- Hirdetés -

Tematikus erőviszonyok – így alakult a weboldalak versenye

|

- Hirdetés -

A népszerű webes tematikák szinte mindegyikében nagyon megerősödött a leglátogatottabb szereplő. A híroldalak között egyre inkább elhúz mindenkitől a 24.hu, de jól kezdett a Telex is. A hírgyűjtőknél stabil a Startlap első helye, ám megjelent egy érdekes versenytársuk.

Az első mindent visz – ez az általános tapasztalat vonható le azután, hogy a Marketing&Media magain több népszerű webes tematika esetén megvizsgálta az aktuális erőviszonyokat. Látogatószám terén mindenhol kezdi lehagyni a többieket az adott szegmens legerősebb szereplője. Az is általános tapasztalatnak tűnik, hogy az üldözőbolyban már jóval erősebb a verseny, sokszor havonta változik, hogy éppen melyik szájt vonz több látogatót. A weboldalaknál elsősorban az augusztusi, szeptemberi és októberi látogatószámokat néztük meg. Ennek kapcsán fontos megemlíteni, hogy októberben frissült a digitális közönségmérés, de a konkrét adatoknál – egy eset kivételével – nem látszik olyan jelentősebb változás, ami ebből adódhat. Minden esetben a havi, belföldi valós látogatószámot vettük alapul, jelenleg a közönségmérési felületen ez érhető el publikus formában.

Hírverseny

A hírportálok piacán a többiektől egyre inkább elhúz a 24.hu. Hosszú évek munkája van ebben, de mostanra egyértelműen kiemelkednek a mezőnyből, az elmúlt hónapokban 460 és 640 ezer látogató közötti előnyük volt a második helyezetthez képest. Utóbbinak továbbra is az Origo számít, meglehetősen stabilan tartják a havi 3,2-3,3 milliós látogatószámukat.

A korábbi időszakban az Index nagyon együtt mozgott az Origóval, viszont a nyári események, azaz a komplett szerkesztőség távozása és az újak érkezése miatti átmeneti helyzet azért nem kedvezett nekik, most kicsit jobban lemaradtak. Augusztusban ér te el mélypontját az Index, amikor a havi adatok alapján a hvg.hu megelőzte őket, viszont szeptemberben és októberben ismét visszakúszott a harmadik helyre.

Az adatok alapján a 24.hu-t és az Origót követő ligában kialakult egy erős hármas, az Index, a Blikk.hu és a hvg.hu részvételével, amelyek között a havi adatok terén nagyon kicsik a különbségek. Konkrétan októberben az Index csak 62 ezerrel ért el több látogatót, mint a Blikk.hu, utóbbi pedig 10 ezer látogatóval előzte meg a hvg.hu-t. Ez azt jelenti, hogy egy jobban megszaladó Facebook-poszt eldöntheti köztük a havi látogatottsági versenyt.

Ettől a körtől viszont lemaradni látszik a 444.hu. Októberben 2,1 millió belföldi látogatójuk volt, ami 836 ezerrel kevesebb a hvg.hu eredményénél. Izgalmas kérdés lesz a következő hónapok tekintetében, hogy a korábbi indexes csapat által indított Telex hová tudja felküzdeni magát a hírportálok mezőnyében. Havi adat még nincs róluk, ugyanis csak november 2-án kerültek be a hivatalos látogatottságmérésbe. Az első héten napi 340 és 473 ezer közötti látogatószámot értek el. Ezzel a napi webes toplistán a tizedik hely környékén, a hírportálok között pedig közvetlenül a 444.hu után végeztek. Ez egész erős kezdésnek számít, még úgy is, hogy november első hete bővelkedett a hírportálok látogatószámát pörgető témákban, elég csak az amerikai elnökválasztásra, a koronavírus-járvánnyal kapcsola-tos szigorításokra vagy éppen a bécsi merényletre gondolni.

Belépett a Mediaworks

Sokan már a Facebookot használják amolyan hírgyűjtő oldal gyanánt is, ugyanakkor ettől függetlenül a klasszikus hírgyűjtők sem koptak ki a piacról. Ezen a téren masszív előnye van a Central Médiacsoporthoz tartozó Startlapnak, amely októberben 1,6 millió belföldi látogatót vonzott. A szintén Central-érdekeltségű Hírstart pedig 691 ezer látogatóval zárta az ősz második hónapját.

Holló Gábor két hírgyűjtője, a Hírkereső és a Kapu 313 ezer és 303 ezer látogatót produkált októberben. Ez azért érdekes adat, mert ez mindkét oldalnál gyakorlatilag duplázást jelent a korábbi hónapokhoz viszonyítva. Elképzelhető, hogy ez összefüggésben lehet a látogatottságmérés megújításával.

