- Hirdetés -

Térképen nézheti meg, hol a legolcsóbb az albérlet

|

- Hirdetés -

A koronavírus lejjebb szorította a belvárosi bérleti díjakat, így ma már nem ritka, hogy a belső kerületekben jobb áron bukkanhatunk albérletre, mint a főváros olcsóbbnak gondolt külső részein – derül ki az alberletkalkulator.hu adataiból. A legdrágább piaci alapú bérlakások a budai várban vannak, de az első kerület Attila út környéki részén már átlagos fővárosi bérleti díjak alatt is találhatunk kiadó lakást. A weboldal minden eddiginél részletesebb területi bontásban mutatja be a fővárosi bérleti díjakat.

Idén többször is olvashattunk az albérletárak csökkenéséről, de senki nem vizsgálta meg részletesebben, hogy hol, mennyiért és mekkora lakást lehet bérelni Budapesten. A Rentingo.com csapata térképre vitte az adatokat, és mindenki számára nyilvánvalóvá tette, hogy az albérleteknél ma már nem elég kerületekben gondolkodni, hanem sokkal jobban kell differenciálni, hiszen akár 50 százalékot meghaladó különbségek lehetnek egy-egy kerületen belül is. Jó példa erre Óbuda, ahol a III. kerületi Óbudai-sziget és Kaszásdűlő határolta terület az átlagos albérletár alapján a főváros legdrágább területei közé tartozik a maga átlagos 195 ezer forintos havi bérleti díjával, miközben a kerület panelházas övezetei a főváros átlagosnál olcsóbb részei az albérleti díjak szempontjából. A Rentingo.com budapesti albérlettérképe a kerületi bontásnál részletesebben, irányítószám alapján mutatja meg, hogy egy adott területen mekkora az átlagos bérlakás, és mennyi az átlagos albérletár.

A térképet böngészve sok érdekességet találunk. Budapest legdrágább területe lakásbérlés szempontjából a budai vár (1014), ahol átlagosan 3758 Ft/nm-es bérleti díjjal számolhatunk. Ezt követi szorosan az Andrássy út Opera környéki része (1061), ahol 3688 Ft/nm, és az V. kerület Bazilika és Lánchíd közötti területe (1051), amely esetében 3566 Ft/nm az átlagos bérleti díj. Ezzel szemben a legalacsonyabb bérleti díjakat a város szélső területein (XXIII kerület külső részén, XVII. Rákoshegy, valamint a XV. kerületnek a Fóti út és Dunakeszi út közötti részén) találjuk.

A központban drágább, külvárosban olcsóbb „alapszabály” azonban már sok helyen nem érvényes. Az alberletkalkulator.hu interaktív térképe alapján látható, hogy egy-egy terület átlagárát a területi elhelyezkedés mellett a lakásszerkezet is jelentős mértékben meghatározza. Jó példa erre a IX. kerület külső része, ahol belvárosi átlagárat láthatunk annak köszönhetően, hogy a Haller utca és a Mester utca környékén az elmúlt években több ezer új lakást adtak át. Ezek közel felét bérbeadási céllal vásárolták meg a tulajdonosok, így ezek a lakások dominálják a helyi albérleti piacot. Szintén belvárosi bérleti díjakat kell fizetnie annak, aki a XVI. kerület árpádföldi részén szeretne bérelni. Itt a kiugró bérleti díjakat elsősorban az okozza, hogy ezen a területen a családi házak dominálnak, nincsenek nagyobb többlakásos társasházak.

Miközben egyes külső kerületek drágábbak, bizonyos belső körzetekben mostanság könnyebb kedvező árú albérletet találni: az 1. kerületnek például két része, az Attila út és a Víziváros épp annyira lehetnek megfizethetők, mint Kispest, Csepel, Pestszentlőrinc néhány körzete vagy épp Ferencváros egyes rehabilitált részei. A havi átlagos bérleti díj ezeken a területeken egyaránt 120 és 140 ezer forint között mozog. Akinek tehát fontos, hogy a főváros szívében éljen, ahol sűrűbb a közlekedési hálózat, annak ezen a környéken érdemes keresgélnie.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Nevet vált a Turbó Diéta

A hagyományteremtő szándékkal indított, az Ideális Nap nevet viselő online esemény keretében jelentette be Handl Tamara, a Turbó Diétát forgalmazó Idealbody Kft. sales és marketing vezetője, hogy a 17 éves márka IdealBody néven folytatja...

