- Hirdetés -

Tinderen támadnak a kiberbűnözők

|

- Hirdetés -

A Sophos új elemzést tett közzé a CryptoRom nevű nemzetközi kriptovaluta-kereskedelmi átverésről, amely iPhone és Android felhasználókat céloz meg olyan népszerű társkereső appokon keresztül, mint például a Bumble vagy a Tinder.

Az anyag olyan első kézből származó, a csalás áldozatai által megosztott történeteken és információkon alapul, akik felvették a kapcsolatot a Sophosszal, miután megtekintették annak korábbi jelentéseit a CryptoRomról.

Az új kutatásban a Sophos arról számol be, hogy amikor az áldozatok megpróbálták kivenni a befektetéseiket az egyik hamis kereskedelmi rendszerből, a számláikat befagyasztották és több százezer dollárnyi hamis “nyereségadót” számítottak fel nekik a hozzáférés visszanyeréséért cserébe. A Sophos szerint a CryptoRom-művelet egyre jobban szervezett, egyre kifinomultabb és világszerte veszi célba az áldozatokat.

Növekvő költségek

A Sophos-szal megosztott egyik esetben egy áldozatnak 625 000 dollárt számoltak fel azért, hogy visszakaphassa a hozzáférést ahhoz 1 millió dollárhoz, amelyet egy hamis kripto-kereskedelmi rendszerbe fektetett be. A hamis rendszert olyasvalaki ajánlotta, akivel az áldozat egy online társkereső platformon találkozott. A társkeresős “barát” ezután azt állította, befektette a saját pénzének egy részét, hogy a közös részesedésüket 4 millió dollárra növelje. A csalók állítása szerint a befektetésük 3,13 millió dollár nyereséget hozott és 20 százalékos nyereségadót, avagy 625 000 dollárt kell fizetniük, ha pénzfelvétel céljából hozzá akarnak férni a számlájukhoz. Valójában azonban sem a társbefektetés, sem a nyereség nem volt valós és az online “barát” is az átverés része volt.

“A CryptoRom átverés egy romantika-központú pénzügyi csalás, amely szinte minden szakaszában nagymértékben támaszkodik a social engineering módszerekre,” mondta Jagadeesh Chandraiah, a Sophos senior fenyegetés-kutatója. “A csalók legitim társkereső oldalakon lévő hamis profilokon keresztül vonzzák a célpontokat, majd megpróbálják rávenni őket arra, hogy telepítsenek egy hamis kriptovaluta kereskedelmi appot és tegyenek befektetést. Az alkalmazások általában webklipként települnek és úgy tervezték őket, hogy nagyon hasonlítsanak a legális, megbízható appokhoz.

“Az átverés áldozatai szerint, akik korábbi cikkeink után kerestek meg bennünket, a 20 százalékos “nyereségadó” csak akkor kerül szóba, amikor megpróbálják kivenni a pénzüket vagy lezárni a számlát. Azoknak az áldozatoknak, akik nehezen tudják kifizetni az adót, felajánlanak egy kölcsönt. Még hamis webhelyek is léteznek, amelyek azt ígérik, hogy segítenek az embereknek visszaszerezni a pénzüket, ha átverték őket. Röviden: bármely utat is választják az egyre kétségbeesettebbé váló áldozatok, hogy megpróbálják visszaszerezni a pénzüket, a csalók már ott várják őket. Az áldozatok azt mondják, hogy egy életre szóló megtakarításaikat vagy nyugdíjalapjukat veszítették el az átverés következtében.”

A Sophos kutatása néhány olyan esetet is talált, amikor a CryptoRom operátorok közvetlenül WhatsApp és SMS üzeneteken keresztül vették fel a kapcsolatot a célpontokkal, valószínűleg lopott információk felhasználásával.

A Sophos kutatása a CryptoRom művelet új technikai vonatkozásait is részletezi. Például a Sophos szerint a csalók visszaélnek az Apple TestFlight funkciójával, amely lehetővé teszi az emberek korlátozott csoportja számára, hogy telepítsenek és kipróbáljanak egy új iOS appot és kevésbé szigorú Apple által végzett felülvizsgálati folyamaton menjenek keresztül. 2021-ben a Sophos kutatói megfigyelték, hogy a CryptoRom ugyanebből a célból visszaélt az iOS Super Signature-rel és az Apple vállalati programjával is.

A Sophos kutatói azt is megállapították, hogy a csalók által használt összes CryptoRommal kapcsolatos weboldal nagyon hasonló háttérstruktúrával, illetve tartalommal rendelkezik, és csak a márkanevek, ikonok és URL-ek különböznek egymástól. A Sophos véleménye szerint ez lehetővé teheti a csalók számára, hogy gyorsan módosítsák a csaláshoz használt weboldalakat, amikor az egyiket észlelik és leállítják.

