- Hirdetés -

Tévés hirdetési trendek a szpotokon túl

|

Idén a hirdetők szinte kivétel nélkül ragaszkodtak a szponzorációs megjelenésekhez és a kiválasztott műsorokhoz; még abban az esetben is, ha nem tudtuk megmondani, mikor kerülnek majd képernyőre – tudtuk meg Bakcsy Szilárdtól, az R-Time non-spot és digitális vezetőjétől. A szakember beszélt a non-spot hirdetési megoldásokkal kapcsolatos trendekről és elárulta azt is, hogy mi a fő versenyelőnye az RTL Mostnak.

– A teljes televíziós reklámpiacon belül a termékelhelyezéseket, szponzorációkat mennyire érintette érzékenyen a koronavírus-járvány?
– A reklámpiacon nincs olyan terület, amelyet ne befolyásolt volna a járvány, ez alól a miénk sem kivétel. Az év első fele az egymásra ható, egymásból következő újratervezések időszaka volt. Miután a tavaszi műsorstruktúra jelentős részét átalakítottuk, non-spot területen is újra kellett gondolnunk mindent. Programming szempontból emlékezetesen gyorsan reagáltunk, nemcsak a meglévő vagy tervezett műsorok időzítésén változtattunk, hanem új és „helyzetre-szabott” tartalmakat is fejlesztettünk. Ehhez azonban a termékelhelyezések és a szponzorációk már nem tudtak teljesen igazodni, és nemcsak az időfaktor miatt, hanem azért sem, mert érezhető volt némi bizonytalanság a hirdetők oldalán is.

Talán a 2008-as gazdasági válság után éreztünk hasonlót, bár nagyon másfajta „válaszreakcióval”. Akkor ugyanis a non-spot kampányok gyakran áldozatául estek a kialakult helyzetnek, idén viszont épp az ellenkezője történt: a hirdetők szinte kivétel nélkül ragaszkodtak a szponzorációs megjelenésekhez és a kiválasztott műsorokhoz; még abban az esetben is, ha nem tudtuk megmondani, mikor kerülnek majd képernyőre. Ez újabb, beszédes bizonyítéka annak, mennyire felértékelődtek ezek a megoldások. Az ügyfeleink ma már stratégiai szinten terveznek velük, és legalább olyan fontos elemei az éves kommunikációjuknak, mint a klasszikus szpotkampányok.

– 2019-ben a tévés reklámtortán belül 7 százalékot tett ki a non-spot költés részaránya. Idén ez az arány szerinted hogyan fog alakulni?
– Az elmúlt években folyamatosan nőttek a bevételek. Csak a saját nevünkben nyilatkozhatok, de rajtunk nem fog múlni az a bizonyos 7 százalékos arány. Amihez hozzá kell tennem azt is, hogy ezt az eredményt csak néhány csatorna képes elérni vagy meghaladni: a portfólió többi tagjánál ez az arány – érthetően – alacsonyabb.

– Azt látom, hogy például az italos cégek nagyon lelkesen használják a termékelhelyezéseket. Van olyan hirdetői kör, akiknél szintén jól lehetne ezt alkalmazni, de Magyarországon még nem túl aktívak ezen a téren?
– Vannak olyan hirdetői szektorok vagy szegmensek, amelyek kifejezetten bátran használják ezt a megjelenési típust. Az üdítő-, alkohol-, autó- vagy az FMCG-márkák számára a termékelhelyezés természetes választás, hiszen a termékeik életszerűen és hitelesen tudnak megjelenni egy-egy showműsorban vagy valamelyik fikciós sorozatban, szinte műfajtól és témától függetlenül.

Ennél nagyobb kreatív kihívást jelent a szolgáltatói szektor, mivel az egyes szolgáltatásokat nehéz úgy bemutatni, hogy az a törvényi szabályozásnak is megfeleljen. Márpedig mind a csatornának, mind a hirdetőknek az az érdeke, hogy az adott megjelenés releváns és hiteles legyen, azaz marketingszempontból hatékony, nézői szempontból pedig fogyasztható, az adott műsorba illeszkedő. A hirdetői igény azonban ma már gyakorlatilag minden szektorban megvan, mi pedig mindig igyekszünk megtalálni a legjobb megoldást, hogy azt ki is elégítsük.

– A termékelhelyezéseknél mi a jellemzőbb: a hirdetők már konkrét elképzelésekkel érkeznek, vagy inkább tőletek várnak ötleteket?
– Azt hiszem, az RTL Magyarországra általában jellemző, hogy igyekszik „elébe menni” a piacnak. Ez így van a mi területünkön is. Proaktívak vagyunk, azaz szinte minden esetben mi dolgozzuk ki azokat ötleteket, amelyekkel felkeressük a hirdetőket. A termékelhelyezés nem könnyű műfaj, rengeteg műsorkészítési vagy jogi szempontot kell figyelembe venni – nem is beszélve a jogtulajdonos által szabott feltételekről. Az elmúlt években rengeteg tapasztalatot szereztünk, sok ilyen típusú együttműködés van már a hátunk mögött. Úgy érzem, a partnereink teljes mértékben megbíznak bennünk.

Drága örökösök termékmegjelenítés

– Az elmúlt időszakból tudsz olyan megoldást mondani, ami szerinted nagyon jól sikerült?
– Nehéz egy-egy példát kiemelni, mert sok olyan projektünk volt, amire büszkék lehetünk. Ezek közül azonban az X-Faktor – Pepsi együttműködés ma már biztosan viszonyítási pontnak számít, hiszen minden létező non-spot vagy non-standard felületet felvonultattunk benne mind a TV-képernyőkön, mind pedig a digitális platformjainkon. De legalább ennyire összeforrott az Aldi és a Konyhafőnök brandje is, hiszen a partnerség mostanára több évados múltra tekint vissza, ahogy a Mi kis falunkat sem tudom elképzelni a Soproni nélkül, és szerintem telitalálat volt a Volvo megjelenése is a Mellékhatásban.

