élmény növelése érdekében. A Tesco június 21-én, a kiskereskedelmi ügyféladatokat elemző dunnhumby-val közösen tartott első Tesco...

Kaliszky András váltja Foltányi Tamást az Ersténél

Kaliszky András lesz 2025 januártól az Erste Bank Hungary Zrt. informatikai és operációs területért felelős igazgatósági tagja – jelentette be a pénzintézet. A pozíciót Foltányi Tamás 2024 végéig tölti be, az idén 65 éves...

Új vezetővel erősít a PwC Magyarország

A PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának új vezetője 2024. július 1-jétől Farkas Gábor. A pozíciót Deák Lászlótól veszi át, aki a továbbiakban a közvetett adókért felelős területet vezeti és mellette az ESG...

Új ügyfelek a Próbakőnél

Hazai és nemzetközi ügyfelekkel bővült a nemrég 4 PREXA díjat nyert Próbakő Kommunikáció portfóliója. Az ügynökség megbízást kapott a gyógyszeripar, a technológia és a kiberbiztonság területéről, valamint egy e-kereskedelmi projekt kommunikációs feladatait is rábízták. Az...