Tévés adatelemző társaságba fektetett be az LG

Közel 80 millió dollárt fektetett be Az LG Electronics (LG) a televíziós adatelemzés egyik legfontosabb szereplőjének számító, Alphonso nevű vállalatba, amivel a cég legnagyobb részvényesévé válik, 50 százalék feletti irányító részesedéssel. A mesterséges intelligencia alapú megoldások révén a fogyasztók személyre szabott tartalmakhoz, a hirdetők rugalmasabb és mérhetőbb reklámozási lehetőséghez jutnak.

Az LG a digitális átalakítási stratégiájának egyik legjelentősebb része a vásárlói trendek és gondolkodás megértése annak érdekében, hogy jobb és személyre szabottabb szolgáltatásokat nyújthasson. A cég a szórakoztató elektronikai termékeinek széles választékán tervezi használni az Alphonso szoftverét és szolgáltatásait, köztük a vállalat adatelemző, médiatervező és videós AI képességeit.

Az Alphonso kombinált szolgáltatásai bővítik a fogyasztók számára rendelkezésre álló funkciókat, beleértve a tartalomajánló rendszert és az LG Channels-t, vagyis az LG saját streamingszolgáltatását. Ezzel az LG televíziók és az okos tévék piaca számára egy erős, a dél-koreai vállalat által tulajdonolt és üzemeltetett, eszközökön átívelő hirdetési platform jön létre, amely integrált elemzőszoftvert is tartalmaz.

Az LG részesedésvásárlása az Alphonso első befektetési projektje 2017 óta, amikor a Manifest Investment Partners 5,6 millió dollárral szállt be a vállalatba. A Szilícium-völgyi székhelyű Alphonso továbbra is függetlenül működik majd a jelenlegi márkanévvel és vezetéssel.

„Befektetésünk az Alphonso-ba a mesterséges intelligenciára, a big datára és a felhőtechnológiára fókuszáló digitális átalakulási stratégiánk kulcsfontosságú része, amely alapjaiban változtathatja meg azt, ahogyan a fogyasztók az eszközeikkel kommunikálnak” — mondta Park Hyoung-sei, az LG szórakoztató elektronikai részlegének vezetője. „Az Alphonso televíziós adatelemzési lehetőségeivel az LG képes lesz hatékonyabban kielégíteni a fogyasztók igényeit azzal, hogy sokkal személyre szabottabb és egyedibb tartalmakat nyújt számukra.”

„Az LG és az Alphonso hasonló jövőképpel rendelkezik a tévés ökoszisztéma továbbfejlesztésében: innovatív szofverekkel és szolgáltatásokkal egyrészt modern, új felhasználói élményt, másrészt rugalmas, jövedelmező, tervezhető és mérhető reklámozást biztosítsunk a márkáknak, ügynökségeknek és televíziós műsorszolgáltatóknak” — mondta Ashish Chordia, az Alphonso alapítója és vezérigazgatója. „Az LG Electronicshoz való csatlakozás megadja vállalatunk számára az egyik vezető globális szórakoztató elekrtronikai gyártó támogatását, valamint hozzáférést biztosít az összekapcsolt tévék hálózatához világszerte. Maximalizálhatjuk a tévés piacra gyakorolt kölcsönös hatásunkat közös termékek fejlesztésével és ez páratlan értéket képvisel az ökoszisztémán belül.”