- Hirdetés -

Tisztújító közgyűlést tartott az MLE

|

- Hirdetés -

A közgyűlésen a leköszönő vezetőség beszámolt az elnökség elmúlt időszakban végzett munkájáról, az írott sajtó gazdasági- és jogi környezetét érintő változásokról.

Az elmúlt időszak eseményeinek és eredményeinek ismertetése mellett a közgyűlésen résztvevő tagvállalatok képviselőinek egyetértésével megfogalmazódtak a 2022-2023-as évek legfontosabb célkitűzései is. A legfontosabb változás, hogy az online tartalomfogyasztási és hirdetési piacot jelentősen átalakíthatja az Európai Unió digitális szellemi jogokat védő irányelve. Az Irányelv értelmében – melyet a jogalkotó ez év nyarán implementált a szerzői jogi törvénybe - a kiadókkal kötött megállapodás nélkül a globális technológiai cégek nem használhatják fel a kiadóvállalatok médiatartalmait. Szintén kiemelt terület lesz a közeljövőben a harmadik feles sütik tervezett kivezetésének a kérdése és egy jövőbeni adatpartnerség formálása.

„E két jogi és piaci változás kiemelkedő jelentőségű, és egyben megteremheti a lehetőséget arra, hogy a kiadók több bevételhez jussanak az általuk előállított tartalmak után. A sajtókiadói jogok érvényesítése kapcsán európai szinten is komoly munka zajlik és a hazai kiadók részéről is eltökélt szándék, hogy önkéntes közös jogkezelés formájában működjenek együtt így juttatva érvényre a törvény által megalkotott keretrendszerben az érdekeiket.” – mondta Kovács Tibor az MLE elnöke.

A szakmát érintő legfontosabb stratégiai kérdésekben a közgyűlés résztvevői továbbra is nagy hangsúlyt helyeztek az egyesületi munkában a nemzetközi tudásáramlás biztosítására, a kiadói szakma legjobb gyakorlatainak hazai bemutatására, az ezzel kapcsolatos workshop-ok, képzések szervezésére.

A közgyűlésen megválasztott új vezetőség tagjai:

Elnök:
Kovács Tibor (Ringier Axel Springer Magyarország Kft.)

Az elnökség tagjai:
Bulyáki Iván (Mediaworks Hungary Zrt.)
Fári István (Galenus Gyógyszerészeti Lap- és Könyvkiadó Kft.)
Kardos Gábor (Magyar Jeti Zrt.)
Kárpáti Márton (Van Másik Kft.)
Lipták Tímea (Central Médiacsoport Zrt.)
Óhidi Zsuzsanna (Marquard Media Magyarország Kft.)
Simon Krisztián (MédiaHírek Kft.)
Szauer Péter (HVG Kiadó Zrt.)

Az Elnökség póttagjai:
Botka Tamás (Business Publishing Services Kft.)
Vándor Ágnes (Professional Publishing Hungary Kft.)

Felügyelő Bizottság Elnöke:
Hargitai Ádám (Mediaworks Hungary Zrt.)

Felügyelő Bizottsági tagok:
Győri Izabella (Central Médiacsoport Zrt.)
Körtvélyesi Csaba (Ringier Axel Springer Magyarország Kft.)

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Húsz éves a Café Csoport

Idén ünnepli huszadik születésnapját a hazai piac egyik első és egyik legnagyobb magyar tulajdonú integrált kommunikációs ügynökségcsoportja, a Café. A 2001-ben, pár tucat budapesti kollégával indult ügynökség mára regionális hálózattá bővült, és leányvállalataival, partnerügynökségeivel...

Online hívásokra is sokan használják a netet

A magyar internetezők 64 százaléka használ valamilyen netes hang- vagy videóhívás-szolgáltatást, de a cégek is előszeretettel alkalmazzák a technikát a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kutatásai alapján. A 2020 második felében készült felmérések...

Újdonságokkal érkezik a JOY Prix de Beauté díj

Megújult vizuális világgal érkezik az idén 20 éves JOY Prix de Beauté. A szépségipar legjelentősebb díjáért az ünnepi évben stílusosan húsz kategóriában lehet nevezni, a szakmai zsűri pedig három különdíjat is kioszt. A...

Így változtatta meg a járvány a vidéki ingatlanpiacot

Szeptemberben közel 12 ezer tranzakció realizálódott a hazai ingatlanpiacon, amelynek jelentős részét az agglomerációba kiköltözők adták. A járványügyi helyzet miatt ugyanis a városi lakásokban ragadt emberek, családok szeretnék újra szabadnak érezni magukat, ezért kertkapcsolatos...

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

BL-meccsel rajtol az AMC appja

A héten két BL-mérkőzés élő közvetítése is látható lesz az AMC Networks International újonnan indult mobilalkalmazásán, az AMC Mikro-n. Az applikáció ingyenesen letölthető, reklámmentes, és egy egyszerű regisztráció után ízelítőt ad 8 csatorna havonta...

Kiszáll az Exatlon Hungaryből Palik László

Három évad és 303 epizód után Palik László búcsúzik az Exatlon Hungary-tól és a TV2-től – jelentette be a csatorna. Az Exatlon Hungary, a TV2 extrém sport realityje 2019. január 2-án indult hódító útjára. Akkor...

Visszatér a Népszava élére Németh Péter

Távozik a Népszavától Friss Róbert főszerkesztő és visszatér a lap élére az eddigi tiszteletbeli főszerkesztő, Németh Péter, aki szerint nagy kihívás az „ellenzék lapját” vezetni a választási kampány hajrájában. Németh Péter a 2000-es évek elejétől,...

