- Hirdetés -

Tíz TikTok tény, amire érdemes odafigyelniük a marketingeseknek is

|

- Hirdetés -

Naponta mintegy egymilliárdan használják, mégis csak a hatodik legnépszerűbb közösségi platform ha marketingről van szó – többek között ez derült ki a Business2community.com által a TikTokról összegyűjtött friss adatokból. A legnagyobb TikTok közösség az Egyesült Államokban van, és a felület használói aktivitást várnak el a platformon jelen lévő márkáktól.

 

1. A TikTok majdnem 3-szor több napi aktív felhasználóval rendelkezik, mint a Snapchat

A TikTok megelőzte a Snapchatet a Z generáció figyelméért folytatott versenyben - 2023-ban a Snapchatnek 375 millió napi aktív felhasználója volt, míg a TikTok bő 1 milliárd napi aktív felhasználóval büszkélkedhet.

2. A TikTok értéke 50-75 milliárd dollár között van

Nagy kérdés, hogy mennyit ér valójában a TikTok? Mivel a TikTok egy magáncég, nehéz biztosat mondani, de a becslések szerint 50 - 75 milliárd dollár között van.

3. Khabane Lame a legtöbb felhasználó által követett TikTok alkotója 2023-ban

A Statista szerint a világ legnépszerűbb TikTok-alkotója jelenleg Kabane Lame 155,1 millió követővel, ezzel megelőzte a korábbi cím birtokosát, Charli d'Ameliót, akinek most 150,1 millió követője van.

4. A TikTok néhány országban be van tiltva

Mivel a kormányok egyre jobban aggódnak az adatgyűjtés és a kibertámadások miatt, a TikTok több kormány részéről is ellenőrzés alá kerül a kínai kormányokkal való szoros kapcsolata miatt. Olyannyira, hogy az Egyesült Államokban jelenleg egy törvényjavaslatot vitatnak meg a képviselőházban, mindent megtesznek az alkalmazás betiltására az USA-ban. A közösségi média alkalmazás jelenleg Indiában, Pakisztánban és Afganisztánban van betiltva. A kormányzati szervek az Egyesült Államokban, Kanadában, Tajvanon és az EU három vezető testületében betiltották az alkalmazást a személyzeti eszközökön.

5. Az USA-ban van a legnagyobb TikTok közönség a világon

Az USA rendelkezik a legnagyobb TikTok közönséggel, több mint 135 millió felhasználóval 2022-ben. A második legnagyobb TikTok közösség Indonéziában van 99,07 milliós, a harmadik pedig Brazíliában, 73,58 milliós.

6. Havonta kétszer annyi videót töltenek fel TikTokra, mint Instagram Reels-t

Úgy tűnik, hogy a TikTok népszerűbb formátum a rövid videós tartalmak feltöltésére, mint az Instagram. Az átlagos aktív TikTok-fiók havonta 22,5 TikTokot tesz közzé, míg az átlagos aktív Instagram-fiók csak 9,8 Reels-t tesz közzé havonta.

7. Az amerikai TikTok felhasználók negyede 10 és 19 év közötti

Az idei első negyedéves adatok szerint az Egyesült Államokban a TikTok-felhasználók 25 százaléka 10-19 év közötti. Az amerikai TikTok használók 22,4 százaléka 20-29 éves, míg az 50 év felettiek aránya mindössze 11 százalék.

8. Vásárlásokat hoz a TikTok Live

A felmérések azt mutatják, hogy sok felhasználó vásárlás során is segítségül hívja a TikTok Live-ot. A közösségi platform egy felmérése szerint a felhasználók 50 százaléka vásárolt már valamit, miután megnézte azt a TikTok live-on.

9. A TikTok a 6. legnépszerűbb platform a marketingeseknél

Bár egyértelmű, hogy nő a TikTok népszerűsége, 2022-ben a marketingesek 90 százaléka a Facebookot, míg 79 százaléka az Instagramot használta vállalkozása népszerűsítésére, a TikTok-ot pedig csak 18 százalékuk vetette be erre a célra, ezzel csupán a 6. legnépszerűbb platform az üzleti marketingben.

Íme, a marketingesek által vállalkozásuk népszerűsítésére használt vezető közösségi médiaplatformok 2022-ben, egy közel 3000 marketingszakember körében végzett felmérés alapján:

Facebook 90%
Instagram 79%
LinkedIn 61%
YouTube 52%
Twitter 43%
TikTok 18%
Snapchat 4%

10. A felhasználók aktív jelenlétet várnak a márkáktól

A márkáknak nem elég, ha egyszerűen csak megjelennek a platformon – aktívan részt kell venniük a közösség életében, hogy megnyerjék a fogyasztókat. A TikTok tanulmánya szerint a felhasználók 70 százaléka szereti, ha a márkák új trendeket és kihívásokat hoznak létre, amelyekben a felhasználók részt vehetnek.