Kiderült, mennyit költünk karácsonyfára

A fenyőfák árának idei adventre várt 10-20 százalékos emelése nem okoz érdemi változást a vásárlási szokásokban: a vevők 54 százaléka továbbra is nordmann fenyő iránt érdeklődik - derül ki Agroinform.hu felméréséből. A válaszadók 26...

Lemaradtak a magyarok az online marketingben

Megszámoltad már, hogy naponta hányszor pörgeted végig a Facebook – vagy Instagram hírfolyamod? Kétségtelen, hogy a közösségi oldalak mindennapjaink részévé váltak. Valaki innen informálódik, mások szórakozás miatt használják, azonban a social platformokat marketing szempontok...

Évtizedes csúcson az online álláshirdetések

Bár még tart az év, az előrejelzések alapján minden idők legnagyobb növekedése várható a feladott álláshirdetések számában Budapesten december végére az adott időszakot tekintve: az eddigi számokra alapozva ez összesen közel 90 ezer hirdetést...

Év végére 660 millió 5G-s ügyfél lehet

Máig 180 élő 5G hálózatot állítottak üzembe a mobilszolgáltatók, az előfizetők száma pedig 2021 végére eléri a 660 milliót – derül ki az Ericsson legújabb mobilitási jelentéséből. Egy évtized alatt 260-szorosára nőtt a mobil...

A Starbucks is beszállt a faültetésbe

A Starbucks Magyarország szeptemberben indította el legújabb bolygó-pozitív kezdeményezését, amely során országszerte húsz forintot számol fel minden, üzleteiben értékesített, egyszer használatos műanyag-, vagy papírpohár árára, az ebből összegyűlt összeget pedig faültetés céljára adományozza a...

Zöld startupok versenyeztek

A műanyagot villanyárammá alakító Prometheus 42, valamint a tengeri műanyagból alternatív építészeti anyagot készítő Moseanic nyerte el a fődíjat a Klímainnovációs Közösség által meghirdetett Startup Plastic Surgery program záró pitch versenyén. Ez az első...

Dunavarsányban terjeszkedik a Dunapack

Közel 20 milliárd forint értékű beruházással Európa egyik legmodernebb csomagolóanyag gyártó üzemét építi a Dunapack Packaging Dunavarsány határában. Az új gyár a körforgásos gazdasági folyamatok egyik legmodernebb mintaüzeme lesz, hiszen közel 90%-ban újrahasznosított papírból...

Mesterséges intelligencia segíthet az óceánokon

A kutatási ismeretek rendszerezéséhez, illetve feldolgozásához, valamint a fenntartható óceánfejlesztési kezdeményezések támogatásához a mesterséges intelligencia is segítséget nyújthat. A Capgemini új mesterséges intelligencia-modelleket (AI) fejlesztett ki, amelyek hozzájárulnak a Föld klímájának megértéséhez és modellezéséhez,...

Új szolgáltatást tesztel a DoDo a PENNY-vel

A mesterséges intelligencia alapú logisztikai megoldásokat nyújtó cseh DoDo partneri megállapodást kötött a népszerű PENNY üzletlánccal. A Csehországban, Pilzenben egyelőre pilot üzemmódban induló projekt részeként a startup egy teljesen új szolgáltatás bevezetésének előkészítéseként a...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Áttörés előtt a magyar online kereskedelem

Gyorsan növekszik a magyar e-kereskedelem, és jelenleg az 53. legnagyobb e-kereskedelmi piac a világon, de az EU átlaghoz képest még van hova fejlődnie. A cseh és lengyel mintákat nézve 2-3-szor több webshopot is elbírhat...

Nevet vált a Turbó Diéta

A hagyományteremtő szándékkal indított, az Ideális Nap nevet viselő online esemény keretében jelentette be Handl Tamara, a Turbó Diétát forgalmazó Idealbody Kft. sales és marketing vezetője, hogy a 17 éves márka IdealBody néven folytatja...