“Mélységesen aggasztó, hogy az emberek továbbra is bedőlnek ezeknek a bűnözői cselszövéseknek, különösen azért, mert a külföldi tranzakciók és a szabályozás nélküli kriptovaluta piacok azt jelentik, hogy az áldozatok nem kapnak jogi védelmet az általuk befektetett pénzre,” mondta Chandraiah. “Ez egy iparági probléma, amely nem szűnik meg. Olyan kollektív válaszlépésekre van szükségünk, amelyek magukban foglalják a kriptovaluta tranzakciók nyomon követését, a felhasználók figyelmeztetését ezekről a csalásokról, illetve az ilyen átveréseket lehetővé tévő hamis profilok gyors észlelését és törlését.”

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

A nyelvtudást is kiváltja a mesterséges intelligencia

Egy éve még a magyar e-kereskedők harmada indokolta a munkatársak nyelvtudásának hiányával, miért nem terjeszkedik külföldre. Mára azonban ez a probléma szinte megszűnt létezni. A mesterséges intelligenciával percek alatt lefordíthatók teljes weboldalak, termékleírások, hirdetések,...

Ez lett a magyarok kedvenc fizetési eszköze

A Mastercard ismét elvégezte Bankkártya Használati Szokások és Attitűdök nevű kutatását, amelyben a magyarok fizetési szokásait térképezi fel és teszi követhetővé 2009 óta. A mostani eredmények alapján a fizikai bankkártya minden más fizetési megoldást...

Erős évet zárt a COOP

Több mint 10 százalékos növekedés révén 748 milliárd forintos árbevételt ért el a COOP Gazdasági Csoport tavaly – hangzott el a CO-OP Hungary Zrt. közgyűlésén múlt hét csütörtökön. A kihívásokkal teli piaci helyzetben elért...

Óriási bírság jár az illegális megfigyelésért

Nem is gondolnánk, naponta hány alkalommal figyelnek meg, sőt, akár hallgatnak is le bennünket, miközben mi mit sem sejtve vásárolunk, szórakozunk vagy éppen pihenünk. Pedig minden egyes ilyen felvételről részletes és teljeskörű tájékoztatást kellene...

Ez lehet az autóipar jövője

Az autóipar a magyar gazdaság egyik húzóágazata. Az iparág pedig jelenleg történetének legjelentősebb átalakulásán megy keresztül, mely hazánkat is érinti, hiszen a világ legnagyobb autóipari beszállítói közül több is jelentős kutatás-fejlesztési, és ezen belül...

Ezt veszik a magyarok a nyári hónapokban

Nyáron a vásárlói szokások is változnak, hiszen egészen más termékek kerülnek előtérbe a meleg idő beköszöntével. A nyári hónapokban a magyarok körében is az olyan termékek a legkeresettebbek, amelyek segítségével élvezetesebbé tehetik a szabadidős...

Újabb eszközön érhető el az RTL+ teljes kínálata

Az RTL+ a Vodafone TV médiaboxon keresztül is elérhető, így a telekommunikációs szolgáltatók közül elsőként a Vodafone Magyarország előfizetői már nagyképernyőn is megtekinthetik az RTL+ streaming platform mindhárom csomagjának kínálatát. A telekommunikációs szolgáltató ügyfelei...

Ezért dobd a szelektívbe az aludobozokat

Szerencsére egyre több élelmiszeripari és kiskereskedelmi vállalat törekszik a fenntarthatóbb működésre, termelésre, környezetbarát gyártásra és csomagolás használatára. Az alumínium, mint nyersanyag és annak újrahasznosítása kulcsfontosságú szerepet játszik a fenntarthatóbb folyamatok működtetésében, és ebben nem...

Új iroda és új arculat a Mediatornál

Május végétől új irodába költözött a Mediator, a budapesti full-service reklámügynökség a XI. kerületi BudaPart DOWNTOWN-ba tette át székhelyét, ahol egy teljes szintet elfoglalnak. A költözéssel egyidejűleg az idén 18 éves ügynökség lecserélte korábbi...

Rekord a filmvásáron Cannes-ban

Rekordrészvétel volt a 76. Cannes-i Nemzetközi Filmfesztivál idején tartott filmvásáron, amely szerda este ért véget. A fesztiválpalota alagsorában rendezett találkozón és vetítéseken több mint 14 ezer akkreditált filmes szakember, producerek, forgalmazók, moziüzemeltetők és alkotók...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Változások az Aldi üzleteiben

Jelentős változásokkal fognak találkozni a jövőben az ALDI vásárlói az áruházak tejtermékhűtőinél. A vállalat az ALDI SÜD csoport többi tagvállalatához hasonlóan a „MILFINA” helyett a jövőben egységesített márkanév, a „MILSANI” alatt forgalmazza a tejtermékeket,...

A nyelvtudást is kiváltja a mesterséges intelligencia

Egy éve még a magyar e-kereskedők harmada indokolta a munkatársak nyelvtudásának hiányával, miért nem terjeszkedik külföldre. Mára azonban ez a probléma szinte megszűnt létezni. A mesterséges intelligenciával percek alatt lefordíthatók teljes weboldalak, termékleírások, hirdetések,...