Van egy új szereplője is a híraggregátorok piacának, méghozzá a Hírvilág, amely a Mediaworks webes érdekeltségeinek a híreit gyűjti össze. Az elmúlt hónapokban elért 700-800 ezres havi látogatószámuk elég erős eredménynek számít. Ugyanakkor azt meg kell említeni, hogy ezt a forgalmat döntően a saját termékeikből származó direkt forgalomból érik el. Márpedig a hírgyűjtők egyik nagy fegyverténye alapesetben az, hogy sok felhasználó ezeket nyitóoldalként használja, így nagyon magas a közvetlen forgalmuk. A Hírvilág – legalábbis egyelőre – a saját weboldalaik látogatóit terelgeti tovább házon belül.

Heszler Róbert

Az összeállítás teljes terjedelmében a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, amiben megtalálható a hazai digitális piac legmeghatározóbb személyiségeit bemutató TOP25-ös rangsor is. A lapszám megvásárolható a Digitalstand.hu-n is.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ezeken bukhatnak el a kezdő vállalkozások

A vállalkozásindítás, illetve a fiatal cégek első időszakának hatékony menedzselése soha nem volt kockázatoktól és nehézségektől mentes – nincs ez másképp manapság sem. Sőt, sok szempontból napjainkban még több problémával kell megküzdeni, gondoljunk csak...

Digitális oktatási tartalmakat fejleszt a Telekom

Diákok és szaktanár közreműködésével, valós iskolai környezetben fejleszt digitális tartalmakat a Telekom annak érdekében, hogy a tanulás élményszerű, a tudás pedig mindenki számára elérhető legyen. A program célja olyan valós körülmények között kigondolt, tesztelt,...

Átalakította a fogyasztói szokásokat a járvány

Az emberek többsége már megszokta a világjárvány miatt kialakult új életmódot, és arra számít, hogy ezek a változások velünk is maradnak – derül ki az EY legfrissebb, 16 ezer résztvevő bevonásával készült nemzetközi kutatásából....

Így adózunk az idén

SZJA-mentesség 25 év alatt, megnövelt minimálbér és garantált bérminimum, családi adóvisszatérítések – 2022 januárja számos meghatározó változást hozott adózási szempontból. Csökken a szociális hozzájárulási adó, a kisvállalati adó, megszűnik a szakképzési hozzájárulás, és számos...

Erősíteni kell a vásárlói tudatosságot

Az elmúlt évtizedben dinamikusan bővült az e-kereskedelem részaránya Magyarországon. Az e-kereskedelmet és az azt támogató pénzforgalmat érintő számos technológiai fejlesztés történt, ugyanakkor a szabályozások nem követték minden tekintetben a fejlődés dinamikáját. Ezért az Állami...

A járvány előtti harmada volt a forgalom a Liszt Ferenc Reptéren

Tavaly a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren 4,6 millió utas és 183 ezer tonna légiáru fordult meg.2021-ben a Budapest Airport a második olyan évét zárta, amelyre a koronavírus-járvány jelentős hatással volt. A pandémiás környezetben az...

Így készül a választási kampányra a Central

A Central Médiacsoport fő célja a különböző politikai álláspontok hiteles bemutatása az idei parlamenti választások előtt, a médiacég közlése szerint a kampányidőszakban felértékelődik a független, tényeken alapuló újságírás. A Central Médiacsoport a 2022-es parlamenti választások...

Jóval több időt töltünk a képernyő előtt

A magyarok többsége jóval több időt tölt a számítógép képernyője előtt, mint a járványt megelőzően – ez derült ki az Ipsos négy országban végzett kutatásából. A Huawei megbízásából készített felmérés szerint a magyar válaszadók...

Kiderült, mikor rajtol a Sztárban Sztár

Február 6-án indul a Sztárban Sztár 8. évada a TV2-n, nemrég azt is elárulták, hogy két új zsűritag érkezik a műsorban, Lékai-Kiss Ramóna és Makranczi Zalán. A TV2 közlése szerint vasárnap esténként lesz majd látható...

Megújul a közmédia tévécsatornája

Megújult napi tartalmakkal, showműsorokkal és új műsorvezetőkkel várja a nézőket a Duna, a közmédia csatornája szombattól.Teljes megújulás küszöbén áll a Duna, amely 21. századi vizuális megjelenéssel és tartalommal készül szombattól a nézőknek – írja...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Jelentősen nőhetne a bankok bevétele

A hagyományos bankok közel 4 százalékkal növelhetnék éves bevételüket üzleti modelljeik újragondolásával, és a kizárólag digitális szolgáltatásokat nyújtó (digital-only) új banki és pénzügyi szolgáltatók innovatív stratégiáinak átvételével – derül ki az Accenture kutatásából. Ez...