TOP10-ben a nosalty.hu és a portfolio.hu is

Visszavette az első helyet a leglátogatottabb hazai honlapok versenyében a 24.hu, a TOP10-be pedig bekerült a nosalty.hu és a portfolio.hu is szeptemberben – derül ki a DKT friss elemzéséből, ami a havi belföldi látogatószám...

Újra együtt a Marvel és a Lexus a mozikban

A Lexus és a Marvel a nagysikerű, három Oscar-díjat bezsebelő Fekete Párduc után újabb szuperhősös film, a nagy várakozások övezte, hazánkban november 4-én debütáló Örökkévalók kapcsán is együttműködik. A partnerség beharangozásaként el is készült...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

X-Faktor nézettség

Az X-Faktor nagyon odatette magát

A múlt heti X-Faktor volt az RTL Klub idei legnézettebb műsora a 18-49 éveseknél. A TV2-n a Sztárban sztár leszek is egymilliónál több nézőt vonzott. A korábbi héthez képest egy-egy százalékpontot erősödött múlt héten az...

Húsz éves a Café Csoport

Idén ünnepli huszadik születésnapját a hazai piac egyik első és egyik legnagyobb magyar tulajdonú integrált kommunikációs ügynökségcsoportja, a Café. A 2001-ben, pár tucat budapesti kollégával indult ügynökség mára regionális hálózattá bővült, és leányvállalataival, partnerügynökségeivel...

Online hívásokra is sokan használják a netet

A magyar internetezők 64 százaléka használ valamilyen netes hang- vagy videóhívás-szolgáltatást, de a cégek is előszeretettel alkalmazzák a technikát a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kutatásai alapján. A 2020 második felében készült felmérések...

Újdonságokkal érkezik a JOY Prix de Beauté díj

Megújult vizuális világgal érkezik az idén 20 éves JOY Prix de Beauté. A szépségipar legjelentősebb díjáért az ünnepi évben stílusosan húsz kategóriában lehet nevezni, a szakmai zsűri pedig három különdíjat is kioszt. A...

Így változtatta meg a járvány a vidéki ingatlanpiacot

Szeptemberben közel 12 ezer tranzakció realizálódott a hazai ingatlanpiacon, amelynek jelentős részét az agglomerációba kiköltözők adták. A járványügyi helyzet miatt ugyanis a városi lakásokban ragadt emberek, családok szeretnék újra szabadnak érezni magukat, ezért kertkapcsolatos...
- Hirdetés -

CMO

Sikerült megválaszolni a Covid-szülte kihívásokat

Szalkai Réka Mastercard, marketingigazgató - Melyik volt az a könyv vagy film, ami az elmúlt időszakban a legnagyobb hatással volt önre? - Simon Sinekkel nemrég volt szerencsém együtt dolgozni. Igazi élmény volt nemcsak az előadása és azt...

Fontos a márka szerepének megtalálása

Juhász Péter Tibor Vodafone, márkaigazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Agárdi Szilvivel, a látássérült énekesnővel, Majkával és Téglás Botival, a fiatal hegedűtehetséggel készített több hónapos, komplex Red-kampányunkra, amely valós emberek valós történetein...

Készen állás és újratervezés

Nagy Zoltán Péter OTP Bank, marketing- és kommunikációs igazgató - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Arra, hogy a marketing- és kommunikációs csapat, beleértve a lead ügynökségünket is, sikerrel tudott alkalmazkodni a megváltozott helyzethez. - Van...

A releváns megoldásokban hiszek

Liptay GabriellaKPMG, marketing- és kommunikációs igazgató- Mi az a 3 dolog, amit ajánlana egy fiatal marketinges diáknak, aki szeretne igazán jó marketinges lenni 10 év múlva?- Legyen és maradjon kíváncsi, legyen „mindenevő”, olvasson és...

Szeretnénk emlékezetes és jó kampányokat

Mérő Adám Coca-Cola, consumer & shopper connection director - Mire a legbüszkébb, ha 2020 márciusáig visszatekint? - Mind szervezetileg, mind szakmailag, mind személyesen „megerősödve” kerültünk ki a pandémiás helyzetből. Büszke vagyok arra, hogy az európai régió egészére...
- Hirdetés -

SzuperZöld

A BMW-vel zöldül a Coldplay világkörüli turnéja

A BMW és a Coldplay együttműködése új szintre lép: miután a BMW iX és a BMW i4 az együttes vadonatúj, Higher Power című slágerének ütemére ünnepelte világpremierjét, majd a Müncheni Nemzetközi Autószalonon a Coldplay...

Tovább fejlesztik a Coca-Cola innovatív papírpalackját

A The Coca-Cola Company a dán Paper Bottle Company (Paboco) startuppal összefogva alkotta meg az üdítőitalok egészen újszerű csomagolását; a papírpalack prototípusát. Az első nagyobb mennyiségben legyártott kísérleti csomagolást a hazai fogyasztók próbálhatták ki...

A nők állnak a fenntarthatósági forradalom élén

Tudjuk, hogy szükséges, látjuk, hogy megéri, mégis hosszú út áll még előttünk, amíg a fenntartható fejlődési gyakorlatok a mindennapjaink részévé válnak – derül ki a fenntarthatóságot környezeti, társadalmi és gazdasági összefüggéseiben vizsgáló „Bayer Barometer”...

DATA