- Hirdetés -

Tévés trendek a COVID alatt

|

A járványhelyzet világszerte – így Magyarországon is – jelentős hatással van a televíziócsatornák nézettségére. Többen, többet ülünk a képernyő előtt: 2020-ban átlagosan mintegy napi 16 perccel többet mint 2019-ben(1). A terület legfontosabb jelenlegi trendjei kerültek terítékre a Lounge Group podcast adásában, az L20-ban.

„A korlátozások intenzitásának változásával a tévénézésre fordított idő is folyamatosan módosul. A digitális oktatás pedig a felnőttek tévénézési szokásaira is közvetett hatással van” – mondta a műsorban Csikesz Erika, a TV2 Csoport értékesítési igazgatója. A bezártság szinte minden korosztályt a képernyő elé ültetett, naponta átlagosan közel 5 órára(2). Emellett pedig erősödött az esti, közös családi tévénézés közkedvelt jelensége is.

A 15 és 24 év közöttiekről sokszor hallani, hogy ők kevésbé preferálják a lineáris tévécsatornákat. Ennek ellenkezőjéről árulkodik az, hogy a rendelkezésre álló adatok szerint ez a generáció is naponta több mint két órát töltött a tévéképernyők előtt 2020-ban(3). Ez nem meglepő, ha a digitális oktatásra, illetve a lehetséges programok, kimozdulási lehetőségek csökkenésére, hiányára gondolunk.

Az elmúlt időszakban továbbra is a főműsoridős mozifilmek, a magyar gyártású napi vagy heti műsorok, sorozatok, valóságshow-k, közéleti tartalmak és a híradók a kultikus programtípusok. Voltak olyan hetek 2021-ben, hogy a nézőszám alapján a két nagy kereskedelmi csatorna főműsoridős híradója a legnézettebb napi program volt (4). A televíziós hír- és információfogyasztással töltött átlagos idő nőtt 2020-ban – főként a pandémia első hulláma eredményeként. A járvány második hulláma, illetve más hazai vagy nemzetközi események azonban már nem növelték jelentős mértékben a hírfogyasztást(5).

Sokmillió reklám

Talán nem is gondolnánk, hogy egy nap 30-40 ezer reklámszpotot sugároznak a magyar nyelvű tévécsatornákon. A Nielsen adatai alapján a 2016-os, 8 millió alatti éves reklámfilmmennyiség 2019-re közel 14 millióra nőtt. Tavaly azonban, a járvány miatt ez a szám mintegy 600 ezerrel csökkent (6). A szakértők ugyanakkor növekedésre számítanak idén, ráadásul egyre több olyan cég él a tévés reklámok adta lehetőségekkel, amely korábban nem tette.

„A lineáris televíziócsatornák esetében a tévénézésre fordított idő összességében nőtt, ami az elmúlt egy év, illetve a home office természetes következménye. Fogyasztói célcsoportokra vetítve a változás mindenhol megjelent, és a mértéke is hasonló. A TV szerepe ugyanakkor meghatározónak látszik rövid és hosszú távon egyaránt. A Lounge Groupban, ügynökségi oldalról úgy gondoljuk, a legfontosabb iparági kihívás a »digitális TV nézés«, vagyis az, hogy együtt lássuk a fogyasztót mind a lineáris (hagyományos), mind az online térben. Jelenleg ugyanis erre nincs egységes és transzparens piaci módszertan. A tartalom szempontjából pedig azt látjuk, hogy csatornamárkák és műsormárkák léteznek, a magyar nézők kedvelik a lokális tartalmat, hazai helyszínekkel és színészekkel” – mondta Magyarország egyik legnagyobb marketingkommunikációs ügynöksége, a Lounge Group médiaigazgatója, Hidvégi Krisztina.

 

(1) Célcsoport: 4+ live+as live, forrás: Nielsen Közönségmérés/TV2 Kutatás

(2) Célcsoport: 4+ live+as live, 2020 teljes év, forrás: Nielsen Közönségmérés/TV2 Kutatás

(3) Célcsoport: 15-24 live+as live, forrás: Nielsen Közönségmérés/TV2 Kutatás

(4) Célcsoport: 4+ live+as live, 2021.01.04-2021.04.18., forrás: Nielsen Közönségmérés/TV2 Kutatás

(5) Célcsoport: 4+ Consolidated, vizsgált időszakok: 2019.03.01 – 2020.02.29. és 2020.03.01 – 2021.02.28., forrás: Nielsen Közönségmérés, Tévénézési trendek a Covid-19 első 12 hónapjában Magyarországon (2021.03.22.)

(6) 2016-2020 egész év, teljes nap, minden szpotszinten mért csatorna, forrás: Nielsen Közönségmérés/TV2 Kutatás

Total 4+ N= 8 887 482 Forrás: Nielsen Közönségmérés Kft. / TV2 Kutatás

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Új tablettel erősít a Honor

December elején Magyarországra is érkezik a HONOR MagicPad2, a HONOR legújabb tabletje, ami lenyűgözően kecses kialakításával emelkedik ki. Rendkívül vékony, 5,8 mm-es vázával és mindössze 555 g-os súlyával ideális a rohanó világban. A HONOR...