- Hirdetés -

A KATEGÓRIA TOVÁBBI CIKKEI

Ez lehet az okosmobilok jövője

Abu-Dzabiban, a Fortune Global Forum 2023-on Dr. Ray Guo, a HONOR marketingigazgatója beszélt az okos készülékek jövőjéről. Egyéb vállalati vezetőkkel tárgyalta az intelligens világ jövőképét, kitérve a hajlítható eszközök népszerűségére, a mesterséges intelligenciára és...

Kizöldül a Nádudvari

Átfogó környezettudatos fejlesztési programot valósít meg az idén a Nádudvari Élelmiszer Kft., amelynek eredményeként körülbelül 300 család igényét fedező energiamennyiséget sikerül megspórolni. A fenntartható gazdálkodás jegyében további lépéseket is tesz a cég, így az...

Szoboszlaival kezdi az új évet a Network4

December 3-án a MATCH4-en láthatják a szurkolók, ahogyan a Liverpool a Fulhamet fogadja, közvetlenül karácsony előtt, december 20-án pedig a Liverpool - West Ham Ligakupa-negyeddöntő kerül képernyőre. A rajongóknak jól indul az új év...

Jeges izgalmak a Sport TV-n

Nem volt még arra példa Magyarországon, hogy televízióban is követhető legyen az U20-as divízió 1/A jégkorong-világbajnokság. A Sport TV azonban december 10-16. között élőben közvetíti a magyar válogatott mérkőzéseit a hazai eseményről.December 10. és...

Hatalmas a különbség a borvidékek ingatlanárai között

Magyarország hat borrégiója közül az Etyek-Budai, a Móri, a Neszmélyi, a Pannonhalmi és a Soproni borvidéket magában foglaló Felső-Pannon borrégióban volt a legdrágább, csaknem 500 ezer forint a lakások négyzetmétere 2022-2023-ban. A legalacsonyabb, négyzetméterenkénti...

Automata boltot nyitott a Spar

Mesterséges intelligencián alapuló, pénztáros és eladók nélküli SPAR automata üzlet működött két napon át Budapesten, Európa legnagyobb Sneakerness fesztiválján. Az elsősorban a Z-generáció tagjainak szánt szolgáltatás teszt-üzemmódban dolgozott, de a mobil „Satellit Store S”...

Messze még a hazai cégek valódi felelősségvállalása

A hazai cégek elkötelezettek a társadalmi felelősségvállalás (CSR) tekintetében, de távol vannak attól, hogy valódi megoldásokat nyújtsanak a szociális és környezeti problémák hatékony kezelésére – derül ki a WHC Csoport és a Scale Impact...

Egyre tudatosabbak a magyar munkavállalók

A munkavállalók háromnegyede tartja fontosnak a munka és a magánélet összeegyeztethetőségét – derült ki a Családbarát Magyarország Központ munkaerőpiaci kutatásából. Az országos reprezentatív felmérés célja elsősorban a magyarországi atipikus foglalkoztatási helyzet feltárása volt, különösképpen...

Különleges kiállítással ünnepel a Népszava

1873-tól napjainkig vezeti végig a látogatót a magyar újságírás legnagyobb hagyományokkal bíró, folyamatosan máig is aktív napilapjának címoldalain keresztül a Fuga Építészeti Központban november 29-én nyíló kiállítás. A történelem nagy viharait is túlélő, idén...

Nagyot ment „A LEGO Oroszlán” az idei Effie-n

A marketing Oscarjaként is emlegetett Effie hazai versenyének nagy győztese a három Arannyal és a Platina Effie-vel jutalmazott „A LEGO Oroszlán” című pályamű lett. A LEGO Hungary és a Red Lemon Media kampánya az...
- Hirdetés -
- Hirdetés -

Legolvasottabb

Erős lehet az év vége az ingatlanpiacon

Nem csak az üzletekben, az ingatlanpiacon, a pénzintézetekben és a hivatalokban is dömpingre számítanak a Duna House és a Credipass szakértői idén decemberben. A befektetők ingatlanvásárlási kedvét az inflációkövető állampapír kivezetése erősítheti a megszokottnál...

Ez lehet az okosmobilok jövője

Abu-Dzabiban, a Fortune Global Forum 2023-on Dr. Ray Guo, a HONOR marketingigazgatója beszélt az okos készülékek jövőjéről. Egyéb vállalati vezetőkkel tárgyalta az intelligens világ jövőképét, kitérve a hajlítható eszközök népszerűségére, a mesterséges intelligenciára és...

Kizöldül a Nádudvari

Átfogó környezettudatos fejlesztési programot valósít meg az idén a Nádudvari Élelmiszer Kft., amelynek eredményeként körülbelül 300 család igényét fedező energiamennyiséget sikerül megspórolni. A fenntartható gazdálkodás jegyében további lépéseket is tesz a cég, így az...

Szoboszlaival kezdi az új évet a Network4

December 3-án a MATCH4-en láthatják a szurkolók, ahogyan a Liverpool a Fulhamet fogadja, közvetlenül karácsony előtt, december 20-án pedig a Liverpool - West Ham Ligakupa-negyeddöntő kerül képernyőre. A rajongóknak jól indul az új év...

