- Hirdetés -

Testidegen megoldásokkal népszerűsítik az építőipart

|

Mi köze van egy építőipari vállalatnak a kortárs tánchoz, gamereknek indított játékhoz, egy mesekönyvhöz vagy éppen egy humorista által levezényelt showműsorhoz? Az idén 40 éves KÉSZ Csoportnál meglehetősen sok, Magyarország egyik legnagyobb építőipari vállalatcsoportjának célja, hogy a szektorra jellemző klasszikus megoldásokon túllépve vonzóvá tegye az iparágat a fiatalok számára is. Metykó Tiborral, a KÉSZ Csoport marketing- és vállalati kommunikációs igazgatójával beszélgettünk.

- Idén 40 éves a KÉSZ Csoport, hogyan változott a marketingstratégiátok az évek alatt? Honnan hova jutottatok el, és mi jelentette a legnagyobb kihívást?

- A KÉSZ Csoport 40 éve alakult: a kezdetben kétfős vállalkozást Varga Mihály alapította 1982-ben. Mára Magyarország meghatározó építőipari vállalatcsoportjává nőttük ki magunkat, összesen több mint 2 ezer főnek adunk munkát. Azt fontos látni, hogy bár az építőiparnak jelentős szerepe van a gazdaságban - a magyar GDP 15 százalékát adja - és a foglalkoztatásban, az iparág megítélésén még van mit javítani, a szektorhoz köthető szakmák pedig nem tartoznak a legvonzóbb karrierutak közé.

A friss kutatásunkból kiderült, hogy keveset tudnak az emberek az iparágban elérhető mérnöki, és back office munkákról, az elérhető fizetésekről, karrierutakról. Ezekkel nekünk is naponta meg kell küzdenünk. Mondhatjuk azt is, hogy a KÉSZ Csoport kommunikációs célja, hogy ne csak a vállalatot, hanem a teljes iparágat is szerethetőbbé, menőbbé tegyük. Szeretnénk megmutatni, hogy az építőipar is lehet érdekes és vonzó, olyan közeg, ahova szívesen jönnek dolgozni a szakemberek. Másrészről az építőipari cégek jellemzően nem marketingvezérelten működnek, de mára elmondható, hogy házon belül egyre nagyobb szerepet kap a marketing, egyre inkább felismerik a kollégák, hogy a fejlődéshez ezzel is foglalkozni kell.

A KÉSZ Csoportnál pont ezek miatt a hagyományos, iparágra jellemző konzervatív keretek közül kilépve, új irányba fordítottuk a kommunikációt. A márkaismertségünk két év alatt közel 50 százalékkal nőtt a lakosság körében is, ami egy B2B szolgáltatás esetében kiemelkedő eredmény. Szintén kedvező irányba mutatnak a Randstad employer branding felmérésének eredményei is: a KÉSZ vonzereje a 2020-as 33,2 százalékról 2021-ben 36,5 százalékra, 2022-ben pedig 46,4 százalékra növekedett, és a második legvonzóbb vállalat lett a saját iparágában. Érdekes, hogy a nők körében a KÉSZ Csoport még jobb eredményt ért el, és az első helyre tornázta fel magát az iparágban, sőt az építőipari dolgozók körében szintén növelni tudta az ismertségét és vonzerejét is a cég. Ezek mind azt mutatják, hogy bár van még bőven tér a fejlődésre, de jó úton járunk, és elkezdtünk kimozdulni a hagyományos B2B kommunikáció szűk kereteiből.

- Milyen csatornákon és hogyan tudjátok megszólítani a fiatalokat?

- Az iparág fenntartható növekedéséhez szakemberekre van szükségünk, a fiatalokat pedig nem lehet a hagyományos módszerekkel megszólítani. Ezért igyekszünk folyamatosan kilépni a komfortzónánkból, kerestünk már építőmérnököket Litkai Gergő humorista vezényletével egy online showműsor keretében, indítottunk tabudöntögető nőnapi kampányt, de az egyes leányvállaltok brand movie-ja is eltér az iparágban megszokottól. A KÉSZ Metaltech filmjében például a vállalat által kivitelezett ikonikus épületek fém- és acélváza vált hangszerré egy magyar zenész segítségével. A zenét a filmhez a fémvázak rezonanciái adták, azaz magukat az épületeket használták alkalmi hangszerként. Idén Mikulásra egy mesekönyvet adunk ki, amelybe a kollégák gyerekeinek a rajzai kerültek, de indítottunk játékot az egyik legnépszerűbb nyílt világú sandbox videójátékkal, ahol fenntartható és mindemellett kreatív épületek tervezése volt a feladat. A digitális építkezéseket pedig két népszerű videós influenszer, Uborcraft és luckeY kísérte figyelemmel. Büszkék vagyunk rá, hogy a projektjeinkkel számos marketingszakmai díjat is elhoztunk. Vida Tamás, a KÉSZ Csoport vezérigazgatója pedig megkapta a Signature CEO díjat is, amely azokat a CEO-kat díjazza, akiknek a kollégái a Marketing & Média magazin TOP 50 marketinges listáján és a Signature 40 listáján is szerepelnek.

