Az első negyedévben globálisan 10 százalékkal nőtt a streaming tartalmak fogyasztására szánt idő, még az érett piacokon, Észak-Amerikában és Európában is fejlődés volt. Főként okostévéken fogyasztunk ilyen tartalmakat a Conviva elemzése szerint.
A Conviva friss adatai alapján Észak-Amerikában 5, míg Európában 9 százalékkal bővült a streaming tartalmak fogyasztására szánt idő az első negyedévben az egy évvel korábbihoz képest. Az okostévék uralják a streaming videófogyasztást, az ezzel töltött idő 77 százalékában ilyen készülékeken néztek videókat a felhasználók az első negyedévben.
Az okostévés streaming videófogyasztás 34 százalékkal bővült éves összevetésben, ha a ráfordított időt vizsgáljuk. Ezzel párhuzamosan a számítógépen, vagy játékkonzolon keresztüli streamelésre szánt idő 15 százalékkal esett.
A különböző platformokat vizsgálva az Android TV alkalmazáson keresztüli tartalomfogyasztás bővült a legnagyobb mértékben, 78 százalékkal. Az LG TV, Samsung TV és Vizio TV szintén kétszámjegyű fejlődést tudott felmutatni, 20 százalék körülit.
„A Netflix előfizetők számának csökkenéséről szóló közelmúltbeli hírek ellenére a streaming világszerte továbbra is növekszik, kihasználva, hogy minden korábbinál több platform versenyez a nézők figyelméért, egyedi tartalmakat kínálva. Az érett piacokon, mint az Egyesült Államok, vagy Európa a nézők a kisebb képernyőjű eszközökre okostévékre váltanak, ami az alapja annak a folyamatnak, melynek eredményeként a streaming a nagyképernyőn megelőzi a lineáris TV fogyasztást” - mutatott rá Keith Zubchevich, a Conviva elnök-vezérigazgatója.