Kiderült, mennyit költünk karácsonyfára

A fenyőfák árának idei adventre várt 10-20 százalékos emelése nem okoz érdemi változást a vásárlási szokásokban: a vevők 54 százaléka továbbra is nordmann fenyő iránt érdeklődik - derül ki Agroinform.hu felméréséből. A válaszadók 26...

Lemaradtak a magyarok az online marketingben

Megszámoltad már, hogy naponta hányszor pörgeted végig a Facebook – vagy Instagram hírfolyamod? Kétségtelen, hogy a közösségi oldalak mindennapjaink részévé váltak. Valaki innen informálódik, mások szórakozás miatt használják, azonban a social platformokat marketing szempontok...

Évtizedes csúcson az online álláshirdetések

Bár még tart az év, az előrejelzések alapján minden idők legnagyobb növekedése várható a feladott álláshirdetések számában Budapesten december végére az adott időszakot tekintve: az eddigi számokra alapozva ez összesen közel 90 ezer hirdetést...
- Hirdetés -

CMO

Már létező folyamatokat erősített fel a COVID

Hunyady Beatrix Euronics, marketingigazgató Az év vége kiemelt időszak a kereskedelemben, milyen kampánnyal készül az Euronics? A november-december értékesítés szempontjából az év 2 legfontosabb hónapja a műszaki kereskedelemben, a tavalyi évben a teljes céges árbevételünk közel 30...

Nagy a türelmetlenség a fiatalokban

Szili Tímea Futureal Group & Cordia Group, marketing- és kommunikációs igazgató   - Kicsivel több mint két hónapja nyílt meg a Futureal Group & Cordia Group fejlesztésében megvalósult Etele Plaza, mennyire váltotta be eddig a hozzá fűzött...

A kitaposott út biztonsága illúzió

Takács Borbála Adevinta Hungary, marketingigazgató   - Több évtizedes ügynökségi múlt után most ügyféloldalon folytatod. Miért döntöttél a változtatás mellett? - A váltás gondolata régóta érlelődött bennem. Húsz évet töltöttem ügynökségi oldalon, ez nagyon hosszú idő, ami rengeteg...

Most még tart a „történelmet írunk éppen” katarzisa

Szauter Zsolt eMAG és Extreme Digital, marketingigazgató   - Nagyon pörög itthon az online vásárlás, milyen élmény volt ebben a közegben átvenni a legnagyobb hazai e-kereskedelmi cég marketingjének irányítását? - Természetesen büszke vagyok arra, hogy engem választottak erre...

Kiemelt szerepe volt és lesz az online kommunikációnak

Blaumann Debóra foodpanda, marketingigazgató - Milyen kampánnyal készültetek a NetPincérről foodpanda névre történő váltásra, mire lehet számítani? - Egy igazi 360 fokos, integrált kampányt tervezünk a márkaváltás támogatására - ahol és amilyen formában csak lehet szeretnénk...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A Starbucks is beszállt a faültetésbe

A Starbucks Magyarország szeptemberben indította el legújabb bolygó-pozitív kezdeményezését, amely során országszerte húsz forintot számol fel minden, üzleteiben értékesített, egyszer használatos műanyag-, vagy papírpohár árára, az ebből összegyűlt összeget pedig faültetés céljára adományozza a...

Zöld startupok versenyeztek

A műanyagot villanyárammá alakító Prometheus 42, valamint a tengeri műanyagból alternatív építészeti anyagot készítő Moseanic nyerte el a fődíjat a Klímainnovációs Közösség által meghirdetett Startup Plastic Surgery program záró pitch versenyén. Ez az első...

Mesterséges intelligencia segíthet az óceánokon

A kutatási ismeretek rendszerezéséhez, illetve feldolgozásához, valamint a fenntartható óceánfejlesztési kezdeményezések támogatásához a mesterséges intelligencia is segítséget nyújthat. A Capgemini új mesterséges intelligencia-modelleket (AI) fejlesztett ki, amelyek hozzájárulnak a Föld klímájának megértéséhez és modellezéséhez,...

DATA