Egyébként a Randstad felméréséből az is kiderült, hogy ugyan egy alacsonyabb bázisról, de nagyot nőtt a fiatalok körében a márkaismertségünk: 2021-ről 2022-re mind az ismertségét, mind pedig a vonzerőnket megdupláztuk.

- Mit vársz a következő évektől? Milyen témák lesznek hangsúlyosak nálatok?

- A fenntarthatóság kiemelt téma a KÉSZ-nél, mára szerencsére már nem opció, hogy ezzel valaki ne foglalkozzon. Ennek ellenére a magyarok töredéke gondolja úgy, hogy az építőipar kellő figyelmet fordít a fenntarthatósági kérdésekre. Az idei kutatásunk szerint mindössze a megkérdezettek 15 százaléka tud olyan építőipari nagyvállalatról, amelynek van fenntarthatósági programja vagy sokat tesz a környezetvédelem érdekében. Az iparág megítélésének javításához tehát ezen változtatni kell, illetve ma már alapvető elvárás a cégekkel szemben, hogy foglalkozzanak ezzel a kérdéssel.

A KÉSZ Csoport az iparágban az elsők között indított útjára egy ESG-szempontoknak is megfelelő fenntarthatósági programot. A kötelező előírásokon jóval túlmutató, 2030-ig szóló fenntarthatósági stratégiája 30 tagvállalat és stratégiai partner törekvéseit foglalja magában. Így többek között az energetika, az ipari technológiák és a villamosipar területén is megfogalmaz vállalásokat, de a partnereket is bevonja egyes célokba. A következő években tehát folyamatosan igyekszünk egyre többet tenni ezen a téren.

A másik nagy előttünk álló feladat a márka megújítása lesz, amit többek között az egyre jobban felpörgő külpiaci terjeszkedés hozott magával.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Megújult a Port

Letisztultabb dizájnnal, modern keresési funkciókkal jelentkezik Magyarország legismertebb kulturális programmagazinja, a Port. A közel 30 éves múlttal büszkélkedő site ettől a héttől még inkább felhasználóbarát formában köszönti olvasóit. A megújítás során figyelembe vették a...

Új sorozatokkal és sikerfilmekkel erősít a Direct Now

Merülj el az őszi hangulatban és fedezd fel a Direct Now app folyamatosan bővülő videótárának kínálatát! A hűvös estéken vadonatúj krimisorozatok és képernyő elé szegező sikerfilmek várnak rád. A klasszikus magyar filmek rajongói ezúttal...

Magyar focistáknak szurkolhatunk a hétvégén

Visszatérnek a magyar játékosok a pályára a klubcsapatuk színeiben - a hétvégén a Network4 öt bajnokságból közvetít magyar érdekeltségű meccseket. A Premier League-ben Szoboszlai Dominik és Kerkez Milos, a Championshipben Szűcs Kornél, a Bundesligában...

MI-vel tuningolt tévések

A hasznosításhoz szükséges tudás hiánya, a munkatársak aggályai és ellenállása – ezek a legnagyobb visszatartó erők a tévétársaságok körében a mesterséges intelligencia bevezetése kapcsán a Caretta Research kutatása szerint. A technológia már ott van...

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

A jövőben máshogy vásárolunk majd az IKEA-ban

Innovatív és izgalmas megoldásokkal járul hozzá a vásárlói élmény forradalmasításához az IKEA. A soroksári áruház új CGI videójával a jövő IKEA-élményét mutatja be, mindezt szórakoztató és figyelemfelkeltő módon a legújabb technológiák segítségével. A futurisztikus...

Ez a legfontosabb a munkavállalóknak a fizetés mellett

A világtörténelemben a Z-generáció a valaha élt legnépesebb generáció, egyes kutatások szerint pedig néhány év múlva a munkaerőpiac közel 30 százalékát teszik majd ki. Éppen ezért rendkívül fontos, hogy a munkáltatók megfelelően illesszék őket...

Nagyot nőne Európában a luxusszállodalánc

A Hyatt jelentős növekedést tervez a közép- és kelet-európai térségben a következő években, folytatva ezzel a márka lendületét a régióban. A tervek szerint 2027-ig öt új Hyatt Regency szálloda és üdülőhely nyílik Horvátországban, Albániában,...

Új zónát nyitott a repülőtéren a GreenGo

A GreenGo új repülőtéri zónájának megnyitása valós felhasználói igényekre reagál, hiszen egyre többen szeretnének közvetlen hozzáférést a budapesti légikikötőhöz, hogy gyorsan és kényelmesen érjék el járatukat, vagy hogy landolás után minél hamarabb autóba ülhessenek....

Advent első hétvégéje igazi művészeti csemegét kínál

Advent első hétvégéjén, november 29-december 1. között ingyenes programsorozattal várják a kortárs képzőművészetek kedvelőit. 2024-ben 31 galéria, műterem, kiállítótér és kulturális helyszín csatlakozott az ART WEEKEND BUDAPEST-hez (AWB), amelynek idei központi témája a mozgás,...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...