Ezeken bukhatnak el a kezdő vállalkozások

A vállalkozásindítás, illetve a fiatal cégek első időszakának hatékony menedzselése soha nem volt kockázatoktól és nehézségektől mentes – nincs ez másképp manapság sem. Sőt, sok szempontból napjainkban még több problémával kell megküzdeni, gondoljunk csak...

Digitális oktatási tartalmakat fejleszt a Telekom

Diákok és szaktanár közreműködésével, valós iskolai környezetben fejleszt digitális tartalmakat a Telekom annak érdekében, hogy a tanulás élményszerű, a tudás pedig mindenki számára elérhető legyen. A program célja olyan valós körülmények között kigondolt, tesztelt,...

Átalakította a fogyasztói szokásokat a járvány

Az emberek többsége már megszokta a világjárvány miatt kialakult új életmódot, és arra számít, hogy ezek a változások velünk is maradnak – derül ki az EY legfrissebb, 16 ezer résztvevő bevonásával készült nemzetközi kutatásából....

Így adózunk az idén

SZJA-mentesség 25 év alatt, megnövelt minimálbér és garantált bérminimum, családi adóvisszatérítések – 2022 januárja számos meghatározó változást hozott adózási szempontból. Csökken a szociális hozzájárulási adó, a kisvállalati adó, megszűnik a szakképzési hozzájárulás, és számos...
- Hirdetés -

CMO

Fontos, hogy megmutassuk a pezsgő másik oldalát

Csomay András, marketing vezető, Törley Pezsgőpincészet   - Milyen évet zártok idén? - Ha ezt az évet jól le tudjuk hozni járványügyi szempontból, akkor nálunk a Törley Pezsgőpincészetben reményeink szerint vissza tudunk állni a COVID előtti időszakra....

A hitelesség egyre fontosabb

Sándor Gabriella, Libri-Bookline, marketing és kommunikációs igazgató fotó: Egyed Péter - A karácsony kiemelt időszaknak számít a könyvpiacon, az éves marketingbüdzsé mekkora részét költik el ilyenkor? - Az év utolsó három hónapja kereskedelmi és kommunikációs szempontból valóban...

Eljött a bátrak ideje

  Gál Judit, Danubius Hotels, marketing és kommunikációs igazgató   - Milyen év végére számítasz? Picit jobb lesz, mint a tavalyi hasonló időszak? - Össze sem hasonlíthatóak. A tavaly november olyan komoly szigorítást hozott, hogy fél évig...

A jövő év második felében lehet intenzívebb felfutás

Mocsai Zoltán, P Automobil Import Kft., marketing vezető - Mit tippelsz, milyen év lesz 2021 az autópiacon? Tavaly 128 000 új személyautót helyeztek forgalomba, idén kevesebb lesz? - Egy alapvetően felemás év az idei. Az év...

A vásárlási szokások örökre megváltoztak

Kanyó Roland, dm Kft., marketing és PR menedzser 133 milliárd forintos bevétellel zártátok az elmúlt üzleti évet, majdnem 10 százalékos plusszal. Gondolom ez a körülmények figyelembe vételével, elég jó eredménynek számít? Természetesen elégedettek vagyunk az elért...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Jól halad a Siemens okosváros-kísérlete

Bécsben, éles körülmények között tesztelik azon energiarendszereket, amelyek a fenntartható városfejlesztés alapjait adják a jövőben.Új Európában egyedülálló projekt zajlik Bécsben. Az osztrák főváros Aspern Seestadt városrészében, valós körülmények között tesztelik a jövő energiarendszereit. A...

Zöld vállalást tett a Toyota és a Lexus

2035-re karbonsemleges lesz Európában a Toyota és a Lexus.A Toyota készen áll arra, hogy 2035-re nullára csökkentse az újonnan értékesített Toyota és Lexus járművek széndioxid-kibocsátását Nyugat-Európában, amelynek fontos lépcsőfoka lesz a legalább 50 százalékos,...

Zöld együttműködésben a TotalEnergies

A TotalEnergies és a Daimler Truck AG megállapodást írt alá az Európai Unió közúti árufuvarozásának szén-dioxid mentesítésére irányuló kötelezettségvállalásukról. A partnerek együttműködnek a hidrogénnel üzemeltetett nehéz tehergépjárművek ökoszisztémáinak fejlesztésében, egyrészt azzal a szándékkal, hogy...

DATA