Jeges izgalmak a Sport TV-n

Nem volt még arra példa Magyarországon, hogy televízióban is követhető legyen az U20-as divízió 1/A jégkorong-világbajnokság. A Sport TV azonban december 10-16. között élőben közvetíti a magyar válogatott mérkőzéseit a hazai eseményről.December 10. és...
- Hirdetés -

Podcast

A sneaker az új generáció óraszenvedélye

A sneakerek embereket, generációkat kötnek össze, a resellerek óriási pénzeket kaszálnak a legkisebb kiegészítőkkel is, a laikusok pedig nem értik, miért. Erről rántja le a leplet Trunk Tamás, a Dablty alapítója, influenszer és Z-generációs...

A piac előtt tudtunk járni

A csapból is az AI folyik, és ez még egy darabig biztos így lesz. Nem csoda hát, hogy többek között erről, valamint ügynökségépítésről és a Brand Festivalról is folyt a beszélgetés Biró Lászlóval, a...

A listák hatalma – Signature40 a Business Lounge-ban

Az idei Marketing Summiton már másodjára hirdették ki a 40 legjobb marketingmenedzser listáját, a Signature40-t. Így a szeptember 27-ei Business Lounge is ekörül forgott. Vaszary Ádám, a lista társalapítója a lista hátteréről, az inspirációról...

Don't Miss

Hiszünk a szinergia erejében

A csatornák kombinációja eredményezi a legnagyobb hatékonyságot marketingtevékenységünk során – mondta el Charlotte Miles. Az IKEA Csehországért, Magyarországért és Szlovákiáért felelős marketing menedzsere az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról, hogy miért indították el már...

Időt és energiát spórolunk ügyfeleinknek – interjú Csiszár Gergővel

Gyorsabb és hatékonyabb együttműködések, ahol jó nagy betűkkel folyamatosan látható minden fontos KPI az ügyfél számára, nincs kamuzás – többek között ezt nyújtja a felhasználók számára a Post For Rent új megoldása Csiszár Gergő...

Akár gyorsíthatunk is tovább

Erős növekedési fázisban vagyunk, és az a célunk, hogy ez az ütem tartósan fennmaradjon – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak R. Kovács Dániel. A Front Page Communications alapítója, ügyvezető igazgatója nem titkolja, hogy ügynökségi területen...

Az áraknak emelkedniük kell

A televíziós hirdetési áraknak emelkedniük kell ahhoz, hogy minden reklámozó hozzáférhessen a tévé által biztosított elérésekhez – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Dudás Gergely. Az RTL Magyarország bevételekért felelős vezérigazgató-helyettese jelezte azt is, hogy éppen...

Fókuszban a multiplatform növekedés

A lineáris piac lassan elérheti a maximumát, és egyre inkább van egy olyan típusú közönség, amelyik a streaming felé fordul – nyilatkozta a Marketing&Media magazinnak Borsány-Gyenes András. A Network4 Media Group vezérigazgatója beszélt a...
- Hirdetés -

SzuperZöld

Kizöldül a Nádudvari

Átfogó környezettudatos fejlesztési programot valósít meg az idén a Nádudvari Élelmiszer Kft., amelynek eredményeként körülbelül 300 család igényét fedező energiamennyiséget sikerül megspórolni. A fenntartható gazdálkodás jegyében további lépéseket is tesz a cég, így az...

Új törvény segítheti, hogy fenntarthatóbban működjenek a vállalatok

Benyújtotta a kormány a fenntartható vállalati működést ösztönző törvénymódosítási javaslatot az Országgyűlésnek – hívja fel a figyelmet az EY. Az érintett hazai cégeknek környezeti, társadalmi és vállalatirányítási (ESG) szempontból is át kell világítaniuk működésüket,...

Díjat nyert a K&H fenntarthatósági indexe

A Kreatív magazin szakmai zsűrije ezüst Prizma-díjjal értékelte a K&H fenntarthatósági indexét és a hozzá kapcsolódó kommunikációs tevékenységet, amely hatékonyan és társadalmilag felelősen alkalmazza az adat- és kutatásalapú PR-eszközöket. A hazai PR-, reklám- és...

DATA

Labdarúgó Eb M4 Sport nézettség

Virágzik a sportturizmus, nagyot nőhet a szurkolók száma

Az Európa-szerte eltérő Covid-19 korlátozások ellenére is 60 százalékkal nőhet idén az új és visszatérő szurkolók száma a sporteseményeken az előző évhez képest. A Mastercard Sportgazdasági Indexe szerint egyre többen költenek olyan sportokra, melyeket...

Kisebbségben vannak a környezettudatos cégek

Bár jobban figyelnek a fenntarthatóságra a magyar nagyvállalatok, még mindig masszív kisebbségben vannak a környezettudatos cégek – többek között ez derül ki a K&H Bank felméréséből. A múlt év utolsó negyedében megkérdezett cégek majdnem...

Rekordmennyiségű reklám jelent meg tavaly a tévécsatornákon

2021-ben a teljes népesség naponta átlagosan 4 óra 54 percet töltött a tévékészülékek előtt, amely mindössze 1 perccel volt kevesebb, mint az egy évvel korábbi tévénézési idő – derül ki a Nielsen Közönségmérés adataiból....