Minden tizedik magyar állást keres

Nem fest túl jó képet a magyar munkavállalók elégedettségéről egy friss kutatás: alig 12% érzi úgy, hogy minden szempontból jó helyen van a munkahelyén, a kisebb városokban élők között az átlagosnál is többen elégedetlenek...

Black Friday: ekkora kedvezmény kell a sikerhez

Az idei Black Friday szezonban a fogyasztók várhatóan többet vásárolnak majd, mint tavaly, de mindenképpen felkészültebben: hiszen 38 százalékuk már használta, vagy tervezi használni a generatív mesterséges intelligenciát az akciós ajánlatok felkutatására - derül...

Még több európai kupameccs lesz a Sport TV-n

Tovább erősödik a Sport TV 2024-25-ös futballprogramja, az UEFA Bajnokok Ligája, illetve a portugál és török bajnokság mellé csatlakozik az UEFA Európa-liga és Konferencialiga. Még több nemzetközi sztárcsapat és magyar játékosok kerülnek ennek köszönhetően...

Átalakuló streamingvilág

A reklámmal támogatott konstrukciók bevezetése, az élő közvetítések számának növelése – többek között ezekkel a lépésekkel reagálnak a streamingpiac meghatározó szereplői az előfizetésekre épülő modellnél tapasztalt megtorpanásra. Bár itthon is egyre zsúfoltabb ez a...

Újabb díjat nyert a K&H

Díjat nyert az Euromoney pénzügyi folyóirat szervezésében megvalósuló Real Estate Awards versenyén a K&H, ismét elhódítva az ország legjobb ingatlanfinanszírozó bankja címet. A nívós brit szaklap több mint 30 éve ismeri el azokat a...
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Az egyik leghíresebb karácsonyi dal történetét meséli el az Erste reklámfilmje

Idei karácsonyi reklámjával az Erste Csoport bemutatja a Csendes éj című karácsonyi dal születését, ami a legtöbbek számára a reményt és az összetartozást jelenti – még kétszáz évvel azután is, hogy először elhangzott. „Mindenki...

Jövőre felpöröghet az ingatlanpiac

A szektor idei, visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak; 2024-ben elérte a mélypontot a piac, de megkezdődött a visszarendeződés. A töretlen lendülettel fejlődő hotelpiac mellett, a ma még gyengélkedő lakóingatlan-fejlesztések prognózisai...

Ilyen autóra elég a munkáshitel

A magyar fiatalok munkába állását és anyagi stabilitását segítő, kamatmentes, szabad felhasználású munkáshitel a jogszabálytervezet szerint 4 millió forintig igényelhető. A money.hu és a Használtautó.hu szakértői közösen tekintették át, hogy az összeg milyen, akár...

A vártnál élénkebb az év végi kgfb-kampány

Az eddigi adatok alapján a vártnál aktívabban alakul az idei kgfb-kampány, melynek során az érintett több mint 400 ezer személyautónak akár 15 százaléka is lecserélheti meglévő kgfb-szerződését. Mivel a felmondási határidő, december 1-je idén...

Egyre többen mernek segítséget kérni online visszaélés esetén

Az online visszaélések – különösen az intim képpel való visszaélés, a grooming és a cyberbullying – elleni küzdelmet tűzte zászlajára a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság által működtetett Internet Hotline jogsegélyszolgálat őszi kampánya. Az...

Don't Miss

Új irodába költözött a Madhouse

A hirdetési felületek úttörőjeként ismert Madhouse új irodába költözött, hogy egy tágasabb, modernebb környezetben tudjon működni. A költözést a folyamatos növekedés indokolta, hiszen az eddigi iroda már szűknek bizonyult a bővülő csapat számára. Az...

Palik László: Ez a legkomolyabb formátum, amivel valaha dolgoztam

Hétfő este 21:20-kor visszatér a TV2 képernyőjén a világ egyik legismertebb gameshow-ja, a Legyen Ön is milliomos!, Palik László műsorvezetésével. A legendás televíziós ma reggel a Mokkában mesélt a forgatásokról, a formátumról és az...

Újra a Hello Agency csapatát erősíti Zsótér Anna

A Hello Agency egyik meghatározó szakembere, Zsótér Anna Ügyfélkapcsolati Igazgató pozícióban csatlakozik újra a csapathoz. Anna, aki már 10 éve erősíti a Hello Agency-t, két gyermekkel töltött otthoni időszakát követően tér vissza, miközben az...

Megalakult a VML Hungary új vezetése

Újabb mérföldkőhöz érkezett a hazai Wunderman Thompson és VMLY&R egyesüléséből idén januárban megalakult VML Hungary. Az összekapcsolt márkaélmények élvonalában működő ügynökség mára már minden munkafolyamatában egységet képvisel, közös csapattal, közös irodában. Az összeolvadási folyamat...

Tényleg rámegy a fiatalok egészsége a TikTokozásra

TikTok-videók hatására a fiatalok közel fele hajlamos diagnosztizálni magát vagy másokat nem létező, kitalált mentális betegséggel – állapította meg a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) középiskolások és egyetemisták bevonásával készített kutatása. A tanulmány...