– Összességében a non-spot hirdetések terén jelenleg melyik a legfelkapottabb eszköz?
– Továbbra is a klasszikus szponzoráció az alapja mindennek. A termékelhelyezés vagy az IPM ugyan látványos megjelenés, de ez mindig egy-egy nagyobb támogatói csomag része. A felületek természetesen önmagukban is megállnák a helyüket, mi azonban úgy gondoljuk, hogy ezek egymásra épülve, egymást erősítve tudnak igazán hatékonyan működni. Itt persze nem könnyű nagy újításokkal előállni, hiszen a törvényi szabályozás meghatározza a mozgásterünket

Konyhafőnök termákmegjelenítés

– A következő években várható változás az egyes non-spot megoldások népszerűségében?
– Egyre többször tapasztaljuk, hogy ezeket a megjelenéseket összehangolhatjuk a hirdetők offline aktivitásaival, ami szerintem jó irány. A Hyundai idén két olyan műsorhoz is csatlakozott, amiben Rácz Jenő szerepelt, aki a márka egyik nagykövete. A Konyhafőnökkel egyértelmű a kapcsolódás, hiszen maga a műsor is magas minőséget képvisel, de a ’fine driving’ koncepció szerintem kifejezetten ötletes volt. A Nyerő Párosban szintén különleges megjelenés valósult meg, támogatással, termékelhelyezéssel, IPM és online felületekkel, az pedig szerencsés véletlen, hogy a műsor győztese végül Jenő és párja lett. Hasonló a helyzet Sárközy Ákossal is, aki részt vett az idei Master Good kommunikációjában, így nagyon adta magát, hogy összekapcsoljuk a márkát a Konyhafőnök branddel. Az ilyen típusú együttműködés win-win szituáció, hiszen mindhárom szereplő érdekelt abban, hogy a legtöbbet hozzuk ki helyzetből. Ez lehetőséget ad, hogy extra tartalmakat is gyártsunk, például a digitális platformokra. A legnagyobb fejlődés éppen ezért itt várható.

– Idén a digitális reklámoknál mennyire volt más a helyzet, mint a non-spotnál?
– Szezonalitásban hasonló volt a helyzet. Tavasszal volt egy megtorpanás, de a második félév ezt kompenzálta.

– Amikor egy hirdető azt kérdezi, hogy miért érdemesebb neki egy nagy videómegosztó helyett az RTL Mostot használni, akkor mit tudtok neki mondani?
– Amennyiben a YouTube-ra gondolsz, akkor azt, hogy almát az almával érdemes összehasonlítani… Bár mindkét esetben videós tartalmak és hirdetések jelennek meg, a két platformon teljesen mások a felhasználói szokások. Az RTL Most-on egy felhasználó alkalmanként több, mint 60 percig fogyaszt tartalmat, sokszor nagyképernyőn. A hirdetések nálunk nem átugorhatók, emellett szinte 100 százalék viewabilityt garantálnak, 100 százalék brand safe környezetben.

Ilyet a nemzetközi szereplők közül sem sokan tudnak felmutatni. A 4,4 millió regisztrált felhasználónak köszönhetően nagy mennyiségeket is biztonsággal ki tudunk szolgálni, és egyre több targetálási lehetőséget kínálunk. A kor, nem és „geo” szerinti szűkítés mellett, ma már érdeklődés- és viselkedésalapú hirdetői szegmensek is elérhetők, amiket jövőre még pontosabbá teszünk.
Az RTL Most nemzetközi viszonylatban is prémium minőséget képvisel. A folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően pedig mind a felhasználók, mind a hirdetők biztosak lehetnek abban, hogy ezen a platformon azt kapják, amire szükségük van.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Kiderült, melyik a világ legnépszerűbb autója

A Toyota Corolla hosszú éveken át őrizte a világ legkelendőbb autójának címét, évről évre világszerte a legnagyobb darabszámban értékesített új autónak bizonyulva, összesített eladásban pedig egyetlen autómárka egyetlen modellje sem tud a tizenkettedik generációnál...

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Ők kapták idén a Hégető Honorka Díjakat

2024-ben összesen 72 videós és 11 fotós nevezés érkezett az RTL korábbi szerkesztő-riportere, a 2001-ben elhunyt Hégető Honorka emlékére létrehozott pályázatra. A zsűri hat pályaművet díjazott, amelyek többek között a magyarországi iskolarendszer helyzetét, az...

Összecsaptak Európa legjobb e-sportolói

Százezer euró – ennyi volt az összdíjazása a Deutsche Telekom hétvégén lezárult e-sport bajnokságának, a T-esport Bajnokságnak. Az online eseményeken és a Budapesten, a Telekom PlayIT Show keretében megrendezett döntőben a legjobb Counter-Strike 2,...

Black Friday – így vásárolhatunk biztonságosan

Akkor is kaphatunk drága, utánvételes csomagot, ha nem rendeltünk semmit – de nem csak ezzel a módszerrel csalhatják ki a pénzünket az év végi vásárlási szezonban. Karácsony közeledtével egyre többen választják az online rendelés...

Extra fellépőkkel jön a Budapest Park első téli fesztiválja

Éjszakába nyúló fesztiválozásra számíthatnak azok, akik az ünnepek előtt egy hatalmas bulival zárnák le a 2024-es évet. A Budapest Park december 20-án és 21-én első alkalommal rendezi meg téli fesztiválját, a Winterfestet az MVM...

Csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán

Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében — derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...