Ez lett a magyarok kedvenc fizetési eszköze

A Mastercard ismét elvégezte Bankkártya Használati Szokások és Attitűdök nevű kutatását, amelyben a magyarok fizetési szokásait térképezi fel és teszi követhetővé 2009 óta. A mostani eredmények alapján a fizikai bankkártya minden más fizetési megoldást...

Erős évet zárt a COOP

Több mint 10 százalékos növekedés révén 748 milliárd forintos árbevételt ért el a COOP Gazdasági Csoport tavaly – hangzott el a CO-OP Hungary Zrt. közgyűlésén múlt hét csütörtökön. A kihívásokkal teli piaci helyzetben elért...

Óriási bírság jár az illegális megfigyelésért

Nem is gondolnánk, naponta hány alkalommal figyelnek meg, sőt, akár hallgatnak is le bennünket, miközben mi mit sem sejtve vásárolunk, szórakozunk vagy éppen pihenünk. Pedig minden egyes ilyen felvételről részletes és teljeskörű tájékoztatást kellene...

Podcast

A televíziós bevételek nem csökkennek

Streaming ide, digital hirdetések oda, még mindig a televízióhoz fordulnak a legnagyobb hirdetők, hiszen „ezer fő elérését tekintve továbbra is ez a legolcsóbb” – mondja Kosaras Klaudia, az Atmedia kereskedelmi igazgatója. A Business Lounge...

A mozi él és élni akar

Konkurencia-e a streaming, mi vonzza az embereket a moziba 2022-ben és miért értékesebb a mozifilmek előtti reklámblokk? Többek között ez is kiderült a Business Lounge podcast április 12-ei adásából, melynek Kiss Zsuzsanna, a Cinema...

Közösen sokkal könnyebb fejleszteni a szakmai tudást

Az INTREN 100 százalékra növelte tulajdonrészét a JabJab Online Marketing ügynökségben, ennek apropóján Gandera Balázs, az INTREN alapító-ügyvezetője és Bobály Mihály, a JabJab CEO-ja voltak a Business Lounge podcast március 22-ei adásának vendégei. Az...

Don't Miss

A használt cikk a jövő

Egyre nagyobb a divatja a másodkézből szerzett használati tárgyaknak, ruháknak, bútoroknak, hiszen az egyediségen túl ezzel a földet is védi a fogyasztó. Hogy mivel tudja magához csalogatni a potenciális vásárlókat Magyarország egyik legnagyobb online...

Megkérdőjelezni az eddigi triviálisnak gondolt dolgokat

Egy rendezvény megítélése szempontjából a fenntarthatóság egyre fontosabb. A leglényegesebb annak a szemléletmódnak az elsajátítása, hogy az eddig triviálisnak gondolt dolgokat megvizsgáljuk, hogy azoknak van-e fenntarthatóbb módjuk – nyilatkozta lapunknak Fazakas F. János, a...

Valódi változásokat csak közösen érhetünk el

Ambiciózus célt tűzött ki maga elé az Auchan, 2030-ra közel felével csökkentenék áruházaik szén-dioxid-kibocsátását – mondta el Varga-Futó Ildikó. A vállalat hazai CSR-igazgatója beszélt az eddigi fenntarthatósági eredményeikről, a vásárlói edukációról és elárulta azt...

Izgalmas évek előtt állunk

Miért váltott munkahelyet, mivel kezdte a munkát az új pozícióban és milyen tervei vannak – többek között erről is beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Novák Péter. A Httpool by Aleph új country managere elárulta...

Szuper csapatba kerültem

A kommunikációban használt digitális csatornáknak a különböző generációk digitális fogyasztói szokásaihoz kell igazodniuk – hangsúlyozta Varga-Nagy Eszter, A HEINEKEN Hungária Sörgyárak Zrt. március elején kinevezett vállalati kapcsolatok és kommunikációs vezetője az mmonline.hu-nak adott interjúban...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Ezért dobd a szelektívbe az aludobozokat

Szerencsére egyre több élelmiszeripari és kiskereskedelmi vállalat törekszik a fenntarthatóbb működésre, termelésre, környezetbarát gyártásra és csomagolás használatára. Az alumínium, mint nyersanyag és annak újrahasznosítása kulcsfontosságú szerepet játszik a fenntarthatóbb folyamatok működtetésében, és ebben nem...

Ismert emberekhez költöztetett vadon élő állatokat a WWF

Gundel Takács Gáborhoz hiúz, Eke Angélához barnamedve költözött be a hetekben, mások lakásában pedig vidra és vaddisznó is felbukkant. De mit keresnek ezek a vadon élő állatok a négy fal között ahelyett, hogy természetes...

Magasabb szintre emelnék a fenntarthatóságot a szépségiparban

A nálunk is népszerű etikus kozmetikai márka a THE BODY SHOP meghirdette Changemaking Beauty programját, amellyel a teljes szépségipar felé intéz kihívást. Mindezt az alapító, Anita Roddick, az első „Changemaker” öröksége alapján.Dame Anita Roddick...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....